collapse

Auteur Topic: Band Of Dj  (gelezen 26447 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noukie

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #25 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:02:23 »
Zowel een live band als een DJ heeft voor- en nadelen. Ik heb altijd gezegd dat ik live muziek op mijn bruiloft wil, dus dat gaat ook echt wel gebeuren :tongue: .. maar een DJ heeft ook wel weer zn voordelen. Een vriendin van mij kwam met het idee om eerst een live band te doen en later op de avond een DJ. Ik vind dit eigenlijk helemaal geen gek idee. Zo kan iedereen bijv. toch verzoeknummers aanvragen en mocht de band onverhoopt toch tegenvallen, is hij er niet de hele avond. (maar ja, als ie supergoed bevalt moet ie weg  :rolleyes: )
Heeft iemand van jullie dit weleens meegemaakt?

Ireen

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #26 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:10:43 »
Nee, nooit meegemaakt. Wat het eerste in mij opkomt is dat dan de band de moeiwlijkste taak heeft, namelijk het feest op gang brengen. Als dat gelukt is, kan de DJ 'm inkoppen. Persoonlijk denk ik dat de band dat ook leuk vindt… Maar goed, je zou het eens kunnen navragen bij wat bandjes en dj's. Misschien is er iemand bij die ervaring heeft hiermee.

nadkid

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #27 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:15:21 »
geen ervaring mee maar kan wel leuk zijn... Ben toevallig deze link tegen gekomen dus zo'n concept bestaat wel: http://www.zingendedj.nl/inhoud-driveinshow-mix-factor.htm (wist ik niet)

nisanlin

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #28 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:18:33 »
Het lijkt mij een beetje veel van het goede....meer iets voor een heel groot feest, waar je bijvoorbeeld van 20 tot 01 een band hebt en de rest van de nacht een DJ. Voor een bruiloft lijkt het me er veel.

Noukie

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #29 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:29:20 »
[quote name=\'nadkid\' post=\'127551\' date=\'06 August 2007, 15:15\']geen ervaring mee maar kan wel leuk zijn... Ben toevallig deze link tegen gekomen dus zo'n concept bestaat wel: http://www.zingendedj.nl/inhoud-driveinshow-mix-factor.htm (wist ik niet)[/quote]
hey, thanx voor de link! ik heb hem opgeslagen :-).. tis nog niet zeker dat we zoiets willen doen, maar ik had zelf nooit aan die mogelijkheid gedacht, dus vandaar dat ik me een beetje aan het orienteren ben.
Jij bent degene die op Beukenrode trouwt toch? (heb ik volgens mij in een ander topic gelezen  :) ), kom je ook uit die buurt? Ik namelijk wel...

nadkid

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #30 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:36:37 »
Ik kom uit Nieuwegein is dus wel een stukje rijden (20 minuten of zo), maar het is niet erg want de locatie is het waard :-) kom jij uit Doorn dan? Of woon gewoon binnen de gemeente van de Utrechtse Heuvelrug?

Noukie

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #31 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:38:29 »
[quote name=\'nadkid\' post=\'127564\' date=\'06 August 2007, 15:36\']Ik kom uit Nieuwegein is dus wel een stukje rijden (20 minuten of zo), maar het is niet erg want de locatie is het waard :-) kom jij uit Doorn dan? Of woon gewoon binnen de gemeente van de Utrechtse Heuvelrug?[/quote]
nee, heb in Doorn op school gezeten, woon in Wijk bij D. Ik werk trouwens wel weer in Nieuwegein, haha

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Band Of Dj
« Reactie #32 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:39:02 »
Jouw vriendin gaat dat ook bekostigen??  :tongue:
Mij lijkt het ook een beetje teveel van het goede.
Ik zou of of doen.
Als je een goede band hebt kan deze veel sfeer en gezelligheid op de dansvloer over brengen, maar een goede DJ kan dat net zo goed.

Noukie

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #33 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:41:58 »
[quote name=\'Anke\' post=\'127567\' date=\'06 August 2007, 15:39\']Jouw vriendin gaat dat ook bekostigen??  :tongue:
Mij lijkt het ook een beetje teveel van het goede.
Ik zou of of doen.
Als je een goede band hebt kan deze veel sfeer en gezelligheid op de dansvloer over brengen, maar een goede DJ kan dat net zo goed.[/quote]
de kosten zijn het probleem niet, gaat mij nu even meer om hoe het zou kunnen zijn zeg maar. Vind het moeilijk in te schatten. Teveel van het goede zou inderdaad ook kunnen ja, moeilijk. We hebben trouwens best veel gasten (200) op het feest, misschien kan het dan wel?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Band Of Dj
« Reactie #34 Gepost op: 6 augustus 2007, 15:50:59 »
Tja, ik weet niet waar je hart naar uitgaat.
Wat vind je zelf leuker.
Wat past goed bij jullie locatie?
Wat vind je vriend leuker?

Moeilijk he kiezen... luxeprobleem!!  :biggrin:

Just me

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #35 Gepost op: 31 augustus 2007, 18:34:31 »
[quote name=\'Noukie\' post=\'127569\' date=\'06 August 2007, 15:41\'][quote name=\'Anke\' post=\'127567\' date=\'06 August 2007, 15:39\']
Jouw vriendin gaat dat ook bekostigen??  :tongue:
Mij lijkt het ook een beetje teveel van het goede.
Ik zou of of doen.
Als je een goede band hebt kan deze veel sfeer en gezelligheid op de dansvloer over brengen, maar een goede DJ kan dat net zo goed.[/quote]
de kosten zijn het probleem niet, gaat mij nu even meer om hoe het zou kunnen zijn zeg maar. Vind het moeilijk in te schatten. Teveel van het goede zou inderdaad ook kunnen ja, moeilijk. We hebben trouwens best veel gasten (200) op het feest, misschien kan het dan wel?
[/quote]


Deze combinatie band/zingende dj waar jullie het over hebben weet ik alles van...  24 mei 2008 stappen de dj/zanger hiervan en ik namelijk in het huwelijksbootje :rolleyes:  

Als jullie meer willen weten over deze band/dj combinatie, dan kan ik eventuele vragen wel beantwoorden. Wij hebben een eigen entertainment bureau en daarvanuit is deze combinatie ontstaan.. gewoon even een pbtje als je meer wilt weten  :)
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2008, 16:21:57 door Just me »

Robertw

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #36 Gepost op: 29 februari 2012, 08:03:07 »
Hallo allemaal,

We zitten nog enorm te twijfelen tussen een DJ en een band. We zijn niet zo van een 'standaard' bruiloft band maar aan de andere kant, brengt een DJ wel voldoende sfeer op zo'n avond? Iemand tips?

jassou

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #37 Gepost op: 29 februari 2012, 08:08:35 »
Met een band is altijd meer interactie, meer om naar te kijken, meer sfeer. Ik zou altijd voor een band kiezen, maar ze zijn meestal wel een stuk duurder (uiteraard). Mocht je voor een goede DJ een paar honderd euro betalen, voor een band is dat al gauw twee tot drie keer zoveel. Ik vind het wel waard.

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Band Of Dj
« Reactie #38 Gepost op: 29 februari 2012, 12:46:23 »
Wij kiezen voor een combinatie van DJ met live-muziek: de dj brengt een zanger en zangeres mee. Wij vonden een band te duur en te beperkt in repertoire, maar hadden wel een voorkeur voor live muziek. Voor ons is dit dus de ideale oplossing!

Sofraine

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #39 Gepost op: 29 februari 2012, 12:49:14 »
Wij hebben juist voor een DJ gekozen om de sfeer! Een band heeft vaak een vast repertoire, waarbij een dj een enorme keus heeft aan nummers die hij aan kan passen naar de sfeer. Wij willen graag diversiteit en vinden het leuk dat mensen zelf ook nummers aan kunnen vragen bij de DJ. Bij een band heb je sneller dat mensen naar het optreden gaan kijken, bij een DJ gaan mensen eerder dansen (er valt ook niet zoveel te zien natuurlijk :wink: ). Althans, dat is mijn ervaring.

Tijdens onze studententijd hebben m'n verloofde en ik allebei op heel veel bruiloften (tegen de 150) gewerkt als bijbaan. De goede bands moest je echt met een vergrootglas zoeken. Wij zijn daardoor allebei een beetje afgeknapt op het idee van een band. Veel zangers of zangeressen die niet goed bij stem waren, hees, vals, schreeuwerig, of een nummer helemaal ombuigen omdat ze bepaalde noten of uithalen niet halen qua stem.

En daarbij is een band natuurlijk veel duurder. Dat is ook logisch, want je krijgt ook veel meer personen, en iedereen moet er wat aan verdienen tenslotte. Een DJ draait 5 uur voor ongeveer 500 euro (kan duurder, kan goedkoper) een goede band kost vaak wel tussen de 1500 of 2000 euro. Dat is uiteraard helemaal afhankelijk van het aantal mensen en de kwaliteit. En wat doen ze tussen de sets door, wie verzorgt dan de muziek? Een vooraf gebrand cd'tje is denk ik niet echt leuk, want hoe speelt dat in op de sfeer?

De voornaamste reden echter dat wij voor een DJ hebben gekozen, is dat wij echt niet van covers houden. Als ik een bepaald nummer heel mooi vind, is dat omdat ik de uitvoering zo mooi vind.

Ik zou als ik jou was gewoon eens kijken wat er qua bands mogelijk is binnen jullie budget en of dat een beetje aansluit wat jullie voor ogen hebben. Een DJ is goedkoper dus mocht je er samen niet uitkomen op het gebied van bands, kan je tenslotte altijd nog een DJ doen!

blondbruidje

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #40 Gepost op: 29 februari 2012, 13:28:51 »
Ik kan me helemaal vinden in wat Sofraine zegt. Verder hebben AS en ik een zeer uiteenlopende muzieksmaak, dus ik vind een DJ dan ook handiger, die kan van Nederlandstalig over naar dance. Bovendien is het voor een band toch lastig een trancenummer zonder tekst te spelen..

jassou

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #41 Gepost op: 29 februari 2012, 13:33:09 »
Klopt, als je van trance en dance muziek houdt, zou ik geen band pakken.
(Ik HAAT trance met de passie van duizend zonnen, dus was blij met de band! :biggrin:)

twijfeltje

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #42 Gepost op: 29 februari 2012, 13:41:01 »
Wij hadden een bevriende pianist.
Het was super om live muziek te hebben.
En vanwege de vriendschap en maar 1 persoon, was het dus geen kostenpost.
Verder heeft onze cm een lied gezongen met hem als begeleiding en nog een zangeres uit een oude band van mijn man zong twee nummers.
Tussendoor af en toe de installatie van de lokatie aangezet en verder heeft hij piano gespeeld en een lied gezongen.
Ik was helemaal tevreden, maar doe iets wat bij jullie past en bij de sfeer die je voor ogen hebt.

blondbruidje

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #43 Gepost op: 29 februari 2012, 13:43:23 »
Haha, heerlijk hè, die verschillende muzieksmaken. M'n AS vind het geweldig, dus over een band hebben wij het niet eens gehad, al had ik wel een leuke geweten! Ik denk daarom ook dat het een hele persoonlijke keuze is, waarbij allerlei voor- en nadelen te bedenken zijn voor zowel de DJ als een band.

Wel handig zo'n lijstje met overwegingen van anderen, misschien helpt het de topicstarter een keuze maken.

Sofraine

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #44 Gepost op: 29 februari 2012, 14:00:58 »
(Ik HAAT trance met de passie van duizend zonnen, dus was blij met de band! :biggrin:)

Ik moest heel erg hard lachen om je omschrijving, geweldig!!! :biggrin:

Ik heb ook he-le-maal niks met trance. Een vriendin van me trouwt binnenkort en en het bruidspaar verheugt zich al enorm op de hele avond happy hardcore (ja echt). Ik verheug me hier minder op :no: .

Zelf gaan wij overigens voor een mix tussen top 40 en jaren 60/70. Maar dat vindt een ander dan misschien weer een nachtmerrie, hahaha!

Carlijn

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #45 Gepost op: 29 februari 2012, 18:56:04 »
Wij kiezen ook voor een dj. Dit omdat we, zoals al door sommige beschreven, houden van verschillende muziekstijlen en ook van stijlen die niet gezongen kunnen worden (zoals inderdaad (happy) hardcore)

Als de problemen met de dj opgelost zijn (zie ook trouwen in mei) hopen we een leuke dans/feest avond te hebben

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Band Of Dj
« Reactie #46 Gepost op: 1 maart 2012, 12:15:52 »
Wij hebben ook een DJ. Daar hebben we wel heel lang over getwijfeld.

Uiteindelijk  hadden we veel nadelen van een band ( reportoir, duurder, slecht bij stem, het zoeken naar DE band die bij ons past leek ons een gebed zonder eind)

en voor de DJ vele voordelen.

Ook hebben wij de DJ geboekt bij een bedrijf, zodat, als de DJ ziek is er gewoon een goede vervanger zal komen.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Band Of Dj
« Reactie #47 Gepost op: 5 maart 2012, 22:08:01 »
Wij kiezen voor een band en een DJ. We houden zelf veel van de wat hardere muziek, maar er moet natuurlijk ook wat te dansen blijven.

October Bride

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #48 Gepost op: 5 maart 2012, 22:39:31 »
Wij zijn grote fans van live muziek, maar gaan toch voor een DJ. We hebben wel wat bands in onze vriendenkring die gratis zouden willen komen spelen, maar dat is muziek die ik niet al mijn gasten voor langere tijd aan wil doen. :wink: Het voordeel van een DJ is toch dat hij af en toe wel een harder nummer kan draaien (want dat is tenslotte wel onze muziek), maar dat kan afwisselen met andere muziek.

Nu alleen nog een DJ zien te vinden - ik heb geen idee waar ik moet beginnen!

Lien78

  • Gast
Re: Band Of Dj
« Reactie #49 Gepost op: 18 maart 2012, 12:33:32 »
Wij gaan voor een band (Nevermind Music), omdat we de interactie met het pubkliek daarvan leuker vinden, en het geeft denk ik meer sfeer. De feesten met DJ die ik heb meegemaakt, werd er vaak hard gedraaid, en veel van hetzelfde (dance/trance) en daar houden wij niet van. Nu komt er een heel leuke, veelzijdige band, die van de jaren 60 tot nu allerlei leuks op hun repertoire hebben. En het zijn goede muzikanten allemaal, dus ik twijfel niet over de kwaliteit. Ze nemen ook een eigen licht- en geluidman mee met een hele show er omheen. Ben benieuwd!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards