collapse

Auteur Topic: Het grote afzeggingen-topic  (gelezen 29877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bijna zover...

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2009, 08:30:46 »
Nou...wij hebben echt maar een paar afzeggingen gehad..geloof iets van 2 of zo.
Achteraf bleek wel dat op het feest 2 mensen niet verschenen zijn, dus daar hebben we van kunnen regelen dat we het drankarrangement niet hoefden te betalen.

Maar we hebben ook vantevoren het aantal gasten door moeten geven ivm eten en zo.

Een aantal zeggen 10-20% zal niet komen: ik vind dit erg veel, als je vantevoren je datum hebt laat weten, maar goed. Dit zal wel bij iedereen verschillen uiteindelijk.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2009, 08:43:28 »
Ik verwacht ook niet dat iedereen komt die ik uitnodig. Sommige familieleden zie ik nauwelijks, ik begrijp dat zij niet alles om gaan gooien. Beste vrienden verwacht ik echt wel! Die moeten er maar wat voor verzetten.

Maar goed, voor een kinderloze bruiloft zou ik nooit (kunnen) kiezen. Mn as heeft nog jonge broertjes en zusjes, komt uit n groot gezin. Ik ben zelf de jongste en heb dan ook 7 nichtjes/neefjes. Als zij niet mee kunnen, weet ik ook dat oppas moeilijk zal zijn. Dus wat dat betreft kan ik het wel begrijpen dat ze niet komen.

Bouncy

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2009, 11:40:11 »
Hoe kom je op een reservelijst? Je maakt toch een onderscheid in wel of niet uitgenodigd? Ik snap niet hoe je dan tot een reservelijst komt. Heb je dan een minimum aantal gasten nodig om je feest geslaagd te maken?

Als ik de trouwkaart later zou krijgen dan iemand anders zou ik niet gaan. Het is dan duidelijk dat ze jou er niet bij wilden hebben in eerste instantie, dus dan ga ik ook niet.


Onze bruiloft is ook kinderloos, onze gasten hebben geen jonge kinderen. 1 vriendenstel heeft dan net een baby'tje van 1 maand oud, en de daggasten hebben geen of grote kinderen. De avondgasten vragen een oppas of ze komen niet, heel simpel.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2009, 11:40:32 door Bouncy »

ourloveJoaquin

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #53 Gepost op: 20 mei 2009, 12:28:55 »
Hoe Bouncy het zegt is precies zoals ik het dacht jah... 1 maand oude baby zou ik ook thuis laten hahaha... maar wij hebben alles en iedereen uitgenodigd...en dan heb je dus kans dat mensen geen oppas kunnen krijgen...wij hebben dat zelf namelijk ook met onze boef van 2....iedereen is natuurlijk uitgenodigd...en komen ook in de avond..nou hebben wij een vriendin van mijn nichtje gevraagd zij is 22 en verpleegkundige dus dat moet helemaal goed gaan komen hihi...maar het is en blijft een geregel voor veel mensen en ik snap dat het soms niet gerealiseerd kan worden, maar als ze het maar wel proberen...

en een reservelijst blijf het vaag vinden ... net wat je zegt..als ik dek aart later krijg..nou dan kom ik niet.. ooit echt gehad..2 dagen van te voren... ik ben dus echt NIET geweest..

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #54 Gepost op: 20 mei 2009, 13:26:46 »
Ik heb in dit topic het woord reservelijst laten vallen. Je moet er niet zo zwaar aan tillen hoor. Wij hebben 100 mensen uitgenodigd en gaan uit van 80% opkomst. Wij hebben een discofeestje en dan vind ik dat het aantal niet veel lager moet worden. Toen wij de uitnodigingen opgestuurd hadden en de eerste afmeldingen al binnen stroomden, vonden we het zo hard gaan, dan we dachten dat we een groepje uit zouden kunnen nodigen mochten we echt ruim onder de 80 komen. Die reservelijst is dus iets fictiefs en een korte omschrijving van wat ik hierboven heb uitgelegd. Ik weet zeker dat veel van die groep, mocht het nodig zijn, zouden komen. Komen ze niet, dan heb ik daar begrip voor en even goede vrienden.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #55 Gepost op: 20 mei 2009, 13:41:56 »
Maar hoe bepaal je wie er op die "reservelijst" komen? Je wil toch iemand of wel of niet op je feest? Ik zelf zou het iig niet leuk vinden als ik eigenlijk alleen maar wordt uitgenodigd als "opvulling" voor een feest van iemand die liever iemand anders in plaats van mij op het feest had gehad.
Dan vind je de gast dus niet leuk genoeg om uit te nodigen, maar wel goed genoeg om te komen opdraven om jullie feestzaal te vullen, dan kun je net zo goed mensen van straat plukken.
Ik dacht altijd dat je als gast naar een bruiloft komt voor het bruidspaar, in plaats van "andersom" (dat het bruidspaar denkt dat de gasten ZO graag willen komen dat ze genoegen nemen met een tweedrangsuitnodiging)...

(Ps: Ik bedoel het niet zo fel als dat het misschien overkomt hoor, zo geschreven. Ben alleen benieuwd naar jullie gedachtengang erachter.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #56 Gepost op: 20 mei 2009, 14:04:18 »
ja, ik weet niet hoe die 'reserves' erover zullen denken. Inx, als ze hetzelfde denken als jij, dan maak ik daar geen problemen van. Ik heb nl een wandelclubje en de mensen van het eerste uur hebben een uitnodiging ontvangen. Maar ons clubje is groot. Als we iedereen zouden moeten uitnodigen, dan zou het feest te groot worden. We hebben voor onszelf nl een maximum ingesteld. Niet iedereen van dat clubje stond dus op de gastenlijst. Nu hebben wij van begin af aan ook al een lijst 'misschien' en die is herhaaldelijk aangepast. Dat clubje heeft de lijst 'zeker' dus niet gehaald ivm de grootte van het feest. Tja, met deze mensen hebben we dus wel iets meer dan met mensen gewoon van straat geplukt. Een zo gezegd hoop ik niet dat we ze alsnog moeten uitnodigen, want dat zou betekenen dat mensen die dichter bij ons staan niet zouden kunnen komen.

Ik kan me ook wel een bruiloft van een oud-collega herinneren. Zij had ook niet iedereen uitgenodigd op haar bruiloft. Ze bedacht zich op een gegeven moment dat het haar wel leuk leek als meer collega's zouden komen. Ik ben toen gewoon gegaan, want ik vond het wel een eer. Ik heb me nooit tweederangs gevoeld. Het is dus maar hoe je er persoonlijk tegen aankijkt. Natuurlijk heb ik dit niet even in mijn eentje besloten en overlegd met onze CMs. Die zagen ook geen probleem.

lune

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #57 Gepost op: 20 mei 2009, 16:30:38 »
Ik eigenlijk ook niet, wij hadden ook een hoop misschien-gasten zeg maar.
Overigens hebben wij de kaarten zowiezo in twee lichtingen verstuurd, we waren al wat laat en de drukker had een fout gemaakt dus hadden we niet meteen voldoende kaarten. Ik hoop maar dat die mensen dan niet denken nou ik kom niet :wink:

LovelyMe

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #58 Gepost op: 20 mei 2009, 17:25:30 »
Ik heb een vriend en vriendin van mij ook de uitnodiging later gegeven. Niet omdat ik ze niet wilde uitnodigen, maar omdat ik ze op school zie en het wel makkelijk vond ze even te geven. Ik zou altijd gaan als ik een uitnodiging krijg, ook al krijg ik hem later dan anderen. Soms maak je in de tussentijd vrienden en wil je die ineens toch ook uitnodigen. Ik ben zelfs een een week voor een bruiloft uitgenodigd haha. Ben toen ook gegaan en heb me geen moment tweederangs gevoeld. Onze vriendschap kwam gewoon wat laat op gang.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #59 Gepost op: 20 mei 2009, 17:37:44 »
[quote name=\'LovelyMe\' post=\'232102\' date=\'20 May 2009, 17:25\']Ik heb een vriend en vriendin van mij ook de uitnodiging later gegeven. Niet omdat ik ze niet wilde uitnodigen, maar omdat ik ze op school zie en het wel makkelijk vond ze even te geven. Ik zou altijd gaan als ik een uitnodiging krijg, ook al krijg ik hem later dan anderen. Soms maak je in de tussentijd vrienden en wil je die ineens toch ook uitnodigen. Ik ben zelfs een een week voor een bruiloft uitgenodigd haha. Ben toen ook gegaan en heb me geen moment tweederangs gevoeld. Onze vriendschap kwam gewoon wat laat op gang.[/quote]
Dat vind ik persoonlijk heel iets anders. Er kunnen altijd nieuwe vriendschap/collega's/buren of wat dan ook zijn die je wilt uitnodigen. Die krijgen dan later hun uitnodiging maar het gaat hier niet om later, maar het feit dat je weet dat jij alleen bent uitgenodigd omdat iemand anders niet kon. Misschien zou ik wel gaan maar ik zou het niet leuk vinden...

Niel

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #60 Gepost op: 21 mei 2009, 19:00:26 »
Wij hebben ook vorige week de uitnodigingen verstuurd.
Tot nu toe geen enkele afzegging, maar ik verwacht dat deze nog wel komen.

Grappige is dat wij redelijk wat reacties kregen van mensen van wie wij het niet verwacht hadden.
Die reacties waren zo leuk, dat had ik niet verwacht! Weet nu ook zeker dat ik nooit meer een reactie op een uitnodiging die wijzelf krijgen zal overslaan.

Hypnotic

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #61 Gepost op: 21 mei 2009, 21:51:25 »
Wij nodigen als daggasten eigenlijk teveel mensen uit
als iedereen komt passen deze niet in de trouwlocatie, maar goed, daar ga ik dus niet van uit, er zullen mensen afzeggen,
Voor zowel overdag, als s'avonds nodigen we iedereen uit die we leuk vinden, en wat er afvalt, valt er af, daar komen geen "nieuwe" voor,

LovelyMe

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #62 Gepost op: 22 mei 2009, 20:03:39 »
[quote name=\'Niel\' post=\'232350\' date=\'21 May 2009, 19:00\']Wij hebben ook vorige week de uitnodigingen verstuurd.
Tot nu toe geen enkele afzegging, maar ik verwacht dat deze nog wel komen.

Grappige is dat wij redelijk wat reacties kregen van mensen van wie wij het niet verwacht hadden.
Die reacties waren zo leuk, dat had ik niet verwacht! Weet nu ook zeker dat ik nooit meer een reactie op een uitnodiging die wijzelf krijgen zal overslaan.[/quote]

Reacties zijn echt leuk he! Wij hebben op de 35 uitnodigingen slecht 3 reacties gekregen en allemaal van mensen waar we toevallig op bezoek waren een paar dagen na het verzenden van de uitnodigingen...

Ik zie nu in dat het inderdaad leuk is een reactie te geven op een kaartje. Met verjaardagen had ik dat al ingevoerd haha (ooms en tantes even bedanken voor hun kaartje).

Bouncy

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #63 Gepost op: 23 mei 2009, 10:08:15 »
[quote name=\'LovelyMe\' post=\'232538\' date=\'22 May 2009, 20:03\'][quote name=\'Niel\' post=\'232350\' date=\'21 May 2009, 19:00\']Wij hebben ook vorige week de uitnodigingen verstuurd.
Tot nu toe geen enkele afzegging, maar ik verwacht dat deze nog wel komen.

Grappige is dat wij redelijk wat reacties kregen van mensen van wie wij het niet verwacht hadden.
Die reacties waren zo leuk, dat had ik niet verwacht! Weet nu ook zeker dat ik nooit meer een reactie op een uitnodiging die wijzelf krijgen zal overslaan.[/quote]

Reacties zijn echt leuk he! Wij hebben op de 35 uitnodigingen slecht 3 reacties gekregen en allemaal van mensen waar we toevallig op bezoek waren een paar dagen na het verzenden van de uitnodigingen...

Ik zie nu in dat het inderdaad leuk is een reactie te geven op een kaartje. Met verjaardagen had ik dat al ingevoerd haha (ooms en tantes even bedanken voor hun kaartje).
[/quote]

Jij ziet dit nu pas, ik denk wij allemaal... maar voor heel veel mensen is dat al te laat, daar heb ik geen reactie op de kaart gegeven, dat doet bijna niemand ook. Natuurlijk is t wel leuk als je reacties krijgt.

Lousaa

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #64 Gepost op: 31 mei 2009, 14:10:59 »
Ik vind dat sommigen van jullie iets te gemakkelijk denken over jullie vriendschappen.

Je kunt het ook omkeren. Als je iemand z'n welverdiende, langverwachte vakantie misgunt, of geen begrip kunt opbrengen voor het feit dat ie z'n kinderen niet zomaar aan elke wildvreemde wil toevertrouwen, een hele dag, als hij iedereen al heeft geprobeerd die in aanmerking zou komen, dan ben je zelf een twijfelachtige vriendin.

Daarbij komt: jullie bruiloft is weliswaar jullie dag van je leven, maar er zijn heel veel mensen die niet zo over trouwen denken en het inderdaad zien als een feestje zoals een verjaardag, een afstuderen, een promotie of een pensioensfeest - gewoon een markering van een belangrijke levensfase dus, anders, maar niet bijzonderder dan andere. Het betekent ook niet dat ze jullie niet alle geluk van de wereld gunnen, of geen schitterende bruiloft, maar die denken: het is hun dag, en dat is het ook wel zonder mijn aanwezigheid. Daar is onze vriendschap goed genoeg voor.

Zo kijk ik er tenminste tegenaan. Het is leuk als mensen op mijn bruiloft komen. Maar ze zijn het zeer zeker niet verplicht. Je vriendschap is veel meer dan dat. Het gaat om de inhoud, niet om de rituelen en ceremonies.

celie

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #65 Gepost op: 2 juni 2009, 21:10:25 »
ik kreeg vanmorgen een telefoontje van een ''vriendin''
( wij trouwen morgen btw :wink: )

ze kan niet komen, want een andere vriendin heeft een klein paardje gekocht en er was gevraagd of ze mee wilde gaan naar dat paardje.  :huh:
in de eerste instantie had ik zoiets van oke!

Maar een uurtje later zat het me toch wel dwars en heb ik haar een sms gestuurd met de mededeling dat onze viendschap blijkbaar niets voorsteld als ze mijn bruiloft afzegt om naar een paard te gaan kijken wat er donderdag en de komende jaren ook nog staat.

WTF!!! zegt toch genoeg lijkt mij.. weer een vriendin minder .. ze weet al MAANDEN dat wij op deze datum trouwen.. eergister stuurt ze me nog een sms dat ze er zo';n zin in heeft  :ohmy:  en dan ineens dit

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #66 Gepost op: 2 juni 2009, 21:26:13 »
Oeps! Dat is ook wel heel lullig inderdaad Celie! Bah! Hij staat er idd donderdag nog wel. Balen zeg!

Lousaa, ik begrijp jouw stellingname ook wel. Maar tussen vriendin en vriendin zit een heel verschil. Zelf probeer ik wel altijd te gaan naar een bruiloft..

Robine82

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #67 Gepost op: 2 juni 2009, 22:25:21 »
Celie .. zou het geen misplaatste grap zijn? Kan me namelijk bijna niet voorstellen dat het serieus is .. ?!

Ik ben het ook wel een beetje met Lousaa eens, maar denk dat je toch wel moeite mag doen voor een bruiloft! Dat is toch heel iets anders, dan een verjaardag! Vriendschap is niet meteen over als iemand afzegt, maar ik zal wel teleurgesteld zijn ..

Elles

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #68 Gepost op: 3 juni 2009, 08:53:44 »
Hier komen ook steeds meer afzeggingen binnen :sad:

Wij hadden zoiets van, als mensen niks laten horen zullen ze wel komen, maar helaas iedereen die niks van zich heeft laten horen komt dus niet. Zijn inmiddels al 15 mensen ofzo die afgezegd hebben en dat vind ik toch best veel aangezien we maar 80 mensen uitgenodigd hebben.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #69 Gepost op: 3 juni 2009, 10:11:19 »
@ Celie,
Dat is zeker lulloig. In mijn ogen is dat geen vriendin. Ik ben de laatste jaren heel makkelijk gaan denken over vriendschap. Ik heb ook een "vriendin" achterna gelopen maar heb het deksel op mijn neus gekregen en heb nu zoiets van graag  of niet.

@Lousaa,
Voor jouw standpunt is ook wel wat te zeggen maar een bruiloft vind ik iets speciaals. Je nodigt ze niet voor niets uit. Je wilt die bijzondere momenten met ze delen en dan vind ik een paardje geen reden om af te zeggen.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #70 Gepost op: 3 juni 2009, 10:56:35 »
Een paardje??? Dat kan bijna niet anders of het is een grap, toch? Echt idioot!
Als het echt serieus bedoeld is zou ik geen woorden meer aan die 'vriendschap' vuil maken. Je zult er vandaag wel achterkomen trouwens, ben benieuwd hoe het uiteindelijk afgelopen is!

Wij hebben twee weken geleden de uitnodigingen verstuurd, maar ook ik had een soort 'reservelijst!' Ik heb namelijk sinds een kleine drie maanden een andere baan en ik heb lang zitten nadenken over of ik mijn collega's ook wilde uitnodigen op onze bruiloft, want zo goed ken ik ze nou ook weer niet. En wie zou ik dan wel uitnodigen en wie niet?? Lastig, lastig.
Uiteindelijk heb ik afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en ik heb al mijn directe teamgenoten, mijn kamergenootje en nog een andere collega met wie ik veel optrek uitgenodigd. Ik ben benieuwd of deze mensen ook daadwerkelijk zullen komen, maar ik ben blij dat ik ze uiteindelijk toch een kaart heb gestuurd, het voelt goed!

(Ik heb van tevoren wel geprobeerd te checken of ze in de gaten zouden kunnen hebben dat ze later zijn uitgenodigd dan de andere gasten, maar ik heb volgens mij geen link kunnen vinden tussen mijn collega's en de overige feestgasten. Uiteindelijk hebben zij de uitnodiging twee weken later gekregen dan de anderen, dat vind ik nog meevallen,  :wink: !)

Swiffer

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #71 Gepost op: 3 juni 2009, 10:58:41 »
Zoals ik al eerder zei, als een wat verder familielid of kennis zijn vakantie al geboekt heeft of iets anders voor die dag heeft staan, ga ik niet van ze vrlangen dat zij dit opgeven voor onze dag.

Wat al eerder gezegd is, onze dichtste vrienden / familie moet erbij zijn, dan is het sowieso onze dag!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #72 Gepost op: 4 juni 2009, 18:39:58 »
[quote name=\'Bijna zover...\' post=\'231864\' date=\'20 May 2009, 08:30\']Een aantal zeggen 10-20% zal niet komen: ik vind dit erg veel, als je vantevoren je datum hebt laat weten, maar goed. Dit zal wel bij iedereen verschillen uiteindelijk.[/quote]

Ik was zoiemand die zei 10% en we zitten nu op 9.3% (lang leve excel).. vandaag weer 3 afzeggingen, maar zeker niet onbegrijpelijk: buitenlandse gasten, waarvan eentje ook nog net mama is geworden (haar man, die dus net papa is geworden komt wel en dat vinden we super!).

Melissie

  • Gast
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #73 Gepost op: 4 juni 2009, 20:48:53 »
Wij hebben in totaal 9 mensen die afgezegd hebben, van de 130. Vind ik erg netjes.

2 stellen hebben helemaal geen reden op gegeven, beetje raar..maar ik doe er geen moeite voor hoor. Graag of niet!
1 stel zou de dag na onze bruiloft op vakantie gaan (speciaal zo gepland), maar hun vlucht is met 1 dag vervroegd. Nou ik gun ze hun vkntie van harte..komen ze gewoon daarna foto's kijken.
1 stel heeft afgezegd omdat de moeder van de man pas overleden is. Hij is moslim en moet daarom een rouwperiode van 40 dagen houden, dus geen feestjes etc. Begrijp ik ook volkomen!
En dan heeft er nog een collega vn mijn as afgezegd omdat ze niet 'alleen wilde zitten'. Raar, want er komen ook andere collega's en haar mn was ook uitgenodigd. Maar die gaat nooit mee naar feestjes.
En verder komt er 1 oom van mijn as niet, maar zijn vrouw+kids wel. Ook erg vreemd, maar maak ik me ook niet druk om.

Dus nogmaals, ik vind dat wij het netjes hebben gedaan...9 afzeggingen.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Het grote afzeggingen-topic
« Reactie #74 Gepost op: 20 augustus 2010, 11:38:02 »
Even een upje....

Ons avondfeest is 13 augustus 2011 (zaterdag) in de schoolvakanties en randje bouwvak...
http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2011.html
De meeste gasten hebben geen kids en komen uit regio midden...

Wij hebben een voorlopige gastenlijst van rond de 110 man en de lokatie kan eigenlijk 100 man aan... (en ons budget ook :wink:)
...

Zouden jullie de gok nemen of alsnog gaan schrappen tot exact 100 man?

We sturen een groot deel van de gasten met kerst een Save the date (excuussmoes is dat ik mijn verjaardag ga vieren die datum, later horen ze dat het om een trouwfeest gaat)
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2010, 11:39:44 door stimpy »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards