collapse

Auteur Topic: Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?  (gelezen 10113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Gepost op: 6 maart 2010, 15:28:19 »
ik vroeg me af of er meer stellen hier zijn die elkaar  "kort" kennen als ze gaan trouwen en wat voor reactie de omgeving hier op geeft?

wij kenden elkaar 1 jaar toen hij me ten huwelijk heeft gevraagd en straks bijna 2,5 jaar als we trouwen.
krijg via via wel te horen dat ze vinden dat we nog te kort bij elkaar zijn (dat hoor je niet van hun zelf maar van anderen)
maar goed wij hadden allebei vrij snel het gevoel dat het meant to be was zeg maar,
hebben allebei meerdere relaties gehad en bij deze relatie voelde het meteen goed en zijn allebei heel zeker van elkaar
heb eerder voordat hij me gevraagd heeft al een beetje gepolst hoe mensen er tegenover staan dat wij wouden trouwen en toen kreeg ik echt reacties van: je kan dat toch niet op zo'n korte relatie baseren enz. terwijl nu wij alles vast hebben staan en het vertellen vinden ze het ineens helemaal mooi voor ons (beetje schijnheilig:P) niet dat ik me er veel van aantrek ofzo, als wij er zelf zeker van zijn is het goed toch?
hebben meer mensen hier ervaring mee? ben ik wel benieuwd naar

Emer

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2010, 17:41:58 »
Wij hebben na een half jaar al tegen elkaar gezegd dat we wilden trouwen en zijn ook heel snel gaan samenwonen. Uiteindelijk hebben we ons officieel "verloofd" toen we 3 jaar samen waren en het duurt nog een jaar voordat we gaan trouwen. Ik wil namelijk eerst afstuderen en we konden het eerder ook nog niet betalen. Het is nu dus eigenlijk allemaal heel normaal gegaan, maar ik snap het wel als mensen eerder willen trouwen. Wij wisten ook al na een half jaar dat dit echt was en we altijd bij elkaar wilden blijven. Voordat ik in deze relatie stapte geloofde ik daar niet zo in, maar we hebben in de 3.5 jaar dat we bij elkaar zijn nooit twijfels gehad. Ik denk dat je dit altijd zelf moet ervaren voordat je het echt begrijpt bij andere mensen. :)

m-a-n-d-y

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2010, 18:36:17 »
Wij daarentegen zijn bijna 9 jaar samen wanneer we trouwen.
Ik denk persoonlijk dat het niet uitmaakt hoe lang je samen bent. Als het gewoon heel goed voelt om te gaan trouwen, dan moet je dat doen.
( tsja als je net 2 weken samen bent voelt het misschien ook goed, maar dan heb ik toch mijn twijfels, hahaha)

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2010, 18:37:51 »
Wij zijn ruim 7 jaar samen als we gaan trouwen, maar een half jaar bij elkaar toen we gingen samenwonen (op een studentenkamer...). Dus het trouwen heeft even op zich laten wachten;)

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2010, 19:36:41 »
hoi hoi

wij waren net een jaar samen toen we samen een huis kochten
en we zijn 3 jaar samen als we gaan trouwen.
ook wij hoorden toen we gingen samenwonen: goh snel zeg.
en ook nu we gaan trouwen horen we: goh das al snel. dat je t al aandurft!

maar als t goed voelt voelt t goed.
denk ik dan. mijn oom en tante waren 25 jaar getrouwd en gingen toen alsnog scheiden dus ja!
wij wisten ook al gelijk dat t goed zat tussen ons!!


greets paula

Nogevengeduld

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #5 Gepost op: 6 maart 2010, 19:38:32 »
Wij gingen na 4 jaar samenwonen en gaan trouwen als we ruim 13 jaar bij elkaar zijn.

Je hoort tegenwoordig ook dat relaties stuk gaan na 10, 20 of 30 jaar. Dat ligt volgens mij niet aan het feit of je snel of laat trouwt.
Als het goed voelt moet je dat zeker doen. Ongeacht wat een ander ervan denkt.

Trouwring

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2010, 20:21:16 »
Een goeie vriendin van mij is getrouwd op de dag dat ze 1 jaar verkering had. Iedereen vond dit erg snel (ik eigenlijk ook wel). Maar goed, dat heeft (uiteraard) niets aan de trouwplannen veranderd. Eigenlijk kun je moeilijk oordelen over iemand anders' handelen.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2010, 22:11:34 »
ik ben het helemaal met je eens.
volg je hart.


[quote name=\'Nogevengeduld\' post=\'313993\' date=\'06 March 2010, 19:38\']Wij gingen na 4 jaar samenwonen en gaan trouwen als we ruim 13 jaar bij elkaar zijn.

Je hoort tegenwoordig ook dat relaties stuk gaan na 10, 20 of 30 jaar. Dat ligt volgens mij niet aan het feit of je snel of laat trouwt.
Als het goed voelt moet je dat zeker doen. Ongeacht wat een ander ervan denkt.[/quote]

heidebloempje

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #8 Gepost op: 6 maart 2010, 23:08:53 »
Dan zal ik nu iedereen verbazen: wij hebben samen een appartement gekocht toen we 4 maanden (!) samen waren. Lening aangegaan en heel de reutemeteut. Daar heeft eerlijk gezegd niemand raar op gereageerd. We zeiden zelf altijd al lachend 'we voelen dat het gewoon juist zit', om onnozele reacties wat voor te zijn misschien? Onze ouders stonden er ook achter en eigenlijk hebben we zelfs veel positieve reacties gehad. Het was nieuwbouw en was nog niet af. We zijn dan pas gaan samenwonen toen we anderhalf jaar samen waren. Momenteel zijn we iets langer dan 3 jaar samen en deze zomer trouwen we.
Eigenlijk hebben we altijd zeer positieve reacties gehad op alles wat we deden. Leuk zelfs dat je hoort dat mensen zeggen: 'oja, maar jullie passen ook zo goed samen'.
En het is waar dat je dat voelt dat het gewoon juist is!

miru

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2010, 23:26:08 »
Wij hebben ons verloofd toen we 10 maanden samen waren en trouwen wanneer we anderhalf jaar samen zijn. Kort, snel: je weet zelf wanneer het goed zit. Wij hebben overigens geen rare reacties gehad op ons nieuws. Iedereen zag het al lang aankomen :-)

Angel88

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2010, 08:40:22 »
Zoals al eerder gezegd, zekerheid heb je toch nooit?
Of je nou 1 jaar samen bent of 50 jaar.
Het kan altijd anders aflopen dan je denkt/hoopt ....

Alleen jullie zelf kunnen oordelen of het "te" snel is of niet.
Niemand anders. Laat je dus niet gek maken voor opmerkingen van andere.
(ook al kan ik me voorstellen dat het van sommige mensen wel vervelend kan zijn)

Suusjeuh

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2010, 11:49:54 »
[quote name=\'Trouwring\' post=\'313998\' date=\'06 March 2010, 20:21\']Een goeie vriendin van mij is getrouwd op de dag dat ze 1 jaar verkering had. Iedereen vond dit erg snel (ik eigenlijk ook wel). Maar goed, dat heeft (uiteraard) niets aan de trouwplannen veranderd. Eigenlijk kun je moeilijk oordelen over iemand anders' handelen.[/quote]
Klopt, je kan er niet over oordelen. Er is bij ons ook niemand die het gek vond dat wij gingen trouwen, en geen enkele twijfel in zicht. Elke dag zijn we blij dat we nu echt samen zijn. Wij zijn 3 dagen voordat we een jaar verkering zouden hebben getrouwd! De duur van je relatie heeft er weinig mee te maken denk ik. Ik zou anders ook bij ieder ander geoordeeld hebben "Da's wel snel!" Maar voor ons is het helemaal niet snel, sterker nog, de laatste maanden van de verbouwing duurden veel te lang. Omdat wij vanuit huis getrouwd zijn, moesten lief en ik elke avond naar ons eigen ouderlijk huis terug, terwijl dat meer en meer pijn deed, dat we gewoon nog langer samen wouden zijn. Je leeft er echt naartoe, en dan is het echt tijd.

Mn schoonzusje heeft 1 week langer verkering als ons, en die heeft een heel onstabiele relatie, ze vind het bv heerlijk als dr vriend een week avonddiensten draait, dan is het lekker rustig als ze hem eens niet hoeft te zien, ze noemt hem in bijzijn van haar neefjes en nichtjes een lul en heeft al meerdere keren tegen dr moeder gezegd dat ze het uit wil maken, maar dat ze bang is om alleen te komen. En alle gekheid op een stokje; nu hoorden we pasgeleden dat als ze 18 word ( van de zomer ) ze zich willen verloven!!

Duur van de relatie heeft er mijns insziens niets mee te maken, want bij ons heeft niemand van de fam getwijfeld of het goed was ( De enigste vraag was; wanneer gaan jullie trouwen? *voorzichtige kijk op mn buik* over 9 maanden. En dan het besef dat dat inderdaad niet zou kunnen als er sprake was van een zwangerschap. )

Sincerity

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #12 Gepost op: 7 maart 2010, 12:51:31 »
Het is altijd makkelijk gezegd als buitenstaander, dat iemand wel errug snel trouwt!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik trouwe binnen een jaar ook best wel snel vind... Maar goed iedereen moet dat voor zich weten!
Alleen als je bijv 17 bent en je krijgt een vriendje en daarmee trouw je binnen een jaar dan vind ik dat echt te snel!
Ik vind Meiden van 17 eigenlijk gewoon nog kinderen... en tsjah 18 eigenlijk ook wel!

Iedereen heeft hier natuurlijk een andere mening over, die respecteer ik ook zeker!

Wij zijn precies 10 jaar samen als we gaan trouwen! Ook ik ken mijn vriend sinds dat ik 17 ben,en dacht er toen niet eens aan om te trouwen!

Kippie

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #13 Gepost op: 7 maart 2010, 13:57:51 »
Ik denk vaak dat het ook veel uitmaakt hoe oud je bent als je elkaar tegen komt. Als je elkaar ontmoet als je 30+ bent ga je vaak sneller dan als je 20 bent.
Mijn vriend en ik zijn al 8 jaar bij elkaar, een nicht van me is na een half jaar met haar man getrouwd.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #14 Gepost op: 7 maart 2010, 14:20:54 »
Wij zijn 7,5 jaar samen als we gaan trouwen.. en dan nog ben ik pas 21!

Trouwring

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #15 Gepost op: 7 maart 2010, 14:35:19 »
Inderdaad, je leeftijd, misschien ook wel je opvoeding, je levensverwachting, je relatieverleden.. Dat zijn dingen die het maken dat je iemand anders er eigenlijk niet op kan veroordelen. Want (bijvoorbeeld) iemand van 17 kan al meer meegemaakt hebben dan iemand van 32, waardoor je ook een ander mens kan zijn geworden.

Wij hebben elkaar leren kennen toen ik 11 was en mijn man 10.. Als we toen al na een jaar getrouwd zouden zijn  :laugh:

Kippie

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #16 Gepost op: 7 maart 2010, 17:59:39 »
[quote name=\'Jnine89\' post=\'314116\' date=\'07 March 2010, 14:20\']Wij zijn 7,5 jaar samen als we gaan trouwen.. en dan nog ben ik pas 21![/quote]
Precies. Als je elkaar had leren kennen als je allebei 30+ bent ga je vaak eerder trouwen, dan wacht je vaak geen 7,5 jaar voordat je gaat trouwen.

Je hoort natuurlijk ook wel van stellen die jonger zijn en sneller trouwen, maar toch minder vaak volgens mij.  :)

Suusjeuh

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #17 Gepost op: 7 maart 2010, 18:10:47 »
Tsja, weet je wat in ons geval ook het verschil maakt? Andere mensen zouden na een jaar zijn gaan samenwonen. Wij niet, wij wouden gaan trouwen. Mijn man is vanuit thuis niet opgevoed met "samenwonen" maar als je van elkaar houd, en samen door wilt, dan ga je trouwen.

Elles

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #18 Gepost op: 7 maart 2010, 19:48:46 »
Wij doen alles snel haha! We waren 2 maand samen toen ik zwanger was, binnen 6 maanden woonde we samen. Na 1 1/2 jaar hebben we ons partnerschap laten registeren, toen we 2 jaar bij elkaar hebben heb ik hem ten huwelijk gevraagd en een jaar later zijn we getrouwd. Dus dat alles binnen 3 jaar.

lydia

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2010, 22:20:15 »
wij zijn in de maand dat we trouwen 2 jaar bij elkaar. we wisten al heel snel dat het goed zat, maar hebben er echt voor gekozen om niet binnen een jaar echte trouwplannen te maken. al werd ons na 4 maanden al gevraagd of we al gingen trouwen  :blink:

en aan de andere kant; 'kort kennen' uit zn verband; we kennen elkaar al heeeel lang; zolang ik me kan herinneren heb ik mn as gegroet als ik hem op straat tegenkwam. we zijn in dezelfde kerk opgegroeid alleen door het leeftijdsverschil van 8 jaar hadden we elkaar nog nooit gesproken.

Maaikie82

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #20 Gepost op: 7 maart 2010, 22:21:10 »
Dat is idd snel. Trouwen is bij ons eigenlijk het enige wat niet snel ging. Ik woonde eigenlijk al meteen bij mijn vriend in en na anderhalf jaar werd ik zwanger en nu dus na 5 jaar trouwen. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik ben nooit zo van dingen volgens het boekje doen...

Yvonne1978

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #21 Gepost op: 8 maart 2010, 12:36:48 »
Mijn vriend heeft me gevraagd toen we 2 jaar samen zijn. Het is net hoe je dingen ziet. Vriendinnen van me kopen dure huizen samen met 2 jaar samen. Dat is ook een behoorlijke keuze, alleen zien mensen dat anders. Ik heb ook een vriendin die na 2 maanden zwanger was. Ze is nog steeds gelukkig met haar vriend en verwacht de tweede. Ik denk dat leeftijd een rol speelt. Ik ben nu wat ouder en heb ook meer levenservaring en kan nu makkelijker besluiten nemen. Moet er ook niet aan denken dat ik met een ex van me getrouwd zou zijn. Brrr.... het idee al.

Sabine

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #22 Gepost op: 8 maart 2010, 14:37:37 »
Wij trouwen ook snel, na een jaar en een maand heeft hij mij ten huwelijk gevraagd en we trouwen 19 augustus, we zijn dan 1 jr en 8 mnd samen.
We kennen elkaar wel al een jaar of 7, hij is bevriend met mijn ouders.
Vandaar dat wij ook een leeftijdsverschil hebben van 10 jr.

Maar goed het voelt goed dus why not!

Faith

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #23 Gepost op: 9 maart 2010, 12:26:31 »
He, wat fijn om dit allemaal te lezen. Wij zijn dus niet de enige die na 2 jaar verkering hebben besloten te trouwen. We wilden eigenlijk al na 1,5 jaar trouwen!  :tongue: Maar we hebben het toch nog maar een half jaar laten bezinken voor het Hoge Woord eruit was. We wonen ook al een jaar samen.

Wij zijn wel vrij jong, 21 jaar. En 22 als we trouwen. Toch weet ik zeker dat het geen ondoordachte beslissing van ons is. We hebben samen ook al heel wat meegemaakt, waardoor we misschien sneller naar elkaar toe gegroeid zijn. Op onze trouwdag zullen we precies 3,5 jaar samen zijn. Het voelt voor ons gewoon goed. Waarom dan strepen op de muur zetten tot het sociaal acceptabel is? Maar ik geef toe dat ik wel een beetje bang ben voor reacties uit de omgeving... :unsure:

[quote name=\'chantal3-9\' post=\'313978\' date=\'06 March 2010, 18:37\']Wij zijn ruim 7 jaar samen als we gaan trouwen, maar een half jaar bij elkaar toen we gingen samenwonen (op een studentenkamer...). Dus het trouwen heeft even op zich laten wachten;)[/quote]

Hihi wij wonen ook samen in een studentenwoning (1 kamer :blink: )... de ultieme relatietest :tongue:
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2010, 12:19:50 door Faith »

2010bruidje

  • Gast
Zijn Er Nog Meer Die Trouwen Terwijl Ze Elkaar"kort"kennen?
« Reactie #24 Gepost op: 9 maart 2010, 13:56:40 »
Ik ken me aanstaande al 7 jaar

we zijn nu 4 jaar samen,maar hadden het dag 1 er al over om te gaan trouwem.
7 jaar geleden waren we al verliefd op elkaar,maar kregen allebij een relatie en zagen elkaar nooit meer.

op 1-2-2006 zagen we elkaar weer ik had nog een vriend en toch ging ik met me schat stappen.
ik was meteen weer smoorverliefd en hij ook.

Mijn ex heb ik dus naar 3 jaar gedumpt.
na een halfjaar kwam hij bij mij en mijn ouders in wonen.

na 2 jaar huis gekocht samen en samenlevingscontract,na 3 jaar ten huwelijk gevraagd en na 4 jaar trouwen

hij is 25 en ik 21

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards