collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 953271 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1625 Gepost op: 13 september 2011, 12:45:17 »
@Marijke86; Dank je!! Wat een uitgebreid buffet hebben jullie, en de toetjes zien er goed uit!!! :)

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1626 Gepost op: 13 september 2011, 13:52:30 »
MissMip wat denk je van een vogel (uil??) die de ringen aanvliegt?

Dat heeft een kennis van ons al gedaan, en ik ben bang voor vogels en andere beesten helaas :sad: Mijn schoonzusje had ook een heel mooi iets. Een hart van het materiaal van een kaars. Het hart was liggend en ongeveer 15 centimeter doorsnee en op dat beige hart zaten dan in een hoekje de bloemen uit het bruidsboeket met daaraan de ringen gestrikt. Ook leuk, maar ik wil dus niet na-apen van iemand uit onze familie/vrienden.

@Gracegladys: Wat heb je een prachtige jurk zeg! Ben benieuwd hoe hij met halter is. Laat je hem tegen die tijd zien?

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1627 Gepost op: 13 september 2011, 14:09:23 »
@ Boukezz ongelooflijk he hoe taai sommige oudjes kunnen zijn! denk eerlijk gezegd ook dat dat te maken heeft maar vurige karaktertje :wink:

@ Gracegladys ik durf het bijna niet te zeggen maar de sabelle was ook mijn 1e keus! Het is dat ie zo prijzig is dat ik hem niet eens heb gepast (om mezelf een teleurstelling te besparen) maar hij is werkelijk prachtig!!! Ben benieuwd hoe hij je staat en hoe hij met halter is. Echt super hoor!!
(natuurlijk ben ik meer dan blij met mijn huidige jurk!!:wink:)

@marijke wauw wat uitgebreid! En de BBQ klinkt ook goed. Past het allemaal in het budget? lijkt mij goed betaalbaar in ieder geval en van een keurslager weet je sowieso dat je goed vlees in de kuip hebt :tongue:

@Mismip ah ok dan is dat niet aan te raden hihi! Wat je schoonzusje heeft gedaan klinkt ook heel mooi.
Mijn nicht heeft er een bloemstukje van gemaakt
Misschien klinkt dit wat te gek voor woorden maar wat dacht je van een soort klein fonteintje waar je dan een bootje in hebt waar jullie ringen in liggen? Of aan een grote helium hartjesballon(wel met een verankering haha)? Of jij en As dragen de ringen aan een ketting? Of je laat ze verwerken in je bruidsboeket?

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1628 Gepost op: 13 september 2011, 14:59:01 »
@deniesje: leuk dat je naar een trouwbeurs bent geweest. Ik wil ook wel een paar bezoeken, maar moet nog even kijken wie ik als slachtoffer meeneem. M’n aanstaande zit er niet om te springen, al denk ik dat het voor hem wel goed is om zo ideetjes op te doen.
Haha, zet er bruids voor en de prijzen gaan over de kop! Daarom ook een gelegenheidsboeket kopen en geen bruidsboeket ;-). Verschil met de taarten is vaak nog wel dat je bij een bruidstaart nog proefsessies hebt en de taarten mooier gepresenteerd worden (op speciale standaards enzo). Dat kost natuurlijk ook tijd en geld en rechtvaardigt voor een deel de hogere prijzen wel.
De dagindeling zijn we al het meest uit eigenlijk. Ik heb ook het gevoel dat er verder niet zoveel mogelijk is met de ideeën die we hebben. Ik zet de indeling hieronder wel even neer.
Locatie wordt een drama vrees ik. Ik wil wel graag een alternatieve locatie, bijvoorbeeld een theehuis waar je lekker buiten kunt zitten en waar voor ’s avonds een tent (je hebt echt hele mooie die je echt top kunt aankleden!) wordt neergezet. M’n vriend wil dat echt absoluut niet (een tent), dus nu moet ik op zoek naar een locatie die wel wat anders dan anders is, maar waarbij je wel gewoon binnen een feest kunt houden. We zijn met z’n tweetjes niet veeleisend hoor!
De daggasten is het grootste dilemma. Alleen familie of ook vrienden. De vrienden horen erbij vind ik, maar het worden dan meer dan 50 man (volwassenen + kinderen), das best veel! Keuzes wil of kan ik daarbij niet maken (deel van de vrienden wel, deel van de vrienden niet).

Ik weet niet precies wat voor soort het bij m’n nichtje was, maar wel dat het maar een paar keer per jaar voorkomt in Nederland. Het was een hele agressieve variant. Ik hoop inderdaad ook dat er zo snel mogelijk een goede behandeling komt die gewoon een prognose van 100% geeft op definitief herstel van alle soorten.

@kousenband: die gaat er voor mij ook zeker komen! De traditie zullen we er niet mee ‘uitvoeren’, dat wil m’n vriend echt niet! Maar, ik wil wel een foto waarop de kouseband te zien is. Heb wel wat leuke ideetjes gezien op verschillende sites/blogs.

@boukezz: haha, heerlijk die bridezilla acties! M’n broer en z’n vriendin trouwen een paar maanden voor ons en ik merk dat met name m’n schoonzusje me stiekempjes zit uit te horen over onze ideeën over een locatie enzo. “Jullie gaan zeker niet naar locatie A, want dat is wel heel erg chique.” Toen ik zei dat dat een soort droomlocatie (landgoed met alles er op en eraan) is, werd ze wat stilletjes. Pas later realiseerde ik me dat zij misschien daar wel naartoe gaan. Ik ben niet zo geheimzinnig over de locatie. Als we die rond hebben, dan ga ik dat gewoon vertellen hoor. Geen gedoe. Binnenkort ga ik ze toch maar eens vragen of ze er iets over kwijt willen, want anders blijft het zo’n getwijfel: stel dat we dezelfde locatie uitzoeken!

De vakantie was heerlijk! 1 dag aan het strand kunnen liggen, nog 2 dagen echt wat op pad gekund en daarna was het regen, harde wind en niets aan om buiten te zijn. Ik heb daarom flink boeken gelezen, heerlijk!
Handig om je lijstjes weer even bij te werken, geeft weer een opgeruimd  gevoel!
Wat heb je een fantastische oma. Zo één met een gigantische eigen wil en nog helemaal bij!

@Missmip: Alles wat je hebt geregeld is mooi meegenomen toch! Hoef je je daar straks niet meer druk over te maken. Alternatieven voor een ringkussen staan hier wel op het forum. Ideetjes zijn dan kistjes, een neproos waar de ringen in kunnen, maar eigenlijk kan alles! Als jullie een item hebben dat heel persoonlijk is en/of helemaal bij jullie past, dan kunnen jullie de ringen daar ook op leggen. Dan liggen ze gewoon op de tafel bij de BABS.
Oeh, de ideeën van deniesje zijn nog veel leuker!

@gracegladys: wat een sprookjesjurk zeg, prachtig! Ik ben heel benieuwd hoe het er met halter uitziet en hoe de bloem voor in je haar wordt!

@Marijke86: ook jouw bridezilla actie vind ik fantastisch! Ik kan me er alles bij voorstellen hoor! En nu weet je zeker dat het goed komt.
Het eten klinkt goed en de toetjes zien er fantastisch uit. Leuke manier van serveren. Hopelijk kun je er op de dag zelf ook zelf wat van genieten.

Afgelopen weekend heb ik m’n aanstaande de 101 redenen waarom ik met je wil trouwen gegeven. Ik had het boekje onder z’n kussen verstopt en hij was er druk in aan het bladeren toen ik boven kwam. Hij vond het erg leuk en lief en was zeker onder de indruk. Alle redenen, ook die ietwat ‘vervelende’ (dat hij stronteigenwijs is bijvoorbeeld) kon hij zich wel in vinden gelukkig :wink:.

Vrijdag ga ik op de bonnefooi een locatie bekijken. Ik wil gewoon eens een eerste indruk krijgen en hoef nog niet zo nodig uitgebreid te praten. Mocht het dan echt iets zijn, dan kunnen we daarna wel een afspraak maken om echt eens wat dingetjes te bespreken. Het is op een boerderij. Je kunt er van alles doen, van boerengolf tot een workshop taarten maken en high tea en ze hebben er een hele grote houtgestookte bbq. Voor overdag lijkt het me dus ideaal. De gasten kunnen van alles doen als ze daar zin in hebben, er is een grote speeltuin voor de kinderen. Je kunt ook bij een deel van de dieren (als in een soort kinderboerderij) en ze hebben een hele leuke ruimte om te verblijven als het weer toch wat minder mooi mocht zijn. Ze geven echter aan dat je er ook een feest kunt houden en ik ben benieuwd waar dat dan kan, of dat zoiets in een tent zal plaatsvinden (en dus geen optie is voor m’n stronteigenwijze aanstaande!). Ik ben dus erg benieuwd!

Onze voorlopige dagindeling (zonder dat we nog een locatie o.i.d. hebben vastgesteld) is als volgt:
07.00 ontbijten
08.00 klaarmaken (haar + make up)
10.15 familie + vrienden komen bij ons thuis/buiten
10.30 aanstaande haalt me op
11.00 foto's maken
11.30 broodjes e.d. voor familie bij ons thuis (vroege lunch)
12.30 familie + vrienden naar locatie burgerlijk huwelijk
13.00 burgerlijk huwelijk
14.00 kerkelijk huwelijk
15.30 bruidstaart aansnijden + borrel
17.30 bbq
20.00 feest

Iemand die gekke dingen tegenkomt/tips en tricks?

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1629 Gepost op: 13 september 2011, 15:42:37 »
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Tegen die tijd zet ik er nog even een foto op hoe de jurk staat!

@Deniesje; Wat grappig dat dit ook jouw eerste keus was!!!! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe duur de jurk is omdat ik deze krijg van mijn ouders. Ik weet inderdaad dat deze wel prijzig was en wilde hem daardoor in eerste instantie ook niet. Maar omdat mijn moeder er ook zo verliefd op was wilde ze deze toch graag kopen. Ik denk dat het ook wel meespeelt dat mijn zusje verstandelijk gehandicapt is en mijn ouders alleen bij mij een bruiloft zullen meemaken!

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1630 Gepost op: 13 september 2011, 15:47:34 »
@Gracegladys
Ik zou er ook alvast een keer aan willen likken  :tongue:

@Deniesje
Het zou eigenlijk in het budget moeten passen we trekken er ongeveer 2000euro voor uit s'middags is voor 45 gasten en s'avonds voor rond de 100 gasten. En wat er over blijft is voor de afterparty de dag erna!  :biggrin:

@Blondbruidje
Hoe lang duurt bij jullie het burgerlijk huwelijk, heb je het al nagevraagt? Bij ons duurt het namelijk een uur en dan nog foto's etc. maken bij het gemeentehuis en dan nog naar de kerk dus misschien moet je daar de tijd nog wat aanpassen?

Ik weet ook nog niet precies hoe we het met de ringen doen.. Is het niet zo dat de ringen in de kerk nog eerst gezegend worden door de pastoor en dat je die van hem daarna aangerijkt krijgt? Het liefste zou ik ze door onze hond naar ons toe laten brengen maar een hond in de kerk... En daarbij komt nog dat hij zich niet stil zal houden omdat hij niet bij ons mag zijn of nog erger dat hij hard gaat liggen snurken want dat kan hij als de beste! Ik vind het idee van Deniesje wel erg goed om ze in het boeket te laten verwerken, dan zou de pastoor ze in het boeket kunnen zegenen en daarna aan ons geven.
Heeft iemand van jullie een idee hoe dit werkt in de kerk?

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1631 Gepost op: 13 september 2011, 16:17:56 »
@ Blondbruidje, dit dilemma hadden wij ook en wij zijn uitgekomen op de viersprong http://www.viersprong.nl We zijn daar de hele dag!
we trouwen bij mooi weer in de tuin, BBQen en eten buiten of in een aparte knusse ruimte, ons feest geven we in de Serre (binnen) en daaraan grenzend hebben we het terras onder grote parasols zodat we een binnen en buitenruimte hebben... zoals ik jullie eisen lees past de viersprong helemaal! :tongue:  Kijk maar eens op de site. Heb geen idee waar je woont? Voor ons is het ongeveer 35 minuten rijden. Ohja en je schema ziet er goed uit! alleen vind ik de tijd die je hebt ingecalculeerd voor foto's maken heel erg kort. Reken zeker op anderhalf tot 2 uur hiervoor.

@ Gracegladys nou je boft maar hoor met zulke lieve ouders! Mijn moeder heeft mijn jurk ook betaald maar ze heeft er van tevoren wel een budget bij genoemd. Ze heeft het niet breed en ze heeft expres voor mijn bruiloft voor een jurk gespaard dus ik vind het echt superlief dat ze al dr spaarcentjes aan mijn jurk heeft besteed. Dat is me al zoveel meer waard dan een jurk die bijna 3x het maandsalaris is, dus vandaar dat ik niet eens naar zulke duren jurken heb willen kijken.
je hebt echt een hele goede keus gemaakt meis! Ben heel benieuwd naar het plaatje waar jij de jurk aan hebt! :wink:

@ Marijke geen idee of ervaring bij een kerkelijk huwelijk. In je bruidsboeket lijkt me wel wat! Maar uiteraard brengen onze zoontjes ons de ringen dus heb er verder niet meer over nagedacht.
2000 is heel redelijk hoor en daar kan je een hoop mee bereiken. Heb je daar dan ook de drankjes bij gerekend? Of is dat nog apart? Ons feest kost 2950,- en de BBQ 900,- incl drank/koffie/bonbons etc.

Oh nog over welke trouwbeurs ik ben geweest: Bij de trouwbeurs in zoetermeer in het wapen van zoetermeer. Was de eerste keer dat het georganiseerd werd en het was een succes. Het was nog vrij klein hoor, ik weet niet of ik naar de love and marriage beurs wil, dat vind ik weer net te massaal.

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1632 Gepost op: 13 september 2011, 16:36:35 »
Een tijdje wel meegelezen, maar niet zoveel gereageerd. Zit momenteel nogal in twijfel over alles rond het trouwen...…  :unsure: Onder andere omdat je je geld ook maar één keer uit kunt geven....

@Chadya – alsnog gefeliciteerd. Is weer even geleden dat ik hier op het forum was, maar ik hoop dat je alsnog een leuke dag hebt gehad. Hoe was je controle?

@ Lobensil – gecondoleerd! Sterkte komende vrijdag!

@Marijke – klinkt goed al het eten! Ziet er ook mooi uit zeg die toetjes. Echt feestelijk.  :)

@Gracegladys – dat klinkt wel een stuk beter dan andere ervaringen die ik langs heb zien komen! Wat leuk ook dat de verkoopster zo’n passende jurk had laten zien. Ben je er al uit voor jezelf of ga je nog even verder kijken? De jurk ziet er in elk geval prachtig uit!! Die heb ik wel eens eerder gezien bij het zoeken naar trouwjurken en vond die altijd erg mooi. Straalt echt luxe uit.

@Blondbruidje – leuk dat je er weer bent, klinkt als een heerlijk ontspannen vakantie. Ik kan me voorstellen dat het lastig kiezen is wie je als daggast wil. Maar 50 lijkt ook wel erg veel. Leuk dat je AS het boekje gekregen heeft. En dat hij zich in de redenen natuurlijk herkende  :wink:  Je planning ziet er wel goed uit. Weet alleen niet of de foto’s niet wat kort duren. Hangt er natuurlijk ook vanaf of je nog ergens heen gaat voor de foto’s of niet.

@Boukezz – haha, meestal hoor je dat mannen het juist grappig/stoer vinden om zo’n kousenband te verwijderen. Al denk ik ook niet dat je mijn AS daar blij mee zou maken… Wat grappig zo’n reactie tegen de hulpdiensten van je oma! Gelukkig is ze er weer snel uitgehaald.

@Missmip – leuk dat je alvast naar uitnodigingen gaat kijken. Heb je al een idee wat je leuk vindt?

@Deniesje – klinkt gaaf die trouwbeurs, al denk ik dat zo’n beurs me alleen maar meer aan het twijfelen maakt  :tongue:
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 16:37:39 door missy-ila »

Marretje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1633 Gepost op: 13 september 2011, 19:54:14 »




Ik weet ook nog niet precies hoe we het met de ringen doen.. Is het niet zo dat de ringen in de kerk nog eerst gezegend worden door de pastoor en dat je die van hem daarna aangerijkt krijgt? Het liefste zou ik ze door onze hond naar ons toe laten brengen maar een hond in de kerk... En daarbij komt nog dat hij zich niet stil zal houden omdat hij niet bij ons mag zijn of nog erger dat hij hard gaat liggen snurken want dat kan hij als de beste! Ik vind het idee van Deniesje wel erg goed om ze in het boeket te laten verwerken, dan zou de pastoor ze in het boeket kunnen zegenen en daarna aan ons geven.
Heeft iemand van jullie een idee hoe dit werkt in de kerk?

Hoi Marijke,

De ringen worden na het JA woord gezegend door de pastoor.
Dan geeft hij de ring aan de man en daarna aan de vrouw.
Hierna geef je elkaar de ringen.

Ik zal je als voorbeeld het stukje laten lezen, zoals het bij onze trouwdienst ging.

Pastoor:
Een ring,
Een koud metaal met een warme gloed, droom en werkelijkheid, rond, zonder begin en zonder einde, ongebroken eenheid, een verbond van liefde en trouw, een herinnering aan de dag van het Ja woord.
(Hierna werden onze ringen gezegend)

P, steek dan deze ring aan de hand van Marina, je vrouw als teken van je liefde en trouw.
(deed P bij mij de ring aan)

Marina, steek dan deze ring aan de hand van P, je man als teken van je liefde en trouw.
(Ik deed de ring bij P om)

Pastoor:
P en Marina moge het jawoord dat jullie aan elkaar gegeven hebben altijd een bron van geluk en levenskracht voor jullie zijn.
Moge daarop de zegen rusten van God, de Vader, de Zoon, de Heilige Geest.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Je ringen in een boeket kan volgens mij wel hoor, wordt je boeket gelijk met de ringen mee gezegend hahaha.
Vind het wel een leuk idee...Maar wanneer gaan die ringen er dan in? Voor de kerkdienst?Neem aan dat die er niet de hele tijd inhangen.
Je zal ze maar kwijt raken.

Hond in de kerk, tja dat zal er helemaal aan liggen hoe een vlotte je pastoor is..
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 21:59:42 door Marretje »

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1634 Gepost op: 13 september 2011, 20:13:21 »
MisMip mijn idee is om de ringen in een boek te doen.
(Wij lezen veel en hebben een hele boekenkast vol)
Hier is een stappenplan:
http://papernstitchblog.com/2010/05/04/tutorial-vintage-book-wedding-ring-holder/

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1635 Gepost op: 13 september 2011, 21:54:53 »
Hey allemaal,

Hier gaan we binnenkort onze cm vragen mijn zus. We gaan het vragen via een soort van cv die ik gevonden heb hier. Eigenlijk wilde we het morgen vragen omdat me nichtje zou komen maar dat gaat niet door dus ff kijken wanneer het dan gaat lukken.

lobensil gecondoleerd en sterkte vrijdag.

marijke klinkt allemaal erg lekker wat jullie willen gaan doen.

gracegladys gefeliciteerd met je jurk.

blondbruidje welkom terug zo te lezen een leuke vakantie gehad ondanks het wat mindere weer.

deniesje ik denk dat ik helemaal geen kousen of panty aan doe ik heb z'n vreselijke hekel aan die dingen :wink:

boukezz die oma van je zeg geweldig hopen dat de streken nu mee vallen en dat het niet erger wor :tongue:

missmip wij gaan er binnenkort ook naar kijken. Er is zoveel op de markt dus optijd beginnen dan heb je nog ff de tijd om te kiezen.

missy-ila vervelend dat je zo aan het twijfelen ben kunnen wij je misschien ergens mee helpen? of ff van je afpraten kan ook helpen.

@ringen brengen ik wil het eigenlijk mijn nichtje laten doen samen met het nichtje van lief dus dat ze elk 1 ring brengen. Ik had ze graag als bruidsmeisjes gehad maar dat wil lief niet dus had ik dit voorgesteld en daar ging die over na denken maar een grote kans dat dit het wel wor :)

Groetjes Eertje

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1636 Gepost op: 14 september 2011, 08:58:50 »
Goeiemorge dames,

@Deniesje
Dat is zonder drinken, maar we hopen natuurlijk dat het minder kost! Mijn vader wil nog met de slager onderhandelen, wij hebben een installatiebedrijf (ook in Duitsland) en we maken vaker nieuwbouw woonhuizen voor hem die hij dan verder verkoopt. En wij moeten ook altijd met de prijzen zakken dus zal hij dat nu ook moeten :wink: Het drinken krijgen we aangeleverd via de tentenman tegen inkoopprijs hij zorgt dat er genoeg aanwezig is en we hoeven pas achteraf te betalen wat er ook daadwerkelijk verbruikt is, de rest neemt hij weer mee.

Wat betreft de ringen, ik denk dat toch mijn as ze mee zal nemen in het doosje. Ik heb het gisteren laten vallen om ze in het boeket te verwerken maar volgens mij leek hem dat niks :rolleyes: Ik denk dat hij liever die taak op zich neemt en voor de ringen wil zorgen dus ik laat dat maar voor hem en anders zal hij er zelf nog wel over beginnen.

@Missy-Ila
Ik denk dat die twijfel toch wel blijft, ik heb dat ook vooral omdat ik denk zal iedereen het wel goed en mooi vinden.. Maar het is jullie dag dus maak hem zo dat jullie denken dat het goed en mooi is, als jullie stralen en plezier hebben dan hebben de gasten dat ook!

@Marretje
Bedankt voor je reactie, nu weet ik eindelijk hoe het een beetje loopt! Wij hebben pas begin volgend jaar een gesprek met de pastoor dus die kan ik dan ook pas vragen stellen. Ik vind het zelf een leuk idee om ze in de het boeket te doen maar mijn as volgens mij niet zo. Het is toch wel een beetje een mannending om voor de ringen te zorgen dus ik laat het maar zo hij weet er nu van dus als hij het toch wil dan zal hij er wel op terug komen.

Wat betreft de ringen erin maken dat zou ik dan in de auto doen van het gemeentehuis naar de kerk.
Heb je misschien nog andere tips voor ons?  :wink:

@Eertje
Wij hebben als ceremoniemeester mijn as zijn oudste broer gevraagt(zijn jongste broer is getuige), maar hij had alleen geen idee wat het betekent het eerst wat hij zei is als je maar niet denkt dat ik een speech ga houden! Hahaha
Maar we vragen nog 2 neven van mij zij komen veel bij ons en mijn ouders over de vloer en kennen het ook allemaal bij mijn ouders thuis. Dus als er vragen over stroom etc. zouden komen dan zou mijn as zijn broer er geen antwoord op kunnen geven en hun wel. Mijn as zijn broer is meer van het regelen dus die kunnen we overdag goed gebruiken!

@Blondbruidje
Schrijf eens alle voordelen op van het feest vieren in een tent, misschien kun je hem zo overhalen  :wink:

Fijne dag allemaal!

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1637 Gepost op: 14 september 2011, 10:09:28 »
@gracegladys: leuk dat je nog een foto gaat plaatsen, ik ben heel benieuwd!

@Marijke86: Het foto’s maken duurt van 11.00 tot 13.00. De daggasten kunnen ondertussen bij ons thuis eten en vervolgens verzamelen bij de locatie van het burgerlijk huwelijk. Het is dus niet zo dat de foto’s tussen 11.00 en 11.30 worden gemaakt. Ik heb dat niet helemaal duidelijk aangegeven.
Het burgerlijk huwelijk moeten wij nog helemaal vormgeven. We hebben al geregistreerd partnerschap gedaan, dus het wordt sowieso een nepceremonie. Het geregistreerd partnerschap kun je namelijk met een simpele handtekening omzetten in een huwelijk. Mogelijk gaan we ook nog voor een gecombineerde ceremonie, dus kerkelijk en burgerlijk in één.
Wij trouwen dus wel voor de kerk, maar een protestantse kerk. Dat gaat toch wel weer anders volgens mij, dus met je vraag over de ringen kan ik je helaas niet verder helpen. Overigens vind ik het ook wel leuk als de man gewoon de ringen in z’n jaszak heeft ofzo. Niet teveel poespas, dat maakt het juist weer bijzonder.
Bedankt voor de tip voor het overhalen van m’n aanstaande! Haha, hij is nogal koppig, dus een nee blijft in zijn geval ook eigenlijk altijd een nee. Dit is dan ook weer zo’n principe kwestie. Hij heeft niet zoveel met van die dorps/tentfeesten, dus wil hij al helemaal niet in een tent zijn huwelijksfeest vieren. Vanuit zijn logica snap ik het ook nog wel, maar hij weet alleen niet dat zulke tenten er heel anders uit zien. Ik heb zoveel moois al gezien op Internet! Binnenkort maar eens een collage maken om te laten zien dat het echt anders is. Ik denk dat dat het enige is dat hem kan overtuigen.

@deniesje: we wonen in Friesland, dus dan is de viersprong wel heel ver weg! Er zijn bij ons in de omgeving ook wel locaties waar je de hele dag kunt verblijven, maar dat zijn wat de standaard locaties en dat wil ik nu net niet. ;-) De Viersprong zou wel perfect zijn qua mogelijkheden inderdaad, misschien kunnen ze de locatie even voor een dagje verplaatsen?!
Over de tijd voor foto’s heb ik bij Marijke86 dus al even aangegeven hoe het zit.
Wat lief dat je moeder de jurk heeft betaald!

@missy-ila: moeilijk hè, al die keuzes maken! Wij hebben nog geen definitieve keuze gemaakt voor iets en dat is soms heel erg overweldigend. Het lijkt me dat wanneer je wel keuzes hebt gemaakt, je weer gaat twijfelen: niets aan!
Foto’s maken is inderdaad 2 uur, zoals ik hierboven heb aangegeven. Ik had het niet duidelijk in het lijstje gezet.

@twijfeltje: leuk idee dat boek! Ons huwelijksaanzoek heeft te maken met het boek “Eat, Pray, Love” dus ik zit ook al een tijdje te denken hoe we dat kunnen inpassen in onze huwelijksdag. Het idee om de ringen in dat boek te doen, lijkt me daarom erg leuk. Bedankt voor de tip!

@eertje: leuk dat je je zus binnenkort als cm gaat vragen! Wij hebben dat nog niet gedaan, want we hebben nog geen idee wie we ervoor zouden willen vragen en of we het überhaupt willen. Mijn zus en de zus van m’n aanstaande is dan nog het beste idee, maar die hebben allebei een razenddruk bestaan en zijn nogal verschillend, qua karakter en smaak. Het lijkt me dan dus erg lastig ze samen als cm te doen. Ik denk eerder dat we een aantal mensen wat taken geven (als ze dat willen natuurlijk), bijvoorbeeld locatie versieren, eventuele betalingen doen, lunch klaarmaken, etc. Zodat iedereen een kleine rol heeft, maar wel het grootste deel van de dag kan meegenieten.

Pff, vergeet ik helemaal nog ff m'n eigen beslommeringen te melden. Ik ga de locatie waar ik vrijdag even wil kijken toch van te voren maar even een e-mail sturen om te vragen waar een eventueel feest wordt gehouden. Als dat in een tent is, dan weet ik zeker dat ik nog even een hartig woordje met m'n vriend moet spreken :wink: want dan worden we wel heel erg in onze mogelijkheden beperkt. We hebben nog 1 andere leuke locatie gezien, maar dat is pal aan het water (niet handig met kinderen) en heeft geen speelgelegenheid voor de kinderen (nog een keer niet handig voor de kinderen). Eigenlijk valt die locatie dus alweer af.. :wink: In het dorp waar we wonen zijn twee prachtige feestlocaties, maar uit principe wil ik daar niet naartoe: veel te standaard! :wink: Een andere locatie in de buurt is ook wel leuk, maar daar hebben vrienden het huwelijk al gehouden. Zij zouden het niet erg vinden hoor, maar dat is meer mijn gevoel. Een derde locatie is iets verder weg en moet je met een bootje naartoe. Wel bijzonder en erg mooie locatie. Ik vind het alleen zo lastig te bedenken wanneer we een locatie moeten bezoeken! Van maandag t/m vrijdag werken, m'n vriend voetbalt op zaterdag en dan is de week ook alweer ongeveer om!
« Laatst bewerkt op: 14 september 2011, 10:38:39 door blondbruidje »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1638 Gepost op: 14 september 2011, 12:54:21 »
@ Blondbruidje ik weet natuurlijk niet waar je woont in Friesland maar een collega van mij uit Friesland is onlangs getrouwd en heeft de hele dag gevierd in de Slotplaats in Bakkeveen http://www.slotplaats.nl/

Ik vond het er echt supermooi uitzien en de foto's zijn daar ook erg mooi geworden. Ze hebben de hele dag daar gevierd. Dus misschien is dat nog iets voor jullie ? (als dat niet 1 van de locaties is die je al van je lijstje had gestreept :wink:)

@ Gracegladys Wauw wat een supermooie jurk!! Ben ook erg benieuwd hoe hij je staat en hoe hij eruitziet met halter. We zullen tzt de foto's wel zien!

@Ringen tijdens ceremonie: wij hebben hier nog niet heel erg over nagedacht. Wij hebben wel kleine neefjes en nichtjes dus dat zou wel leuk zijn als zij de ringen komen brengen. Maja om zou 5 kinderen de ringen te laten brengen is ook zo wat. En als je dan 1 of 2 kiest, wie kies je dan (als ik mijn neefjes de kinderen van mijn zus bv kies dan stoten we missch broer van AS weer voor het hoofd die ook een zoontje hebben...). Dus ik zit ook te denken om ze gewoon op een mooi kussentje op tafel bij de babs ofzo te leggen...We moeten nog maar even kijken wat we doen, nog genoeg tijd om over na te denken :wink:

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1639 Gepost op: 14 september 2011, 14:13:46 »
Zo daar ben ik weer, moet even helemaal bijkomen van een drukke maar leuke ochtend met de jongens. We zijn naar ballorig geweest (een groot indoor speelparadijs) en ze vonden het vreselijk leuk! We zijn daar voor het laatst geweest toen we net hadden gehoord dat Mika kanker had, toen hadden we er een soort "dit kan wel eens de laatste keer zijn uitje" van gemaakt, heel heftig en emotioneel. En om daar nu weer terug te komen met Mika, gezond en wel doet me zoveel goed! We hebben altijd beloofd, als Mika zijn haartjes terug heeft gaan we weer naar Ballorig, zodoende :wink:
We zijn vd week ook nog naar de geneticus geweest maar daar horen we over een maandje meer over (of zijn vorm van kanker wellicht erfelijk is) maar de kans dat het zo is was volgens de genetici heel erg klein maar ze onderzoeken nog een en ander voordat ze het echt zeker weten.

@ Missy-ila ohjee meis! Waar twijfel je over? Je locatie? Je jurk? Ik vond juist dat jullie hele leuke en originele dingetjes hadden bedacht hoor. Misschien kunnen wij iets voor je betekenen als je wat specifieker bent waarover je precies twijfelt. Dikke knuf!!

@ twijfeltje ziet er gaaf uit zeg zo'n boek!

@ Eertje leuk die CV! Wij hadden een vacature gebruikt, vonden onze CM's heel leuk!

@ Marijke, hihi ja kan het wel begrijpen dat je AS graag zorgt draagt voor de ringen hoor. Lief juist, toch? En de slager zal dan heus wel zakken in prijs als jouw vader zijn prijzen ook laat zakken voor de slager.
Klinkt goed van die drankjes bij de tentenman, dat je enkel betaald voor dat wat je hebt gebruikt.

@ blondbruidje Ohww das maar 2 uurtjes rijden :tongue: :tongue:  Een vriend van ons woont ook in Friesland en in principe ben je er zo hahaha! Nee zonder dollen, das wel heel ver voor jullie. De locatie die roxymilan aangaf is ook gaaf!
Heb je al eens aan een hotel gedacht? Die hebben vaak ook mooie feestruimtes en dan zou je misschien nog iets verder weg kunnen kijken omdat jij en AS er dan toch kunnen overnachten?

@ Roxymilan dan kies je toch 1 nichtje van jouw kant en 1 nichtje van zijn kant?

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1640 Gepost op: 14 september 2011, 14:30:30 »
@ Roxymilan dan kies je toch 1 nichtje van jouw kant en 1 nichtje van zijn kant?

Haha nou we hebben alleen maar neefjes (mijn zus heeft 2 zoontjes en zijn broer 1) verder heb ik wel een nichtje (dochter van mn oom) maar das weer wat verder weg...En nog wat ouder neefje van mn overleden tante. Dus ja dan zit ik toch van wie kies je dan, zou wel 1 neefje van zijn kant en 1 van mijn kant maar dan vind ik het weer zielig voor het neefje dat overblijft haha. Stom he :ph34r:  dus daar moeten we nog maar ff goed over nadenken wat we gaan doen...Of onze 3 neefjes (dus de 2 van mijn zus en 1 van zijn broer) maja vind 3 zelf wel btje veel...

Leuk trouwens dat jullie naar Ballorig zijn geweest! Volgens mij zit dat hier ook in de buurt, ik hoor mijn zus er in ieder geval wel eens over :)
Wel heel bijzonder dat jullie daar nu weer terug zijn na alle ellende van afgelopen tijd en dat je vorige keer nog zoveel onzekerheid had en nu toch nog met je kleine man daar weer heen kan! Echt super! Hopelijk kunnen jullie allemaal nog heel lang van elkaar genieten :)

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1641 Gepost op: 14 september 2011, 15:23:46 »
hallo allemaal,
allereerst allemaal bedankt voor jullie felicitaties. ik heb een leuke dag gehad en ben goed verwent door mijn kinderen en mijn AS :wink:.
heb een klein beetje visite gehad en doe het over een paar weken uitgebreid vieren (voor het eerst sinds 2009 weer) samen met mijn AS die over 2.5 week jarig is. Zo hebben we de rotzooi maar 1x en is net zo makkelijk :wink:.
Ik zag dat jullie ook allemaal naar de controle hadden gevraagd,en deze is redelijk geod gegaan.
Op dit moment loop ik nog steeds met de nasleep van de 2 midden oortontstekingen die ik in 3 maanden heb gehad,wat ook wel logisch is,maar alles is op zijn retour. Verder blijkt dat ik nu 15% van mijn gehoor aan 1 kant kwijt ben,en dit valt eigenlijk nog reuze mee gezien het feit welke problemen ik allemaal al niet gehad heb aan mijn oor,we hadden dus eigenlijk veel meer verlies verwacht :wink:.
Al met al een redelijk positief nieuws gehad nu en het herstel verder afwachten. Helaas kwam ik tijdens het wachten bij de kno arts mijn vader en zijn vrouw tegen op de poli....en dit heeft me wederom een behoorlijke deuk gegeven.
Op het moment dat ze me beide zagen zitten draaiden ze allebei bewust hun hoofd om,en werd ik volkomen genegeerd en werd er gedaan alsof ik niet bestond. Al met al was dit een hele teleurstellende en pijnlijke situatie die er op dat moment ontstond.
Wel besef ik dat de breuk die tussen ons is ontstaan vanwegen mijn bruiloft misschien beter is,en het al met al beter is dat we geen contact meer hebben...Maandag bleek helaas wederom dat hij gewoon weg zijn oude streken niet heeft verleerd...


Ik zag hier een mooie jurk voorbij komen mijn complimenten hiervoor..hij is echt prachig.

Een hilarisch verhaal over een oma die vast zat in de lift...aan de andere kant wel een beetje zielig :wink:

Een oma (van lobensil geloof ik) die is overleden...gecondoleerd met je verlies en heel veel sterkte de komende tijd.

Zag ook weer een dag indeling voorbij komen,en echt die heb ik nog steeds niet klaar hier haahahhaaha.
heb totaal nog geen draai boek gemaakt,weet wel hoe of wat een beetje uit mijn hoofd maar heb echt dat totaal nog niet op papier staan :wink:.

de ringen worden hier door mijn jongste dochter gegeven. ik heb de Action een geweldig leuk kussentje gekocht in de vorm van een hart en daarop moet ik alleen nog even lint maken om de ringen aan vast te maken.mijn jongste zal dan deze kussen dragen met onzen ringen.

verder niet heel veel nieuws hier verder.tja dat mijn AS ondertussen  knettergek van me wordt :wink:
ik ben nogal een onzeker/twijfelachtig typje en ondanks dat we dan van alles hebben geregeld en gedaan,een budget begroting hebben etc,kan ik dan opeens gaan twijfelen en in de stress gaan schieten of het allemaal wel haalbaar is.met dus het gevolg dat ik heel internet,telefoonboek,gouden gids etc aan het afstruinen was om te zien of er evt nog andere locaties waren die misschien wel goedkoper waren..hoe bedoel je maak je zelf eens gek :wink:
dus bij de eerste 2 locaties reageerde hij nog een beetje rustig en laconiek tot dat ik gisteren met een nieuwe locatie aan kwam zetten inclusief offerte en hij vroeg waar ik mee was :wink:
Hij gaf toen wel aan dat hij een beetje gek en kriegelig van me werd,en ik er voor zorgde dat hij ook zo in de stress zou gaan schieten....Afijn gisteren een goed gesprek gehad (mede omdat hij weet hoe ik in elkaar zit) en heeft hij me kunnen overtuigen dat het echt allemaal wel goed zit,en we echt niet op zoek hoeven naar een andere locatie :wink:
Wist ik natuurlijk ook wel diep van binnen..maar ja,dat is nu die stress muts en de twijfelaar in mij he  :tongue:

gisteren nog wel even de gastenlijst na gelopen en we komen op 23 dag gasten en zo'n 80 gasten voor de avond...is een mooi groepje zo dacht ik :wink:
nou nu heb ik niets meer te vertellen en ga ik even een bakje thee drinken,kijken of ik het nog warm kan krijgen ..

groetjes
Chadya

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1642 Gepost op: 14 september 2011, 15:32:17 »
@ Roxymilan, oh stom van mij ik bedoelde met 2 nichtjes ook de neefjes  :nut:

@ Chadya leuk je weer te lezen! Dat getwijfel en budgetloeren herken ik hoor! Ik heb ook meerdere malen aangegeven de locatie is duur blabla maar AS wil dit zo graag en hij vindt het een hele mooie bijzondere dag dat we echt niet goedkoper hoeven/moeten. Moet me geen zorgen maken dus :happy:

Hier kwam ik per toeval een boeket tegen met ringen erin verwerkt, wel heel chique!

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1643 Gepost op: 14 september 2011, 19:47:39 »
@Twijfeltje – erg gaaf zo’n boek als ringenhouder, zeker als jullie allebei veel lezen.  :)

@Blondbruidje – dan heb je denk ik meer dan genoeg tijd voor de foto’s! Wat een leuk thema, eat, love, pray. Zeker als je dat combineert met het idee van twijfeltje! Lastig inderdaad om een locatie te kiezen, zeker als je ook aan de kinderen wilt denken. Misschien zijn sommige locaties wel gewoon op zondag te bezoeken, dan zullen er vast ook wel gasten komen.

@Deniesje – wat moet dat fijn hebben gevoeld om nu weer met Mika naar dat speelparadijs te kunnen gaan. Ze zullen wel flink genoten hebben! :biggrin:

@Chadya – wat rot om je vader zo tegen te komen, zeker als hij zich zo vervelend opstelt! Gelukkig waren de uitslagen (redelijk) positief! Inderdaad een mooi aantal gasten zo! Hopelijk voel je je nu echt wat zekerder over alles, want het is lastig om twijfels te hebben.  

@twijfels over trouwen:
Ik twijfel niet zozeer over de indeling etc van de dag en of mensen het wel of niet leuk zullen vinden, maar of ik het nog wel wil. Het hele gebeuren… Klinkt misschien heel stom en ik heb op verschillende topics van dit forum gelezen dat het helemaal niet handig is om zwanger te trouwen, maar de afgelopen weken hebben mijn AS en ik het er serieus over gehad en nu kan ik eigenlijk echt niet meer anderhalf jaar wachten om te gaan proberen voor een kindje. Ik was er al langer in mijn hoofd mee bezig, maar dacht dat het voor AS misschien te snel was. Maar die is zo mogelijk nog enthousiaster dan ik toen we het er laatst voor het eerst concreet over hadden…
Beiden dachten we van de ander dat die het te snel zou vinden. Maar nu AS zijn diploma heeft gehaald en we een fijn (en af) huis hebben en allebei een baan, staat eigenlijk niks ons in de weg… Behalve dan de bruiloft. Ivm mijn werk wil ik liever niet pas net na de bruiloft zwanger worden (aangezien ik dan midden in de grote vakantie beval en ik weet dat je een zwangerschap niet kunt plannen en je heel gelukkig moet zijn als het überhaupt lukt, maar mocht ik enige ‘inspraak’ kunnen hebben beval ik natuurlijk liever niet precies dan). Het lijkt me heerlijk om wat later dan die 7 weken samen te kunnen genieten van ons kindje. We zouden heel graag begin volgend jaar gaan ‘proberen’. Maar dan kan het dus zo zijn dat ik tijdens de bruiloft al rond de 5/6 maanden zwanger ben (als we heel snel zijn) of juist in die moeilijke periode tot de 3 maanden zit (ziek, zwak en enorm misselijk zoals ik bij het kindertopic lees). Daar lees ik steeds de adviezen dat je beter eerst lekker van je huwelijk kunt genieten en daarna aan kinderen beginnen. Maar dat houdt in dat we dan pas begin 2013 kunnen beginnen en dat duurt voor mijn gevoel veel te lang! Wie weet hoe lang het duurt voordat we überhaupt zwanger zijn… Als het aan mij ligt stop ik na deze strip, slik ik een paar maanden foliumzuur en dan beginnen. Maar hoe moet het dan met de bruiloft…. [size="1"](al vind ik die stiekem helemaal niet zo belangrijk meer)[/size] :ph34r:
Sorry voor het hele verhaal, maar het zit me momenteel nogal hoog!

Liefs,
Isabella

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1644 Gepost op: 14 september 2011, 20:07:15 »
Missy-ila, oh wat een luxe dilemma heb je dan he!!! Je gevoel van heel graag een kindje willen gaat nu onwijs opspelen omdat je partner het ook erg graag wil. Kan je de bruiloft niet vervroegen???? Dan kan je toch nog eerder proberen voor een baby, maar kan je ook eerst trouwen zonder kwaaltjes (maar misschien krijg je geen kwaaltjes, want dat is per persoon zooooo verschillend)

Ik zou niet zwanger willen trouwen, makkelijk gezegd voor mij want ik heb 2 kinderen dus die wens is vervuld.
Mijn beste vriendin heeft altijd gezegd "als ik trouw, dan alleen met een dikke buik" want trouwen vond ze onzin. Ze is idd getrouwd met een dikke 7 maanden buik, en heeft daar nu nog spijt van. Er is vorige jaar een vriendin van ons getrouwd en volgend jaar ik dan, en nu zegt ze dat ze het ook zo graag zo had willen meemaken. Maar goed, dat is één voorbeel van waarschijnlijk honderden andere verhalen.

Succes met beslissen, soms moet je gewoon je gevoel volgen, hopelijk helpt je dat.



Chadya, wat vreselijk hoe je vader en zijn vrouw reageerde (of eigenlijk negeerde).  Hoe je het went of keert, zoiets is keihard en pijnlijk.
en 15% van je gehoor kwijt? Kan mij niet voorstellen hoe zoiets is, merk je zelf overduidelijk verschil??


Hier weer drukke stage gehad, ik mag en kan veel meer. Zo gaaf. Wel moeilijk om alles volgens de regels te doen, bedoel daarme dat assistente het liever zo wil en de andere wil het weer zo! En ik doe wat me geleerd is en hoor dan, nee je kan beter dit of dat... (terwijl ik dan netjes doe wat de andere zei whahahahahha, om het makkelijk te houden)
Maar goed, het is super. Moet wel binnenkort voor het eerst een uitstrijkje doen, lijk me eng hoor. Voor mij misschien nog erger dan voor de patiënt.

lobensil

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1645 Gepost op: 14 september 2011, 20:40:43 »
Hoi allen,

Bedankt allemaal voor de sterkte wensen. We zijn nu onderweg (al vanaf half 5 aan de reis en we zijn er rond 10u, dat krijg je met een eiland).
Morgenavond is de condoleance en vrijdag dus de begrafenis.
Het gaat volgens de weerberichten mooi weer worden, heel fijn want de herdenking is in de buitenlucht bij het huis van oma. Gaat vast heel bijzonder worden.

Maargoed iets totaal anders, iets meer trouwengebonden.. Vrijdag 23 sept ga ik trouwjurken passen! Ik heb een afspraak bij Maricovers in Zutphen. Veel zin in!
De dag ervoor heb ik diplomering en daar komen mijn ouders en schoonmoeder voor naar de wal en de dag erna was dus een mooie dag om te gaan passen, maar hoe het liep met oma wisten we niet of mn sm mee kon. Gelukkig wil ze vgnd wk wel mee! Anders had ik later een afspraak gemaakt, duurt ten slotte nog 8 maanden en een beetje!

@Isabelle, lastig zeg! En als het jullie niet uit maakt om eerst getrouwd te zijn en dan kinderen te krijgrn, tja, nog lastiger dan.
Hebben jullie al aanbetalingen gedaan? Anders is het misschien te verzetten?
Wij zitten een beetje in hetzelfde pakket. Ik heb altijd gezegd, eerst klaar zijn met studeren, dan kinderen en trouwen. Maar oh wat zou ik graag een kindje willen!! As zegt ook, eh er rammelt iets geloof ik!! JAAAA!! Een vriendin heeft net een zoontje gekregen, 27 aug en de buren afgelopen weekend en oh het zijn zulke schatjes! Maar ik wil ook absoluut niet zwanger in de jurk. Nier zichtbaar zwanger in elk geval... We hopen dat het bij ons in 1 keer lukt, dan gaan we in mei stoppen met de pil en dan hopelijk een maart-kindje. Wil as zo graag haha.
Maar dat zou betekenen dat ik misschien wel zwanger ben op onze trouwdag... Ik hoop het zo!!
Wij hebben het nu ook goed voor elkaar, een huis, een baan allebei, centjes op de bank en gewoon happy! Ik ben net 25 en as wordt over 2 wk 26. Mooie leeftijd om ouders te worden... :wink:

Goed een lang verhaal, maar zo herkenbaar!

@chadya, zo nare ervaring, maar wel duidelijk.. En ik ben ook wel benieuwd of je daadwerkelijk verschil merkt met 15% gehoorverlies. Ik werk met doven en slechthorenden, maar. Vind het altijd moeilijk inte schatten hoeveel iemand nog wel of niet hoort met een bepaald aantal db verlies.

En verder heb ik geen idee wat er allemaal geschreven is.. Sorry!! En terugkijken gaatniet makkelijk op de ipad.. Helemaal niet omdat er nu weer een nieuwe pagina is.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1646 Gepost op: 14 september 2011, 21:38:40 »
@ Chadya ik ben helemaal vergeten te zeggen dat ik het echt heel erg voor je vind wat er maandag gebeurd is rondom je vader. Ik begrijp niet hoe iemand zo kan doen tegen zijn eigen vlees en bloed, ik kan me jouw verdriet hierin echt goed voorstellen. :sad: Dikke knuffel!!

@ Missy-ila, dat is ook het eerste wat ik dacht dan trouwen jullie toch eerder?? Ik zou niet zwanger willen trouwen, waarom niet heb ik hier al eens eerder uitgebreid uitspraak over gedaan :tongue: Net bevallen zou ik ook niet willen trouwen! Trouwen kan ook later als je kinderen hebt maar in ons geval werd dat iedere keer vooruit geschoven. Waarom? Puur omdat wij het geld er niet voor hadden, vergis je niet in hoeveel kindjes kosten. Sparen lukte amper meer. Want ik denk dat je (zoals de meeste moeders) minder gaat werken om voor je kindje te willen zorgen. (Dus daar gaat ook al een deel van jullie inkomsten)
Mijn advies: trouw eerder en maak er een knalfeest van en word daarna zwanger :wink: Wat jullie ook besluiten volg je hart!!

@ Lobensil nog een goede reis! En heel veel sterkte morgen en vrijdag.
Van hak op de tak... leuk dat je al snel jurken gaat passen! Dan zul je zien dat alles ineens heel echt wordt!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1647 Gepost op: 14 september 2011, 21:39:23 »
@ Chadya wat vervelend van je gehoor maar wel fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. Veel sterkte met je verdere herstel! En wat een nare ontmoeting zo met je vader, je snapt toch niet dat iemand zo tegen zijn eigen kind kan doen!

@ Missy ila Oh wat herkenbaar je verhaal! Mijn vriend en ik willen ook heel graag een kindje. Iedereen om ons heen krijgt kinderen en het begint bij ons ook steeds meer te kriebelen. We zijn nu al 7 jaar bij elkaar en vanaf het begin was het duidelijk dat we samen kinderen wilden. Maar ik studeerde nog dus dat was geen optie. Vorig jaar ben ik afgestudeerd en leuke baan gevonden dus je zou zeggen we gaan ervoor. Maar ik wil ook absoluut niet zwanger trouwen (bovendien pas ik dan niet meer in mijn jurk die ik al heb!). Dus wij beginnen waarschijnlijk net na de bruiloft. Ik snap heel erg je gevoel van 'ik wil het nu!!', zeker nu je weet dat je AS het ook heel graag wilt, maar aan de andere kant wat zijn die paar maandjes nou nog? (echt voor je het weet is het zover en is je bruiloft al voorbij!) Als het goed is kunnen jullie nog een heeeeel leven lang van elkaar genieten hopelijk met mooie kinderen en dan maken die paar maanden echt niet zoveel uit. Bovendien is het misschien ook wel leuk om nu je gewoon lekker te focussen op jullie bruiloft en te genieten van een hele mooie dag samen en je daarna weer te kunnen verheugen op het volgende 'project'. Ik vind dat iig heel leuk, dat we na de bruiloft weer iets heel leuks en spannends hebben om ons mee bezig te houden :wink:

Wat je misschien wel kunt doen is dat je bv wel al begin 2012 stopt maar nog wel met condoom vrijt maar dat je lichaam weer even kan 'ont-pillen' en je cyclus weer even op gang kan komen. Als jullie dan voor t  'eggie' gaan dan heb je kans dat t wat sneller raak is. Maar hoe je het ook wendt of keert een zwangerschap kun je echt zooo niet plannen. Ik zie dat wel om mij heen. Een vriendin van mij was meteen al zwanger 1 maand nadat ze met de pil was gestopt. Daarentegen zijn mijn zwager en schoonzus (die al 1 zoontje hebben) nu al bijna 2,5 jaar bezig om de tweede te krijgen. Iets wat ze ook totaal niet hadden verwacht aangezien het bij de 1e na ongeveer een half jaar raak was. En bij mijn zus duurde het geloof ik weer iets van 3 of 4 maanden. Dus je kunt er echt geen peil op trekken. Ik heb ook wel eens zoiets van het lijkt mij heel leuk om een kindje in het voorjaar of in de zomer te krijgen dus dan stop ik dan en dan met de pil, maar ik weet inmiddels dat je daar echt niets over te zeggen hebt dus ik ga ook niet ook maar enigszins proberen het te 'plannen'. We stoppen gewoon wanneer we dat willen en als het raak is zijn we superblij ongeacht of het kindje in juli of in december of wat dan ook geboren zal worden! :)

Hihi wel leuk komen we elkaar straks na de bruiloft tegen in topics over zwanger proberen te worden :biggrin: en lobensil ook wel misschien en wie weet nog meer :wink:

In ieder geval succes met je keuze, misschien dat het gevoel nu ook heftiger is nu je het erover hebt gehad met je AS en je het nu zo in je hoofd hebt. Ik heb ook wel van die periodes (gehad) dat ik echt in staat was om met de pil te stoppen. Maar dat werd dan ook wel weer minder, mijn tijd komt nog wel denk ik dan. En dan stort ik me maar weer lekker op het voorbereiden van onze bruiloft want dat is toch ook wel heel leuk!
« Laatst bewerkt op: 14 september 2011, 21:45:05 door roxymilan »

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1648 Gepost op: 15 september 2011, 07:32:02 »
Bedankt voor jullie reacties!! Fijn om jullie ideeën te horen en dat veel het gevoel wel snappen. Nu gaan wij voor een ‘rustige’ bruiloft dus sowieso was het alleen overdag en geen feest ’s avonds omdat we daar niet van houden. En het is zo’n gastenverblijf dus ik zou zelfs even kunnen gaan liggen tussen de middag. Maar aan de andere kant wil je wel kunnen genieten natuurlijk.
Eigenlijk ben ik er voor mijn gevoel al wel uit, want het zouden niet een paar maandjes zijn maar nog ruim anderhalf jaar, zeker voordat je dan een baby’tje hebt als het een beetje tegenzit (begin 2013 zouden we dan pas echt beginnen). Dat voelt veel te lang, maar ik snap jullie adviezen ook wel.  Naar voren halen gaat ook lastig, omdat we al veel vastgelegd hebben en omdat het buiten is kan het niet heel veel vervroegd worden. We denken er nu over om het misschien nog wat kleiner te houden, mocht ik echt al wel zwanger zijn en te moe zijn. Dan kunnen we nadat het kindje er is altijd nog wat mensen die niet op de bruiloft waren uitnodigen om (gedoseerd) te komen kijken.

Ik heb altijd wel uitgekeken naar zwanger zijn en zou het (als ik me goed voel) juist super vinden om met een zwangere buik te trouwen. Misschien was dat vroeger ‘not done’ maar tegenwoordig kan het eigenlijk prima. Ik zou de bruiloft niet uit willen stellen, omdat het koophuis nu op alleen mijn naam staat wil ik dat we het wel goed geregeld hebben als het kindje zou komen. Om dan eerst weer voor een geregistreerd partnerschap te gaan en dan een bruiloft… Dat vind ik zelf wat minder, zeker omdat we wel graag met elkaar willen trouwen. En daarnaast vraag ik me inderdaad af of het er dan wel nog van komt.

@Blitzey – zeker een luxedilemma! Ik denk dat ik ook niet anders kan dan mijn gevoel volgen hierin (en misschien al wat rammelende eierstokken…)

@Deniesje – Ik ben dit schooljaar al van fulltime naar 3,5 dagen werken gegaan. Dus wat dat betreft zijn we al wel goed op de situatie ingespeeld. Misschien toch vervroegen nog overwegen..

@Roxymilan – juist omdat je er ook geen peil op kunt trekken wil ik niet heel lang meer wachten. Wat leuk dat jullie ook graag een kindje willen! Het gekke is dat sinds we het hierover hebben gehad die bruiloft me gestolen kan worden  :tongue:  Liever helemaal niet trouwen dan nog anderhalf jaar wachten  :tongue:  (beginnen die hormonen nu al?  :blink: )

@Lobensil – Leuk dat je trouwjurken gaat passen, bijzonder zo de dag na je diploma-uitreiking. Wat je schrijft, lijkt ook veel op onze situatie. Ik word volgende maand 24, AS in maart 25. Dus qua leeftijd kan het inderdaad ook prima. Maar jij bent misschien dus ook al wel zwanger op je bruiloft? Mocht alles helemaal goed gaan natuurlijk. Jullie laten alles verder ook gewoon staan zoals gepland? Sterkte met de begrafenis!

Ik denk dat we dit weekend er nog maar eens goed over na moeten denken (zowel met ons verstand als met ons hart). En we beginnen ook niet meteen nu al, maar over een maand of 2, dus we hebben ook nog wel tijd. Bedankt in elk geval voor al jullie reacties! En het lijkt me ook wel erg leuk om straks met een aantal te verhuizen naar het kindertopic!  :)

Liefs,
Isabella

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1649 Gepost op: 15 september 2011, 08:57:55 »
@ Missy ila nou als je het niet erg vindt om evt zwanger te trouwen en de bruiloft kan ook niet naar voren gehaald worden, zou ik idd zeggen: ga ervoor! Je weet idd toch niet hoe het loopt, voor hetzelfde geld ben je hoogzwanger op je bruiloft maar voor hetzelfde geld is het daarna pas raak. Dus dan moet je die gok maar nemen en sommige dingen moet je ook gewoon aan het lot overlaten :wink:
Oeh leuk zeg, spannend hoor!! Ik hoop iig dat het snel raak is voor jullie en dat je straks een stralende zwangere bruid bent :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards