collapse

Auteur Topic: Huwelijksdatum (Vraag)  (gelezen 3187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Huwelijksdatum (Vraag)
« Gepost op: 5 maart 2012, 10:51:48 »
Hallo allemaal,

Even een vraagje... zouden jullie het raar vinden om op de datum te trouwen waarop ooit je ouders ook trouwden?
Wij willen namelijk op vrijdag 12 juli 2013 gaan trouwen, maar mijn ouders zijn op 12 juli 1980 getrouwd.

Ik weet niet of dit raar is of maakt dit helemaal niks uit...

Wat zouden jullie doen?

Groetjes

edit: zie trouwens dat ik dit topic verkeerd heb neergezet... I'm sorry.
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2012, 10:54:02 door meisje25 »

Carlijn

  • Gast
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2012, 10:53:59 »
Ik vind het juist wel mooi...

Lieke23

  • Gast
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2012, 10:54:20 »
Ik zou het wel leuk vinden, mijn ouders denk ik ook wel. Maar hoe denk je er zelf over dan? Hoe zijn jullie op die datum gekomen en wat vinden je ouders ervan?

Lydje

  • Gast
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2012, 10:57:54 »
Dit had ik heel graag gewild, mijn ouders zijn 27 juli getrouwd en het leek me superleuk om ook op die datum te trouwen,
Helaas door omstandigheden is de bruiloft verzet naar november, dus zal dat plannetje niet doorgaan.

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2012, 10:59:34 »
Ik zou het wel leuk vinden, mijn ouders denk ik ook wel. Maar hoe denk je er zelf over dan? Hoe zijn jullie op die datum gekomen en wat vinden je ouders ervan?

Wij vinden het ten eerste een mooie datum en ik zou het ook wel leuk vinden, maar ik dacht zelf misschien is het een beetje raar..
Ik heb het er nog niet met mijn ouders over gehad dus weet ook nog niet wat zij ervan vinden.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2012, 11:00:12 »
Zijn je ouders nog bij elkaar en leven die nog? Hoe denken ze erover?
Ik zou het wel grappig vinden om op dezelfde datum als mijn ouders te trouwen, zie niet echt een probleem erin, maar zou het zeker wel eerst even overleggen!

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2012, 11:02:40 »
in ieder geval al bedankt voor jullie reacties!

@ jof: ja ze leven allebei nog en zijn nog bij elkaar. ik ga het in ieder geval even overleggen.. hoop dat ze het leuk vinden.
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2012, 11:03:37 door meisje25 »

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2012, 12:28:02 »
Ik vind het wel een mooie gedachte. Zolang het voor hen geen jubileum is (25 jaar ofzo), maar misschien vinden ze het juist ook wel leuk. Dus ik zou het inderdaad eens gewoon met hen erover hebben..

Wij gaan waarschijnlijk in ondertrouw op de datum dat mijn schoonouders getrouwd zijn. Heeel toevallig heeft mijn AS mij op 12 september 2011 gevraagd, en is dat ook de trouwdag van zijn ouders. (niet bij stilgestaan)
Dus we vinden het wel mooi om dan de ondertrouw te doen.Maken daar ook een klein feestje van dan..

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2012, 12:46:29 »
Ik zou het ook gewoon met je ouders bespreken! Afgelopen weekend had ik het juist over een soortgelijke kwestie, namelijk of het leuk is om op je verjaardag of op die van je vader te trouwen (ik noem maar even wat). Mn schoonzusje vond dat stom en zou het nooit doen. Mn vader zou het juist een eer vinden als 'zijn' datum gekozen werd. Heel persoonlijk dus. Ik zelf vind het wel leuk om de datum van je ouders te kiezen, zolang het inderdaad niet tegelijk valt met een jubileum en als het huwelijk van je ouders idd een voorbeeld voor je is in positieve zin...

Ingetjuh

  • Gast
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2012, 13:33:19 »
dat is toch niet zo raar??? als jullie dat mooi vinden en je ouders dat ook prima vinden, zou ik zeggen.. gewoon doen!! leuk!!!  :biggrin:

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2012, 17:03:24 »
Gewoon even overleggen?

Maidenofmay

  • Gast
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2012, 17:05:02 »
Als je ouders een goed huwelijk hebben dat voor jou een voorbeeld is zou ik het zeker doen!

Soraaytje

  • Gast
Huwelijksdatum (Vraag)
« Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2012, 16:20:46 »
Wij gaan ook trouwen op de datum dat mijn schoonouders getrouwd zijn. Mijn schoonvader is een paar jaar terug overleden en m'n AS wil hem toch graag betrekken bij ons huwelijk. Had eerst zijn verjaardag in gedachten, maar dat ligt erg gevoelig voor m'n schoonmoeder omdat schoonvader 1 dag voor z'n verjaardag overleden is. Nu doen we het iets eerder, op hun trouwdag dus.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eerst ook dacht van "Hm..weet niet of dat zo leuk is" ook omdat het dan niet "onze" dag alleen is. Maar ik vind het wel een mooie gedachte en als ik m'n AS daarmee plezier doe, vind ik het zeker niet erg.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards