collapse

Auteur Topic: Bruidstaart  (gelezen 118882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Bruidstaart
« Reactie #25 Gepost op: 18 april 2008, 13:01:40 »
[color=\"#6600CC\"]Een etagere bedoel je denk ik...... Ik zou of vragen bij de bakker of ze die niet hebben en of je hem een dagje mag lenen :wink:
Anders zou ik zoeken bij de wat sjiekere keukenzaken of meubelzaken....[/color]

Kitty78

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #26 Gepost op: 18 april 2008, 13:02:36 »
etagere ja...kon niet meer op het woord komen...thnx  :biggrin:

eline2

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #27 Gepost op: 18 april 2008, 13:23:32 »
[quote name='Rixt' date='11 April 2008, 23:44' post='158025']
[quote name='debby*' post='158023' date='11 April 2008, 22:57']
13.30 uur ceremonie
14.30 - 16.00 koffie met TAART voor een ieder die op dat moment aanwezig is, daggasten + receptiegasten (65 genodigden)
16.15 vertrek met hele stoet richting kerk (half uurtje rijden)
17.00 kerkdienst
18.00 afscheid van de receptiegasten en met de daggasten terug naar de middaglocatie
19.00 uur buffet voor de daggasten (25 pers.), daarna gewoon relaxed kletsen, eventueel dansen (muziek is geregeld) en een drankje (of 2:P) en dan zien we wel hoe laat het wordt...
Liefs Rixt
[/quote]


Hi Rixt,
wat leuk om je dagindeling te lezen, dat lijkt echt heel erg op wat wij gaan doen.
Grappig dat jullie de taart na het burgelijk huwelijk serveren. Wij trouwen op de locatie waar we ook het diner gaan geven, maar onze locatie wilde liever niet dat wij de bruidstaart direct na het burgerlijk huwelijk zouden doen. Volgens hen zou de 'etiquette' zijn dat je pas taart eet na het officiele deel. Omdat wij ook in de kerk trouwen word dat als het meest "officiele" deel gezien. Daarom wilden ze bij ons de taart pas serveren op de receptie na het kerkelijk huwelijk. Ik vond dat eerst wat gek, maargoed we hebben ons dagschema daar gewoon maar op aangepast.
Leuk om te zien dat jij wel gewoon taart hebt om 15.00. Ik denk dat ik nog maar eens met onze locatie ga bellen!!

mamaricky

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2008, 21:12:42 »
Omdat wij ons feest geven in de zaal waar wij (vooral mijn vriend) vaak komen, krijgen we van hen de taart en de champagne. We konden zelf aangeven wat we graag wilden (of per se NIET), en dan regelen zij bij de bakker een mooie taart. Dus het blijft voor ons nog een verrassing.

:wub:

Bruidje08

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #29 Gepost op: 20 april 2008, 23:27:28 »
De taartenwinkel sweetthing is inderdaad super, maar helaas ook superduur. Wij hebben onze taart bij de bakker besteld, 4 etageres voor 150 euro. We hebben een plaatje gegeven en de bakker maakt hem na. Echte en marsepeinen roze roosjes en verder is ie wit met witte pareltjes..simpel maar zo mooi! Precies zoals we hem willen hebben.. Ik maak zelf ook taarten maar wilde geen taartenstress vlak voor de dag, hihi. Ik vind het wel meevallen met de prijs..

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #30 Gepost op: 20 april 2008, 23:50:44 »
[quote name='eline2' date='18 April 2008, 13:23' post='159110']
[quote name='Rixt' date='11 April 2008, 23:44' post='158025']
[quote name='debby*' post='158023' date='11 April 2008, 22:57']
13.30 uur ceremonie
14.30 - 16.00 koffie met TAART voor een ieder die op dat moment aanwezig is, daggasten + receptiegasten (65 genodigden)
16.15 vertrek met hele stoet richting kerk (half uurtje rijden)
17.00 kerkdienst
18.00 afscheid van de receptiegasten en met de daggasten terug naar de middaglocatie
19.00 uur buffet voor de daggasten (25 pers.), daarna gewoon relaxed kletsen, eventueel dansen (muziek is geregeld) en een drankje (of 2:P) en dan zien we wel hoe laat het wordt...
Liefs Rixt
[/quote]


Hi Rixt,
wat leuk om je dagindeling te lezen, dat lijkt echt heel erg op wat wij gaan doen.
Grappig dat jullie de taart na het burgelijk huwelijk serveren. Wij trouwen op de locatie waar we ook het diner gaan geven, maar onze locatie wilde liever niet dat wij de bruidstaart direct na het burgerlijk huwelijk zouden doen. Volgens hen zou de 'etiquette' zijn dat je pas taart eet na het officiele deel. Omdat wij ook in de kerk trouwen word dat als het meest "officiele" deel gezien. Daarom wilden ze bij ons de taart pas serveren op de receptie na het kerkelijk huwelijk. Ik vond dat eerst wat gek, maargoed we hebben ons dagschema daar gewoon maar op aangepast.
Leuk om te zien dat jij wel gewoon taart hebt om 15.00. Ik denk dat ik nog maar eens met onze locatie ga bellen!!
[/quote]


Dat vind ik wel een beetje raar, jullie bepalen toch de dagindeling? Niet de locatie?
Wij zien zelf de ceremonie als officieel. Ikzelf heb niet veel met de kerk, vriendlief wel. Voor hem wil ik dan ook wel voor de kerk trouwen, maar moeten nog zien hoe we dat verder inpakken.

Onze locatie kwam zelf met het idee om taart te serveren tijdens de koffie tussen de ceremonie en de kerkdienst. Puur eigenlijk als opvulling, en alleen koffie is ook een beetje raar.

Succes, en als jullie echt na de ceremonie de taart willen, moeten jullie dat gewoon doen hoor!!

Groetjes Rixt

eline2

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #31 Gepost op: 21 april 2008, 08:38:06 »
Dat vind ik wel een beetje raar, jullie bepalen toch de dagindeling? Niet de locatie?
Wij zien zelf de ceremonie als officieel. Ikzelf heb niet veel met de kerk, vriendlief wel. Voor hem wil ik dan ook wel voor de kerk trouwen, maar moeten nog zien hoe we dat verder inpakken.

Onze locatie kwam zelf met het idee om taart te serveren tijdens de koffie tussen de ceremonie en de kerkdienst. Puur eigenlijk als opvulling, en alleen koffie is ook een beetje raar.

Succes, en als jullie echt na de ceremonie de taart willen, moeten jullie dat gewoon doen hoor!!

Groetjes Rixt
[/quote]


Ik heb vrijdag nog maar eens met mijn vriend overlegd en hebben besloten dat we die zogenaamde etiquette maar laten zitten. Heb dus gelijk de de locatie gebeld en gezegd dat we toch echt een bruidstaart wilden. Na een tijdje aandringen zijn ze nu toch overstag  :)  Zaterdagochtend zijn we dus naar de bakker geweest die de bruidstaarten kan aanleveren op onze locatie. We hebben een hele lekkere champagnetaart uitgezocht. Een taart voor circa 25 mensen kost EUR 100.
Rixt, nog heel erg bedankt voor je mail! Dat was toch wel een beetje het zetje wat ik nodig had om door te zetten  :)

Mara

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #32 Gepost op: 21 april 2008, 09:45:42 »
[quote name=\'Kitty78\' post=\'159094\' date=\'18 April 2008, 12:48\']ik heb vandaag bij de bakker onze bruidsgebakjes geregeld, zijn van wit marsepein met een roze hart erop....


nu zoek ik alleen nog een taartschaal van 2 verdiepingen laat maar zeggen, iemand een idee?[/quote]

bij de blokker hebben ze een etagere in de aanbieding met 3 verdiepingen.
Ik ga hem zeker halen
ik weet alleen niet of de folder vandaag ingaat of morgen( ff op de site kijken)

Sylvia en Andre

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #33 Gepost op: 21 april 2008, 09:53:20 »
[quote name=\'dieseltje\' post=\'157883\' date=\'11 April 2008, 10:13\']Ik ben aan het overwegen een ijs-bruidstaart te nemen. Wij hebben hier een heel goede ijssalon in de buurt die echt fantastisch ijs heeft en dus ook bruidstaarten maakt. We trouwen 20 juni, dus dan kan het lekker weer zijn....
Moeilijk[/quote]

He. da's grappig. Wij trouwen ook op 20 juni en hebben ook, omdat het (hopelijk) lekker weer is, voor een ijs-bruidstaart gekozen die we overigens gewoon door het partycentrum laten verzorgen. Zij hebben daar hun eigen vertrouwde en ervaren adressen voor, dus daar vertrouwen we maar op. Kost ongeveer 4 euro per persoon. Valt dus best wel mee, we zijn met 40 personen.

Kitty78

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #34 Gepost op: 21 april 2008, 17:18:42 »
[quote name=\'Mara\' post=\'159499\' date=\'21 April 2008, 09:45\'][quote name=\'Kitty78\' post=\'159094\' date=\'18 April 2008, 12:48\']
ik heb vandaag bij de bakker onze bruidsgebakjes geregeld, zijn van wit marsepein met een roze hart erop....


nu zoek ik alleen nog een taartschaal van 2 verdiepingen laat maar zeggen, iemand een idee?[/quote]

bij de blokker hebben ze een etagere in de aanbieding met 3 verdiepingen.
Ik ga hem zeker halen
ik weet alleen niet of de folder vandaag ingaat of morgen( ff op de site kijken)
[/quote]

ja ben ik geweest, maar viel beetje te klein uit, op zich was die heel leuk hoor

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #35 Gepost op: 21 april 2008, 17:24:22 »
[/quote]


Ik heb vrijdag nog maar eens met mijn vriend overlegd en hebben besloten dat we die zogenaamde etiquette maar laten zitten. Heb dus gelijk de de locatie gebeld en gezegd dat we toch echt een bruidstaart wilden. Na een tijdje aandringen zijn ze nu toch overstag  :)  Zaterdagochtend zijn we dus naar de bakker geweest die de bruidstaarten kan aanleveren op onze locatie. We hebben een hele lekkere champagnetaart uitgezocht. Een taart voor circa 25 mensen kost EUR 100.
Rixt, nog heel erg bedankt voor je mail! Dat was toch wel een beetje het zetje wat ik nodig had om door te zetten  :)
[/quote]


Graag gedaan hoor!! Super dat ze toch overstag zijn gegaan, ook meer dan logisch in mijn ogen.
Geniet er lekker van zou ik zeggen :biggrin:

nisanlin

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #36 Gepost op: 21 april 2008, 19:19:24 »
Onze wordt gebaseerd op deze, maar dan aangepast op onze wensen:



moooooi he

Novemberbruid

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #37 Gepost op: 23 april 2008, 14:54:54 »
Mooie taarten allemaal hoor! Ik heb geen idee wat voor taart wij krijgen, dat is een kado van mijn schoonvader.

Wat ik me bij het zien van al die taarten wel afvraag is het volgende: die taarten zoals die net boven dit bericht, zien die er niet verschrikkelijk uit zodra je de bovenste laag hebt aangesneden? Bij een taart op een etagère krijgt elke gast een stuk taart met intacte bovenkant. Is dit bij die andere taarten ook zo?

Haha, ik heb dus echt geen flauw idee, ken alleen de etagèretaarten  :)

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Bruidstaart
« Reactie #38 Gepost op: 23 april 2008, 15:02:33 »
[quote name=\'Novemberbruid\' post=\'159799\' date=\'23 April 2008, 14:54\']Mooie taarten allemaal hoor! Ik heb geen idee wat voor taart wij krijgen, dat is een kado van mijn schoonvader.

Wat ik me bij het zien van al die taarten wel afvraag is het volgende: die taarten zoals die net boven dit bericht, zien die er niet verschrikkelijk uit zodra je de bovenste laag hebt aangesneden? Bij een taart op een etagère krijgt elke gast een stuk taart met intacte bovenkant. Is dit bij die andere taarten ook zo?

Haha, ik heb dus echt geen flauw idee, ken alleen de etagèretaarten  :)[/quote]

Die taarten die op elkaar staan bestaan uit hele taarten waar meestal een kartonnetje onder zit.
Je krijgt dus wel leuke gebakjes als het goed is :wink:.

nadkid

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #39 Gepost op: 23 april 2008, 16:51:32 »
Van onze taart heb ik geen foto, het wordt een echte verassing...
Nou ja niet helemaal maar ergens wel. We hebben gekozen voor een taart met 6 lagen (voor 75 personen), elke laag heeft een andere bavarois vulling (champagne, aardbij, karamel, bosvruchten, kokos, tropisch) de vulling voord aangeduid door drie roosjes in een kleur die erbij past en het geheel wordt met lichte en donkere (groen) blaadjes afgewerkt (allemaal marsepein natuurlijk).

We hebben gekozen voor een etagère die schuin loopt (niet recht boven elkaar dus) en ook de taarttopper is bij de bakker besteld (best standaard maar we vonden hem ergens wel bij de taart passen).

Omdat onze trouwkaart gebaseerd is op een filmstrip laten we deze in de taart weer terug komend. Ze laten een golvende filmstrip uit marsepein over alle taarten lopen. Ben dus erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien, het smaakt in ieder geval al heerlijk!

Behalve de bruidstaart bestellen we waarschijnlijk nog twee extra taarten (de specialiteiten van de bakker) en we vragen aan familie en vrienden of zij taarten willen bakken en meenemen (is bij ons in Duitsland traditie en ik hoop dat er ook Nederlanders aan mee willen doen). We hebben ca. 150 gasten en niet iedereen (in het bijzonder de Duitsers) neemt maar een stukje, dus hoop ik dat er nog ongeveer 10 taarten bij komen (zelf wil ik ook nog twee bakken).

Bruidstaart kost trouwens 4 Euro per stuk, vind ik wel meevallen.
Oeps, lang verhaal… sorry (als ik een keer begin…)

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #40 Gepost op: 23 april 2008, 18:00:39 »
[quote name=\'nisanlin\' post=\'159599\' date=\'21 April 2008, 19:19\']Onze wordt gebaseerd op deze, maar dan aangepast op onze wensen:



moooooi he[/quote]
Hoe is het mogelijk... bij ons ook! Eerst mijn jurk,nu de taart?! :blink:

nisanlin

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #41 Gepost op: 23 april 2008, 19:13:32 »
hahahaah debby maar wij hebben toch niet dezelfde jurk hihi, dat was iemand anders toch? In ieder geval toevallig!
Wordt die van jullie precies zo, of ook anders? onze is namelijk hierop gebaseerd maar wordt wel anders, nav onze wensen

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #42 Gepost op: 23 april 2008, 19:18:02 »
[quote name=\'nisanlin\' post=\'159824\' date=\'23 April 2008, 19:13\']hahahaah debby maar wij hebben toch niet dezelfde jurk hihi, dat was iemand anders toch? In ieder geval toevallig!
Wordt die van jullie precies zo, of ook anders? onze is namelijk hierop gebaseerd maar wordt wel anders, nav onze wensen[/quote]
Ja de jurk was iemand anders. Maar bij ons word de taart ook aangepast. De vrouw die onze taart gaat maken wou hem niet precies maken dus ze geeft haar eigen draai aan de taart maar hij is er wel op gebaseerd zeg maar. Maar dit is wel wat ik echt leuk vind. De roze tinten en de bloemetjes en vlinders enzo. En jij?

nisanlin

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #43 Gepost op: 23 april 2008, 19:28:06 »
Wij ook. Maar laat jij hem ook gewoon bij Lekker&Zoet maken dan (bij Maaike dus)? grappig!

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #44 Gepost op: 23 april 2008, 19:39:21 »
Nee dat niet. Ik heb een vrouwtje gevonden dat thuis bakt.

Bosgeestje

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #45 Gepost op: 24 april 2008, 21:40:53 »
Lekker onderwerp is dit, zeg!!  :biggrin: Hierbij even mijn belevenissen met de bruidstaart:
Vandaag hadden wij een afspraak om bruidstaart te proeven! Dat was echt leuk en natuurlijk erg lekker! We trouwen in het Eftelinghotel en bij de prijs zit bruidstaart inbegrepen. En wat wel erg leuk is, is dat het Eftelinghotel de taart bestelt bij Patisserie De Rouw en die zijn dit jaar (weer) gekozen voor banketbakkerij van het jaar!! Echt goed dus! Als we ergens anders zouden gaan trouwen, zouden we waarschijnlijk niet voor zo'n taart gegaan zijn omdat het toch redelijk duur is, maar goed, nu de taart hier vandaan komt, is het toch wel erg leuk, hoor! We werden echt heel vriendelijk ontvangen en kregen twee gebakjes en de benodigde informatie. Als het goed is, heb ik een plaatje toegevoegd aan dit bericht van de verschillende bruidstaarten. Maar als me dat toch niet gelukt is :wink: , hierbij de link: http://www.derouw.nl/bt_assort.asp. We kiezen waarschijnlijk voor de middelste taart (ook al hebben we vandaag van de andere twee taarten geproefd  :) . Mmm, het water loopt me nu al in de mond  :biggrin: .

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #46 Gepost op: 27 april 2008, 20:39:31 »
Wij hadden de volgende bruidstaart. Hij was echt onwijs lekker, gemaakt door onze plaatselijke bakker

[attachment=7961:attachment]

Vogelmeisje

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #47 Gepost op: 27 april 2008, 21:14:09 »
Wij hebben een bruidstaart voor 30 personen a 4.50 p.p.
We hebben op internet gezocht en ineens kwamen we dé bruidstaart tegen met ontzettend veel roosjes wat de taart wel duurder maakt. Uiteindelijke kosten 150 fleurie, wat ik ook bedacht had als budget, dus alles valt mee :)

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #48 Gepost op: 27 april 2008, 22:08:48 »
Wij zullen vrijdag even bij de bakker horen wat de mogelijkheden zijn.
Bij ons gaat het wel taart worden, maar geen bruidstaart...meneer vind het maar onzin om een taart aan te snijden.. :ohmy:

Nou ja...dan niet. Ga me er ook niet druk om maken.

We zoeken nu een lekkere taart uit, wel iets speciaals. Want we willen de foto die we op onze trouwkaart hebben gebruikt, ook gebruiken op de taart. Denk dat op ieder stukje taart onze foto komt.

Komen hier wel hele lekkere, mooie taarten voorbij.

Liefs Rixt

~* ~Tanja~*~

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #49 Gepost op: 27 april 2008, 23:00:26 »
Wij hebben een bruidsijstaart, want mijn vriend houdt niet van slagroom en room enzo. Maar wel van ijs, en ik ook! Dus het wordt een ijstaart, gewoon ook in verschillende lagen, met vuurwerk erop!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards