collapse

Auteur Topic: Gaat Niet Goed Met Mijn Opa  (gelezen 3620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin81

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Gepost op: 4 augustus 2005, 09:30:03 »
Ik heb het de afgelopen tijd zo vaak gelezen hier, en nu vertelde mijn moeder dat mijn opa ook heel hard achteruit gaat. Hij zou sowieso niet op onze trouwdag komen. Maar schiet nu wel in de stress! Nog een kleine 2 maand en wat als hij nou vlak voor ons trouwen te overlijden komt?? Hij is niet zo zeer ziek, maar gewoon op, het kan dus gewoon elk moment gebeuren.

Ten eerste wil ik hem nog niet kwijt, maar snap ik wel dat hij graag wil gaan, hij is nu 89 en al bijna 10 weduwnaar.
Ten tweede, wat moeten we met onze trouwdag???Alles is geregeld, stel dat hij vlak voor ons trouwen dood gaat, dan zouden we alles moeten cancelen (mijn moeder zei dat hoef je alleen maar te doen als hij voor je trouwen sterft en na je trouwen begraven wordt)Dat betekend dus dat we niet meer op onze trouwlocatie kunnen trouwen omdat het dan verkocht wordt etc etc etc, alle bedankjes moeten overnieuw!en ja nog veel meer rotzooi. Baal er echt even van.

Chrystal

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2005, 09:40:52 »
Jeetje, Karin, wat een situatie  :wink: .

Ik herken het ook een beetje, want mijn opa gaat ook hard achteruit. Sinds mijn oma overleden is, lijkt het net of hij geen wil heeft om te leven. Hij mist mijn oma dan ook heel erg. We hebben het er ook wel eens over: stel dat ... Je hoop het natuurlijk niet, maar met oude mensen kan het opeens zo hard gaan. We hebben het ook met beide ouders over gehad en zij hebben verteld dat de grootouders zo blij zijn dat wij gaan trouwen, dat het zeker moet doorgaan. De opa's en oma's zullen daar alle begrip voor hebben. Daarom zullen wij ook geen huwelijksverzekering afsluiten. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je dat ook niet hebt gedaan??? Ik weet dat het erg vervelend is, maar meer dan afwachten kan je niet doen. Ik zou anders toch met jouw moeder praten om te zien hoe zij daarover denkt. Ze zal toch ook begrijpen dat jullie alles moeten annuleren en dat dat ook erg vervelend is. Mocht het zover komen dan zal je toch een goede beslissing moeten nemen.

Ik zal voor je bidden dat alles goed gaat (en ook zo blijft) met jouw opa. Ook al zou hij er niet bij zijn op jullie trouwdag, het is ook niets om hem zo vlak voor de dag te moeten verliezen.

karin81

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2005, 09:49:19 »
Nee wij hebben ook geen verzekering afgesloten. Mijn moeder vind dat het gewoon moet doorgaan wanneer de bruiloft niet tussen het overlijden en de begravenis valt. Ik ga ook hard duimen dat het allemaal goed komt! Met oude mensen gaat het iid snel, helemaal als ze hun partner verloren zijn. Jij ook sterkte Chrystal

Vero

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2005, 10:13:52 »
Mijn broer is 26-11-04 getrouwd. In 2002 heeft mijn opa te horen gekregen dat hij leukemie had. Hij heeft er toen direct voor gekozen om geen chemotherapie te krijgen. (dat zou hem toch niet meer genezen, alleen zijn leven verlengen....maar vraag dan niet wat de kwaliteit van het leven nog is tijdens en vlak na zo'n kuur).
In de zomer van vorig jaar is hij in een paar weken tijd ontzettend veel achteruit gegaan. Toen was het op een gegeven moment zo slecht dat mijn broer gevraagd heeft wat opa zou willen als hij vlak voor de bruiloft zou te komen overlijden. Opa antwoorde toen dat zijn doel was om de bruiloft nog mee te beleven. Mocht het toch fout gaan, dan moesten we gewoon met hetl leven doorgaan.
Hij is half november op wonderbaarlijke wijze opgekrapt. (mede door de hulp van de behandelende arts, die heeft hem echt een flink aantal zakken met nieuw bloed gegeven 2 dagen voor de trouwdag) Opa heeft de bruiloft nog voor een groot gedeelte kunnen meebeleven. (het was wel met behulp van wat extra zuurstof en in een rolstoel, maar hij was er wel bij!!!!!!)
In december, de dag voor de kerst is hij in het ziekenhuis opgenomen, hij is 7 januari terug naar huis gekomen, en daar is hij thuis met oma en mijnj vader erbij 10 januari overleden.
We missen hem natuurlijk nog wel regelmatig, maar ik vind het echt fantastisch dat hij zo hard heeft geknokt om er toch bij te kunnen zijn.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2005, 19:13:56 »
ja meis het zijn hele nare dingen, en ze horen bij het leven..... kijk het alleen wel even aan, ik ben destijds ook zwaar in de stress geschoten en ik was dus ook heel bang, en dat dus eigenlij kvoor niets want mijn oma is wel weer wat beter geworden....

ga in ieder geval eens langs bij je opa en hoe raar het ook klinkt, heb het er eens over dat stel hij komt te overlijden of hij dan wel wil dat jullie het feest geven, misschien dat het rust met zich mee brengt dat jij je niet schuldig zou hoeven te voelen...... kijk je hoeft het niet op de man af te vragen natuurlijk maar je kan het wel min of meer in zijn mond leggen en dat hij zelf zegt van "maar als er iets gebeurt wil ik dat jullie wel gewoon de bruiloft laten doorgaan" .... mijn oma zei het namelijk op de bruiloft tegen mijn vader dat ze wel had gewild dat wij gewoon het feest hielden als zij wel was komen te overlijden......

nou ja probeer het eerst allemaal een plaatsje te geven... en je kan hier altijd terecht!

karin81

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2005, 09:41:57 »
Heb net van mijn moeder gehoord dat mijn opa gister is opgenomen in het ziekenhuis. Hij had een erg laag hb hij is verward. Nu krijgt hij een bloedtransfusie. Maar we hebben allemaal het idee dat hij er niet meer uitkomt. Hij wil graag dood (hij is 89 en al ongeveer 10 jaar weduwnaar)dus het zal nu wel snel gaan. Ik ga hem morgen samen met mijn ouders bezoeken in het ziekenhuis.

Sjakie

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2005, 10:33:52 »
Heel veel sterkte, Karin! Wat er in de komende dagen ook gebeurt, ik denk dat opa sowieso bij jullie is op jullie trouwdag!

Sneeuwwitje

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2005, 12:15:33 »
Heel veel sterkte meid! we zullen aan je denken!

natascha

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2005, 12:22:55 »
Karin, ik wens je veel sterkte.
Wat een vervelende situatie, maar als je opa graag dood wil, dan hoop ik voor hem dat hij snel mag gaan.....
Het is heel erg voor de naaste familie, maar het is wel zijn wens.
Als hij op is en zich overgeeft, dan duurt het vaak ook niet meer zo lang.
Meid, ik wens je veel kracht toe.........

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #9 Gepost op: 9 augustus 2005, 14:54:43 »
veel sterkte Karin!

jolanda1983

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #10 Gepost op: 9 augustus 2005, 14:57:41 »
Meis heel veel sterkte.

groetjes jolanda

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #11 Gepost op: 9 augustus 2005, 19:47:03 »
Heel veel sterkte Karin! Hopelijk hoeft je opa niet te lijden!

bruidje

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #12 Gepost op: 9 augustus 2005, 19:49:31 »
he meid sterkte en ik hoop dat hij heeeeeeeeeeeeeel rustig in zal slaspen.
Het is altijd moeilijk in zulke situaties maar ik zal in gedachten bij je zijn.
dikke kussssssssssssssss monique

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #13 Gepost op: 9 augustus 2005, 20:20:08 »
och meis wat vreselijk voor je!!... ik zal aan je blijven denken in deze moeilijk dagen.....

sterkte en veel liefs voor de komende tijd

Liefs Daan

karin81

  • Gast
Gaat Niet Goed Met Mijn Opa
« Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2005, 07:55:32 »
Bedankt meiden voor de lieve woorden. Vanmiddag ga ik met mijn ouders  bij hem op bezoek in het ziekenhuis.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards