collapse

Auteur Topic: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.  (gelezen 98775 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #50 Gepost op: 8 maart 2010, 10:03:06 »
Maar is het dan de bedoeling dat de uitnodigingen via de cm's naar de gasten gaan? Lijkt mij namelijk een beetje een omweg, maar als ze er nog iets geheims (voor ons) erin willen zetten lijkt het me ook niet handig dat wij dat papiertje erbij instoppen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Zijn jullie ook van te voren met de cm's naar de locatie gaan kijken? Of hebben jullie gewoon een lijst gemaakt en hoefden de cm's die alleen maar te volgen?

Ratatosk

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #51 Gepost op: 8 maart 2010, 12:30:28 »
Onze cm verstuurd de kaarten nadat hij er een briefje bij gedaan heeft.
Wij hebben zelf vooraf de adressen op de enveloppen geschreven en er een postzegel op gedaan.

We zijn ook niet met de cm's naar de lokaties geweest maar hebben ze een planning van de dag zelf gegeven.

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #52 Gepost op: 8 maart 2010, 12:45:46 »
thanx!!

Ik blijf nog even bezig met vragen. We hebben het hele trouworganisatiegebeuren weer opgepakt, en ik hou van het tempo sneltreinvaart :laugh:
Is het mogelijk om naast cm ook nog getuige te zijn? volgens mij is getuige zijn niet zoveel werk, maar cm wel. Zou dat kunnen??

Angel88

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #53 Gepost op: 8 maart 2010, 14:51:43 »
[quote name=\'Suusjeuh\' post=\'314227\' date=\'07 March 2010, 22:38\']Wij hebben zelf de kaart gedaan, een inleg vel voor avond of daggasten en de CM's hebben er een briefje bij gedaan met iets voor stukjes ( In ons geval; geen bloemen, maar wel een nep roos meenemen, we hebben nu een gigantisch boeket neprozen als aandenken )[/quote]

wauw! wat een tof idee.
zal ik jou het nummer geven van mijn ceremoniemeesters haha :biggrin:

Qua voorbereidingen doen wij (uhm voornamelijk ik) het liever zelf.
Ik ben echt een controlefreak. Ik vind dat ik het zelf veel beter kan.
Alleen als het ècht nodig is, schakelen we hulp in.

Om even antwoord te geven op Wievie:
Onze cm's zijn zijn beste vriend en mijn beste vriendin. Mijn beste vriendin vraag ik ook als 2e getuige.
Dat kan makkelijk. Voor nood hebben wij de andere cm nog. :wink:

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #54 Gepost op: 8 maart 2010, 19:57:26 »
Mijn beste vriendin was getuige en cm, dat kan prima hoor! Als de persoon het zelf leuk vindt natuurlijk. :) Wij hadden wel een extra brief bij de kaarten, maar omdat we al met de cms hadden besproken dat we niet echt een geheime verrassing wilden hebben we die brief ook zelf geschreven samen met de cms en ook zelf verstuurd. Maar als de cms wel iets willen doen is het natuurlijk handiger als zij het versturen. Of dat ze, als je gaat vouwen, een avond langskomen met de brieven om die er in te doen. Misschien is dat een idee?

lydia

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #55 Gepost op: 8 maart 2010, 23:52:16 »
mijn zusje is ook getuige en cm. alleen is haar taak als getuige in ons geval op een andere dag dan de feestdag, dus zit het elkaar niet in de weg.

wij hebben met onze cm's alvast wel overlegd wat er in het briefje kan komen te staan (naast de dingen die wij niet mogen weten natuurlijk..) vooral handig als je bepaalde info niet in de kaart wilt zetten maar wel wilt overbrengen; zoals: bij lekker weer zitten we buiten, naaldhakken zijn dan niet heel erg handig.. verder  laten we er in zetten dat we geen stukjes willen.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #56 Gepost op: 9 april 2010, 09:16:40 »
Dag dames,

Ik ben ook CM bij mijn zusje.
Jullie hadden het eerder over een briefje bij de uitnodiging in doen.
Nu vinden mijn zusje en zwager het geen probleem om de kaarten aan ons te geven, zodat wij er eventueel nog iets bij in kunnen doen. Maar ze willen wel dat de kaarten 22 april op de post gaan. Dus daar moeten we ff rekening mee houden.

Wij willen dus nog wel iets extra's doen via/met/door de gasten. Maar wat?
Hebben jullie ideeen (zoals bijvoorbeeld die neprozen, leuk idee!)?
Stukjes e.d. worden niet op prijs gesteld. Het gaat meer om een aandenken 'voor later'.

Bij mijn neef (waar mijn zusje CM was, dus ik heb de zware taak het minstens even goed/leuk te doen  :rolleyes: ) kregen we als gasten (iedereen, dus dag- en avondgasten) een kaartje bij de brief in. Dit kaartje konden we naar eigen inzicht beschrijven/schilderen/beplakken met een boodschap voor het bruidspaar. We moesten er een envelop omheen doen, adres van het bruidspaar opschrijven en een postzegel erop plakken. Tot een half jaar na de bruiloft hebben mijn zusje en de andere CM iedere week steeds wat kaartjes op de post gedaan, zodat het bruidspaar elke week nog een aantal lieve kaartjes thuisgestuurd kreeg. Misschien een tip/idee voor de andere CM's hier...

Jullie nog ideeen/tips?

mimi82

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #57 Gepost op: 9 april 2010, 17:45:57 »
Een vriendin van mij is bij ons CM. Nou wil ze niet teveel doen, anders wilde ze het niet.
Nou ben ik zelf een behoorlijke controlfreak, dus ik zei dat dat ook niet hoefde, maar nu weet ik niet zo goed waar ik een splitsing moet maken.
Misschien met een draaiboek heb een beetje houvast.
Kan iemand me misschien tips geven, wat ze sowieso moet doen??

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #58 Gepost op: 9 april 2010, 17:49:30 »
Een vriendin van mij is bij ons CM. Nou wil ze niet teveel doen, anders wilde ze het niet.
Nou ben ik zelf een behoorlijke controlfreak, dus ik zei dat dat ook niet hoefde, maar nu weet ik niet zo goed waar ik een splitsing moet maken.
Misschien met een draaiboek heb een beetje houvast.
Kan iemand me misschien tips geven, wat ze sowieso moet doen??

Ze krijgt het erg druk op de dag zelf, want zij moet ervoor zorgen dat alles soepel loopt! maar volgens mij kun je met de voorbereiding alles zelf doen, (alleen mss iets leuks voor jullie zoals het stukje hierboven)

m-a-n-d-y

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #59 Gepost op: 9 april 2010, 21:32:15 »
Een vriendin van mij is bij ons CM. Nou wil ze niet teveel doen, anders wilde ze het niet.
Nou ben ik zelf een behoorlijke controlfreak, dus ik zei dat dat ook niet hoefde, maar nu weet ik niet zo goed waar ik een splitsing moet maken.
Misschien met een draaiboek heb een beetje houvast.
Kan iemand me misschien tips geven, wat ze sowieso moet doen??

Ze krijgt het erg druk op de dag zelf, want zij moet ervoor zorgen dat alles soepel loopt! maar volgens mij kun je met de voorbereiding alles zelf doen, (alleen mss iets leuks voor jullie zoals het stukje hierboven)

Mijn zusje is bij ons CM, qua voorbereidingen doet ze niet veel, dit willen we volledig in eigen hand houden.
Ik heb haar wel bij wat dingen betrokken. Maar ben ook een controlfreak die zelf alles in hand wil houden.
Het meeste is al geregeld en inderdaad, op de dag zelf zal ze het een en ander moeten regelen, maar dan nog doe ik dat stiekem ook hel liefst zelf zodat ik heel heel heel zeker weet dat het goed gaat. (hihi)

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #60 Gepost op: 11 april 2010, 17:31:16 »
Iemand tips/ideeen om het bruidspaar namens alle gasten iets blijvends aan te bieden (zie mijn vorige post)????

loesje1983

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #61 Gepost op: 11 april 2010, 17:38:03 »
Ik heb wel eens gehoord dat ze aan de gasten van die kleine schilderijtjes hadden uitgedeeld.
Waar de gasten iets op konden tekenen, wat volgens hun hoorde bij het bruidspaar.
Ook heb ik al eens gehoord dat alle gasten een elfje (soort gedichtje) moesten maken wat in een hutkoffer tijdens het feest werd verzameld zodat ze de reis van het leven mee konden maken!

Ligt er maar net aan waar het bruidspaar van houdt.

Ellen84

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #62 Gepost op: 16 april 2010, 19:24:58 »
@nniek: Misschien is het een idee om een boek te laten maken (bijvoorbeeld zoiets als een digitaal fotoalbum van de Hema/AH enz) waarin iedere gast een korte boodschap zet en een foto toevoegt?

Zelf ben ik CM voor vrienden en maak ik een groot digitaal boek waarin iedere gast een pagina vult dmv leuke anekdotes, bijzondere herinneringen en foto's. Daarnaast maak ik een bruidskrant op glossy fotopapier. In de glossy komen stukjes te staan van alle daggasten. Zo krijgt het bruidspaar 2 mooie blijvende herinneringen.

lydia

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #63 Gepost op: 17 april 2010, 14:09:47 »
Iemand tips/ideeen om het bruidspaar namens alle gasten iets blijvends aan te bieden (zie mijn vorige post)????

Ik zou eerst kijken je bruidspaar; waar houden ze van, wat zijn hun hobby's, wat zijn evt. hun goede/slechte eigenschappen. en dan kijken of je daar iets mee kunt. zoals een boekje met wijze woorden vd gasten, een usb-stick met foto's die de gasten hebben ingeleverd, een parasol met alle namen etc..
iets blijvends is moeilijk; dan kun je het beste vragen wat het bruidspaar nodig heeft, of iets geven dat zo klein is, dat het makkelijk op te bergen is - zoals een map of een boekje. of voor iets niet-blijvends gaan; als het bv op te eten is; je hele kast/kelder vol engels drop, wijn, concervenblikken, chips, worst, cola, oid is iig wel een blijvende herinnering, maar zal na een jaar wel plaatsgemaakt hebben voor iets anders.. misschien overal een label aan laten maken die het bruidspaar in een inschuifalbum (zo'n foto of visitekaartjes album met plastic doorkijkhoesjes) kan steken?!

Gonda

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #64 Gepost op: 30 december 2010, 14:18:42 »
Ik ben wel heel erg benieuwd wat jullie ceremoniemeester voor jullie allemaal gaat doen,
en wat jullie van hem/haar wensen dat hij/zij doet?

Wij hebben een stel gevraagd als ceremoniemeester(s)
wat de verwachtingen zijn: nog niet allemaal helder maar
in elk geval dat ze zorg dragen voor de dag zelf dat iedereen komt waar hij komen moet, band ontvangen
dat soort dingen. Verder zitten we niet echt op stukjes te wachten maar
als er bijv een orgineel idee is (zoals bij een collega werd een "vakantieboek:  gemaakt met fotos van gasten hun vakantie als vakantie tips en waarom ze daar eens heen zouden moeten ) dan wil ik dat niet in de weg staan dus ook dat soort dingen laten we via de ceremoniemeesters lopen maar hoe verder? dat moeten we nog bedenken
dus benieuwd: hoe doen jullie dat?

Fee

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #65 Gepost op: 30 december 2010, 16:02:48 »
De taken van onze ceremoniemeester vooraf:
  • Meedenken met dagindeling, planning, leuke ideeen om uit te voeren. Controleren van teksten op kaarten, etc. Is het duidelijk?
  • Verzenden van de uitnodigingen. Eventueel kan de CM er dus een extra notitie bij doen met een vraag aan de gasten (voor een extra verrassing)
  • Controleren of er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd. Ze heeft een lijst van alle gasten en weet wat wij wel of niet willen.
  • Cadeaulijst bijhouden
  • Aan/afmeldingen gastenlijst bijhouden

op de dag zelf:
  • alles controleren: steeds vooruit kijken, staat alles klaar voor het volgende onderdeel, klopt tafelschikking? Bedankjes (en andere zaken) klaarzetten
  • Corsages uitdelen.
  • Ringen aan ambtenaar geven
  • Zorgen dat gasten op juiste moment op juiste plaats zijn.
  • Aankondigen van speeches (indien ze gegeven worden) tijdens het eten.
  • Controleren dat er iemand bij gastenboek zit tijdens receptie.
  • Regelen wat er met de cadeaus gebeurt
  • Hulp bij posititioneren jurk tijdens trouwfoto’s
  • Alle gasten in het hotel “inchecken”. / bellen dat we laat arriveren
  • Vervoer regelen van locatie naar hotel (taxibusje)
  • Trouwauto versieren met Just Merried,

Maewyn

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #66 Gepost op: 30 december 2010, 17:44:11 »
Onze CM doet vooraf niet veel, dat regelen we allemaal zelf omdat het veel te leuk is :wink:.
  • Meedenken met dagindeling en belangrijke programmapunten
  • Controleren van de teksten en indeling op de kaarten
  • Het verzenden van de uitnodigingen en een CM-brief met een vraag aan de gasten (voor een extra verrassing, als die komt)
  • Mee-organiseren met het vrijgezellenfeest. Ze kent mij niet het best, dus ze zal niet heel actief zijn, maar ze wordt wel betrokken.
  • Aan/afmeldingen gastenlijst bijhouden

Op de dag zelf:
  • alles controleren: steeds vooruit kijken, staat alles klaar voor het volgende onderdeel, klopt tafelschikking? Bedankjes (en andere zaken) klaarzetten
  • Zorgen dat gasten op juiste moment op juiste plaats zijn.
  • Aankondigen van speeches (indien ze gegeven worden)
  • Controleren dat er iemand bij gastenboek zit tijdens receptie.
  • Controleren of enveloppendoos bewaakt wordt
  • Regelen wat er met de cadeaus gebeurt
  • Contacthouden met eredame wanneer wij op fotolocaties zijn, zij blijft bij de gasten en zorgt voor vervoer tussen verschillende locatie's
[/size][/font][/color]

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #67 Gepost op: 31 december 2010, 15:53:37 »
Even een oud topic samengevoegd met topic van Gonda en er het grote-CM-topic van gemaakt. Vraag van Gonda was niet hetzelfde als de bedoeling van Hakkie, maar in Hakkie's topic was wel veel over CM's en hun taken te vinden, vandaar... :)

Lotte09-09

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #68 Gepost op: 10 januari 2011, 11:19:48 »
Hallo allemaal,

Hard bezig met de voorbereidingen?
Ik en mijn as in ieder geval wel.
Nu hebben wij twee CM's maar ik vraag me af wat jullie door de CM laten regelen (of hebben laten regelen).
Die van ons heeft het nog nooit eerder gedaan en soms krijg ik de indruk dat hij het liefst ons alles uit handen neemt.
Dus ik ben benieuwd hoe jullie dat deden/doen. Ik begrijp wel dat wij het uiteindelijk zelf moeten bepalen, maar uitwisselen van ervaringen/ideeën is nooit slecht toch?

Ik ben benieuwd...

Liefs Lotte

Gonda

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #69 Gepost op: 10 januari 2011, 11:49:02 »
Hey ik had laatst deze vraag ook ongeveer gesteld
is in dit topic samengevoegd dus staat op pagina 2 :wink:
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2011, 13:55:10 door stimpy »

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2011, 12:46:23 »
VoorafIn ons geval was onze ceremoniemester vooral bezig met de dagindeling, de planning dus.
Wij hebben zelf onze beslissingen gemaakt over hoe we en wat we wilden. We hebben ook zelf alles gekocht.
Wel even doorgenomen met onze CM of we alles hadden. We hebben ook samen de kerkboekjes gemaakt.
Hij is wel degene geweest die samen met zijn vrouw (mijn getuige) het vrijgezellenfeest heeft georganiseerd maar dat is volgens mij niet echt uitsluitend de taak van de CM.

Op de dag zelf Is hij echt een grote steun geweest.
- corsages en antennelintjes uitdelen
- ringen bewaren
- trouwkaars in de kerk
- muziek op tijd starten in het stadhuis
- dinerkeuze van de daggasten doorbellen naar de feestlocatie
- cadeaus aannemen van ons en deze naar ons huis brengen
- enz enz enz
- en natuurlijk dat iedereen op de juiste tijd op de juiste plaats was.

Wij waren erg blij met hem en hebben ook veel complimentjes gehad (oa Babs, chauffeur, fotograaf) dat zijn planning zo super goed in elkaar zat.
Ook zijn vrouw en mijn vriendin/getuige heeft ons super goed geholpen de tijd vooraf en op de dag zelf.

Ik ben een perfectionist maar heb mij nergens druk over gemaakt die dag. En daarom heb ik er 100% van kunnen genieten
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2011, 12:48:09 door Nogevengeduld »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2011, 13:57:10 »
Hupsakee, vraag van Lotte in het grote CM-topic gevoegd...

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #72 Gepost op: 10 januari 2011, 14:12:54 »
Stimpy: Je bent echt heel goed bezig, dank!  :applaus:
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2011, 14:13:14 door marjolein--1984 »

Seijntjuh

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #73 Gepost op: 23 januari 2011, 23:27:12 »
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben in juli gevraagd door mijn schoonzusje (zus van mijn vriend) als CM. Dat vond ik erg leuk! Haar vriend heeft een goede vriend van haar gevraagd.

We zijn al druk bezig met alle voorbereidingen; ze trouwen in juni. Aankomende vrijdag ga ik bij het bruidspaar eten, samen met de andere CM. Dan gaan we het draaiboek maken, de trouwkaart bespreken (tekst) en nog wat dingen. Wij maken zelf een CM-brief, zij hebben nog wat dingen die ze er graag in willen hebben over bijv. de kleding. Wij hebben nog een aantal leuke dingen die we willen "bespreken" met de gasten.
Ik heb al maanden geleden gevraagd om de gastenlijst. Natuurlijk kost dat even tijd en heb ik hem 3 weken geleden (eindelijk) gekregen.

Ikzelf regel graag van alles en wil vaak leuke dingen voor een ander organiseren! Toen we het hoorden, heb ik een etentje geregeld bij ons thuis voor haar, haar moeder en haar zusje. Ik vond het leuk om met de "vrouwen" haar huwelijk te vieren. Ik heb haar toen een trouwdagboek gegeven (van Elma van Vliet). Dat vond zij zo leuk, zij hield vroeger ook al dagboeken bij. Van diezelfde serie hebben ze ook een boek "Vertel eens over het bruidspaar". Daarin zitten losse pagina's die je kunt uitdelen aan de gasten (vandaar dat ik de gastenlijk z.s.m. wilde hebben). Nu proberen we alle gasten te benaderen om eens langs te komen voor het boek. Ze kunnen dan de vragen invullen en de pagina versieren naar wens. Ik kan niet wachten op het resultaat! Het moet echt een persoonlijk boek worden!
Ook maak ik een film over de maanden voor het huwelijk. Zo heb ik al een ontroerend stukje gefilmd tijdens het passen van de jurk. De bruidegom is ook al gefilmd tijdens de eerste passing van zijn pak. Als we de pagina's gaan verspreiden, dan wil ik ook de gasten op de foto zetten (die komt op de pagina) en dus ook filmen. De gasten worden dan een paar vragen gesteld (hoe vind je het huwelijk, wat wens je ze voor de toekomst). Deze stukjes worden dan ook in de film verwerkt.
Zo wordt het hopelijk ook iets heel persoonlijks. Deze willen we tijdens de lunch waarschijnlijk laten zien (even kijken wanneer er tijd voor is in de planning :wink:).
Ik ben helemaal gek van fotografie en film, dus zo stop ik er ook iets van mijzelf in. Ik weet zeker dat de herinnering heel waardevol zal zijn. Alle opa's en oma's die al dik in de 80 zijn, heb ik al laten schrijven (voor zover het lukte) en gaan volgende week op de film.

Van dezelfde serie boeken, heb je ook de "vrijgezellenboeken". Deze gaan we volgende week bestellen en laten we invullen door iedereen die op de vrijgezellenfeesten komen. Ook tijdens die feesten gaan we een film maken! Deze film mogen ze dan later een keer thuis bekijken, ik zal het ze niet aan doen tijdens de bruiloft :wink:

Het is dus een hoop geregel! Ik voel mij best druk, omdat ik gewoon wil zorgen dat ze een mooie dag hebben en zich geen zorgen hoeven te maken.

Ze willen niet te veel stukjes tijdens de dag, liever helemaal niets. Ze lieten het ook een klein beetje aan ons over en het ligt ook aan wie het is.

Mijn telefoonnummer is al aan iedereen gegeven (fotograaf, locatie). Wij gaan mee tijdens de fotoreportage. Binnenkort gaan we een keer naar de locatie kijken. We worden goed betrokken bij de organisatie, maar die ligt wel in hun handen.
We willen nog iets grappigs regelen wat de gasten mee "moeten" nemen op DE dag. Foto's willen we niet maken tijdens de receptie. Omdat ik zelf ook graag een beetje wil genieten. We maken het grote boek al en daar komen alle foto's in van de gasten.
Heb net al wel iets bedacht voor de kinderen die komen. Onze 2 kinderen en nog wat kleine kinderen zijn overdag wel aanwezig, maar bij het feest niet. Ze kunnen ook niet in het boek schrijven. Het leek mij wel leuk om ze een zeer creatieve tekening te laten maken en deze mooi in te laten binden.

Het idee over die nepbloemen vind ik wel erg leuk! Ze hebben een soort van thema: fleurig en vrolijk. Ze willen ook graag dat de gasten geen wit en zwart dragen, maar vooral lekker gekleurd. Misschien leuk om iedereen een fleurige nepbloem mee te laten nemen. Bedankt voor het idee!

Zo, een heel verhaal!! Ik ben ook veel te enthousiast en wil er zo veel over vertellen!

Mirte 25

  • Gast
Re: Het grote ceremoniemeester-topic, mbt. taken, verwachtingen etc.
« Reactie #74 Gepost op: 29 januari 2011, 17:23:11 »
Hallo meiden,

En voor de 2 de keer CM. Mijn eigen CM gaat trouwen en betaald me met gelijke munt terug  :happy: !! Ik heb er weer helmaal zin in! En ben maar een cursus weddingplanner begonnen erg leuk!!

Ik vind het zelf als CM ik doe alles samen (ja voornamelijk met de bruid). Zij bepaalt ik help meedenken, dingen uitzoeken. Over mee moeten nemen dingen die ik heb gezien vakantieboek, boek met herinneringen met foto's een stukje van een gordijn (zo was de achternaam van het bruidspaar). Sta open voor nieuwe ideeen voor het nieuwe bruidspaar!!
Ik heb zelf ook de kaarten in de enveloppen gedaan om de "verassing" teregelen.

Ga morgen naar de love en marrige breurs ideeen opdoen!!

Groetjes

 Mirte

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards