collapse

Auteur Topic: Traditioneel Verloven?  (gelezen 119758 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joelle

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #125 Gepost op: 5 februari 2010, 09:22:24 »
Hallo Allemaal,

Hier ook niet echt een aanzoek geweest.
Ik wilde al heel lang trouwen, zeker nadat onze eerste kindje was geboren, leek me geweldig onze eigen kindje als bruidsmeisje. Helaas zat dat er niet in, voor mijn vriend hoefde het niet, hij houdt er niet van om in de belangstelling te staan en daarbij vond hij het ook zonde van het geld.... hij zei een keertje ' ik kan ook zo wel zeggen dat ik van je hou en ik heb je toch beloofd altijd bij je te blijven dus waarom moeten we dan trouwen?´ ja en ergens dacht ik hij heeft gelijk, hij heeft me dat beloofd dus dan is het toch ook prima zo.
Dus ik praten er niet meer over want ja hij wilde toch niet. Toen werd ons tweede kindje geboren, zij kreeg ook zijn achternaam en ik kreeg een beetje zo iets van 'Nou leuk hoor zij hebben wel allebei jong achternaam, ik hang er maar wat (qua achternaam betreft) bij terwijl ik wel hun moeder ben.  

Een paar maanden na de geboorte van ons 2 kindje en de dag na mijn verjaardag zaten we in de auto en we hadden het over van alles en nog wat en opeens zegt die 'zullen we dan maar gaan trouwen´ vind dat je dat wel verdient, we hebben 2 lieve kindjes en jij wil dit graag dus laten we dan maar doen. Vond het zo lief! ook al zaten we gewoon in de auto en was het niet echt een aanzoek, maar ik was er helemaal blij mee!

In het weekend zijn we naar de juwelier gegaan en hebben we in onze relatieringen (hele mooie wit gouden, die we al hadden gekocht voordat onze eerste kindje er was) een verlovingsdatum laten zetten.... dus die zaterdag hadden we besloten zouden we ons verloven. We hebben de ringen in mijn tas gedaan en s'avonds vroeg mijn vriend, moeten we die ringen niet om doen?
Dus ik die ringen gepakt en toen ging hij als nog op zijn knieën en vroeg of ik met hem wilde trouwen. Natuurlijk zei ik JA  :biggrin:

Dus hier eigenlijk een half aanzoek, kan dat ook? ik ben er in ieder geval super blij mee!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #126 Gepost op: 7 februari 2010, 20:44:55 »
Haha, hier ben ik zo ouderwets in...
Hij vraagt mij maar... (En zo is 't gebeurd...)

Verder heel "modern"*. Beiden werken we, beiden gelijk salaris, dus geen duidelijke kostwinner. Ik houd mijn eigen naam etc...
En qua trouwen ook niet traditioneel, geen witte jurk, geen klassieke taart en geen trouwen, eten, feestje-dag...

Twee dingen wist ik zeker. Ik zou wel trouwen in een jurk en als ik zou trouwen dan wel na een aanzoek van zijn kant... :)

*Niet dat het andersom niet modern is ofzo, maar ik kon even geen ander woord bedenken...
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2010, 20:45:48 door stimpy »

dory

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #127 Gepost op: 8 februari 2010, 20:50:06 »
[quote name=\'Patricia bruid 1-08-08\' post=\'154825\' date=\'20 March 2008, 15:16\']Wij wisten van beide dat we ooit zouden willen trouwen ,persoonlijker vondt ik het leukerder als hij mij zou vragen ,maar dat wist hij wel ...en ja hij heeft me tenslotte ook tenhuwelijk gevraagt! :biggrin:  :wink:[/quote]

Jep dat vind ik nou ook.

-Wendy-

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #128 Gepost op: 8 februari 2010, 21:36:24 »
Hallo allemaal,

Het is bij mij dus ook op de traditionele manier gegaan. Hij vroeg mij tijdens eerste kerstdag bij kaarslicht en kadootjes...... :biggrin:  :biggrin:  Klinkt dat een beetje??? Maar zo is het wel gegaan. Ik zou hem ook nooit vragen eerlijk gezegd. Mag misschien traditioneel klinken maar dat is nou echt iets voor de man, toch? Ik hoop hier niet een felle diskusie op gang te brengen maar gewoon mijn mening.

Groetjes allemaal, Wendy.

Daydreamy

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #129 Gepost op: 9 februari 2010, 11:04:43 »
[quote name=\'-Wendy-\' post=\'305285\' date=\'08 February 2010, 21:36\']Hallo allemaal,

Het is bij mij dus ook op de traditionele manier gegaan. Hij vroeg mij tijdens eerste kerstdag bij kaarslicht en kadootjes...... :biggrin:  :biggrin:  Klinkt dat een beetje??? Maar zo is het wel gegaan. Ik zou hem ook nooit vragen eerlijk gezegd. Mag misschien traditioneel klinken maar dat is nou echt iets voor de man, toch? Ik hoop hier niet een felle diskusie op gang te brengen maar gewoon mijn mening.

Groetjes allemaal, Wendy.[/quote]

Ten eerste gefeliciteerd :wink:

En ik ben het gedeeltelijk met je eens, ook ik vind het persoonlijk leuker als de man vraagt, lekker traditioneel :) maar die van mij doet er nu te lang over, ik wil gewoon trouwen, dus ga ik hem vragen  :tongue:

graatje3

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #130 Gepost op: 9 februari 2010, 12:14:47 »
Dan ben ik lekker on-traditioneel...
Heb hem gevraagd, vond het gewoon superleuk om voor te bereiden en als ik op hem had moeten wachten was het er de komende jaren nog niet van gekomen!!!

Hummer gehuurd (met chauffeur en champagne), ringen gekocht en ons naar een speciale plek laten brengen...
Hij wist niet wat hem overkwam!!!
Natuurlijk had ik het ook leuk gevonden om gevraagd te worden, maar hij is niet zo romantisch en origineel, en dit aanzoek vergeten we nooit meer!

idgnkv

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #131 Gepost op: 9 februari 2010, 12:19:51 »
Hij heeft mij gevraagd en hij heeft ook wel laten merken dat hij vond dat het zijn taak was. We hadden het daarvoor ook wel over trouwen gehad, ik wist dus dat hij heel graag wilde trouwen en het aanzoek niet heel lang op zich zou laten wachten. Maar als het naar mijn idee te lang had geduurd dan had ik 'm wel zelf gevraagd hoor :)

Ann.

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #132 Gepost op: 9 februari 2010, 20:19:23 »
Ik heb mijn vriend gevraagd. En daar pesten zijn vrienden hem ook regelmatig mee. :tongue:
Ik heb allemaal hartjes geknipt en daarop in 200 verschillende talen "ik hou van jou" opgeschreven en in de slaapkamer op de muren geplakt, wat waxinelichtjes aan en op het bed 1 groot hart met "wil je met me trouwen" erop geschreven.

Sincerity

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #133 Gepost op: 10 februari 2010, 19:50:10 »
wat lief !
Ik ben gevraagd.. al zou ik het zo zelf gedaan hebben hoor! Maar dat wilde vriendje lief niet!




« Laatst bewerkt op: 10 februari 2010, 19:53:32 door Sincerity »

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #134 Gepost op: 15 februari 2010, 14:26:33 »
Ook ik heb niet echt een aanzoek gehad. Wel hebben we al een tijd over trouwen gesproken o.a. omdat we over een paar jaar kinderen willen. Nu is het zo dat wij binnenkort een huis willen kopen en je daar tegenwoordig volgens mij minimaal geregistreerd parnterschap voor nodig hebt. Ik vond dat een beetje onzinnig, omdat we ook wilden trouwen. Ik heb dat tijdens het eten eens ter sprake gebracht. Waarop hij reageerde: zullen we van de zomer dan maar trouwen?

Deniece

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #135 Gepost op: 20 februari 2010, 22:03:54 »
dit is echt geweldig, ik krijg ook van die vreemde reacties...........istie op zn knieen gegaan?......zo zijn wij helemaal niet...

hij wilde wachten op het juiste moment......die zin had ik al een paar keer gehoord.......en toen was ik het zat, aan het eind van een geweldige vakantie, (en na een paar keer zeuren van waarom heb je het nog niet gevraagd (omdat ik dacht dat dit de vakantie was dat ie het wel ging doen)) zat ik te huilen in de bus terug naar het vliegveld want ik wilde niet naar huis (heel kinderachtig maar we gingen weg uit Disney World in Florida en ik wilde ECHT niet naar huis hahahaha) heeft ie gezegd nou dan gaan we toch trouwen...........


en nu zit ik dus hier hahahaha

loesje1983

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #136 Gepost op: 22 februari 2010, 18:21:23 »
Geen aanzoek, het vind dat prima! Van mij hoeven al die traditie's niet zo!

Faith

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #137 Gepost op: 17 maart 2010, 20:33:57 »
Wij hebben ook geen aanzoek gedaan. Ik ben verder onwijs romantisch ingesteld, hij iets minder, maar zoals hierboven wordt gezegd maakt dat juist een lekkere nuchtere vent van hem. Ik zou hem niet anders willen.
Maar ik heb de 'hoe heeft hij je gevraagd?'-vraag inmiddels ook al een paar keer gehad en ja hij is vervelend...

tinkerbell1982

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #138 Gepost op: 20 maart 2010, 16:11:07 »
heel leuk om zo eens te lezen dat die mannen van ons zeker niet allemaal romantisch zijn.

hier al net zo....
we gingen samen op vakantie naar griekenland van de herfst en hebben daar samen een hoge berg beklommen (een wandeling was de bedoeling maar namen een verkeerde afslag en toen werd het echt gevaarlijk klimmen!!)
boven op die berg dacht ik dat hij me wel zou gaan vragen (we hadden het er al verschillende malen thuis over gehad en ook op vakantie nog en dan over hoe de dag eruit ging zien en dat soort verhalen)....maar hij vroeg me NIET!  :sad:  :sad:

ik ook lekker droog tegen hem gezegd; dat was wel een gemiste kans van je...weet je wat hij antwoorde?? ik had geen ring voor je en vond het te cliché om verloofd terug te komen van vakantie :unsure:  :blink:

een week later waren we thuis aan het schilderen en kwam het gesprek weer op trouwen..dus hij zegt wil je dat ik je nu vraag dan? (zou goed uitkomen want dat weekend hadden we een feestje bij ons thuis dus kon mooi meteen een verlovingsfeestje worden!)

ja dat mag wel haha...dus hij op zijn knieën met de kwast in zijn hand en ik heb ja op de muur geschilderd (dat zie je nu nog achter de tv hahaha)

maar wat is nou het mooie (en romantische!!) van dit verhaal....nadat hij het gevraagd heeft en we nog aan het kussen zijn om het te vieren komt ONS liedje op de radio!!!!!
dat was zoooo gaaf dat ik zeker weet dat het goed zit met dit huwelijk!  :biggrin:  :biggrin:

karen123

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #139 Gepost op: 21 maart 2010, 10:14:37 »
Oh wat geweldig Tinkerbell!
Ondanks dat het niet romantisch was, was het eigenlijk toch wel romantisch! Net zoals bij ons!  :rolleyes:

eve-liene

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #140 Gepost op: 26 april 2010, 13:15:53 »
mijn vriend heeft het ook niet echt romantisch gevraagd.. die stond onder de douche met ons zoontje van 3 jaar en hij vroeg hoe duur kost eigenlijk een trouwerij want een vriend van mij wil trouwen.. nou ik zeg je kan het zo duur maken als je maar wil!! En terwijl die nog aan het douchen is met ons zoontje zegt ie gekkie het is geen vriend die wil gaan trouwen wil jij met mij trouwen?? Ik stond helemaal aan de grond genageld maar heb natuurlijk wel volmondig ja gezegd!! Haha allebei mijn mannetjes naakt onder de douche .. Ik ben die avond gelijk al van alles gaan regelen en ja nu gaan we over bijna 4 maanden trouwen en dan krijg ik eindelijk dezelfde achternaam als mijn mannetjes!!

groetjes eveline

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #141 Gepost op: 10 mei 2010, 21:31:14 »
Hij heeft mij gevraagd en hij heeft ook wel laten merken dat hij vond dat het zijn taak was. We hadden het daarvoor ook wel over trouwen gehad, ik wist dus dat hij heel graag wilde trouwen en het aanzoek niet heel lang op zich zou laten wachten. Maar als het naar mijn idee te lang had geduurd dan had ik 'm wel zelf gevraagd hoor :)
hier ook een beetje zo gegaan.. tuurlijk heb je het er van te voren wel eens over. Je weet van elkaar wel of je (ooit) wil trouwen. Maar ik heb wel gezegd (niet letterlijk, maar door laten schemeren  :rolleyes: ) dat hij mij dan moet vragen, gelukkig heeft hij dat gedaan :)

Heel traditioneel dus!

Soraya

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #142 Gepost op: 14 mei 2010, 11:44:01 »
Bij mij is het ook duidelijk dat hij mij zal moeten vragen, gewoon zoals het traditioneel is. Eerst moet hij overigens bij mijn vader op mijn hand vragen hè, anders krijgt hij dat z'n hele leven nog te horen dat hij dat niet heeft gedaan (zwager van hem merkt dat nu :tongue:). Overigens weten we wel wanneer we willen trouwen ongeveer, maar ja dat wisten we al een paar jaar geleden. We moesten toen alleen nog even wat meer studeren en meer geld hebben, dus vandaar.

Nu is het dus wachten op de mooie ring (A) met aanzoek.

Suzanne-

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #143 Gepost op: 14 mei 2010, 15:03:29 »
Ook ik ben denk ik toch vrij traditioneel..

Hij heeft me nog niet gevraagd, maar we hebben het al wel over trouwen gehad (de laatste tijd begint hij er zelfs met enige regelmaat over..! :-)

Ik heb (letterlijk) tegen hem gezegd, dat als hij met mij wil trouwen, hij mij moet vragen. Maar dat heeft ook een andere gedachte, ik heb al eerder langer verkering gehad en hij nog niet, ik ben er nu denk ik wat eerder aan toe en wil wel dat het ook op zijn tempo gaat. Dus hij bepaald wanneer hij (en dus wij) er aan toe zijn... :-)

We hebben een huis gekocht en zijn net verhuisd. In juni gaan we op vakantie naar Aruba (daar hebben we elkaar ontmoet) vrienden hebben al de hint gegeven aan hem en stiekem hoop ik ook dat hij me op Aruba gaat vragen! :wink:

Karin33

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #144 Gepost op: 20 mei 2010, 17:05:53 »
Mijn vriend is erg traditioneel ingesteld wat het vragen betreft,mocht hem uitdrukkelijk niet vragen.
Het geeft wel iets extra's aan je gevoel als een man je vraagt.

Persoonlijk vind ik ook dat een man de vrouw hoort te vragen, een man hoort helemaal voor
zijn vrouw te gaan vind ik(wat het aanzoek betreft), maar ik lees dus ook dat sommige vrouwen
lang kunnen wachten op een aanzoek  :blink: dan begrijp ik ook dat je zelf de stap
neemt om hem te vragen.

Groetjes Karin

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #145 Gepost op: 4 juni 2010, 11:46:55 »
Mijn vriend heeft me 6 jaar of zo geleden gevraagd haha.
We hadden samen ringen gekocht voor elkaar met kerst.
Hij heeft alleen de ringen verstopt toen en een kommetje ingepakt.
Zat ik daar bij de boom met een bakje in mijn hand.

Dacht waar zijn nou die ringen heen???
Uiteindelijk nam hij me mee naar de tuin (in de sneeuw)
en toen kreeg ik een kado. Een grote me to you knuffel met een rood shirt met i love you erop en hij had een lint om de nek met de ring eraan.
Onder het uitpakken van die knuffel was mijn vriend op zijn knieen gegaan en kreeg ik de vraag of ik (als we zover waren)
met hem wilde trouwen.
JA natuurlijk!!

Nou al die jaren later vroeg hij of het tijd was haha
En dat was het. Nou had ik was onverwacht mijn jurk gevonden en dus begonnen met plannen.
Was hij wel verontwaardigd en ik snapte het niet. Hij had me nog een keer willen vragen en dan voor de eggie en hij wilde mijn vader vragen.
Tja ik had zoiets van weer een ring? Aanzoek van toen was perfect voor mij hoeft het niet nog een keer :)

Maarre ik vind dat de man de vrouw moet vragen :)

Bloemetje82

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #146 Gepost op: 4 juni 2010, 23:17:34 »
Ik had me voorgenomen om mijn vriend op 9 juli te vragen, maar hij was me voor! Op 26 februari heeft hij me ten huwelijk gevraagd en hoewel we het al vaker over trouwen hebben gehad, kwam het echt zo onverwacht en was het daarom ook zo`n mooi moment!  :biggrin:

Eyckie

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #147 Gepost op: 9 juni 2010, 16:11:32 »
Ik had een keer voor de grap gezegd dat als mijn as me niet zou vragen, ik het dan zou doen. Hij vatte dat op als een ultimatum! Dus hij is op de knieen gegaan, maar ik had het niet erg gevonden als dat niet zo was. Zolang we maar gingen trouwen :biggrin:

Jolanda

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #148 Gepost op: 22 juni 2010, 16:34:26 »
Ik heb hem gevraagd!
Dit omdat we al 5 jaar bij elkaar waren en ik het nu wel tijd vond voor een aanzoek!
In de avond van 25 december 2008 heb ik hem op de donkere, lege piste in Livigno (Italie) ten huwelijk gevraagd. Het was -18 graden! Ik heb het aanzoek vastgelegd op film! Had een hart van led-waxinelichtjes gemaakt, met een bos rozen in het midden en een aantal rozen op de weg erheen. Natuurlijk had ik ook een ring gekocht.
Hij wist dat hij een verrassing kreeg, maar dit had hij niet verwacht.
Natuurlijk zei hij "JA"!!  :wub:  

Later vroeg ik hem, wanner zou je mij gevraagd hebben? Antwoord: Over een jaar of 2 ofzo!
Dus dit jaar zou hij me dan (misschien) hebben gevraagd!

Waarom we pas in 2011 trouwen?
We hadden in 2008 net een nieuwbouwwoning gekocht waar we nog veel voor moesten sparen.
En dit jaar trouwen kwam ook niet uit omdat we nu net 3 maanden in ons huisje wonen en nu weer opnieuw moeten sparen voor de bruiloft.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2010, 16:34:59 door Jolanda »

Morgana

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #149 Gepost op: 21 juli 2010, 14:00:02 »
Hier ook geen echte aanzoek gekregen...eigenlijk wilde ik trouwen en mijn vriend niet. Hij moest er juist helemaal niets van hebben. Familie/kennissen/vrienden van hem vinden het dan ook erg verrassend en zijn erg blij dat hij toch gaat trouwen. :laugh:

Ik wilde ook heel graag trouwen voordat we aan kinderen zouden beginnen, dus na heel lang zeuren (en vaart erachter gezet ), heb ik eindelijk mijn zin gekregen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards