collapse

Auteur Topic: Malendiven Of Seychellen  (gelezen 6244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aura

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Gepost op: 22 november 2005, 17:29:31 »
Wij willen heel graag op huwelijksreis naar de Malediven of naar de Seychellen voor 10 dagen ofzo.
Wie is hier geweest en is het aan te raden, of is het helemaal ruk daar?
Buiten dat het heel mooi is daar, wat kan je er verder doen...en hoe zijn de hotels/loges?
Wij willen graag zon hut op het water...iemand tips???

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2005, 18:52:25 »
Malediven schijnt heel mooi te zijn maar ook héél duur! En volgens mij is er niet zoveel te doen. Echt, volgens mij kun je wel 4000 euro per persoon neertellen. Van Seychellen heb ik nog nooit gehoord.

Aura

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2005, 18:57:32 »
JA hahahah duur is het wel ja...dat heb ik ook gehoord...maar jah we trouwen maar een keer...dus dat heb ik er wel voor over.....Seychellen ligt ook in de indische oceaan maar dan meer naar afrika toe zeg maar.
Ik weet dat mijn vriend ook heel graag naar Mexico wil en ik wil ook nog heel graag naar Jamaica...dus mischien wordt het ook nog wel een van die twee. Maar als ik die foto's van Malediven of Seychellen zie denk ik wel van dit moet het worden....maar kan me er geen voorstelling van maken wat ik moet verwachten als we daar zouden gaan.

Evelien

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2005, 09:40:44 »
Wij hebben ook altijd gezegd: als we gaan trouwen gaan we in zo'n mooi hutje op de Malediven. Duur is het ja, maar inderdaad, je trouwt als het goed is maar 1 keer! Seychellen lijkt ons ook erg mooi, maar weet ik verder niet zoveel vanaf.
Op de Malediven schijn je niet zo heel veel te kunnen doen, mijn collega gaat er nl. in februari naar toe als afsluiting van een rondreis Sri Lanka. Het is ook maar wat je wil. Als je echt veel wil gaan doen zou ik daar niet naar toe gaan. Maar je kunt er wel heel mooi duiken/snorkelen. Wij wachten de reisgidsen van december even af.........

tropical

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2009, 21:27:11 »
De Seychellen zijn fantastisch. Wij zijn er vorig jaar in september geweest voor onze honeymoon. Helemaal super. Prachtige groene eilanden, turquoise oceaan, schitterende stranden. Er zijn maar weinig plekjes in de wereld die daar aan kunnen tippen. Ja, het is een dure locatie, maar zo waard. Hou bij je keuze tussen Malediven en Seychellen rekening met het feit dat het 2 heel verschillende locaties zijn. De Malediven zijn kleine platte atollen met superluxe resorts. Maar naast het resort is er vaak weinig te doen op het atol. De Seychellen zijn grotere eilanden met groene granietbergen. Naast het resort is er nog een heel eiland te verkennen (en alle andere eilanden).

Als je super luxe wilt en lekker wilt luieren in een mooi resort, dan zou ik voor de Malediven kiezen. Wil je verder nog wat zien, dan zou ik naar de Seychellen gaan.

Maar als de luxe van het resort belangrijker is, kijk dan ook eens naar Mauritius. Goedkoper en prachtige resorts.

Voor de Seychellen is er een heel nuttige reisblog: I Love Seychelles
Deze blog bevat veel info en foto's en geeft je een goed beeld van de Seychellen als bestemming.

Puma in love

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2009, 23:22:48 »
Oh, ik wilde ook zo graag naar Seychellen!
Maar niet te betalen! All inclusieve is super super duur en boek je het niet dan ga je op elk drankje bezuinigen, want een cola schijnt 8 euro to kosten...
Van horen zeggen hoor, ben zelf (helaas!) niet geweest....

mark2009

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2009, 09:23:27 »
Natuurlijk zijn beide bestemmingen mooi en veelal erg luxe, maar persoonlijk vind ik het zijn geld niet waard. Het hangt er ook vanaf wat je wilt gaan doen, op het strand liggen vind ik echt helemaal niks en dan zeker niet voor 300 euro per dag. Geef mij een mooie rondreis met afwisselend stad, natuur, cultuur en een dagje zee... ik vind de Maledives in ieder geval heel erg opgeklopt en de prijs/kwaliteit-verhouding is daar voor mij niet goed.

Tammy

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2009, 11:43:52 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'199319\' date=\'17 January 2009, 09:23\']Natuurlijk zijn beide bestemmingen mooi en veelal erg luxe, maar persoonlijk vind ik het zijn geld niet waard. Het hangt er ook vanaf wat je wilt gaan doen, op het strand liggen vind ik echt helemaal niks en dan zeker niet voor 300 euro per dag. Geef mij een mooie rondreis met afwisselend stad, natuur, cultuur en een dagje zee... ik vind de Maledives in ieder geval heel erg opgeklopt en de prijs/kwaliteit-verhouding is daar voor mij niet goed.[/quote]

Hahaha, een nuchtere mannenreactie!! Helemaal goed. Ik ben het helemaal met je eens Mark!
Wij zijn sterk aan het denken aan Bali, ook mooie stranden, luxe en turquoise water. Maar daar boeken we wel een actief excursiepakket bij, want als je aan de andere kant van de wereld zit, wil je er toch ook wat beleven en zien?!?! Strand is leuk, maar wat cultuur, natuur en religie in het pakketje maakt voor ons de huwelijksreis pas echt geweldig. Luieren doen we in de weekenden daarna wel weer hoor...... (vakantie is bij ons nooit luieren, hoogstens een dagje en dan nog kriebelt het  :laugh: )
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2009, 11:44:25 door Tammy »

tropical

  • Gast
Malendiven Of Seychellen
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2009, 11:57:27 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'199297\' date=\'16 January 2009, 23:22\']Oh, ik wilde ook zo graag naar Seychellen!
Maar niet te betalen! All inclusieve is super super duur en boek je het niet dan ga je op elk drankje bezuinigen, want een cola schijnt 8 euro to kosten...
Van horen zeggen hoor, ben zelf (helaas!) niet geweest....[/quote]

Ik ga niet zeggen dat de Seychellen goedkoop zijn, want dat zijn ze niet, maar je kunt echt duizenden euro's besparen door niet in een een all inclusive resort te zitten. Resorts zijn gewoon peperduur. Wij hebben in de bar van de Meridien Fisherman's Wharf een colaatje gedronken, die was inderdaad 6 euro per cola. Maar als je in een self catering accommodatie zit en gewoon in een van de vele restaurantjes op het eiland gaat eten, betaal je gemiddeld iets onder nederlands niveau.

http://www.iloveseychelles.com/restaurants/la-perle-noire/ La Perle Noire bijvoorbeeld: verse vis en niet duur.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2009, 11:58:21 door tropical »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards