collapse

Auteur Topic: Gedrukt Album Of Traditioneel?  (gelezen 14198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annema1972

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Gepost op: 24 juli 2008, 00:08:30 »
Hallo aanstaande of kersverse bruidsparen.

Ik heb al eens vaker wat vragen gesteld op dit forum, nu weer een vraag van mijn kant.

Ik fotografeer graag, en ben ook veel bezig met fotobewerking. Ik heb tot op heden 3 x een bruidsreportage gemaakt, deze waren allemaal afgedrukte foto's geplakt in een album.
Ze waren natuurlijk wel stuk voor stuk bewerkt.

Binnenkort heb ik wederom 2 reportages in de planning, maar wil nu ook digitaal gedrukte albums aanleveren. Ik heb zelf laatst een portfolio gemaakt en ben er heel erg over te spreken!
Ik hoorde al van een bevriende fotografe dat daar onder bruidsparen toch wel veel animo voor is.

Waar kan ik dit beter vragen dan hier op het forum.

Wat gaan jullie doen met jullie foto's?

Ik hem hier 2 voorbeelden.

Traditioneel (geplakt in een fotoalbum)

[attachment=8409:attachment]

[attachment=8410:attachment]

Modern (digitaal afgedrukt album)

[attachment=8411:attachment]

[attachment=8412:attachment]
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2008, 00:11:19 door Annema1972 »

Marije en Niels

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2008, 00:27:58 »
Voor mij persoonlijk hoort een trouwalbum met traditionele foto's, dus inplakken!
Kweet niet waarom, is toch persoonlijker vind ik..

*Ruby*

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2008, 07:17:00 »
In plakken - zo'n digitaal album lijkt net een trouwmagazine!

K en P

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2008, 08:19:42 »
Wij hebben ook gekozen voor een geplakt album.
Vind dat gewoon iets romantischer.
En digitale albums kan ik zelf ook maken, dat is niks bijzonders meer.

knijn80

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2008, 08:27:46 »
Wij gaan ook voor het traditionele album, is veel stijlvoller vinden wij.

bride 2 be

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2008, 09:30:05 »
Tja ook wij gaan voor een traditioneel album. Lijkt op een of andere manier echter en tastbaarder. Hoewel ik op zich het digitale ook wel wat vind hebben hoor, maar inderdaad net een magazine.

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2008, 10:12:50 »
hoi, wij gaan ok voor geplakte foto's.. digitaal kan je de foto's wel mooi bewerken maar vind het mooier als ze geplakt zijn. straalt meer uit vind ik..

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2008, 10:47:35 »
Wij hebben een digitaal album laten maken en daar zijn we erg tevreden over. Iemand merkte op 'digitaal album kan ik ook zelf maken' maar dat geldt voor een ingeplakt album evengoed, vind ik. Het digitale album dat wij hebben laten maken is trouwens wel heel luxe: met een mooie kunstleren kaft, in een bijpassende beschermhoes, dik papier met hele mooie kleuren bedrukt. Niets ten nadele van de Hema-albums (die maak ik zelf ook!), maar ons trouwalbum is veel mooier.

mvdylan

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2008, 10:58:02 »
wij doen ook traditioneel en laten het inplakken. Vind ik zelf mooier en qua bruiloft houd ik wel van het traditionele/romantische.

femkemarije

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2008, 11:00:31 »
Wij hebben een gedrukt album, gewoon van de hema. Vind het er erg leuk uitzien en het is niet zo zwaar :wink:
Mijn zus heeft de foto's gemaakt (echt super mooie) en die heeft het album ook in elkaar gezet, het was dus ook een kostenbesparing, ik vind het zonde van het geld als het allemaal zo duur moet zijn. Dat is mijn persoonlijke mening hoor.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2008, 11:02:52 »
@ Femkemarije, een album van de Hema is idd véél lichter dan een gedrukt album van de fotograaf.. Ik kan ons album nauwelijks tillen haha, maar ach dat heeft ook wel wat :)

Puck

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2008, 12:56:24 »
Hoi, wij gaan voor een digitaal album alleen ziet dat er wel heel anders uit dan jouw digitale album. De pagina's bij ons zien er ook niet uit als een magazine, want deze kun je tegenwoordig overal zelf maken bij de kruidvat etc. De pagina's van ons album zijn ong. 1mm dik, je hebt dan dus stevige dikke bladen die ook niet zo snel kapot scheuren. Ook kan onze fotografe het heel mooi bewerken met als achetrgrond een mooie wazige foto en her en der verspreid op de pagina scherpere foto's. De afmeting bedraagt opengeklapt 80x30 cm. Succes met het fotograveren. Groetjes Puck.

Annema1972

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2008, 14:58:22 »
[quote name=\'Puck\' post=\'171875\' date=\'24 July 2008, 12:56\']Ook kan onze fotografe het heel mooi bewerken met als achetrgrond een mooie wazige foto en her en der verspreid op de pagina scherpere foto's. De afmeting bedraagt opengeklapt 80x30 cm. Succes met het fotograveren. Groetjes Puck.[/quote]


Zoals je ziet kan ik dat ook! En de afmeting 40 x 30 is ook verkrijgbaar. Ik heb hier als voorbeeld 30x30 genomen, maar het is inderdaad geen erg dik papier.

Ik ben ook inderdaad al druk op zoek naar een leverancier die dikkere bladen in het album heeft. Tot nu toe is het steeds 170 grams.
Ik ken er een (leverancier) maar daarvoor moet je een KVK nummer hebben. Aangezien het voor mij puur hobby is, gaat dat dus niet lukken.

Maar goed om te weten wat de verschillende meningen zijn :wink:  :wink:

Als iemand tips heeft over een albumprint-leverancier dan hoor ik het graag!!!

Sylvia en Andre

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2008, 15:06:25 »
Wij laten op dit moment ook van onze foto's een digitaal album maken. De opmerking "dat kun je zelf ook" is natuurlijk maar deels waar. De creativiteit en de manier van hoe je zo'n boek gaat samenstellen moet toch echt wel in je zitten. Het is slechts de uitwerking wat het verschil bepaald. Als je dus denkt zelf een digitaal boek te kunnen samenstellen (niet te verwarren dus met "maken") kun je ook een geplakt boek samenstellen.

Wij vinden een digitaal boek gewoon meer van deze tijd, ondanks dat ik best wel iemand ben die van tradities houd. Maar dit is nou net weer zoiets waarvan ik vind, doe maar lekker digitaal. Bijkomend voordeel, je kunt er heel makkelijk een 2e of 3e "druk" van laten maken.

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2008, 16:35:39 »
[quote name=\'*Ruby*\' post=\'171834\' date=\'24 July 2008, 07:17\']In plakken - zo'n digitaal album lijkt net een trouwmagazine![/quote]
Wat een onzin! Kan ik ook wel zeggen een geplakt boek is ouderwets,en meer iets van het jaar 0. Rij je ook met een koets, of toch wel een auto?

Wij hebben dus wel een digitaal album, en ik ben er heel tevreden over. De fot's zijn scherp en doet niet onder voor een ander iets.

Ieder zijn ding.

Suusje1982

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2008, 16:44:56 »
wij doen het alletwee! Ik vind het beide zijn eigen charme hebben, het ene is idd 'romantisch' en het andere is weer 'lekker hip' en 'gelikt en modern' Ieder zijn ding, je moet gewoon doen wat je zelf leuk/ mooi vindt. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Wij krijgen trouwens een fantastisch cadeau, iemand gaat voor ons een trouwreportage maken en alles inplakken, niet de fotograaf (die hebben we ook) maar iemand die gewoon heel dicht bij ons staat, leif he???

Debruidje

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2008, 16:48:10 »
Ik ga voor traditioneel, niet omdat het zo hoort maar simpelweg omdat ik dat mooier vind.    Ik heb van vakantiefotos weer wel digitale gemaakt, maar dat komt ook omdat ik niet van elke vakantie een knots van een album wil hebben als ik het inplak.

Je moet ook kiezen voor wat je het mooist vind en de een vind digitaal mooier dan de ander, en zo heeft ieder zn ding... Hoeveel mensen zijn hier geen maagd meer maar trouwen toch in het wit? En zo kun je over alles wel bezig blijven, vandaar dat ik het zo leuk vind, dat veel mensen misschien iets het zelfde hebben maar dat het bij iedereen toch anders uitpakt

debby82

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #17 Gepost op: 24 juli 2008, 18:48:33 »
wij hebben ook digitaal. Ga hem zelf maken, kheb binnenkort een cursus photoshoppen en ik ga het doen bij phototools. Die zijn wel duurder maar dat zijn gelamineerde bladen en dat vind ik mooier. Vrienden van ons hebben deels gedrukt deel geplakt. Vind ik ook heel erg mooi.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2008, 18:49:09 door debby82 »

*Ruby*

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2008, 08:41:30 »
Whoa sorry hoor Debby! Zo bedoelde ik het nou ook weer niet! Dat was gewoon het eerste wat in mij opkwam toen ik het tentoongestelde album zag.

Sorry als ik iemand beledigd heb:
- Ik reageerde op de voorbeelden en niet per se in het algemeen
- Dit is het eerste digitale album dat ik ooit heb gezien
- De verschillen in sfeer in de foto's zijn ook enorm: in het traitionele een traditionele foto, in de digitale foto's die mij doen denken aan een reportage in een bruidsmagazine.

Zo goed?
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2008, 08:45:47 door *Ruby* »

bride 2 be

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2008, 10:15:23 »
Wij krijgen alle foto's ook op cd naast het album dus misschien dat ik van een aantal foto's ook nog een digitaal album maak.

hidee

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2008, 15:14:27 »
Wij gaan ook voor een digitaal album.
Daar heb je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mogelijkheden meer.
maar ik wil dan ook iets anders dan een gewoon traditioneel boek.
Ik zie heel graag ringen, in plaats van geplakt boek.
we willen geen receptieboek, maar laten iets opschrijven op kaartjes die we inscannen en gebruiken in ons trouwalbum.
Ik wil een boek waar je gerust in kan kijken, en dikwijls, en niet een boek dat ik bijna niet uit de kast durf te halen (omdat het op mijn hoofd zou vallen, omdat de blaadjes wel eens gekreukt zouden kunnen worden... je kent het wel)

Mijn broer maakt de foto's (goede amateurfotograaf) en een goede vriendin (ook een goede amateur) maar ik maak de boek zelf (ik doe al heel lang fotobewerking en zo)

tis maar waar je van houdt, maar ik zou zeggen, degene die een digitaal nog nooit gezien hebben, vraag eens om een paar voorbeeldjes te zien. Je zult verschieten van het resultaat.

Wat men niet kent, zal men ook niet kopen...

Maria

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2008, 15:27:43 »
Ik ga ze zelf plakken. Ik vind het leuk zo een beetje ouderwets, zo 'hoort' een trouwalbum te zijn in mijn opzicht. De fotos die vrienden maken gaan allemaal in een digitaal album, maar de mooiste foto's van de fotografe in een echt album!

rupsje

  • Gast
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #22 Gepost op: 28 juli 2008, 08:48:20 »
Wij hebben ook een digitaal album, en het is ronduit prachtig! Wel met zwarte ondergrond in plaats van wit, dat vond ik
toch wat stijlvoller. Het leuke van een digitaal album is dat je heel mooie collages kunt maken, waardoor de foto's elkaar
versterken. Wat mij betreft helemaal top.

Wat de albumprint-leverancier betreft ben ik helemaal voor MyPhotobook.nl, die is ook als beste beoordeeld door de
consumentenbond! Goede kwaliteit, dik en glanzend papier. Vooral de vierkante variant vind ik super.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #23 Gepost op: 28 juli 2008, 09:51:09 »
Wij waren ook meteen verliefd geworden op het digitale album.
Ik vind het in geen opzicht te vergelijken met die digitale albums die je zelf ook kan maken, tuurlijk dat is leuk en kan er ook mooi uitzien.
Maar in vergelijking met die van de fotograaf is het iets heel anders!
Onze bladen zijn ontzettend dik, het lijkt wel karton!!!

Ik heb ons hele album gefotografeerd, scannen ging niet, dus oordeel zelf....
Wij vinden het in ieder geval geen trouwmagazine  :biggrin:

http://www.mijnalbum.nl/Album=NZW3M6J6

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Gedrukt Album Of Traditioneel?
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2008, 12:24:35 »
Wij gaan ook voor een gedrukt album, maar dan wel 1 met dikke bladen (de bladen zijn hard, dus niet te vouwen) en het album heeft een formaat van 50x50 cm!! Tja.. een zwaar album, maar naar mijn mening wel mooi!! We wachten er nog steeds op, hopelijk nog max. 2 weken.

Ik heb eigenlijk geen idee waar deze fotograaf dit laat drukken, zodra ik dit weet kan ik je dat nog wel even doorgeven. Misschien is het ook een idee om een fotograaf te benaderen in de buurt? Misschien dat je via hem of haar het album kunt regelen?

Wel gaan we nog voor ons zelf ook nog een album maken, maar dan eentje van TNTpost(zelfde soort als hema eigenlijk). Hier wil ik alle foto's in doen, vanaf de voorbereidingen, vrijgezellenfeestjes, proefmakeup/proefkapsel, de dag zelf en enkele foto's van de huwelijksreis. Compleet verslag dus eigenlijk.

Daarnaast ook nog een kleiner album voor mijn ouders/schoonouders/zwager/broers van de dag zelf, leuke (tastbare)herinnering voor hun.

Groetjes Rixt

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards