collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 153195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pepper

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #175 Gepost op: 3 juli 2012, 11:46:09 »
Prima dat jij jezelf niet alles wilt ontzeggen, maar bij sommige andere mensen is dat wel de enige manier om de mindset te veranderen. En ik ben ook van mening dat je jezelf wel eens mag verwennen.
 
Maar als je zegt: Maandag begin ik! En dan op maandag neerzet : Oei, ik heb een oliebol op. Dan ben je in mijn optiek niet op maandag begonnen. Prima, je hebt de dinsdag nog, het is echt nog niet verloren.
Maar is dat gebakje/oliebol/chocolaatje echt een verwenning aan jezelf, of is het sociaal wenselijk, gewenning, verveling etc. ?
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2012, 11:46:29 door Pepper »

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #176 Gepost op: 3 juli 2012, 11:48:26 »
Tsjah dat is ieder voor zich.
Voor mij is het echt verwennerij.
Want ik pak de gebakjes niet die mensen kopen ivm feestje.
Helft van de tijd vind ik ze inderdaad niet zo lekker om daarom te zondigen.

Daarom zondig ik op mijn eigen voorwaarden!

Maar je hebt gelijk, niet iedereen kan dat. Ik moet bijv chocolade helemaal laten staan want ik kan niet "1 stukje" pakken. Bij mij gaat de hele reep dan op.
Dit weet ik van mezelf dus ik pak niets.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #177 Gepost op: 3 juli 2012, 16:12:23 »
Goh wat een discussie om een gebakje hahaha.
Ik trakteerde vandaag op t werk, dus vandaar dat ik een gebakje op heb.
De rest van de week let ik weer netjes op hoor ladies.

Leo1986

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #178 Gepost op: 6 juli 2012, 23:47:54 »
Ook in 2013 trouwen en wil voor die tijd 10 kg kwijt... Nu heb ik de opleiding Voeding & dietetiek gedaan en weet dus donders goed wat ik moet gaan doen...

Normaal eten, vaste maaltijden. Volkoren producten, mager beleg. Magere tussendoortjes (zodat je niet gaat snacken), veel groenten, en... Sporten... Laat ik nou ergens een hekel aan hebben.

En ik zag in een trouwtijdschrift staan; opdrukken voor strakke armen en sit ups voor een platte(re) buik. Ik ben de moed nog aan het verzamelen   :blink: maar gelukkig heb ik nog 11 maanden.

Dames, ga aub niet crashen, anders zit het er in 2013 gewoon weer aan!

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #179 Gepost op: 7 juli 2012, 06:06:01 »
DDat opdrukken lukt mij dus niet.. ja op mn knieën kan ik er 5 haha ja
Maar sit ups doe ik sowieso en als je eenmaal door de eerste 3 weken van sporten heen bent wil je niets anders meer!

wedding2013

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #180 Gepost op: 16 juli 2012, 10:48:53 »
[font="Book Antiqua"]Hi allemaal,

hoe gaat het hier met afvallen?
Ik ga in 2013 trouwen, maar nog geen datum bekend, wij doen het rustig aan.

Graag wil ik minimaal 10 kilo afvallen, en niet dmv een raar dieet: sporten is key, 3 x per week sporten en letten op wat ik eet.
Letten op bewerkte producten, minstens 250 gram groenten per dag en 2 liter thee/water, suiker drastisch verminderen om van suikerverslaving af te komen, letten op kcal inname.

Hoe hebben jullie dat gedaan met je jurk? Ik denk niet dat het verstandig is om te gaan passen, als je nog 10 kilo wil afvallen.

Succes![/font]

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #181 Gepost op: 16 juli 2012, 10:51:39 »
Ik ben inmiddels wel afgevallen, hoeveel weet ik niet want ik weeg mezelf niet, maar andere mensen zien het aan me en ik merk het ook wel deels met mn kleding.

Ik moet nog wel erg veel afvallen, maar ben op weg.
Inderdaad ook geen dieet maar veel sporten en letten op het eten.

Gaat best goed, heb afgelopen weekend wel zondig weekend gehad ivm 30e verjaardag van mn vent. Heb toen alcohol gedronken en ongeveer 4 snacks op (3 bitterballen en klein stukje frikandel) Dus dat was slecht.. maar nu weer volop er tegenaan!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #182 Gepost op: 16 juli 2012, 12:13:18 »
Ik ben inmiddels wel afgevallen, hoeveel weet ik niet want ik weeg mezelf niet, maar andere mensen zien het aan me en ik merk het ook wel deels met mn kleding.

Ik moet nog wel erg veel afvallen, maar ben op weg.
Inderdaad ook geen dieet maar veel sporten en letten op het eten.

Gaat best goed, heb afgelopen weekend wel zondig weekend gehad ivm 30e verjaardag van mn vent. Heb toen alcohol gedronken en ongeveer 4 snacks op (3 bitterballen en klein stukje frikandel) Dus dat was slecht.. maar nu weer volop er tegenaan!


maar je ook wel eens genieten van iets extra:-)


Ik ben vandaag begonnen met mijn doorstart.... doordeweeks gaat het best wel... maar de weekenden afgelopen tijd waren niet zo gezond..familieweekend, kermis in het dorp, verjaardag  jongste dochter...
Nu weer begonnen met veeeeeeeeeel water drinken, en heb Sonja weer uit de kast gehaald... Die kilo's zullen verdwijnen, hoe dan ook!

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #183 Gepost op: 16 juli 2012, 15:40:51 »
Ja mag ook wel, maar ik ben tegenwoordig heel bewust met dingen in mn mond stoppen.
(al gaat het dus ook wel eens mis). Dan vraag ik me echt af of het me wel waard is. En om eerlijk te zijn, het eerste drankje was echt genieten en lekker.. Daarna was het voornamelijk drinken om het drinken! Tsjah en dat wil ik gewoon liever niet meer.
Voortaan moet ik echt genieten van "foute" dingen die ik binnenkrijg, of ik eet/drink ze gewoon niet meer!

Heb komende zaterdag ook weer bbq, begin augustus vrijgezellenfeest, enzovoort..
Maar ga ook dan gewoon gezond blijven eten en drinken!
Anders blijf je bezig met uitzondering hier, uitzondering daar.. Schiet je nog niets op!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #184 Gepost op: 17 juli 2012, 09:30:17 »
Ja mag ook wel, maar ik ben tegenwoordig heel bewust met dingen in mn mond stoppen.
(al gaat het dus ook wel eens mis). Dan vraag ik me echt af of het me wel waard is. En om eerlijk te zijn, het eerste drankje was echt genieten en lekker.. Daarna was het voornamelijk drinken om het drinken! Tsjah en dat wil ik gewoon liever niet meer.
Voortaan moet ik echt genieten van "foute" dingen die ik binnenkrijg, of ik eet/drink ze gewoon niet meer!

Heb komende zaterdag ook weer bbq, begin augustus vrijgezellenfeest, enzovoort..
Maar ga ook dan gewoon gezond blijven eten en drinken!
Anders blijf je bezig met uitzondering hier, uitzondering daar.. Schiet je nog niets op!

Ja, als je heel veel uitzonderingen hebt dan zijn de dagen dat het wel goed gaat eigenlijk de uitzondering he :tongue: ...

we komen er wel! we zijn/worden ons al bewust van alles wat we in de mond stoppen..

Weet je wat ik zo dom van mezelf vind; ik weet inmiddels dat als ik veel suikers gegeten heb, ik ontzettend sloom en duf word, omdat mijn lichaam er denk ik dubbel zo hard voor moet werken om het te verwerken. En toch stop ik op een slecht dag dan zo veel suiker naar binnen... voel ik me daarna dubbel zo lamlendig.
Dus mijn insteek is ook; is het zoooo lekker dat het het waard is om op te eten? Zoniet, dan lekker laten liggen...

Ik ben al eerder met Sonja 17 kg afgevallen, en ik vind het wel fijn om te zien wat ik op een dag allemaal 'veilig' kan eten..Aleen was het eerder wel zo dat ik mijn frustratie kwijt kon op het forum daar. Maar dat forum is niet meer wat het geweest is. Dus ben blij dat ik nu mijn frustratie hier weg kan tikken:-)

Pepper

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #185 Gepost op: 17 juli 2012, 09:40:57 »
Heel even over Sonja, eventjes maar.

Ontbijtkoek
Eierkoek
Mentos


hoe denk je dat het allemaal zo lekker zoet komt?

e_vlyne

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #186 Gepost op: 17 juli 2012, 10:02:49 »
Nou? Hoe? hihi!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #187 Gepost op: 17 juli 2012, 10:14:10 »
Mentos, ontbijtkoek, eierkoeken, klop-klop... Zijn dat de 'traktaties' waarmee je mag 'zondigen'?  :ashamed:

Pepper

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #188 Gepost op: 17 juli 2012, 10:16:16 »
Ja, dat was inderdaad mijn vraag, haha. Als ontbijtkoek onder veilig valt en toch zo lekker zoet is, ga ik misschien wel op ontbijtkoekdieet. Maar hoe komt het zo zoet?

Maar even serieus dus, in een plakje ontbijtkoek van 20 gram zit 7 gram aan suikers. 0,3 gram vet (inderdaad, het is nagenoeg vetvrij) en verder zitten er wat verdwaalde vezels in. IPV ontbijtkoek kan je nog beter een grote bak salade nemen.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #189 Gepost op: 17 juli 2012, 10:29:34 »
Ja, dat was inderdaad mijn vraag, haha. Als ontbijtkoek onder veilig valt en toch zo lekker zoet is, ga ik misschien wel op ontbijtkoekdieet. Maar hoe komt het zo zoet?

Maar even serieus dus, in een plakje ontbijtkoek van 20 gram zit 7 gram aan suikers. 0,3 gram vet (inderdaad, het is nagenoeg vetvrij) en verder zitten er wat verdwaalde vezels in. IPV ontbijtkoek kan je nog beter een grote bak salade nemen.

hahah, ja als je het zo op schrijft klopt het inderdaad niet... dan lust ik ook wel heeeeeeeel veel ontbijtkoek:-)
maar helaas staat dat niet iedere dag op het menu....ik denk dat mijn grootste probleem is; ik vind salades ECHT niet lekker.. voel me net een konijntje :blink:
behalve als er heel veel extra's in zit... tja en dan is het vaak niet meer heel gezond he:-)

Pepper

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #190 Gepost op: 17 juli 2012, 10:32:38 »
Dat ligt geheel aan de extra's die je erin doet, vis, fruit, noten, kip, ei. Een dressing op basis van azijn/olijfolie. Paprika/avocado/bleekselderij.

ok nu heb ik trek.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #191 Gepost op: 17 juli 2012, 10:36:40 »
Dat ligt geheel aan de extra's die je erin doet, vis, fruit, noten, kip, ei. Een dressing op basis van azijn/olijfolie. Paprika/avocado/bleekselderij.

ok nu heb ik trek.

ja daar heb je wel gelijk in.... mm, toch nog maar eens naar de winkel dan:-)

e_vlyne

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #192 Gepost op: 17 juli 2012, 10:53:53 »
verplaatst naar gepaster??? topic!
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2012, 10:58:03 door e_vlyne »

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #193 Gepost op: 17 juli 2012, 10:57:06 »
ik ben eigenlijk een beetje gestopt met lijnen, het gaf teveel stress. Ik ga nu drie of vier keer per week hardlopen, zodat ik wat strakker word  :)  Helpt ook nog eens tegen de trouw-stress en je maakt happy hormoontjes aan  :laugh:

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #194 Gepost op: 17 juli 2012, 11:27:12 »
Netjes hoor kwarkje!
Ik probeer ook 3 á 4x per week te lopen of fietsen (langere afstanden uiteraard) alleen werkt het weer niet altijd mee op 't moment!
Maar komt goed!

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #195 Gepost op: 17 juli 2012, 11:29:33 »
Nee, dat ben ik met je eens.... Het weer is echt rot  :sad:

Ik werk soms avonddiensten tot 12 uur en de laatste bus vertrekt om 12:13 vanaf het station, als ik die mis dan moet ik lopend naar huis. Dat is opzich wel een goede motivatie om dan tóch maar te gaan fietsen met dit weer. Maar het is maar3 km dus dat zet geen zoden aan de dijk  :unsure:

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
De Afvallers 2013
« Reactie #196 Gepost op: 17 juli 2012, 11:33:18 »
Hier ben ik ook weer eens!

Lukt het bij jullie?

Ik heb momenteel erg veel moeite ommijn etenswijze om te zetten naar een gezonde etenswijze, ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel en dat uit zich in zakken chips eten, veel choco en snoep.
Maar goed volgende poging.. ben vanaf zondag weer begonnen en tot nu toe gaat het goed.

Ik eet als tussendoortje ook eier koek, ontbijtkoek en val daar prima mee af wel max 1 a 2 per dag

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #197 Gepost op: 17 juli 2012, 11:39:56 »
Ik eet eigenlijk maar weinig tussendoortjes.
Voornamelijk zijn het gewoon de 3 maaltijden!
Al ben ik vanmorgen wel slecht bezig geweest.. wel mn 100 buikspieroefeningen gedaan maar daarna als ontbijt alleen maar een peer gegeten...

Maar goed, heb geen honger gevoel ofzo dus t zal wel..
Dadelijk wel ff broodjes halen en avocado en tomaat.. yumm nual zin in!

wedding2013

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #198 Gepost op: 17 juli 2012, 12:35:47 »
Hier ben ik ook weer eens!

Lukt het bij jullie?

Ik heb momenteel erg veel moeite ommijn etenswijze om te zetten naar een gezonde etenswijze, ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel en dat uit zich in zakken chips eten, veel choco en snoep.
Maar goed volgende poging.. ben vanaf zondag weer begonnen en tot nu toe gaat het goed.

Ik eet als tussendoortje ook eier koek, ontbijtkoek en val daar prima mee af wel max 1 a 2 per dag

Goede instelling, gewoon de draad weer oppakken !
Moeilijkste is van je suikerverslaving af te komen, hoe doen jullie dat? Bijna alles bevat wel (geraffineerde) suiker!


Inspiratie voor salades:

kikkererwten salade met koriander
coleslawsalade met cranberries
couscoussalade
salade met geitenkaas en noten
komkommer mango salade


http://www.ah.nl/allerhande#/2012/allerhande-7-zomerhits/saladedagen/

Pepper

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #199 Gepost op: 17 juli 2012, 13:23:50 »


kikkererwten salade met koriander


 :ph34r:
BRRRRR
(kikkererwten met tonijn daarentegen vind ik heerlijk! )

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards