collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 153204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #300 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:55:16 »
Oja, ik gebruik ook alleen magere vleesproducten. 's avonds bij het eten (mager) rundergehakt, of ander rundvlees bv biefstuk. En anders kipfilet/kalkoen. Geen varkensvlees, daar zit vaak (niet altijd) veel vet in. Als vleeswaren op mn luchtige volkoren cracker vaak kipfilet, kalkoenfilet, en filet d'ardenne. Filet d'ardenne is een heel mager soort rauwe? ham. Af en toe pak ik magere filet american (om mezelf ook iets lekkers te gunnen). Verder kun je ook runder of paardenrookvlees nemen, of lever (niet te veel, want dat is ergens anders weer niet goed voor), maar dat lust ik niet.

marijewouterse

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #301 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:58:57 »
Je kan ook te weinig eten, dan gaat je lichaam in overleefstand en zal alles opslaan en dan val je dus ook niet af.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #302 Gepost op: 30 oktober 2012, 12:10:14 »
Je kan ook te weinig eten, dan gaat je lichaam in overleefstand en zal alles opslaan en dan val je dus ook niet af.
Dat kan ook nog! Maar als ik het verhaal bij misseagle lees, is dat bij haar niet het geval

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #303 Gepost op: 30 oktober 2012, 12:21:00 »
Je kan ook te weinig eten, dan gaat je lichaam in overleefstand en zal alles opslaan en dan val je dus ook niet af.
Dat kan ook nog! Maar als ik het verhaal bij misseagle lees, is dat bij haar niet het geval

ja dat had ik ook geopperd... maar zoals misseagle zelf al zegt ze eet mt tussendoortjes en meer eten dan dit kan ze niet....

MaJohn

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #304 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:30:14 »
Gewoon calorien bijhouden meiden.
een vrouw heeft 2000Cal nodig per dag om te kunnen leven/verbranden.
Houd, als je niet hoeft af te vallen 1700cal per dag aan, dan neem je in de weekenden iets extra's.
Wil je kilo's kwijt, verlaag dan de dagelijkse cal naar 1000/1200. je valt +/- 1kilo in de week af. Er kan uiteraard een week bij zitten dat je niks afvalt (mss teveel zout gegeten, dit houdt vocht vast) maar die week erop wordt het altijd weer goed gemaakt en ben je mss 1.5 a 2 kilo kwijt.
Er zijn handige Apps op je telefoon om de calorieen bij te houden. En schep savonds (zeker met pasta's ed) niet meer op je bord dan 250 a 300gr...meer niet! 75 a 100gr aardappelen, max!  En probeer langzaam te eten...
Als jullie nu nog niet afvallen weet ik het niet meer;)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #305 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:58:23 »
Ik heb mijn calorieën een tijdje bijgehouden op de eetmeter van het voedingscentrum. Een goede stok achter de deur. Ik slik ook nog vitaminetabletjes voor de zekerheid. Daar kun je ook je BMI bijhouden. Misschien een idee?

Aanvulling: Je kunt daar ook zien van welke voedingsstoffen je te weinig hebt, of van welke juist te veel.

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #306 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:28:25 »
Ja ik vul het nu ook in.. Maar voor sommige dingen is t wel lastig soms.
Zo maak ik dus groene smoothie en krijg ik dat niet goed erin verwerkt..
Ook heeft mn schoonmoeder vanavond gekookt dus weet ik ook niet alle ingredienten bijvoorbeeld (zij gooit altijd allerlei groenten en gehakt of kipstukjes bij elkaar.. kruiden erdoor.. hoppa!)

Heb vandaag wel weer gesport een uur en heb nog beter gezocht naar tussendoortjes en gezond beleg voor op brood. Zo vond ik mozarella met tomaat wel goed klinken en avocado met tomaat ook!

Ik ga er gewoon weer met volle moed tegenaan!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #307 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:36:16 »
Ja ik vul het nu ook in.. Maar voor sommige dingen is t wel lastig soms.
Zo maak ik dus groene smoothie en krijg ik dat niet goed erin verwerkt..
Ook heeft mn schoonmoeder vanavond gekookt dus weet ik ook niet alle ingredienten bijvoorbeeld (zij gooit altijd allerlei groenten en gehakt of kipstukjes bij elkaar.. kruiden erdoor.. hoppa!)

Heb vandaag wel weer gesport een uur en heb nog beter gezocht naar tussendoortjes en gezond beleg voor op brood. Zo vond ik mozarella met tomaat wel goed klinken en avocado met tomaat ook!

Ik ga er gewoon weer met volle moed tegenaan!

Ja, idd. Sommige dingen staan er niet op. Bv magere yoghurt staat er wel op, maar 0%vet yoghurt niet. Dan klik ik magere yoghurt aan om iets te hebben wat er op lijkt.
En als je zelf iets maakt, weet je goed wat er allemaal in zit. Bij moeilijke gerechten splits in het gerecht op in de ingrediënten. Maarja als je bij iemand anders eet, dan is het lastiger.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #308 Gepost op: 31 oktober 2012, 12:49:46 »
Heb vandaag wel weer gesport een uur en heb nog beter gezocht naar tussendoortjes en gezond beleg voor op brood. Zo vond ik mozarella met tomaat wel goed klinken en avocado met tomaat ook!
Zeker niet ongezond, maar zowel mozzarella als avocado zijn niet bepaald mager... :)

marijewouterse

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #309 Gepost op: 31 oktober 2012, 13:05:40 »
Als je alleen maar mager eet is ook niet goed, je hebt nu eenmaal goede vetten nodig voor oa je hersenen.
Avocado is daarom een goede keuze.

als je brood koppt, kijk dan of je echt volkoren (of kies spelt is ook gezond) koopt. Het is namelijk niet zo dat hoe donkerder het brood hoe gezonder het is. heel donker pitjesbrood heeft gewoon wat kleurstof meegekregen, en niet de vliesjes van het graan dat juist de gode vezels zijn.

Missschien een rare vraag, maar je stoelgang, is die normaal 1 maal per dag. (je hoeft geen antwoord te geven hoor, maar even nagaan bij jezelf) 1 maal of zelfs meer per dag is een gezonde stoelgang, ook de vorm een mooie S vorm is gezond, alles anders zoals keutels, jippiejee ed dan is er nog iets niet gezond aan je eetpatroon.

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #310 Gepost op: 31 oktober 2012, 13:13:13 »
Ja juist.. alleen maar mager is ook niet goed en dan kun je volgens mij ook niets meer eten.
Las gisteren een artikel en bij elk beleg stond er wel iets bij wat dan weer niet goed voor je is enzo!

Mijn brood is echt volkorenbrood :) Daar heb ik toendertijd op gelet en daarom koop ik die altijd, verder is mijn stoelgang uitstekend. Dus daar is niets mis mee :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #311 Gepost op: 31 oktober 2012, 14:29:40 »
Ja juist.. alleen maar mager is ook niet goed en dan kun je volgens mij ook niets meer eten.
Las gisteren een artikel en bij elk beleg stond er wel iets bij wat dan weer niet goed voor je is enzo!
Dat blijf je toch altijd houden. Probeer een balans te vinden tussen alle voedingsstoffen. Met eetmeter is mij dat goed gelukt. En dan mag ik ook weleens een worstenbroodje, of een handje noten o.i.d. Oja, en ik werven me eens in de twee-drie weken met iets lekkers, zoals friet of kebab. Dan is het voor mij heel goed vol te houden hoor.

Vanavond gaan we uiteten omdat mn oom 50 wordt vandaag, en daar heb ik overdag al rekening mee gehouden. Dan kan ik vanavond ook lekker genieten.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #312 Gepost op: 31 oktober 2012, 20:02:47 »
Ik bedoel ook zeker niet dat je alleen mager moet eten! Hoho, ik ben daar ernstig tegenstander van ;) Maar het zou wel kunnen als je voor veel van dit soort dingen kiest dat je tóch niet afvalt, terwijl je wel heel erg je best doet en denkt dat je gezonde (euh, slanke, want gezond is het wel) keuzes maakt. That's all :)

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #313 Gepost op: 31 oktober 2012, 20:12:59 »
Denk dat avocado altijd nog beter is dan kaas? Weet t niet zeker hoor..
En eet t echt niet altijd haha.. Maar bijna alles wat ik lust op brood is ongezond of niet slank of best wel duur of te kort houdbaar (zoals fricandeau)
Dan is t best lastig kiezen!

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #314 Gepost op: 31 oktober 2012, 20:20:54 »
Misseagle: ik hou eigenlijk ook alleen maar van zoet op brood. Maar ik gebruik dan die halva jam van de Albert Heijn. Zit 50% minder suiker in. Ik had laatst per ongeluk een "normale " pot jam gekocht maar vond hem veel te zoet. Het het potje op mijn werk neer gezet voor algemeen gebruik want weg gooien is zonde :)

Hier gaat het afvallen goed, 4,4 kilo kwijt. Al zou ik nu wel een lekkere boterham met kaas lusten :p nog 12 dagen koolhydraat arm en dan mag ik eens per 2 dagen een boterham o.i.d
Ik kijk er naar uit hihi....

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #315 Gepost op: 1 november 2012, 10:46:43 »
I'm so HAPPY!!! vanmorgen gaf de teller 89,0 kg aan... de eerste mijlpaal van 5 kg is gehaald!! (nou ja 6 kg al, want kom van 95 kg....
ZO blij!!!!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #316 Gepost op: 1 november 2012, 10:50:58 »
Netjes Tol en Lizz, hoe lang zijn jullie al bezig met afvallen?

Ik stond vanmorgen ook op de weegschaal en weeg nu 77,5 kg. Dus ik zit weer onder mijn gewicht van twee weken terug (1 week vakantie waarin in alles mocht eten en 2 kg was aangekomen en daarna nog veel afhaal- en bezorgmaaltijden omdat ik thuiszat met een ontsteking in mijn heup).

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #317 Gepost op: 1 november 2012, 11:12:04 »
Eigenlijk ben ik al bezig sinds de bevalling van mijn 2e dochter in juli 2011... maar dat was eigenlijk maar half slachtig.... toch probeerde ik wel op mijn eten en zo te letten... maar dan ging het van 95 naar 92, en dan weer om hoog en weer omlaag, enz... maar nu de laatste anderhalve maand, heb ik in een keer de smaak te pakken.... nu gaat het goed!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #318 Gepost op: 1 november 2012, 11:30:48 »
Netjes Tol! Ga zo door..

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #319 Gepost op: 1 november 2012, 16:26:41 »
Ik ben nu 2 weken bezig :) vanochtend was het trouwens -4,8 kilo :) moet vanavond weer wegen bij de diëtiste dus ben benieuwd. Nog 2 weken een dieet volgen wat koolhydraatarm is en dan mag ik eens per 2 dagen een koolhydraat "momentje" inbouwen

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #320 Gepost op: 1 november 2012, 16:36:33 »
Lekker zeg, na 2 weken al bijna 5 kg eraf.

Na een maand bezig te zijn is t helaas maar 2kg.. Was meer, maar dus wat af gegaan.
Wél moet ik zeggen dat ik dus zelf t idee had dat ik afgevallen was en toen ik vanmorgen mn kast aan het opruimen was probeerde ik wat oude broeken en die paste ik opeens weer!
(zelfs eentje die een ruime maat 42 is.. wauw! en dat met een bmi waarbij staat 'obesitas')

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #321 Gepost op: 1 november 2012, 20:23:41 »
(zelfs eentje die een ruime maat 42 is.. wauw! en dat met een bmi waarbij staat 'obesitas')

Dat heb ik dus ook met mn maatje 40. Sommige broeken zitten al wat ruimer, sommige nog wat aan de strakke kant. Maar ik pas alles wel. En dat terwijl ik bijna tegen het randje zeer ernstig overgewicht zit.
Zo raar vind ik dat.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #322 Gepost op: 2 november 2012, 15:46:41 »
Bij de diëtiste was ik trouwens meer afgevallen 5,2 kilo. Maar ik hou mijn eigen weegschaal aan en daar was vanochtend de stand -5 kilo. Vind het fijner om mijn eigen weegschaal aan te houden , ook al ben ik daar minder bij afgevallen ;)

Soms val je niet alleen in kilo's af he , soms val je ook cm's af misseagle! En wat fijn dat je weer die broeken past!

Ik wil nog minimaal 2 kilo kwijt voordat ik bepaalde broeken ga passen. Als ik ze niet past valt het zo tegen hihi...

Volgende week zal het zwaar worden. 3 verjaardagen voor de boeg.

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #323 Gepost op: 2 november 2012, 15:50:15 »
Ja ik had het idee dat ik die broeken toch niet zou passen dus daarom kon t ook niet tegenvallen..

Blijf t vreemd vinden dat je wel in cm's afvalt en dat dan de weegschaal weer een iets hoger getal aangeeft ipv wat je daarbij dan verwacht ;)

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #324 Gepost op: 2 november 2012, 16:47:18 »
Ja misschien vocht wat je vast houdt ?
Heb er ook niet heel veel verstand van ;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards