collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 153191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BiancaIngmar

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #400 Gepost op: 7 januari 2013, 15:47:28 »
Dames,

Allereerst de beste wensen voor 2013!

Helaas is december voor mij geen goede maand geworden. Kon mij er door alle lekkere dingen niet toe zetten om echt gezond te gaan doen. Maar vanaf vandaag weer begonnen met Sonja, maar met mijn eigen twist. Gelijk vandaag al gezondigd (1 cracker met pindakaas light meer gegeten dan mocht). En 's avonds kan ik mij er niet aan houden, of ik moet alleen voor mijzelf koken. Kok kookt waar hij en ik zin in hebben en niet wat moet/mag van Sonja.

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #401 Gepost op: 7 januari 2013, 16:09:20 »
Ik meld me hier ook weer!

We hebben even geen internet gehad ivm de verhuizing maar vanaf nu kan ik weer meeschrijven.

De feestdagen zijn voorbij en de oliebollen zijn op dus nu ga ik ervoor! :biggrin: Vanochtend ben ik op de weegschaal gaan staan en ik woog 74.8. Dus met de feestdagen ben ik een halve kilo aangekomen. Ik ga nu weer beginnen met gezond eten en de koekjes en de chips laten staan. In het weekend mag ik wat lekkers. Natuurlijk niet al die dingen eten die ik doordeweeks heb laten staan maar een koekje bij de koffie mag dan wel. Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan en ben toen wat kilootjes kwijt geraakt.

@Bianca: Ik herken het dat het savonds erg moeilijk kan zijn om niet de kast in te duiken om naar wat lekkers op zoek te gaan. Zorg ervoor dat je veel fruit in huis hebt en als je savonds dan echt iets wilt eten dat je dan fruit pakt of een stukje komkommer ofzo.

Voor vanavond staat hier gegrilde kip en spinazie op het menu. (aardappelen eet ik niet)

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #402 Gepost op: 7 januari 2013, 17:08:17 »
hi ladies,

ben ook een beetje aan het schrijven op het dieetclubje, is dat alleen niet zelfde topic als dit?? Misschien kunnen we het samenvoegen?


misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #403 Gepost op: 7 januari 2013, 19:57:51 »
Ze hadden dit juist apart gedaan omdat het daar meer gaat om mensen die gewoon gezondere levenswijze willen en ook wel afvallen maar is algemeen en dit is echt voor meiden die gaan trouwen en daarom willen afvallen en dus een deadline hebben....

Ik schrijf ook bij beide!

Hier ga ik woensdag weer wegen.. 1e keer sinds paar weken.. had 1e kerstdag gewogen en daarna niet meer...
spannend!!
wel nu met EVI bezig en morgen les3!

wedding2013

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #404 Gepost op: 7 januari 2013, 20:16:31 »
Hoe gaat het meiden?

Ik ben behoorlijk wat gewicht kwijt en wil nog ruim 5 kilo eraf..

Ga met mijn aanstaande 1 x per week hardlopen voor de laatste kilo"s. Hij wil ook wat kwijt, heerlijk om samen elkaar te motiveren. Ook mogen mijn armen wat getraind worden..
Hebben ook al tijden geen frisdrank meer in huis gehaald en drinken water en thee.

Oh en bij de laatste 5 kilos mag ik mijn jurk echt uitzoeken! hihi motiveert echt enorm
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2013, 20:19:14 door wedding2013 »

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #405 Gepost op: 7 januari 2013, 22:33:03 »
Ha ladies,

nou dan geldt voor mij ook beide, ik wil graag structureel gezonder leven, maar ik wil zeker wanneer ik over 5 maanden ga trouwen een stukje lichter zijn.


Ik woog altijd 63-67 kilo, maar ben door ziek zijn aangekomen tot bijna 83 kilo. Daarvan ben ik nu al ruim 4 kilo afgevallen, ik weeg nu ruim 79 kilo, maar ik wil door tot terug onder de 70. Streefgewicht voor debruiloft in Juni is maximaal 73kg, dus ik doe het rustig aan. Ik het tot nu toe niets bijzonders gedaan om af te vallen, maar vanaf 1 jan wil ik er echt voor gaan. Ik ben 1.76m.

wk 0: 79.3 kg
wk 1: 79 kg

dus 1e week 300 gram afgevallen.

Ik ga me elke zondag wegen, en mijn dieet bestaat uit: minder eten, minder snoepen, geen snacks tussen de middag, minder soep tussen de middag, minder koffie drinken en van 1 naar 3x per week sporten

Ik sluit me graag hier aan voor tips, trucs en support!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #406 Gepost op: 8 januari 2013, 15:55:50 »
Wat herkenbaar veel posts!
Ik kan me hier ook aansluiten. Lange tijdens ik constant rond de 80-85 kilo (dik tevreden daarmee) ik ben een fanatieke sporter, toen sportte ik minimaal 4x per week een uur. Daarna geblesseerd geraakt en 2 jaar niet kunnen sport. Desondanks m'n gewicht redelijk gelijk kunne houden.

Sinds juni '12 weer begonnen met  trainen 2x per week en sinds september 3 a 4x per week, verder niets gedaan aan m'n eetgewoontes. En nu maandag stond ik op de weegschaal 92,2. Ik heb er letterlijk een nacht wakker van gelegen, ik schrok me rot want ik wil echt GEEN 100 kilo wegen.

Nu zijn dit alleen de cijfers, ik ben sinds 3 jaar denk ik strakker dan ik 'ooit' geweest was en natuurlijk het kan nog wel beter maar ik ben eigenlijk behoorlijk tevreden over hoe ik eruit zie. Alleen dat gewicht staat me echt totaal niet aan.

Dus sinds gisteren m'n eetgewoontes weer eens onder de loep genomen.
Voornemens:
- geen cola meer doordeweeks (liefst kick ik helemaal af ;) )
- geen snoep koek of andere snacks
- meer drinken
- hoeveelheid avond eten halveren ( ik ben echt een lekkerbek en dus ook gewoon dol op avondeten alleen ik eet veel meer dan ik nodig heb)
- regelmatiger eten, al is dat een drama met mijn werk proberen elke 2 uur iets te eten
- meer fruit eten

Zo ik word gek als dit geen verandering te weeg gaat brengen want die kilo's moeten naar beneden, mijn grootste wens is onder de 80 kilo wegen (1.76m ) maar of dat ooit binnen bereik komt weet ik niet!

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #407 Gepost op: 9 januari 2013, 08:51:42 »
Wat ik dus veel doe omdat ik t niet lekker vind brood mee te nemen naar mn werk is restjes avondeten meenemen. Maar dat is eigenlijki helemaal niet goed want dat is vaak pasta en rijst en dan eet ik dat dus 2x op een dag..

Dus daar moet ik mee stoppen.. salade mag wel maar dus niet meer die koolhydraten, wil dat sowieso minder gaan eten!
En idd gewoon weer traktaties laten staan!! en regelmatig eten en veel water drinken..

en bewegen!!!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #408 Gepost op: 9 januari 2013, 09:30:48 »
zoooo even een ego post! Ik ben goed bezig deze week; elke dag salade mee naar mijn werk, maar ik maak het wel lekker, met gerookte kip, of avocado, beetje uitgebakken spekjes etc..... wel weinig dressing.

En ik heb een pak wasa crackers met slankie op mijn bureau staan.

Verder is 3x sporten per week nu al 2 weken gelukt!

JEEEEH juichen voor mezelf, nu hopen dat de weegschaal zondag mee juicht!


misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #409 Gepost op: 9 januari 2013, 10:22:05 »
Elke dag salade... klinkt erg lekker en aantrekkelijk maar is dat niet heel duur?
Ja klinkt misschien stom maar als ik alle ingrediƫnten haal voor een salade zit ik al gauw op 10 euro.. Dan heb ik wel een flinke bak en daar eten we dan met zn 2en van en dan blijft er over voor volgende dag.. dat wel..

Dus tell me.. hoe of wat want misschien kan ik dit dan ook wel gaan doen!

wedding2013

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #410 Gepost op: 9 januari 2013, 11:12:37 »
zoooo even een ego post! Ik ben goed bezig deze week; elke dag salade mee naar mijn werk, maar ik maak het wel lekker, met gerookte kip, of avocado, beetje uitgebakken spekjes etc..... wel weinig dressing.

En ik heb een pak wasa crackers met slankie op mijn bureau staan.

Verder is 3x sporten per week nu al 2 weken gelukt!

JEEEEH juichen voor mezelf, nu hopen dat de weegschaal zondag mee juicht!

Heel inspirerend voor mij! Ik sla nu een paar dagen per week de warme maaltijd over en eet ipv diner twee keer brood per dag of maaltijdsoep of maaltijdsalade, helemaal geen trek en voel me veel energieker!

Sporten moet ik alleen nog gaan oppakken, maar ben heel erg blij dat ik onder de 70 kilo ben (68 al!)! Jippie!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #411 Gepost op: 9 januari 2013, 11:25:37 »
hahaha lief! Maar al onder de 70 --> 68 dat is toch al heel licht??

Niet TE dun worden he? ;)

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #412 Gepost op: 9 januari 2013, 11:28:04 »
Elke dag salade... klinkt erg lekker en aantrekkelijk maar is dat niet heel duur?
Ja klinkt misschien stom maar als ik alle ingrediƫnten haal voor een salade zit ik al gauw op 10 euro.. Dan heb ik wel een flinke bak en daar eten we dan met zn 2en van en dan blijft er over voor volgende dag.. dat wel..

Dus tell me.. hoe of wat want misschien kan ik dit dan ook wel gaan doen!

Duur, nee hoor, ik haal een familiezak sla, daar doe ik minimaal 4 dagen mee.... en een komkommer en tomaten en dan kies ik een lekker topic per dag. Als ik even snel uit mijn hoofd reken: 0,50ct sla + 0,25ct komkommer, 0,15 cent tomaat + lekker goodie (0,75- 1,00), dus ik zit op nog geen 2,00 euro per dag? En dan nog mini beetje dressing..... dus royaal gezegd 2,00 euro per dag

wedding2013

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #413 Gepost op: 9 januari 2013, 13:28:09 »
hahaha lief! Maar al onder de 70 --> 68 dat is toch al heel licht??

Niet TE dun worden he? ;)

Ik ben maar 1.67, kan nog afvallen tot 50 kg en dan heb ik nog gezond bmi! Maar eerst op naar de 65 dan kan ik daarna altijd nog een paar kilo kwijt (het is maar gewicht)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #414 Gepost op: 9 januari 2013, 13:53:53 »
ik sluit me hier ook maar serieus bij aan! Ik wil perse 10 kilo afvallen! Ik was heel druk begonnen met EVI maar toen kwam er een operatie tussendoor! Heb nu besloten om vanaf vandaag weer te gaan hardlopen, gezonder eten (in mijn geval komt dat neer op meer en regelmatig eten) en veel meer drinken! Ik eet gedurende de dag eigenlijk niet, alleen in de avond. Nou zou je denken, die weegt 45 kilo, HA, NOT! Mijn lijf is volledig in spaarstand en alles wat ik eet hou ik vast, dat komt dus omdat ik maar 1 keer per dag eet! Ontbijten, lunchen en gezonde snacks moeten het dus gaan worden voor mij! Daarnaast ben ik trouwens groot fan van touwtje springen en hoepelen voor de buikspieren dus ik ga er gewoon van uit in 6 maanden tijd 10 kilo af te kunnen vallen!

Succes iedereen.....we kunnen het!

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #415 Gepost op: 9 januari 2013, 19:21:20 »
zoooo even een ego post! Ik ben goed bezig deze week; elke dag salade mee naar mijn werk, maar ik maak het wel lekker, met gerookte kip, of avocado, beetje uitgebakken spekjes etc..... wel weinig dressing.

En ik heb een pak wasa crackers met slankie op mijn bureau staan.

Verder is 3x sporten per week nu al 2 weken gelukt!

JEEEEH juichen voor mezelf, nu hopen dat de weegschaal zondag mee juicht!

Goed bezig! En nu blijven volhouden! :biggrin:

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #416 Gepost op: 10 januari 2013, 06:55:46 »
@wedding, ik ben 1.66 en zit al op gezond bmi bij 68.. ja i know dat je daaronder nog op gezond zit maar met 50 kg? volgens mij zit ik dan juist niet meer op gezond bmi!

@anne_lyze, wat ik merk is dat de sla zodra de zak open is geweest snel verlept.. na 2 dagen kan ik hem dan niet meer gebruiken.. Maar ben wel benieuwd naar die topic die je dan gebruikt, moet ik dan denken aan tonijn ofzo of iets anders? Vind t wel een goed iets om mee te starten.. ga t zeker uitproberen!!

@kirriemirrie, hoepelen probeer ik dus ook maar lukt me 10x max en dan valt t ding.. vroeger kon ik t kei goed en nu lukt t me niet meer.. |Help! succes ermee overigens,ik ontbeet nooit en dat doe ik nu gelukkig wel...

wedding2013

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #417 Gepost op: 10 januari 2013, 13:14:25 »
@wedding, ik ben 1.66 en zit al op gezond bmi bij 68.. ja i know dat je daaronder nog op gezond zit maar met 50 kg? volgens mij zit ik dan juist niet meer op gezond bmi!

ucces ermee overigens,ik ontbeet nooit en dat doe ik nu gelukkig wel...

was alleen maar om aan te geven dat 68 kilo echt wel meevalt, rond de 60 is eigenlijk het beste maar dan had ik eerder moeten beginnen. Dus als er nu nog 5 kilo af gaat ben ik heel tevreden. Het is toch een dag waarvan ik vind dat je je best moet doen om er op je mooist uit te zien!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #418 Gepost op: 10 januari 2013, 15:06:08 »
@anne_lyze, wat ik merk is dat de sla zodra de zak open is geweest snel verlept.. na 2 dagen kan ik hem dan niet meer gebruiken.. Maar ben wel benieuwd naar die topic die je dan gebruikt, moet ik dan denken aan tonijn ofzo of iets anders? Vind t wel een goed iets om mee te starten.. ga t zeker uitproberen!!


Ik probeer lekker af te wisselen deze week gehad iedere dag wat anders: gerookte kip, tonijn, geitenkaas, olvijven, spekjes uitgebakken, olijven... hmmmm

tip voor de gesneden sla: die van de jumbo blijft veel langer vers dan die van de AH. Ik gebruik het echt na 5 dagen geopend, geen enkel probleem! en 1,79 voor een grote zak gemengde sla doe ik 3-4 keer mee.

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #419 Gepost op: 10 januari 2013, 16:38:26 »
Ik pak altijd jumbo die sla... kom niet bij ah! Dus doe dan toch iets fout denk ik..

wedding2013

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #420 Gepost op: 11 januari 2013, 09:59:54 »
Vandaag maak ik een lekkere salade met veldsla geitenkaas beetje honing en een half handje pijnboompitten!

Morgen thaise kippensoep met sereh, sugarsnaps, wortel en bambooscheuten!

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #421 Gepost op: 11 januari 2013, 10:24:31 »
Zou je mij t recept kunnen doormailen van de thaise soep?

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #422 Gepost op: 11 januari 2013, 10:44:18 »
Zou je mij t recept kunnen doormailen van de thaise soep?

Zet het recept in het recepten topic! Dan kan iedereen het een keer proberen  :biggrin: (inclusief ik)

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #423 Gepost op: 11 januari 2013, 11:15:07 »
Hoera ik al cola verslaafde heb sinds maandag geen cola meer aangeraakt  :biggrin:

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #424 Gepost op: 11 januari 2013, 11:20:41 »
Vandaag maak ik een lekkere salade met veldsla geitenkaas beetje honing en een half handje pijnboompitten!

Morgen thaise kippensoep met sereh, sugarsnaps, wortel en bambooscheuten!

Ik ook geitenkaas salade!!!

hmm die soep klinkt heerlijk, ik zou het recept ook wel willen, ben dol op Thais. met name Tom yum soep (de naam klinkt all lekker)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards