collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 153185 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #475 Gepost op: 28 januari 2013, 21:18:29 »
Behalve hier centimeters lijkt de weegschaal nu ook m'n vriend te worden. Ik ben sinds vorige week maandag 2 kilo kwijt van 92.2 naar 90.2. Hier ben ik zo blij mee!!

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #476 Gepost op: 29 januari 2013, 05:45:34 »
Snap ik! Dat is super fijn BB!!

Ik moet morgen weer op de weegschaal maar word vrijdag ongesteld dus ik twijfel nog..
Vandaag weer salade als lunch.. met tomaat en komkommer, twijfel alleen nog even wat ik erbij doe.. zal ik ff champignons bakken?

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #477 Gepost op: 29 januari 2013, 08:41:55 »
Behalve hier centimeters lijkt de weegschaal nu ook m'n vriend te worden. Ik ben sinds vorige week maandag 2 kilo kwijt van 92.2 naar 90.2. Hier ben ik zo blij mee!!

Wooohoo 2kg er af en bijna onder de 90!! Dat soort mijlpalen zijn heerlijk.  :applaus: :applaus: :applaus:

HIer gisteren uit eten geweest, broertje afgestudeerd en vandaag voor 2 dagen naar UK dus ook uiteten, dus wordt lastige week, maar w'll see!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #478 Gepost op: 29 januari 2013, 08:48:20 »
@ Anne-lyze inderdaad zo n enorme motivator! Krijg je energie van  :biggrin:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #479 Gepost op: 29 januari 2013, 10:36:00 »
Heerlijk als je weer een doel/mijlpaal behaald hebt!

A_L; Als je uiteten gaat kun je ook een beetje opletten hoor. Ik neem dan bijvoorbeeld vis of kip. Toch heel lekker,maar ik let wel een beetje op  :biggrin:

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #480 Gepost op: 30 januari 2013, 09:03:42 »
Nog geen doel of mijlpaal gehaald op t moment maar kom steeds dichterbij!

Vorige week: 85.2
NU: 84.4!

Nog maar 4,5 tot mn mijnpaal... :D

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #481 Gepost op: 30 januari 2013, 11:03:05 »
goed bezig!! Knap hoor  :applaus:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #482 Gepost op: 30 januari 2013, 21:16:41 »
Goed bezig!!

Pff, hier heb ik gezondigd! Wanneer ik ongesteld ben, heb ik veel meer moeite met opletten.
Hebben jullie dat ook?
Zojuist een halve pak koekjes op. Ik mocht er twee hebben, en toen waren het er ineens veel meer   :angry:
Morgen weer een frisse start.

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #483 Gepost op: 31 januari 2013, 10:54:05 »
Goed bezig allemaal!

@Joyce: herkenbaar, ik heb dan ook trek in allemaal lekkere dingen, en duik dan ook de kast in.

Hier ging het in de maand januari helemaal niet goed. Ik bleef maar schommelen tussen 74.8 en 75.2.
Sporten had ik al 2 maanden niet meer gedaan vanwege de verhuizing.
Maandag heb ik een badenkaart gekocht en heerlijk baantjes wezen zwemmen, vanavond ga ik weer. Wil toch wel 2x in de week gaan.
Deze week ook heel goed op mn eten gelet, en vanochtend gaf de weegschaal 74.4 aan! :biggrin: Dit geeft me weer goede moed!

Eind februari ga ik mn trouwjurk passen en hoop dat ik dan weer 73 kilo weeg, dat woog ik ook toen ze mn maten opnamen en de jurk bestelden.

BiancaIngmar

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #484 Gepost op: 31 januari 2013, 14:53:28 »
Goed bezig allemaal!

Helaas bij mij vorige week 's avonds elke x lekkere trek en AS ook. Kan dan geen nee zeggen. Dit terwijl ik op het werk hier geen moeite mee heb; gebak, vulkoek en chocolade. Alles tot nu toe afgeslagen. Maar de prijs voor lekkere trek is + 0,5 kilo. Deze week maar weer wat meer op mijn eten letten en kijken wat de weegschaal dit weekend zegt. Wil elke dag wel op de weegschaal staan, maar heb mij voorgenomen dit maximaal 1 keer per week te doen.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #485 Gepost op: 1 februari 2013, 15:46:33 »
pfff, ik stop er mee... hoe meer ik er op dieet moet van mezelf hoe erger het na een aantal weken is..alles wat ik tegen kom wat eetbaar is, eindigt in mijn mond...
Ik moet gewoon mijn gezonde verstand gaan gebruiken, ipv dieet boeken... minder snoepen, meer normaal eten...

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #486 Gepost op: 1 februari 2013, 16:03:36 »
Tol; Daarbij komt ook nog eens dat je aan het stoppen bent met roken! Dat zijn twee dingen waarbij de gewoontes moet doorbreken. Is het niet verstandig eerst te stoppen met roken en wanneer dat een beetje rustig is, weer gaan opletten met eten?

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #487 Gepost op: 1 februari 2013, 16:08:07 »
Hoi,
zie het stukje van Tol81 staan en wil jullie toch eens wijzen op "Het geheim van Slanke mensen." Dit is een hele andere manier van het benaderen van afvallen. Afvallen wordt zo snel van alles niet mogen (ze noemen dit dieet-denken). Maar het móet namelijk niet, maar je wílt het graag (slank zijn). In plaats van van alles niet mogen van je zelf, kies je zelf voor wat je eet ("Wil ik dit echt eten?) en kies je voor het lekkerste in plaats van alles. Daar geniet je ook meer van! Dit noemen ze slank-denken.
Er is een boek en een site. Je kan je ook aansluiten bij een facbookgroep en dan samen met anderen aan de slag.
Ik hoefde zelf niet veel af te vallen, kilo of 5, maar dat is prima gelukt met het boek.
Misschien is er al lang hier over geschreven maar ik lees hier verder niet ;-)

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #488 Gepost op: 1 februari 2013, 17:23:16 »
Ben nu ongesteld en veel moeite om niet te snoepen!
Hou t nog wel vol hoor... Maar de chocolade loert naar me!

@Mootje, een badenkaart lijkt me top! T zwemmen is hier in Eindhoven zo duur.. baal ik echt van, heerlijk vind ik dat.. lekker baantjes trekken.. liefst doordeweeks in de ochtend.. dan is t niet zo druk als in de avond! Maar ja kost super veel geld en meestal werk ik ook doordeweeks in de ochtend!

Dat boek heb ik wel ns van gehoord maar nooit in verdiept!
Dus misschien toch maar eens doen!

wedding2013

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #489 Gepost op: 1 februari 2013, 17:50:53 »
Ik heb niet veel met boeken, moet meer gewoon doen. Sleutel is bij mij sporten /meer bewegen!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #490 Gepost op: 4 februari 2013, 14:26:45 »
Tol; Daarbij komt ook nog eens dat je aan het stoppen bent met roken! Dat zijn twee dingen waarbij de gewoontes moet doorbreken. Is het niet verstandig eerst te stoppen met roken en wanneer dat een beetje rustig is, weer gaan opletten met eten?

ja dat is op zich wel een verstandige beslissing... alleen wil ik natuurlijk wel in mijn jurk passen, en er ook nog een beetje flateus uit zien op foto's....

Maar goed, voor vandaag laat ik de lijn voor wat het is.. heb een grote zak drop gekocht zonet, en daar ga ik vandaag van genieten....

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #491 Gepost op: 4 februari 2013, 14:28:11 »
nou hier ook een mindere week achter de rug, op zaterdag nog wel exact op het gewicht van de week ervoor, dus ik blijf goed onder de 77kg! Deze week goed sporten is het devies!

En dan hopen dat ik zondag eindelijk eens onder de 76kg ben!!

« Laatst bewerkt op: 4 februari 2013, 14:31:49 door Anne_Lyze »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #492 Gepost op: 4 februari 2013, 15:51:32 »
Ondanks het vele snoepen van vorige week hetzelfde gewicht gehouden. Daar ben ik op zich wel blij mee. Ben net naar de winkel geweest en heb allemaal gezonde dingetjes gekocht. Dus als ik dan echt iets moet hebben, dan pak ik dat :-)

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #493 Gepost op: 4 februari 2013, 16:37:45 »
Ondanks het vele snoepen van vorige week hetzelfde gewicht gehouden. Daar ben ik op zich wel blij mee. Ben net naar de winkel geweest en heb allemaal gezonde dingetjes gekocht. Dus als ik dan echt iets moet hebben, dan pak ik dat :-)
en wat voor een gezonde dingetjes zijn dat dan??

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #494 Gepost op: 4 februari 2013, 17:54:51 »
Ondanks het vele snoepen van vorige week hetzelfde gewicht gehouden. Daar ben ik op zich wel blij mee. Ben net naar de winkel geweest en heb allemaal gezonde dingetjes gekocht. Dus als ik dan echt iets moet hebben, dan pak ik dat :-)
en wat voor een gezonde dingetjes zijn dat dan??

Komkommer en fruit. Soms haal ik worteltjes of luchtige crackers(Snacks?) van LU.
Of een eierkoek

misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #495 Gepost op: 4 februari 2013, 17:57:47 »
Ben zelf niet zo van het snoepen ofzo.. drop en chips en al kunnen me gestolen worden.
Maar toetjes.. en lekkere hapjes op tafel.. hmmmm dat vind ik moeilijk!

trouwens.. bugles met smeerkaas vind ik wel moeilijk te weerstaan maar is me gisteren toch gelukt haha!
Vandaag lekker aan de vissoep met extra vis erin!

Hopelijk woensdag weer afgevallen.. moet zo door blijven gaan want moet perse voor eind maart onder de 80 zitten!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #496 Gepost op: 5 februari 2013, 09:41:58 »
Ben zelf niet zo van het snoepen ofzo.. drop en chips en al kunnen me gestolen worden.
Maar toetjes.. en lekkere hapjes op tafel.. hmmmm dat vind ik moeilijk!

trouwens.. bugles met smeerkaas vind ik wel moeilijk te weerstaan maar is me gisteren toch gelukt haha!
Vandaag lekker aan de vissoep met extra vis erin!

Hopelijk woensdag weer afgevallen.. moet zo door blijven gaan want moet perse voor eind maart onder de 80 zitten!

spannend miss aegle, ik duim voor je.

Hier de ongi week, dus dat is nooit goed voor het dieet. Ik denk de hele dag aan lekekr eten. Tot nu toe gaat het goed, gisteren boontjes met rijst en kabeljaufilet met mosterd uit de oven gehad.


misseagle

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #497 Gepost op: 5 februari 2013, 10:28:07 »
Ahh besef me net dat ik mn rijstewafels ben vergeten..

wedding2013

  • Gast
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #498 Gepost op: 5 februari 2013, 10:56:15 »
Kan niet wachten tot het voorjaar en heerlijke salades maken. Je bent even bezig met het snijden en alles lekker vers en eigengemaakte dressing (honing mosterd of yoghurt cocktail dressing ) en dan straks ook de fruitsalades!

ik heb trouwens gemerkt dat ik enorm snel eet, echt twee keer sneller dan de rest. Moet echt de tijd nemen voor een maaltijd en niet alles naar binnen schrokken!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afvallers 2013
« Reactie #499 Gepost op: 5 februari 2013, 12:49:02 »
hmmm ik zit nu achter mijn gemengde salade met gele paprika, tmaat, feta, uitgebakken spekjes en honing mosterd dressing...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards