collapse

Auteur Topic: Korte Reisjes  (gelezen 16549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lune

  • Gast
Korte Reisjes
« Gepost op: 11 januari 2009, 21:27:58 »
Ik heb hem niet terug kunnen vinden tussen alle topics, en ik dacht dat het wel een goed topic zou zijn. Er zijn vast meer mensen die inspiratie zoeken voor een korter (budget-vriendelijker) huwelijksreisje, dus wie gaat er een kort reisje maken, of heeft dat al gedaan en waarheen?!

Wij overwegen een stedentrip van een dag of 5, misschien Istanbul, Praag, Berlijn, Barcelona. Maar aan de andere kant vinden we de 5 of 6 dagen die we weg willen wel lang om steeds een stad te bezoeken, wij houden ook wel van een flinke wandeling in mooie natuur. Istanbul heeft de prinseneilanden waar je dat kan zoeken, maar bij andere stedentrips is dat lastiger. Daarom trekt Ijsland ons ook wel, of Zweden, Marokko, maar dan kom je toch al gauw op een volle week uit.

Monique_1983

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2009, 14:40:41 »
Romantisch, toch even weg en niet op het strand hangen, dat was onze insteek.

Afgelopen zaterdag zijn we naar het reisbureau gegaan en hebben wij onze huwelijksreis geboekt. 5 dagen venetie :)
Een romantisch hotel, op maandagochtend vliegen we er naartoe en op vrijdagavond vliegen we weer naar huis.

Nu hebben wij een 4**** hotel genomen, maar je kan natuurlijk een iets goedkoper hotel nemen, dat is ook mogelijk.

Wij waren 1500 euro kwijt. Dan heb je de reis, hotel en ontbijt.

Elles

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2009, 21:03:35 »
Wij gaan een 5 daagse trip naar Schotland maken, met de boot. We zitten dan 2 dagen op de boot en 2 dagen in Schotland. :)

ingrid85

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2009, 14:25:55 »
wij hebben van de week ook een kort reisje geboekt, via internet.
we gaan voor 4 daen (vrijdag t/m maandag) naar een 4* hotel in duitsland. in het sauerland, dus lekker veel natuur. we hebben op basis van halfpension geboekt, dus ontbijt en diner zit erbij. je mocht nog voorkeuren opgeven van wat je wilde (waar oa ook huwelijksreis bij stond!).
dit kost in totaal 265 euro.
moeten we wel nog zelf er naar toe rijden, maar in 4 uur zijn we er.

~M*M~

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2009, 14:28:19 »
het is eigenlijk de tip an Herjan maar hij moet zeker niet ontbreken.

park mont royal van landal.
wat een schattige en mooie omgeving. leuk met kerst maar vast ook in de lente of na zomer, lekker door de wijngaarden wandelen.

mark2009

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2009, 14:36:52 »
5 dagen Barcelons is toch goed te doen hoor... Ryanair vliegt vanaf o.a. Eindhoven voor heel weinig en je kunt daar zeker 4 volle dagen goed doorbrengen, lekker in de zomer op de Ramblas...

Herjan

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2009, 14:41:30 »
[quote name=\'~M*M~\' post=\'197866\' date=\'13 January 2009, 14:28\']het is eigenlijk de tip an Herjan maar hij moet zeker niet ontbreken.

park mont royal van landal.
wat een schattige en mooie omgeving. leuk met kerst maar vast ook in de lente of na zomer, lekker door de wijngaarden wandelen.[/quote]
Ha ha! Het is bevallen blijkbaar! Ja, ik kan dit beamen. Hele mooie omgeving, leuke dorpjes, leuke, volledig uitgeruste bungalows en ik kan je genoeg tips geven om lekker te eten, de lekkerste likeuren te kopen, etc.

Dit jaar (wederom 2e week december) gaan wij hoogstwaarschijnlijk naar park "De Warsberg". Iets dichter bij Luxemburg en met het oog om de kerstmarkt in Metz te bezoeken. Nadeel: geen gezellige openhaard. Voordeel: wel een bubbelbad!

Tip: ga in december en wacht op de last minute kortingen!

lune

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2009, 16:05:34 »
Het klinkt wel heerlijk zeg, maar is niet iets wat wij willen doen nu.
Dat soort vakanties doen we toch wel regelmatig, is nl goed te doen met kinderen en nu hebben we dus een paar dagen oppas en willen we wel echt iets doen wat je met kinders niet snel doet :)

Elles; is twee dagen op de boot niet veel? Beetje mooie hut/genoeg te doen denk je?
Het klinkt wel erg leuk, Schotland schijnt erg mooi te zijn!

Venetie lijkt me ook wel wat, of Rome. We hadden ook al gekeken naar Sicilie, dat lijkt me ook wel gaaf, auto huren, tent mee en lekker rondrijden en dingen zien.

ria1969

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2009, 13:59:27 »
Wij hebben zojuist ons huwelijksreisje vast gelegt. We gaan 5 dagen naar Berlijn toe!! :):).... Iemand nog leuke tips??? :rolleyes:  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2009, 14:00:17 door ria1969 »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Korte Reisjes
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2009, 14:10:46 »
Mijn ouders geven ons een "huwelijksreis"!! :biggrin: Wij hebben namelijk niet echt veel geld. Ik had het verhaaltje ook al ergens anders gepost maar wij maken dus ook een "kort reisje" van een week, we gaan met ons zoontje, mijn ouders, mijn zus en haar vriend en een tante naar Oostenrijk om te wintersporten :biggrin:
Op het strand liggen past ook niet bij ons, dus als we er zelf geld voor hadden gehad zou het ook een stedentrip worden, maar wintersport is echt een droom!! We wintersporten al heel lang maar vorig en het afgelopen jaar konden we door zwangerschap en klein zoontje niet mee en nu volgend jaar dan met z'n allen!! We krijgen natuurlijk wel een eigen appartementje :wink: We kunnen lekker met ons zoontje spelen en omdat mijn tante meegaat als "oppas" is er nog genoeg tijd om zelf over de pistes te scheuren en de nodige romantiek :) Ik heb er helemaal zin in :biggrin:

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Korte Reisjes
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2009, 17:53:32 »
Dit topic ga ik volgen, want ook wij willen een leuke stedentrip maken als huwelijksreis! Kreeg van een vriend van me de tip om naar Barcelona te gaan!

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Korte Reisjes
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2009, 10:15:51 »
Wij gaan waarschijnlijk een paar dagen hotelletje boeken op Terschelling of Ameland...Er wel even heerlijk uit en je laten verwennen. Kosten...rond de 300 E oid.

Herjan

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2009, 12:43:17 »
Ik wil zondag een weekendje Brugge gaan plannen. Lekker in een guesthouse. Erg luxe en uiteindelijk qua prijs vergelijkbaar met een hotel.

Als er iemand is met tips over wat te gaan bekijken, waar te winkelen, waar te eten en waar na te borrelen: graag!

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Korte Reisjes
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2009, 13:35:11 »
Oh ja Brugge, leuk hoor, was ons eerste romantische uitstapje ooit. :) Gewoon een beetje rondslenteren is al erg leuk, er zijn een paar mooie kerken te zien en wat ik zelf heel bijzonder vind is:
Provinciaal Museum Constant Permeke (net buiten Brugge, in Jabbeke). Ook de brouwerij waar je Straffe Hendrik kunt proeven is natuurlijk een bezoekje waard. :wink:

Niel

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2009, 20:45:53 »
Oh leuk,...
Wij gaan na ons trouwen ook een paar dagen naar Brugge en onze huwelijksreis stellen we uit tot september.

Gent is overigens ook heel leuk!!
Echte studenten stad en als je de stad te voet wil verkennen kun je de trambaan volgens, die leidt je langs alle hoogtepunten van de stad.

kusmarie

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2009, 15:22:12 »
voor een wat korter tripje is MALTA een echte aanrader!
Mix van zon, zee en stad! Strand is er niet veel, daar moet je echt moeite voor doen.
Ben er zelf afgelopen mei voor 3 dagen geweest en het was heerlijk, aanraders : Valetta, Gozo en de Blue Lagoon!

mariekemeisje

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #16 Gepost op: 7 april 2009, 23:16:39 »
Wij gaan ook voor Berlijn. 4 dagen, Dat krijg je als je kinderen hebt, die kunnen we nog niet zo lang missen ( lees mijn vriend heeft er het meeste moeite mee )
Wij zijn toch al neit zo van de lange warme strandvakanties meer  van de rugzak/ sportieve vakanties, dus een reis naar witte palmstranden zat er toch al niet in.

We willen daar iig de muur fietsroute gaan doen, en we bestellen alvast een tram/metro etc kart op www.berlin-welcomecard.de

Elliebellie

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #17 Gepost op: 8 april 2009, 10:05:11 »
[quote name=\'Stippie\' post=\'218262\' date=\'20 March 2009, 11:15\']Wij gaan waarschijnlijk een paar dagen hotelletje boeken op Terschelling of Ameland...Er wel even heerlijk uit en je laten verwennen. Kosten...rond de 300 E oid.[/quote]

[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Leuk Stippie, wij ook! Gaan na de bruiloft een lang weekend naar Terschelling, zo'n zin in! En een week later gaan we "gewoon" op zomervakantie.[/font][/color]

CyrinaChris

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #18 Gepost op: 6 juni 2009, 00:26:34 »
Wij gaan drie dagen naar texel.
Lekker even bijkomen.
Dit was ook de eerste vakantie waar ik met mijn vriend ben geweest en waar ik zijn familie voor het eerst heb gezien( althans zijn beide zussen)
Zij waren toen op texel aangezien mijn schoonmoeder 70 was geworden en mijn schoonvader 75 in augustus werd (  we waren er toen in mei).

En nu gaan we dus lekker met zijn tweeen een paar dagen lekker bijkomen.

saskia81

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #19 Gepost op: 7 juni 2009, 09:28:33 »
rome schijnt ook heel mooi/leuk te zijn

chip

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #20 Gepost op: 7 juni 2009, 12:29:45 »
Rome is prachtig! Maar dan 'moet' je weer de hele dag alle toeristische hoogtepunten van de stad gaan bekijken (en dat zijn er nogal wat...) Fantastisch, maar niet als huwelijksreis. Wij willen even weg en lekker samen zijn zonder een heel programma. Daarom gaan we een paar dagen naar Brugge in een historisch tuinhuis. Heel mooi huisje, knus, heerlijk ontbijt en niet duur. Echt een aanrader! We zijn er al eerder geweest, was onze eerste vakantie samen.

Sandra1977

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2009, 11:56:46 »
[quote name=\'Herjan\' post=\'197882\' date=\'13 January 2009, 15:41\']Dit jaar (wederom 2e week december) gaan wij hoogstwaarschijnlijk naar park "De Warsberg". Iets dichter bij Luxemburg en met het oog om de kerstmarkt in Metz te bezoeken. Nadeel: geen gezellige openhaard. Voordeel: wel een bubbelbad!

Tip: ga in december en wacht op de last minute kortingen![/quote]

Volgens mij ben ik daar ook ooit geweest! Kun je vanaf dat park niet met een kabelbaan naar het dorpje???

Trouwring

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2009, 14:29:50 »
Wij gaan in principe niet, omdat we 24 juli trouwen en een huwelijksreis is dan midden in het hoogseizoen. Duur dus, terwijl we niet zoveel geld hebben. Dus we gaan later in het jaar (als we dan nog geld hebben :wink:). We weten nog niet precies waarheen dus ik vind dit een leuk topic om te volgen :)
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2009, 14:30:38 door Trouwring »

Madelon

  • Gast
Korte Reisjes
« Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2009, 14:37:30 »
Wij trouwen 5 september en willen daarna een dag of 4 naar Praag gaan. In het nieuwe jaar is onze 'echte' huwelijksreis: een rondreis door Thailand van ongeveer 2 weken en daarna een weekje uitrusten op het strand!

Iemand nog tips voor hotels in Praag?

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Korte Reisjes
« Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2009, 13:01:09 »
Wij gaan 5 daagjes naar Barcelona :) We vertrekken waarschijnlijk op 22 december en zijn dan met Kerst op huwelijksreis, maar wel vóór de jaarwisseling terug. Als je met de jaarwisseling in Barcelona (of waar dan ook) wilt zijn, wordt het allemaal veel duurder namelijk.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards