collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Van 8 Dagen  (gelezen 14427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anna23

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Gepost op: 11 december 2010, 13:38:45 »
In verband met onze 2 huwelijksfeesten, waarvan 1tje in het buitenland, houden lief en ik niet zo veel vakantiedagen over....

Wij kunnen dus maar 8 dagen weg (1 á 2 dagen na 20 augustus 2011) en ons budget is ong. € 1000 in totaal (wederom doordat we al 2 huwelijksfeesten geven :biggrin:  )

Dus hebben jullie nog tips? Het enige wat we weten is dat we niet in Europa willen blijven. Wij zelf zitten te denken aan Tunesië, maar andere ideeen zijn natuurlijk welkom!!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2010, 17:03:54 »
Egypte, Zuid-Afrika, Mexico?

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2010, 17:37:27 »
Je kan ook een leuke stedentrip doen! Wij zijn als huwelijksreis 6 dagen naar New York gegaan, was top!

anna23

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2010, 12:33:44 »
Bedankt voor de ideeen!!

-Egypte vinden wij niets, dan liever Tunesië.
-vallen Zuid-Afrika en Mecixo in ons budget dan?? Ik dacht dat alleen een vliegticket al super duur was!
-En we willen wel graag naar de zee, dus New York valt sowieso af.

Het liefst willen wel lkkr lux naar zon, zee en strand waar we lkkr kunnen luieren, maar toch ook nog mooie dingen kunnen bezichtigen...

Fee

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2010, 15:08:52 »
Wat moet er voor die 1000euro zijn inbegrepen? Als het alles is, vind ik het eerlijk gezegd wel erg weinig voor 8 dagen. Immers, hotel met ontbijt en diner ben je vaak minstens 100euro per nacht voor kwijt. Dan wil je nog lunchen, leuke dingen doen, etc. En ook nog vliegtickets???

Een andere optie is om je aan te melden bij zo'n woningruil website. Dan komen er naast je vliegtickets een stuk minder kosten bij en heb je meteen een oppas voor je huis hier.

Femke

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2010, 16:07:10 »
is het 1000 euro voor jullie beiden? dus 500 pp?
Volgens mij zit je rond 20 aug nog wel in t hoogseizoen, da's jammer. Zou je in sep gaan, dan zijn de prijzen soms gehalveerd!

Moeilijk... ook wat je wensen zijn: hotel, appartement, tent? luxe of ben je dat niet zo gewend?
Frankrijk, Kroatie of Italie zijn ook heel mooi, en dat scheelt weer vliegkosten. Of daarvoor heb je juist hele goedkope vluchten zoals Easyjet of Transavia.

Misshcien Rome? met wat stranddagen aan de bloemenriviera of relaxdagen in Toscane?

Of Turkije?
Of riskeren op een last minute Egypte, Marokko?

anna23

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2010, 18:08:02 »
1000 euro is alleen voor de vlucht en hotel. Daarnaast hebben we ook gewoon zakgeld. En jah, 1000 euro is voor ons beiden...

in verband met de studie van lief kunnen we of eind augustus gaan (dan heeft hij nog vakantie) of in de herfstvakantie en dan zijn de prijzen ook hoog...Dan kiezen we toch liever om meteen na ons huwelijk weg te gaan...

Tot nu toe valt alleen Tunesië binnen ons budget, en dan hebben we ook een luxe hotel ed. Maar ik vroeg me af of we ook ergens anders naar toe konden...

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #7 Gepost op: 13 december 2010, 12:25:40 »
Wij zijn naar Cyprus geweest. Vind ik ook echt een aanrader!

KarinB

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #8 Gepost op: 13 december 2010, 13:59:09 »
Hoi anna23, vorig jaar is mijn vriendin getrouwd en die heeft geboekt via Eliza was here weet niet of iemand hiermee ervaring heeft maar zij was dik tevreden.
Heb ook al eventjes voor je gekeken, volgens mij zit er wel wat tussen. Succes in ieder geval.
Tunesie ben ik zelf ook 2x geweest, heb je een voorkeur voor een streek?

Nanna

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #9 Gepost op: 13 december 2010, 15:25:59 »
Onze huwelijksreis ging naar Engeland. Daar heb je heel veel strand! Zon is wel even de vraag, maar het is er best vaak mooi weer. Wij waren voor 11 dagen ongeveer 900 euro kwijt. (we hadden een lodge: houten huisje)De prijs was incl. de ferry overtocht.

Fee

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #10 Gepost op: 13 december 2010, 16:40:13 »
Wij zijn naar Cyprus geweest. Vind ik ook echt een aanrader!


Onze huwelijksreis ging naar Engeland. D

Ze wil buiten Europa...

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #11 Gepost op: 13 december 2010, 16:55:14 »
Dan gaat ze  naar een reisbureau met haar budget en legt het voor. Lijkt me niet zo moeilijk toch?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #12 Gepost op: 13 december 2010, 17:24:46 »
Anna waarom persee niet in Europa?
Ik snap dat het idee trekt om buiten Europa te gaan maar binnen Europa zijn er ook prachtige landen.
Italië bijvoorbeeld.
Misschien is Marokko ook een idee voor jullie!


Sorry hoor dames maar gaan we lekker.
Wat is dat nou voor een advies:Ga naar een reisbureau.
Ik neem aan dat TS dat zelf ook wel kan verzinnen.
Zo kan je op elke vraag wel zo'n antwoord geven:
Bruidstaart:Ga naar de bakker
Kapsel: Ga naar je kapper
Trouwjurk: Ga naar een bruidswinkel

Ik dacht dat dit forum er was om gezamelijk als aanstaande bruiden of inmiddels gehuwde elkaar te helpen en te adviseren en gezellig te kletsen. :dry:
« Laatst bewerkt op: 13 december 2010, 17:31:11 door Happy Bride »

anna23

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #13 Gepost op: 13 december 2010, 17:51:07 »
Ten eerste: Thanx Happy Bride!

En nu on topic: Ik ben al naar een reisbureau geweest, maar toen kwam ze ook met dingen die over ons budget waren (mss in de hoop dat we die gingen nemen ofzo) en toen ze zag dat we enigziens interesse toonden in Tunesië, ging ze alleen maar daarover praten.

Dus ik wilde wat meer info, en niet meteen de eerste de beste kiezen.

Europa wil ik niet, omdat we liever ver weg willen (vinden we meer passen van een huwelijksreis)

@ KarinB: En vond je het leuk? (vast wel, anders was je niet 2x geweest). En hoe zit het met het 'mannengedoen' (dat ze heel dominant zijn e.d, krijgen we van iedereen te horen als we het over Tunesië hebben...)We willen dus ergens bij een strand, gewoon toeristisch, maar wel dat we ook een dagje weg kunnen dichtbij om cultuur te bekijken.

Femke

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #14 Gepost op: 13 december 2010, 18:20:01 »
tja, soms kan je niet krijgen wat je wilt omdat je een laag budget hebt, en ik denk dat dat hier van toepassing is.
Met 500 euro pp kom gewoon niet ver, in t hoogseizoen. Kan je niet in september gaan?
Misschien canarische eilanden (lijkt misschien minder europees :wink: )?

KarinB

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #15 Gepost op: 13 december 2010, 20:21:12 »
@Anna23: Het hangt erg af van waar je zit. De eerste keer zaten we net buiten Sousse (hotel Tej Marhaba), en hebben we een paar dagen woestijn excursie gepakt. Dat was heel leuk om te doen. Sousse zelf vonden wij niet zo heel leuk. De tweede keer zaten we tussen Sousse en Port el Kantoui (Hotel Sinbad). Port el Kantoui is fantastisch, maar zo'n halverwege hotel zou ik je niet aanraden.

Van bekende heb ik gehoord dat het eiland Djerba heel erg leuk schijnt te zijn. Dus mijn advies zou zijn:
Port El Kantoui stad of Djerba. En zo'n woestijn excursie van 2 dagen is zeker een aanrader!

En ja! Wat ze zeggen over de mannen dat klopt, sorry maar dat is wat ik heb meegemaakt. Maar... !! Ik denk dat het afhangt van hoe je er zelf in staat.
Glimlach je vriendelijk en loop je gewoon door, niets aan de hand. Ga jij of je lief zich er druk om maken, dan wordt het een zware dobber.

Wil je meer weten, gewoon gillen..

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #16 Gepost op: 13 december 2010, 22:27:33 »
Sorry hoor dames maar gaan we lekker.
Wat is dat nou voor een advies:Ga naar een reisbureau.
Ik neem aan dat TS dat zelf ook wel kan verzinnen.
Zo kan je op elke vraag wel zo'n antwoord geven:
Bruidstaart:Ga naar de bakker
Kapsel: Ga naar je kapper
Trouwjurk: Ga naar een bruidswinkel

Ik dacht dat dit forum er was om gezamelijk als aanstaande bruiden of inmiddels gehuwde elkaar te helpen en te adviseren en gezellig te kletsen. :dry:

Nou ja zeg. Eerlijk gezegd vind ik advies vragen over een huwelijksreis inderdaad niet handig hier op het forum. Zoals Elina zegt, we zijn geen experts. Kijk, je hebt mensen genoeg die zeggen, "we denken over land XYZ, zijn er mensen met ervaringen met XYZ?" En ja, daar kun je lekker over babbelen, want er is vast wel iemand naar XYZ geweest met een mening er over. Maar als je hier komt met de vraag "ik heb dit budget, raad ons een reis aan" - dan kun je beter naar een reisbureau of op sites van een reisorganisatie gaan zoeken, want reizen zijn ontzettend persoonlijk en dat blijkt hier ook maar weer. De meest opties die worden gegeven zijn het 'm niet.

En soms is het er ook gewoon niet voor een bepaald budget. Daar moet je ook realistisch in zijn. Ik vind je reactie nogal overtrokken.

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #17 Gepost op: 14 december 2010, 10:03:07 »
Ze wil buiten Europa...
Dat had ik inderdaad gelezen maar budget is nou niet echt hoog genoeg om buiten Europa te gaan.
En ik wilde in eerste instantie ook buiten Europa maar toen ik van Cyprus hoorde was ik om, so you never know! Ik vind je opmerking wel een beetje bijdehand, alsof ik niet kan lezen!
« Laatst bewerkt op: 14 december 2010, 10:05:59 door marjolein--1984 »

LHL

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #18 Gepost op: 14 december 2010, 11:18:28 »
Zonde om niet buiten Europa te willen!

Ik snap je gedachte wel hoor :) Lekker ver weg!

Maarrr HOE Romantisch en mooi is Toscane in de zomer bijvoorbeeld! Offf landen als Macedonie en Bulgarije waar nooit iemand aan denkt?
Europa is een rpachtig continent :)

Ik heb zelf slechte ervaring met Tunesie ik was 15 toen ik met mijn ouders en zus daar was. En (geloof het of niet! ) ook wij zaten in Tej MArhaba in Sousse. En ook wij hebben een woestijtocht gedaan van 4 dagen. in Sousse waren de mannen ronduit onbeschoft. Ik werd weggetrokken bij mijn moeder, vastgehouden aan mijn pols. en ik ben toch heel wat gewend want ben door paps en mams de halve wereld mee over genomen. Maar dit hadden we nog nooit meegemaakt!

Ik wil nooit meer terug naar Tunesie, maar mijn vriend is er geweest met zijn ouders rond dezelfde leeftijd en die was op Djerba en heeft een prachtvakantie gehad!! Dus het kan ook heel leuk zijn!

Heb je al naar Egypte gekeken?
Of een leuke stedentrip? New York, Dubai, etc etc.

JustB

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #19 Gepost op: 14 december 2010, 11:39:45 »
Voor mij ook geen Tunesie meer. Wij zijn naar Djerba geweest een jaar of vier geleden en daar gaat het niet anders dan wat over het binnenland geschreven is. Buiten het hotel was er weinig, voor ons een enorme tegenvaller. Als je aan het zwembad/strand wil liggen is het prima maar verder hoef je niet zoveel te verwachten, althans dat is mijn ervaring. Dan liever binnen Europa, want dat kan ook prachtig zijn!

Pepper

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #20 Gepost op: 14 december 2010, 12:09:06 »
Ik hoor het van meer mensen hoor. Mijn ouders zijn er geweest en 2 vriendinnetjes van mij ook en die zijn er ook niet positief over. Er zijn daarentegen plekken in Europa die je hart kunnen veroveren.
Marokko zou ik zelf niet zo aanraden als huwelijksreis, tenminste, ik weet niet wat jouw vereisten voor een huwelijksreis zijn naast buiten Europa.

Maar is er geen vakantie aan jullie eerste trouwerij te plakken dan? Of gewoon nog even sparen en dan het jaar erop een verre reis te maken?

Femke

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #21 Gepost op: 14 december 2010, 12:12:30 »
ben zelf ook niet meer zo fan van Turkije en Tunesie, maar wie weet is het wat voor anderen.

Wat erg mooi is: Sicilië, Toscane, Umbrië (allemaal Italië)
of: Portugal, Zuid-Frankrijk of zelfs Noorwegen (mooiste land ter wereld zag ik laatst nog ergens), of Ijsland, al is dat vrij prijzig.

LHL

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #22 Gepost op: 14 december 2010, 13:36:49 »
Sicielie is Prachtig!!

Je kan ook net eiland eronder pakken. Zit j op Malta!! Ook een absolute aanrader trouwens! Wij zijn er in Oktober nog geweest!

SGV

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #23 Gepost op: 14 december 2010, 13:55:42 »
Malta is mooi, leuk, zonnig, goed te zien in 8 dagen en echt een aanrader!

anna23

  • Gast
Huwelijksreis Van 8 Dagen
« Reactie #24 Gepost op: 14 december 2010, 14:42:24 »
Malta lijkt me idd super mooi! Ik zal het aan lief voorleggen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards