collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving  (gelezen 9532 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

doortje

  • Gast
Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Gepost op: 14 september 2006, 15:32:28 »
Ik ben op zoek naar een leuke trouwlocatie. En nou zagen we op internet dat je in kasteel essenburgh kon trouwen.

Wie heeft hier ervaring mee of is daar wel eens geweest? ik vroeg me af hoe het er van binnen uitziet. De buitenkant ziet er in ieder geval wel erg leuk uit.

groetjes doortje

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2006, 23:06:51 »
Mijn schoonzus is daar getrouwd (haar man natuurlijk ook :wink:). Ik vond het wel mooi van binnen maar niet echt praktisch voor een trouwerij. De ceremonie vond plaats in de hal en die was eigenlijk veel te klein voor de hoeveelheid gasten die er waren (en dat waren er niet eens zo extreem veel, stuk of 30) er waren een paar rijen stoelen en de rest van de gasten stond op de trap. Op zich niet heel erg natuurlijk, maar ik zou het zo niet willen.

Ze hadden ook hun feest daar, het was een beetje verspreid over verschillende kamers, ikzelf vind het fijner als er wat meer verschillende gasten in een grote ruimte zijn, in plaats van de familie van de bruidegom in de ene kamer, de familie van de bruid in een andere en collega's in weer een andere, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Hun band stond in dezelfde hal als waar de ceremonie plaatsgevonden had en die hoorde je in de andere ruimtes amper, er was ook geen plaats om te dansen (de bruid en de bruidegom wilden ook niet dat er gedanst werd, dus misschien hadden ze daarom gekozen om de band daar te plaatsen, dat weet ik verder niet :wink:)

We zijn er ook blijven slapen, kamers waren top :biggrin:
Mijn schoonzus en haar man zijn naar een hotel gegaan en hebben de bruidssuite van het kasteel aan hun ceremoniestel gegeven omdat de kamer en de badkamer/wc niet aan elkaar lagen (daar moest je een stuk voor over de gang geloof ik) en ze dat maar niks vonden.

Het is op zich een leuke locatie, maar ik zou hem niet gekozen hebben :)

In een B&B van begin dit jaar of eind vorig jaar stond een stukje over de bruiloft van Jasmine Sendar (van ONM heb ik net gegoogled :wink:) die is ook daar getrouwd.

doortje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2006, 08:49:53 »
Bedankt voor de informatie. Ik had al zo'n idee dat het erg klein was van binnen want had ergens een foto gezien dat de mensen op de trap en in op een galerij stonden en dat leek mij dus niks, want we hebben wel zo'n 40 gasten. Maar ik had gehoopt dat ze nog een andere kamer hadden die groter was maar waarschijnlijk zijn het daar dus niet al te grote kamers.  
Ach en ik zag dat er alleen vanaf 14:00 getrouwd kon worden dus dat is ook niet heel erg praktisch omdat we nogal druk schema hebben. Dan wordt de keuze alweer iets makkelijker.

Misschien dat we daar alleen de fotoreportage houden want dan heb je wel gelijk een leuke binnen en buiten locatie voor het geval het gaat regenen.

Moeten we toch maar eens op zoek naar een andere locatie in de buurt van zwolle, we hadden ook gezien dat je in een molen (in hasselt) kon trouwen maar ik vond de binnenkant niet zo mooi maar misschien is daar wel wat aan te doen, want het is natuurlijk wel origineel om in een molen te trouwen.

Bolletje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2006, 13:55:47 »
Wij gaan trouwen op kasteel de Essenburgh, vinden het daar helemaal geweldig. Waren ook wel even verbaasd dat de ceremonie in de hal plaatsvindt, maar toen we de rest van het kasteel zagen vonden we dat niet erg. Het is een hele romantische locatie en je kunt er schitterende foto's maken. Het kasteel is van binnen ook erg mooi. Ze hebben we grotere kamers, maar de ceremonie vindt volgens mij altijd plaats in de hal. Misschien kun je overleggen of het ook in een andere ruimte kan.
Je kunt altijd een afspraak maken om te gaan kijken, nu heb je de mogelijkheid!
Wanneer ga je trouwens trouwen? Voor juni zitten ze al helemaal vol nl, als je wat wilt moet je daar dus wel snel bij zijn!

Doortje, als je nog adressen wilt weten rondom Zwolle als feestlocatie ed moet je maar even pb'en, wij komen daar ook vandaan en hebben heel wat gezien in de buurt.

Groetjes Nicole

doortje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #4 Gepost op: 15 september 2006, 16:09:05 »
[quote name=\'Bolletje\' post=\'103276\' date=\'15 September 2006, 13:55\']Wij gaan trouwen op kasteel de Essenburgh, vinden het daar helemaal geweldig. Waren ook wel even verbaasd dat de ceremonie in de hal plaatsvindt, maar toen we de rest van het kasteel zagen vonden we dat niet erg. Het is een hele romantische locatie en je kunt er schitterende foto's maken. Het kasteel is van binnen ook erg mooi. Ze hebben we grotere kamers, maar de ceremonie vindt volgens mij altijd plaats in de hal. Misschien kun je overleggen of het ook in een andere ruimte kan.
Je kunt altijd een afspraak maken om te gaan kijken, nu heb je de mogelijkheid!
Wanneer ga je trouwens trouwen? Voor juni zitten ze al helemaal vol nl, als je wat wilt moet je daar dus wel snel bij zijn!

Doortje, als je nog adressen wilt weten rondom Zwolle als feestlocatie ed moet je maar even pb'en, wij komen daar ook vandaan en hebben heel wat gezien in de buurt.

Groetjes Nicole[/quote]

we gaan pas 12 oktober 2007 trouwen en ik had al naar de gemeente gebeld of deze locatie nog beschikbaar was. en de hele maand oktober was nog vrij dus heb nog effetjes de tijd.

misschien een beetje stomme vraag wat betekent pb'en? ik zit nog niet zo lang op dit forum.

Annemieke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2006, 18:36:09 »
PB'en betekent iemand een Persoonlijk Bericht sturen, dat doe je door op PM (Personal Message) te klikken onderaan een bericht van iemand die je een berichtje wilt sturen. De rest wijst zich vanzelf (lijkt om e-mail).

joel&sylvia

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2008, 17:40:24 »
Wij willen gaan trouwen in kasteel Essenburgh in Hierden dit ligt vlakbij harderwijk, onze vraag is of er iemand ervaring heeft?? Of dat je bij iemand bent geweest in het kasteel.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2008, 17:58:45 »
Ik ben er nooit geweest, althans niet binnen. Laatst wel gewandeld. Het schijnt erg mooi te zijn, maar kan je dus niet laten weten hoe het er echt is. Succes

Leonie1981

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2008, 18:12:13 »
Ik ben hier al een paar keer op een bruiloft geweest en heb er aanstaande vrijdag toevallig weer een bruiloft. Zelf vind ik het een mooie locatie (vooral het park / bos er omheen en de mooie oprijlaan), maar omdat wij er allebei al een paar keer op een bruiloft geweest zijn (we komen zelf uit Harderwijk) hebben wij voor een andere locatie gekozen (kasteel Staverden).

Strid

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Hardenwijk en omgeving
« Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2008, 09:35:19 »
Hoi,

wij gaan daar ook trouwen op 26 september. Is een hele mooie locatie!!
Heel romantisch en gelijk een heel geschikte fotolocatie

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards