collapse

Auteur Topic: Het grote dagindeling/draaiboek-topic  (gelezen 532163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

truckster

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #125 Gepost op: 20 september 2005, 22:57:01 »
Ik wil eigenlijk ook wel zo`n draaiboek, heb al gezocht op internet maar kan niet echt wat vinden wie o wie mailt mij er een
alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 21 september 2005, 14:05:46 door truckster »

Sjakie

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #126 Gepost op: 20 september 2005, 23:34:12 »
Mailtje is onderweg, maar misschien is het handiger om je emailadres weg te halen! Je weet maar nooit wie het leuk vindt om allerlei rotzooi naar jou te mailen...

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #127 Gepost op: 9 november 2005, 14:25:31 »
we hebben alvast een beetje een draaiboek gemaakt, maar ik weet niet of deze ruim genoeg is ingedeelt, wat vinden jullie?

11.30 uur: daggasten komen aan bij ouders bruid!

12.00 uur: trouwauto komt bij bruidegom  aan

12.30 uur: bruidegom haalt bruid op

13.15 uur: richting slot zeist

14.00 uur tot 14.30 uur: trouwen

14.30 uur tot 16.45 uur: fotoreportage maken, daggasten naar feestzaal

17.00 uur: aankomst bruidspaar feestzaal

we hebben de trouwauto maar voor 5 uurtjes gehuurd( dat was al duur zat), dus ik weet anders ook niet hoe ik het in moet delen!

veel reacties graag! had m ook al bij trouwshop geplaatst, maar ik ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden!

kus shirley

Ketting

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #128 Gepost op: 9 november 2005, 14:32:04 »
Hoi Shirley,

Ziet er goed uit hoor !
Persoonlijk zou ik voor trouwen iets langer inplannen.

[quote name=\'shirley\' post=\'63660\' date=\'09 November 2005, 14:25\']14.00 uur tot 14.30 uur: trouwen[/quote]

Ik zou daar zelf een uur voor nemen.

Liefs Mascha

Eleonora

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #129 Gepost op: 9 november 2005, 14:35:49 »
Ja ik zou inderdaad ook wat langer nemen voor het trouwen.

Je wilt daar waarschijnlijk ook wel wat fototjes schieten.

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #130 Gepost op: 9 november 2005, 14:38:06 »
[quote name=\'Eleonora\' post=\'63666\' date=\'09 November 2005, 14:35\']Ja ik zou inderdaad ook wat langer nemen voor het trouwen.

Je wilt daar waarschijnlijk ook wel wat fototjes schieten.[/quote]

ja dat is zo

dus van 14.00 tot 15.00 uur trouwen +foto famielie en daggasten enzo.
en daaerna foto's maken.
is de tijd voor de fotoreportage dan niet te kort?
hoe zouden jullie de dag indelen als jullie mij waren?

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #131 Gepost op: 9 november 2005, 14:40:38 »
Hou er rekening mee dat de huwelijksvoltrekking 30 tot 45 minuten kan duren.
Hierna zullen de aanwezigen jullie willen feliciteren, dus reken daar ook nog maar een 15-20 minuten voor.

Een gemiddelde fotosessie duurt 1½ tot 2½ uur...ik denk dat je dan wel een beetje krap uitkomt met de tijd na de huwelijksvoltrekking....

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #132 Gepost op: 9 november 2005, 14:43:59 »
dacht ik ook al ja, maar hoe moet het anders?
om 13.00 uur trouwen kan ook, maar we hebben de auto maar 5 uurtjes. 1 uurtje extra kost 250 euro, beetje overdreven om dat te doen, hij kost ons al een godsvermogen

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!!!!!!!!!!!!!!!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #133 Gepost op: 9 november 2005, 14:53:45 »
Ik zou er dan idd voor kiezen om om 13.00 uur te trouwen of om 13.30 uur als dat mogelijk is.
Dan heb je 's middags meer tijd voor de foto's

Dit was mijn draaiboek ongeveer:

13.00 uur, daggasten bij mijn ouders
13.30 uur, JW mij ophalen
14.00 uur, naar het stadhuis
14.30 - 15.30 uur trouwen
15.45 - 17.00 uur foto's maken
17.30 uur feestlocatie
18.00 uur eten
20.00 uur begin feest
20.30 uur binnenkomst bruidspaar
00.00 einde feest

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #134 Gepost op: 9 november 2005, 15:01:49 »
maar dan redden we het weer niet met de auto.aaaaaaahhhhhhhhhhh

dan word het dus:

11.00 uur: daggasten komen aan bij ouders bruid!

11.00 uur: trouwauto komt bij bruidegom  aan

11.30 uur: bruidegom haalt bruid op

12.15 uur: richting slot zeist

13.00 uur tot 14.00 uur: trouwen

14.00 uur tot 16.30 uur: fotoreportage maken, daggasten naar feestzaal

17.00 uur: aankomst bruidspaar feestzaal

of we moeten als we  vanaf de fotolocatie naar de feestzaal met de fotograaf terugrijden, dat we de ferrari huren van 11.00 tot 16.00.
« Laatst bewerkt op: 9 november 2005, 15:02:40 door shirley »

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #135 Gepost op: 9 november 2005, 15:22:24 »
Dat kan ook...maar je kan ook iemand anders vragen om mee te gaan...met een auto...

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #136 Gepost op: 9 november 2005, 15:39:27 »
ik denk dat we dan toch beter om 13.00 uur kunnen trouwen, dan zitten we niet zo te stressen met de fotoreportage. de daggasten zitten dan wel wat langer alleen, maar die vermaken zich toch wel?

kus shirley

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #137 Gepost op: 9 november 2005, 15:40:06 »
Waar gaan jullie dan foto's maken? Van 15.00 tot 16.45 lijkt mij lang genoeg... Wij hadden langer, maar hadden ook langere rijtijd denk ik (2 keer 35 minuten...). Voor het foto's maken zelf hadden we ook maar ongeveer 5 kwartier, ik vond 't zat!

Persoonlijk vind ik het niet ideaal de gasten achter te laten, wij hebben dan ook 's morgens de foto's gemaakt (alles zit nog goed en is nog schoon...). Maar wij trouwden natuurlijk ook nog in de kerk... Ik weet niet of je iets hebt voor de gasten om zich te vermaken, maar als je anders om 14 uur ze alleen laat tot 17 uur, is wel 3 uur. Vind ik wel veel, weet niet hoe de rest het doet?
« Laatst bewerkt op: 9 november 2005, 15:42:34 door Irene »

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #138 Gepost op: 9 november 2005, 15:47:18 »
[quote name=\'Irene\' post=\'63693\' date=\'09 November 2005, 15:40\']Waar gaan jullie dan foto's maken? Van 15.00 tot 16.45 lijkt mij lang genoeg... Wij hadden langer, maar hadden ook langere rijtijd denk ik (2 keer 35 minuten...). Voor het foto's maken zelf hadden we ook maar ongeveer 5 kwartier, ik vond 't zat!

Persoonlijk vind ik het niet ideaal de gasten achter te laten, wij hebben dan ook 's morgens de foto's gemaakt (alles zit nog goed en is nog schoon...). Maar wij trouwden natuurlijk ook nog in de kerk... Ik weet niet of je iets hebt voor de gasten om zich te vermaken, maar als je anders om 14 uur ze alleen laat tot 17 uur, is wel 3 uur. Vind ik wel veel, weet niet hoe de rest het doet?[/quote]

we gaan zowiezo foto's maken in de tuin van het slot zelf en we willen een oud boerderijtje zoeken met een hooischuur enzo.
ik wil dat als marvin mij komt ophalen dat de daggasten er al zijn, dus eerst foto's maken valt voor ons al af. en ons is aangeraden om eerst te trouwen anders ben je met de fotosessie zo zenuwachtig enzo. de daggasten vermaken zich toch wel zonder ons, ze hebben tijd zat om dan over ons trouwen te kletsen, toch? :laugh:

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #139 Gepost op: 9 november 2005, 15:50:54 »
Ja, dat is ook wel zo... Wij waren trouwens helemaal niet zenuwachtig, en als je dat wel bent, dan valt het van je af zodra je je 'man'  ziet... Dat is het enige moment geweest dat ik dacht: hij moet nu binnenkomen, anders wordt ik echt zenuwachtig...

Maar als je (bijna) niet hoeft te rijden, is je dagindeling toch prima? En die mensen vermaken zich heus wel, als je zorgt voor een kop koffie en wat erbij ofzo... Ik vond 3 uur wel lang, maar heb het zelf nog nooit meegemaakt. Wij hebben 1 bruiloft gehad waarbij het zo was, maar toen mochten we zelf mee met foto's maken...

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #140 Gepost op: 9 november 2005, 15:58:02 »
[quote name=\'Irene\' post=\'63704\' date=\'09 November 2005, 15:50\']Maar als je (bijna) niet hoeft te rijden, is je dagindeling toch prima?[/quote]

bedoel je de dagindeling met het trouwen om 14.00 uur
of de dagindeling met het trouwen om 13.00?

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #141 Gepost op: 9 november 2005, 16:05:25 »
Nee, die met trouwen om 1400 uur... Dan heb je vanaf 15 uur tot 1645 de tijd voor foto's. Als je dan 10 minuten moet rijden naar de boerderij, dan heb je nog ruim 5 kwartier voor foto's. Je kan het beste aan de fotograaf vragen wat hij denkt nodig te hebben aan tijd.

joyce

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #142 Gepost op: 9 november 2005, 16:09:46 »
Wij gaan ook net als irene voor het trouwen foto's maken omdat bij ons ook de auto het grote probleem was.

Onze indeling ziet er als volgt uit;

10:45 komen de daggasten aan

11:15 komt tony mij halen

wij gaan dan meteen foto's maken en bij mij thuis wordt gezorgt voor eten voor de daggasten, omdat zij anders tot half 5 niks meer te eten krijgen. Wij trouwen namenlijk om 13:30 voor de gemeente en om 14:30 voor de kerk wij zijn dan rond half 4 bij de feestlocatie en hebben zo de auto ook maar 5 uurtjes nodig

Ineke111

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #143 Gepost op: 9 november 2005, 18:38:56 »
Wij gaan 's ochtends foto's maken, maar trekken er maar een uur voor uit, kan eventueel wat uitlopen...

Het ligt er ook aan welke fotograaf je neemt. De 1 trekt er meer tijd voor uit dan de ander...

Mags

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #144 Gepost op: 9 november 2005, 18:54:06 »
[quote name=\'shirley\' post=\'63699\' date=\'09 November 2005, 15:47\']de daggasten vermaken zich toch wel zonder ons, ze hebben tijd zat om dan over ons trouwen te kletsen, toch? :laugh:[/quote]
Laatste huwelijk waar ik geweest ben, moesten wij als daggasten onszelf vermaken in een park. Ca. 1 uur. Ik moet zeggen, aangezien ik alleen mijn vriend kende, en de rest de familie van de bruid was, die toen voor het eerst zagen (de familie) het was niet echt supergezellig. Het was echt letterlijk wachten op het bruidspaar... terwijl we honger kregen, want het was inmiddels 1700 en de laatste broodjes hadden we rond 11:30 gehad. Uiteindelijk kochten een paar gasten maar een ijsje voor henzelf...

Dat programma was als volgt:
- ca. 6:00 broodjes halen en smeren
- ca 6:00 naar de kapster
- deel van de daggasten ontvangst tegen 9 uur bij de bruidegom thuis (we mochten achter de auto van de bruidegom meereden die zijn bruid ging ophalen  :biggrin: )
- aankomst incl. foto's rond een uur of 10 uur (we waren later vertokken)
- broodjes en ontvangst van de rest van de daggasten bij de bruid tot 11:30
(dit liep uit omdat niemand had gevraagd of iemand een videocamera kon meenemen, en er iemand snel een ging ophalen)
- ca 12:00 vertrek naar trouwlocatie (op een vrijdag in de file)
- ca 13:30 aankomst trouwlokatie
- 14:00 trouwen
- 16:30 aankomst fotolocatie in park (ergere file gehad, met ongeluk en al)
- 17:00 gasten mogen zichzelf vermaken tijdens fotoshoot in park
- 18:30 aankomst op eetlocatie (rennend naar binnen want het eten was tot 19:00 gepland)
- 19:00 bruidstaart en koffie (eerste kadootjes)
- 19:30 eindelijk weer eten (drie gangen  :biggrin: )
- 20:00 ontvangst feestgasten
- feesten tot 24:00

Oh ja, en het gemakkelijke was, de fotograaf was een kennis, en dus meteen hun chauffeur.

Ik weet nog niet hoe mijn draaiboek zal worden, maar ik hoop dat het rennen en vliegen dat ik op deze bruiloft heb ervraen, niet zo erg zal zijn.
omdat ook in mijn geval mijn aanstaande (klinkt leuk zeg  :tongue: ) mij wil ophalen, hebben we ervoor gekozen om de foto's ook na het trouwen te doen... zodat hij me echt vlak voor het trouwen ziet... en niet uren ervoor. verder hoop ik een entertaining te vinden voor de daggasten wanneer wij de foto's maken... maar ik weet nog niet wat
« Laatst bewerkt op: 9 november 2005, 18:56:48 door Mags »

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #145 Gepost op: 9 november 2005, 20:33:21 »
[quote name=\'Mags\' post=\'63797\' date=\'09 November 2005, 18:54\'][quote name=\'shirley\' post=\'63699\' date=\'09 November 2005, 15:47\']
de daggasten vermaken zich toch wel zonder ons, ze hebben tijd zat om dan over ons trouwen te kletsen, toch? :laugh:[/quote]
Laatste huwelijk waar ik geweest ben, moesten wij als daggasten onszelf vermaken in een park. Ca. 1 uur. Ik moet zeggen, aangezien ik alleen mijn vriend kende, en de rest de familie van de bruid was, die toen voor het eerst zagen (de familie) het was niet echt supergezellig. Het was echt letterlijk wachten op het bruidspaar... terwijl we honger kregen, want het was inmiddels 1700 en de laatste broodjes hadden we rond 11:30 gehad. Uiteindelijk kochten een paar gasten maar een ijsje voor henzelf...
 [/quote]

bij ons kennen alle daggasten elkaar dus dat scheelt al.
's ochtends krijgen de daggasten broodjes en 's middags als wij foto's aan het maken zijn krijgen ze ook  wat te eten, dus bij ons zullen de daggasten niet om komen van de honger!

Eleonora

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #146 Gepost op: 9 november 2005, 20:39:23 »
Wij zullen met een kleine groep van alleen familie voor de burgelijke stand trouwen.

Dat zal plaats vinden om 15.30 uur.

Wij willen van te voren foto's gaan maken.

Alleen betekend dat dat de stoet zonder ons naar het gemeentehuis zal moeten gaan om ons daar op te wachten. De fotolokatie is namelijk niet ver van het gemeentehuis.

Zien jullie dit als een probleem????

Vervolgens zullen we om 17.30 uur voor de kerk trouwen.

Mags

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #147 Gepost op: 9 november 2005, 22:15:03 »
[quote name=\'Eleonora\' post=\'63816\' date=\'09 November 2005, 20:39\']Wij zullen met een kleine groep van alleen familie voor de burgelijke stand trouwen.

Dat zal plaats vinden om 15.30 uur.

Wij willen van te voren foto's gaan maken.

Alleen betekend dat dat de stoet zonder ons naar het gemeentehuis zal moeten gaan om ons daar op te wachten. De fotolokatie is namelijk niet ver van het gemeentehuis.

Zien jullie dit als een probleem????

Vervolgens zullen we om 17.30 uur voor de kerk trouwen.[/quote]
Nee hoor, bij ons zal de stoet hoogstwaarschijnlijk ook op eiegn houtje naar het gemeentehuis komen.

[quote name=\''Shirley'\']bij ons kennen alle daggasten elkaar dus dat scheelt al.
's ochtends krijgen de daggasten broodjes en 's middags als wij foto's aan het maken zijn krijgen ze ook wat te eten, dus bij ons zullen de daggasten niet om komen van de honger![/quote]
Dan moet het geen probleem zijn  :cool:

Kimmie

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #148 Gepost op: 10 november 2005, 08:29:52 »
Denk inderdaad dat het geen probleem hoeft te zijn als je de daggasten even alleen laat. Ligt er misschien wel een beetje aan waar, als je ergens gezellig kunt zitten en je kunt wat te drinken krijgen en zo, zou ik het niet erg vinden om even te wachten. Gedropt worden in een park zonder iets te eten of te drinken zou ik ook niet zo geweldig vinden.

Wij laten zelf ook onze daggasten ongeveer anderhalf uur alleen maar dat is wel in de feestlocatie waar ze net koffietafel en bruidstaart hebben gehad en waar ze gezellig kunnen zitten met iets te drinken erbij.

shirley

  • Gast
Re: Het grote dagindeling/draaiboek-topic
« Reactie #149 Gepost op: 21 november 2005, 11:58:19 »
ff uppen!

wie wilt mij een draaiboek sturen?

kus shirley

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards