collapse

Auteur Topic: Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag  (gelezen 3041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m-a-n-d-y

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Gepost op: 1 februari 2010, 20:57:36 »
Wij hebben een afspraak gemaakt met onze locatie, om onze huwelijksdag met ze door te spreken. Woensdag om 19.30 moeten we ons melden. hihi
Dat we gaan kijken welke hapjes, drankjes en wat het menu gaat worden dat lijkt me logisch.
Maar welke vragen zijn nog meer belangrijk om te stellen?
Of wat is nog meer belangrijk om nu te bespreken?
Wie o wie helpt ons en heeft tips?

Inez123

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2010, 21:13:33 »
Hey Mandy,
Ik weet niet of jullie ook muziek op jullie locatie hebben anders kun je denken aan of er genoeg ruimte en stroom daarvoor is.
Iets anders;
Of er gerookt mag worden of dat jullie afspreken dat de gasten naar buiten gaan om te roken?

Sincerity

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2010, 21:18:30 »
Hoi Mandy!

Wij gaan morgen voor het eerst op gesprek bij onze voorkeurslocatie..
Heb zelf een vragenlijstje gemaakt..
Weet niet of je er wat aan hebt maar hierbij mijn lijstje:

Wij willen op locatie bruidstaart en champagne doen,Dineren en feesten.

Bruidstaart en Champagne:
-Bruidstaart van de locatie? zo jah kun je dan zelf kiezen wat voor taart.
-Als je zelf je taart wilt regelen.. moet je dan schotelgeld betalen?
-welke Champagne schenken ze?

Dineren:
-3/4 gangen menu of Buffetvorm
-Kunnen we zelf heel menu samenstellen
-Dranken tijdens diner? turven of arrangement?
-decoratie op de tafels

Feest:
-Ruimte voor aantal personen? niet te groot/te klein
-Decoratie op de tafels
-Drank afkopen of turven
-Hoeveel hapjes worden en standaart geserveerd
-Broodjes of iets van vette hap op t einde?
-Nootjes op tafel

Ik ga niet gelijk deze vragen op tafel gooien, wacht ook ff verloop van het gesprek af, heb geen idee wat ik verwachten moet...
Maar heb dan in ieder iets op papier staan, dat als het niet vanzelf loopt, dan ik dan in ieder geval de dingen kan vragen.
Misschien dat anderen ook nog tips voor mij hebben?!

Suc-6 woensdag!
ow jah ook nog een vraage wat betreft financien... of je alles in ene keer moet betalen of dat je iets aanbetaald en de rest na de bruiloft betaald.
Ik wil zelf namelijk echt niet alles in ene keer betalen!
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2010, 21:20:44 door Sincerity »

m-a-n-d-y

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2010, 21:57:13 »
Bedankt voor jullie reactie! Alle tips zijn welkom.
We hebben al eerder een gesprek gehad. dus er zijn al wel een hoop dingen duidelijk.
Het gaat nu echt meer om de inhoud.invulling van onze dag.

Sincerity

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2010, 22:08:06 »
owh haha sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen!
Suc-6 in ieder geval!

Bride 2 b

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2010, 22:11:11 »
hoihoi,

idd alle vragen die sincerity opschrijft had ik ook op mijn lijstje staan. Verder wellicht nog vragen omtrent opvang gasten, ontvangstmogelijkheden, indien er kinderen op jullie dag zijn....zijn er mogelijkheden tot vermaak voorhen (bv speeltuin, kinderboerderij, spelletjes), HEEEEEEL belangrijk  :happy: .... heb je een eigen toilet tot je beschikking (zodat je met je mooie jurk niet in de pies/modder zooi van een ander hoeft te staan  :huh:, is er een ruimte waar je je even terug kan trekken (handig als je de hele dag op de locatie bent zodat je je op kan frissen tussendoor), restricties voor de muziek (mag je bijvoorbeeld een rookmachine gebruiken, geluidsrestricties etc) Is de locatie al versierd of moet je dit zelf doen, wat moet je regelen voor de tafelschikking/versiering, kan je je eigen muzieksmaak tijdens de gehele dag beluisteren ipv steeds hetzelfde cd'tje tijdens het diner bv, Hoe en wanneer betalen, vooruitbetaling noodzakelijk, wanneer exacte aantallen gasten doorgeven, wat als je minder gasten hebt dan opgegeven, als je er ook gaat trouwen....is strooien toegestaan, vergeet niet rekening te houden met dieetwensen/eisen van je gasten zoals vegetariers, geen varkensvlees voor moslims bv, duidelijk krijgen wat de kosten gaan doen wanneer je feest uitloopt/prijswijzigingen optreden voor je bruiloft etc zodat er geen prijsverassingen achteraf meer zijn.

Ehmmm volgens mij warrig verhaal maar misschien heb je er wat aan :-)

Xx

m-a-n-d-y

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2010, 22:40:19 »
Hihi bride 2 be, dat warrige valt wel mee hoor. Ik snap het helemaal.
Er zaten inderdaad nog wat goede tips tussen.
Heb ze meteen op mijn lijstje gezet!

Sincerity

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2010, 06:32:50 »
Bedankt bride 2 be! Heb er gelijk ook wat op mijn lijstje geschreven! We zullen zien vanavond!

Bride 2 b

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #8 Gepost op: 2 februari 2010, 19:36:53 »
Fijn dat jullie er wat aan hebben! En veel suc6 met de gesprekken!!!   :)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2010, 13:08:46 »
Heel goed topic! Wij gaan namelijk woensdag alles bespreken!

Ik vraag me vooral af hoe het zit met de zaal versieren en wij zouden graag een lekkere zak patat willen in plaats van oprotbroodjes aan het einde van de avond.

Ik schrijf jullie tips gelijk maar even op!

m-a-n-d-y

  • Gast
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2010, 14:42:19 »
Wij hebben inderdaad geinformeerd naar de versiering, decoratie.
Ook hebben we geinformeerd vanaf hoe laat onze gasten welkom zijn.
Vanaf hoe laat we foto's mogen maken.
Of we binnen foto's mogen maken.
Welke zalen, ruimtes we allemaal kunnen/mogen gebruiken.
Het menu vastgesteld aangegeven waar ze rekening mee moeten hoeden.
Geinformeerd hoe de tafels tijden het diner komen i.v.m. de tafelschikking.
Plaats voor het aansnijden van de taart besproken.

We hebben gewoon de hele dag doorgelopen met de bedrijfsleider.
Nog een keer de zalen bekeken.

En wij krijgen aan het eind ook een heerlijke zat patat.
We moeten alleen nog kijken hoe we dit willen organiseren.
We vinden het niet leuk om als bruidspaar eerder van het feest weg te gaan.
Dus zullen er op het eind nog de nodige handjes geschud gaan worden. Maar we willen ook de muziek niet abrupt stoppen, nog even over nadenken.

jnine89 veel plezier woensdag! Laat even weten hoe het was.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2010, 15:03:38 »
We weten al wel welke zalen we gaan gebruiken, deze hebben wij al een optie op genomen.

We hebben een licht zaaltje met veel ramen voor de koffie en de bruidstaart tussen het gemeentehuis en de kerk.
Na de kerk willen we ontvangen worden met champagne, om vervolgens te beginnen met het diner in een ander gezellig zaaltje.
Daarna zal het feest zijn in de grote Onder de sterrenzaal, een prachtige ruimte met een donkerblauw rondlopend plafond met allemaal kleine sterretjes erin :wub:

Best wel een geregel dus! Maar ff goed alles opschrijven.. en even rustig voor gaan zitten..

Wij gaan overigens als bruidspaar niet eerder weg van het feest. Waarschijnlijk blijft alleen de dichte familie helemaal tot het einde.. Gezellig om dan lekker met hun nog wat na te praten en een lekkere vette zak patat naar binnen te werken! Ook hebben we een bruidssuitte op de feestlocatie, dus dat is helemaal makkelijk!
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2010, 15:05:51 door Jnine89 »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Afspraak Met Loactie Voor Het Bespreken Van Onze Dag
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2010, 21:46:43 »
Hoi, net terug van onze locatie!

Het was een leuk gesprek en ze waren heel vriendelijk! We kregen een lekker kop warme chocomel  :tongue:

We hebben nog geen definitieve prijs, maar ze mailt ons binnen twee dagen de offerte toe. Dit omdat we nog al een aantal dingen anders willen dan normaal, zoals de friet.

We zijn nogmaals door alle zalen gelopen en ik heb de tijden doorgegeven. Dat was allemaal prima. We hoeven geen zaalhuur te betalen, alleen hetgeen wat er genuttigd wordt.
Voor de kinderen is er een grote ballenbak waar ze in kunnen wanneer ze willen,  en er wordt een tafel neergezet met tekeningen en potloden.

Bruidstaart zelf regelen was geen probleem, alleen wel wat servieskosten. In het zaaltje zijn 2 luxe barok stoelen voor het bruidspaar, ziet er leuk uit!
Na de kerk worden we ontvangen met een welkomstcocktail.. met champagne...
Met het buffet wordt rekening gehouden met moslim gasten, er worden wat halal gerechten gemaakt. En 10% korting op het buffet :)
Er is een hele mooie grote invaliden toilet, jeeej!  :biggrin:

Er is een buitenterras om even af te koelen, te roken of bij te komen.

In de grote sterrenzaal wordt een podium geplaatst voor de dj, er komt een dansvloertje met rondom sta tafels, en een rij gewone tafels en stoelen aan de voorkant. De zaal is echt schitterend met een mooie sterrenhemel van lampjes!

En... de bruidssuitte is gratis! Je mag er alleen pas na het feest in.. maar je hoeft er pas om 12 uur uit.. En je krijg ontbijt op bed!!

Nou ik ben helemaal tevreden... Nu de prijs nog  :blink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards