collapse

Auteur Topic: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?  (gelezen 16636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Gepost op: 6 februari 2008, 11:26:40 »
Hoi,
Ik wil de puntjes op de i gaan zetten met de trouwlocatie. Hierover heb ik een paar vraagjes:
- wanneer kan ik dit het beste doen? Nu, dus ruim twee maanden vantevoren, of later?
- telefonisch of live?
- wat moet ik precies nog vragen/afspreken? De prijs en het diner en het feest zijn bekend, maar sommige details zijn wat vaag, bijvoorbeeld:
- versiering trouwlocatie: wie, wanneer?
- vaas/emmer voor eventuele bloemen: zelf meenemen of regelt de locatie dat?
- mag ik vragen om red bull sugarfree, het restaurant heeft dat normaal niet op de kaart staan.. Het zou gaan om een paar blikjes, alleen voor mij.
- rekening: mijn ouders betalen diner en feest, het lijkt me handig als ik hun adres doorgeef dan?
- cadeautafel: waar komt die?
- hoe groot wordt de dansvloer en hoeveel mensen kunnen er nog zitten? (staat alleen in offerte 'dansvloer').

Iemand nog suggesties?

Mara

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2008, 01:03:18 »
Hoi,
Ik wil de puntjes op de i gaan zetten met de trouwlocatie. Hierover heb ik een paar vraagjes:
- wanneer kan ik dit het beste doen? Nu, dus ruim twee maanden vantevoren, of later?
[color=\"#FF0000\"]volgens mij gebeurt dat meestal een maand van te voren[/color]
- telefonisch of live?
[color=\"#FF0000\"]kan volgens mij allebei wel[/color]
- wat moet ik precies nog vragen/afspreken? De prijs en het diner en het feest zijn bekend, maar sommige details zijn wat vaag, bijvoorbeeld:
- versiering trouwlocatie: wie, wanneer?[color=\"#FF0000\"]zou ik zeker vragen en anders je cm(of iemand anders) vragen dit te regelen als de locatie het niet doet[/color]
- vaas/emmer voor eventuele bloemen: zelf meenemen of regelt de locatie dat? [color=\"#FF0000\"]ook ff navragen anders zie vorige vraag[/color]
- mag ik vragen om red bull sugarfree, het restaurant heeft dat normaal niet op de kaart staan.. Het zou gaan om een paar blikjes, alleen voor mij.[color=\"#FF0000\"]gewoon doen en anders ff zelf regelen en zorgen dat het daar in de koeling kan.Wel vragen om dit apart te houden voor jou[/color]

- rekening: mijn ouders betalen diner en feest, het lijkt me handig als ik hun adres doorgeef dan?
[color=\"#FF0000\"]ligt eraan hoe de betaling gedaan moet worden,moeten je ouders er naartoe of krijgen ze een acceptgiro oid[/color]
- cadeautafel: waar komt die?
[color=\"#FF0000\"]handigste is dat de tafel komt waar jullie de felicitaties in ontvangst nemen,eventuele enveloppendoos kan daar dan ook op staan.Dus bv naast jullie stoelen[/color]
- hoe groot wordt de dansvloer en hoeveel mensen kunnen er nog zitten? (staat alleen in offerte 'dansvloer'). [color=\"#FF0000\"] voor dit zou ik live gaan kijken,kan je gelijk eventuele wensen doorgeven[/color]

Iemand nog suggesties?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2008, 04:17:25 »
Sluit me hier helemaal bij aan.
Zet al je vragen op papier en maak gewoon nog een keer een afspraak om daar naartoe te gaan.
Misschien kom je daar ter plekke nog wat dingen tegen die je graag geregeld wil hebben.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2008, 12:55:25 »
Heej,
Dankjewel voor jullie reacties. Heb inmiddels al gebeld over het e.e.a. en de versiering kunnen we een dag vantevoren langsbrengen, die wordt dan opgehangen. De red bull sugarfree is genoteerd (met erbij 'speciaal en alleen voor de bruid'), de voor de rekening heb ik het adres van mijn  ouders doorgegeven. Zij kunnen dan het geld binnen twee weken overmaken óf langskomen met de rekening en het per pin of contant betalen. Voor de dansvloer stelde de mevrouw aan de telefoon voor nog ca. 30 zitplaatsen over te houden aan de zijnkant van de zaal, maar ik kan dit ter plekke nog bekijken als ik langs ga om de versiering en de naamkaartjes voor het diner te brengen. Voor dat laatste moet ik ook eerder al een keer langs, zodat ik een schetsje kan maken van hoe de tafels staan enzo.
Heb zo'n zin in de trouwdag!
Voor degenen die het zich nog herinneren trouwens, ik had eerder op dit forum een bericht neergezet waarin ik me afvroeg of je kunt beloven voor altijd bij iemand te blijven.. hubbie en ik hebben daar pas nog eens een goed gesprek over gehad en onze mening wijkt wat dat betreft misschien af van de gangbare: wij vinden dat je niet kunt beloven dat je, wat er ook gebeurt, altijd bij iemand kunt blijven. Je kunt niet beloven de rest van je leven (wat wel zeventig jaar kan zijn..) van iemand te houden als je nu nog maar sinds een paar jaar van diegene houdt, wij vinden dat niemand dat overzicht over de rest van zijn/haar leven kan hebben. Wat wij wèl aan elkaar beloven is dat we altijd ons best zullen doen om onze relatie in stand te houden, dat wij altijd ons best zullen doen om van elkaar te blijven houden. Kortom: misschien hebben wij wat afwijkende ideeen omtrent het huwelijk, maar voor ons zit het gewoon hardstikke goed en dat is waar het om gaat, dat wij het samen eens zijn..
We zijn er helemaal klaar voor, laat 11 april maar komen :wink:

Armara

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2008, 13:18:43 »
hoi Allemaal

Morgen gaan we naar het restaurant waar we onze receptie/diner/feest willen geven. dit ligt vlak naast de trouwlocatie.
Heeft iemand nog tips waar we op moeten letten of dingen die we kunnen vragen.
Uiteraard heb ik zelf ook al het 1 en ander opgeschreven.. maar ik bedoel vragen die je altijd wel vergeet te stellen.

ja ik weet het.. ik ben lekker op tijd om jullie om raad te vragen  :dry:

haha

liefs Tamara

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2008, 15:15:42 »
Wat heb je zelf al opgeschreven?

Ik ga dit topic even volgen, ik weet nog helemaal niks over het organiseren van een bruiloft dus ben flink aan het lezen & leren!

Maria

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2008, 19:29:08 »
Is het mogelijk om zelf de catering te doen? Zoja, wil je dat? Zonee:
- hoeveel kost het diner pp?
- hoeveel kost de avond hapjes pp?
- wat voor drank kan er geschonken worden en hoeveel kost dat?
- loopt er personeel rond om bestellingen van drankjes op te nemen of haalt iedereen zelf?
- welke hapjes worden er gebracht bij het feest?
- Kun je de drank evt afkopen?

Tot hoelaat mag het daar duren? Versieren ze zelf de zaal of moeten jullie dat doen?

Als je de bruidstaart aan wil snijden daar, moet die dan door hun geregeld worden, zoja wat kost dat pp, zonee bereken ze dan wel snij kosten pp?

dit is even waar ik tot nu toe op kom..

Armara

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2008, 19:54:24 »
tot zover bedankt! we weten al best veel van de locatie (drankkosten, kosten buffet e.d)

dit is mijn eigen vragen lijstje:

Receptie:
*Taart en champagne staat klaar als wij arriveren? Champagne niet ingeschonken..
*Ook personeel bij taart aansnijden?
*Servies taart inbegrepen? Champagne glazen? (Taart komt nl van buitenaf)
*Aantal personeelsleden?
* vaarexcursie daggasten .. hoe lang duurt die? Kosten? (incl offerte)


Diner feest:
* diner in afgesloten ruimte?
* tapasbuffet ook voor 20 pers. ? (prijs is voor max 12 personen)
* kosten drank receptie/diner gasten. (apart? of 1 prijs net zoals feest)
* Bestellen savonds aan de bar of bediening? En voor overdag?
* Verlichting savonds? (ook kaarsen??)

* Tijdstip volledige zaal? (ivm opzetten band)
* mogelijkheden voor snack aan het einde van de avond?
* eindtijdstip avond? tijdstip Bar dicht?

*Aankleding zaal (kaarsen/bloemen), wie verzorgt dat? (ales graag in het wit)
*Helium Ballonnen? (mogen die opgehangen worden) verdere versiering ivm brandveiligheid
* waneer bespreken we de details… hoe de tafels moeten staan waar de band staat etc…
* kunnen we zo vaak als we zelf willen even langskomen?

Kosten:
* kosten berekening meer/minder gasten
* offerte
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2008, 19:55:45 door Armara »

lachmar

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2008, 23:25:10 »
Ik denk dat je het dan wel een heel eind hebt.
En de kleine details komen later wel als je ook echt voor deze locatie hebt gekozen.
Als het goed is kom je dan toch nog een paar keer bij elkaar.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2008, 14:33:55 »
Bij ons kwam deze vraag van onze CM: Is er een aansluiting voor krachtstroom. Dit in verband met de apparatuur van de band Niet iedere locatie schijnt dit te hebben.

Eowyn

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2012, 20:14:24 »
Binnenkort ga ik met de andere CM en het bruidspaar naar de locatie waar receptie, diner plaatsvinden. Ik heb al een aantal vragen opgeschreven, maar misschien heeft iemand nog aanvullingen?

- hoe laat worden de gerechten uigeserveerd?
- waar kan de band staan?
- waar is de rookruimte?

Alvast bedankt  :)

Marry24

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2012, 20:46:29 »
Voor de muziek wilden ze bij ons ook weten hoe hoog de zaal was, welke stroon ze konden gebruiken, de ruimte, en hoeveel dec er max mocht zijn.

Als je zelf wilt gaan versieren, zou ik vragen welke versieringen er zijn toegestaan. Waar je een gastenboek tafeltje kwijt kunt.

Hoe laat de grechten worden geserveerd mag het bruidspaar zelf bepalen neem ik aan... of de cm's natuurlijk :)
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2012, 20:46:51 door Marry24 »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2012, 21:03:39 »
Maar, die dingen regel en vraag je als bruidspaar toch zelf? :unsure: Of is het gebruikelijk dat de CM dat doet?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2012, 21:51:29 »
Hebben wij ook zelf gedaan, onze cm´s gaan een paar weken van te voren wel even mee om alles te bekijken, kennis te maken met de mensen van het restaurant aangezien alle vragen via de CM´s worden gespeeld op de trouwdag zelf etc. Maar verder hebben wij ze niet nodig..

twijfeltje

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2012, 22:15:33 »
Indeling, waar komen:
- statafels
- gewone tafels
- gastenboek
- cadeautafel
- band
- taart
- jassen

Hoeveel man in de bediening?
Hoe loopt het bij binnenkomst? (drankje aanbieden)

Eowyn

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2012, 14:12:31 »
Bedankt voor de tips!

Het kan zijn dat het bruidspaar dat alles al vraagt, maar ik wil ook voorbereid zijn  :)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2012, 12:50:23 »
Gewoon vragen wat in je opkomt.
Dat zijn vaak de belangrijkste dingen! Het regelt zich over het algemeen vanzelf wel!

gympie

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #17 Gepost op: 3 februari 2012, 13:37:02 »
ik had ook idd een lijstje gemaakt toen wij gingen en daar stond ook al het bovenstaande op
maar wij hadden ook nog een vraag over het
annuleren.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat snap ik wel maar als er toch wat gebeurt . . .
(waar je niet van uit gaat) weet je wel waar je aan toe bent
en ook nog of je een aanbetaling moet doen (maar ik ga ervan uit dat ze dat zelf zullen vragen toch???)
Oh ja en of er ook nog gasten zijn die vegetarisch zijn dat ze daar rekening mee kunnen houden evt.
Succes

twijfeltje

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #18 Gepost op: 3 februari 2012, 16:39:37 »
Ik zou aan het bruidspaar zeker vragen of er vegetarische gasten zijn en die vooraf doorgeven.
Niet elke locatie gaat daar even soepel mee om.
En een vegetarische gast waardeert het enorm om iets meer te krijgen dan stokbrood en sla.

Ik had er niet aan gedacht om het hierboven te vermelden, omdat wij alles vegetarisch hadden, maar zeker belangrijk!
Denk ook aan mensen met een allergie of dieet.

Wij hebben het ook gehad over een ruimte / kluis om de enveloppen en cadeaus te mogen bewaren tijdens het feest.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #19 Gepost op: 3 februari 2012, 20:50:05 »
Gaan jullie los van elkaar? Ik neem aan dat jullie niet dingen dubbel gaan vragen.

Shayna

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #20 Gepost op: 22 april 2013, 12:43:19 »
Ja het wordt spannnend !
Eindelijk is het zo ver... Zondag gaan wij de eerste trouwlocatie bekijken en twee weken later onze andere locatie.
Ik kan nu al niet wachten om er naar toe te gaan  :biggrin:
Beide locaties zijn officielle trouwlocaties en wij willen alles op een plek, receptie, trouwen, fotos, feest etc... gewoon lekker makkelijk.

De eerste locatie is Herberg Vlietzicht en is lekker dichtbij... en de andere is Kasteel Keukenhof, wel 40min rijden.. toch best wel twee verschillende locaties  :giggle:
Moet eerlijk toegeven dat ik al de hele tijd ermee bezig ben, zit te denken wat er handiger is. (ivm apart slapen, mijn hele familie die over komt en hotel nodig hebben etc...)
Ik heb al veel hier gelezen en ook verder op internet gekeken maar wat ik me dus afvraag wat ga je precies op een eerste bezichtiging doen/vragen?
Toen ik de afspraak maakte was onze trouwdatum nog beschikbar, dus dat ga je zo of zo vragen... maar wat ga je verder vragen?

wedding2013

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #21 Gepost op: 22 april 2013, 13:53:43 »
Vragen:

Rolstoeltoegangkelijk? (als je mensen slecht ter been hebt)
Muziek installatie aanwezig?
Waar arriveren de gasten?
Mag er met bloemen worden gestrooid?
Is er mogelijkheid tot toost en mag je dat zelf regelen met eigen cateraar? Kan dat niet hoeveel is het kurkengeld?
Hoe lang duurt de ceremonie?
Mag de auto tot aan de ingang rijden?
Waar kunnen de gasten parkeren?
Mogen er foto's in de tuin worden gemaakt? Welk tijdstip? Moet dit worden overlegd i.v.m. eerdere huwelijken?
Wanneer gesprek met de babs en kan je die kiezen?
Mogelijkheid tot live muziek tijdens ceremonie?
Hoeveel gasten kunnen er plaats nemen tijdens de ceremonie?
Hoeveel gasten tijdens receptie?
Hoeveel gasten tijdens feest?

Dit was even wat er in me opkwam...

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #22 Gepost op: 22 april 2013, 14:04:01 »
Nog een paar aanvullingen....

Mag de locatie worden aangekleed en zo ja moet je dat door hen regelen of mag je dat zelf doen?
Moet je de bruidstaart via hen regelen of mag je dat zelf regelen en als het mag moet je dan schotelgeld betalen?
Toe hoe laat mag je muziek draaien?

wedding2013

  • Gast
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #23 Gepost op: 2 mei 2013, 17:23:09 »
Ik heb net een afspraak geregeld met de cm's voor onze trouwlocatie, dit is in juni en we trouwen in september. Is dit nu veel te vroeg?


Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke vragen stel je aan de trouw/feestlocatie?
« Reactie #24 Gepost op: 4 mei 2013, 09:52:31 »
Ik heb net een afspraak geregeld met de cm's voor onze trouwlocatie, dit is in juni en we trouwen in september. Is dit nu veel te vroeg?

Nee hoor, het ligt er maar net aan wat je wilt bespreken met de locatie. Onze eerste afspraak bij de trouwlocatie was ongeveer 9-10 maanden voor de bruiloft. Tussendoor hebben we nog wat gemaild of gebeld en toen ben ik een maand van te voren nog met de CM's langsgeweest voor de laatste details.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards