collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 153537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #100 Gepost op: 14 juni 2012, 16:44:25 »
5.6 eraf sinds het passen van m'n jurk. :biggrin:

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #101 Gepost op: 15 juni 2012, 10:25:02 »
Nee juist heel motiverend!! Je ziet er zo'n 200 a 300 gram per dag afgaan en dat is een mega goede stimulans!! Zit nu dus in mijn stabilisatie fase maar ga 10 juli weer verder kuren, kan nu al niet wachten  :rolleyes:

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #102 Gepost op: 15 juni 2012, 10:47:01 »
Nou Mo_23 zoals ik mezelf ken is het dus echt de-motiverend. Want wat als er niets afgaat?
Of er komt iets bij (zoals ik hierboven ook al ergens las..)
Sowieso raak ik dan geobserdeerd en dan ga ik dus verkeerd eten..

Ik ken het bij mezelf, been there done that.

Dus misschien niet de-motiverend voor jou (gelukkig maar!!) maar voor mij is het niets.

Al moet ik zeggen dat zonder te weten het ook een crime is want ik merk dus niets aan mijn gezonde levensstijl dat het nu werkt ofzo!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #103 Gepost op: 15 juni 2012, 12:09:02 »
Ik moet ook zeggen dat mijn ervaring alleen nog maar positief is  :wink:  Tijdens de kuren ben ik alleen maar afgevallen en tijdens de stabilisatiefasen, tel je 1 kilo op boven het gewicht dat je op je eerste stabilisatiedag hebt bereikt en daar mag je dan niet boven komen. Dat is mij tot nu toe niet gebeurt, dus dat gaat nog goed. Ik denk ook wel dat het frustrerend wordt als je daar wel boven komt of niet afvalt. Dan zou ik er ook moeite mee hebben!

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #104 Gepost op: 16 juni 2012, 10:20:52 »
Ja ieder zo zn eigen ervaring denk ik ook!
Ieder mens is anders en reageert ergens anders op..

Aangezien ik zelf 7 jaar lang depressief ben geweest en enorm obsessief ben geweest ook met mn gewicht. bijna tot aan een eetstoornis toe durf ik me nu niet meer te wegen.

Bang voor een terug val!

Dus eerst maar eens freestyle nu en wie weet over een paar maanden weeg ik mezelf wel ;-)

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #105 Gepost op: 18 juni 2012, 15:48:15 »
Snap ik helemaal!!! Ik heb ook echt tijden geweigerd op de weegschaal te gaan staan. Sterkte! het komt echt goed!!!

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #106 Gepost op: 18 juni 2012, 17:34:08 »
6.1!

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #107 Gepost op: 18 juni 2012, 23:50:17 »
*duim omhoog*

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #108 Gepost op: 19 juni 2012, 17:11:13 »
Is uiteindelijk geen brooddieet geworden maar carb lovers dieet... en ben al 1 kilo kwijt... en mijn vriend 2.

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #109 Gepost op: 19 juni 2012, 22:02:01 »
En wat houdt dat in..? (ben een enorme leek op dieet gebied!)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #110 Gepost op: 20 juni 2012, 19:47:10 »
Haai ladies, mag ik ook met jullie mee doen???
Wij trouwen in sept. 2013 en er moeten nog wat(ahum,,,) zwangerschaps kilo's af...17 om precies te zijn....Om weer op 55 uit te komen.
heb zonder koolhydraten al geprobeerd maar das echt niet mijn ding! Hopelijk hebben we allemaal tips voor elkaar en heeft iemand de gouden tip voor mij....

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #111 Gepost op: 20 juni 2012, 19:53:41 »
Damn ik MOET gaan sporten.. en wel NU!
Want wil voor half 9 klaar zijn (doe altijd half uurtje op de Wii)

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #112 Gepost op: 21 juni 2012, 09:06:39 »
En wat houdt dat in..? (ben een enorme leek op dieet gebied!)

Het is een 'dieet'  voor mensen die dol zijn op koolhydraten en die niet willen laten staan.
Bij veel dieten moet je die namelijk schrappen en mag je alleen veel eiwitten eten.
Maar (de juiste) koolhydraten zijn juist goed voor je humeur en zorgen ervoor dat je langer vol zit.

Aangezien ik toch wel een echte emotie-eter ben helpt dit dieet echt voor mij.  :)
Ik doe dit dieet op basis van een boek met allerlei recepten erin waarin dus die juiste koolhydraten zitten.

Voorbeeld van zo'n dagmenu:

Ontbijt: 50 gram cornflakes met melk en een portie bosvruchten

Tussendoortje: 25 gram pure chocolade

Lunch: Een zuurdesemboterham met hazelnootpasta en banaan

Tussendoor: Een appel met 25 gram brie

Avondeten: 3 maistortilla's met bonen, kaas, tomatensalsa en salade

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #113 Gepost op: 21 juni 2012, 09:19:57 »
Hmm dat chocolade en de brie dat eet ik nu ook niet meer.
Vind het wel lekker, maar geen behoefte aan dus zou dat dan ook niet als tussendoortje pakken.

Voor de rest klinkt het goed, behalve de bonen tijdens het avondeten hihi, ik vind bonen zoooo vies!

Maar de rest eet ik eigenlijk ook wel. Al vind ik de lunch erg weinig, 1 boterham????


Zelf ben ik dus bezig met sporten via de Wii, werkt echt gewoon! Alleen heb ik soms een workout ertussen waarbij ik veel dingen moet doen die ik gewoon niet leuk vind terwijl er ook oefeningen zijn die net zo goed zijn maar die ik wel leuk vind.
Dus zit eraan te denken om gewoon zelf workouts te maken (dat kan via dat programma) en dat dan te volgen. Denk dat mijn motivatie dan ook hoger ligt!

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #114 Gepost op: 21 juni 2012, 09:23:58 »
Nou als je kijkt wat ze verder mag eten, is niet veel.. Echt veel te weinig.
Dus misschien daarom zulke tussendoortjes?

Heb overigens vaker gehoord van een dietiste dat pure chocolade best mag, maar dan inderdaad maar 1 blokje ofzo als tussendoortje.

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #115 Gepost op: 21 juni 2012, 09:25:27 »
Ik dacht eerst ook dat ik mijn maal niet zou kunnen doen met 1 boterham, maar dat zuurdesembrood vult echt veeeel beter dan een gewone boterham (is ook zwaarder en in 1 boterham zitten ongeveer 40 kcal meer dan in gewoon brood). Plus die banaan en de pindakaas leveren ook vrij veel energie  :)

Ik kan eerlijk zeggen dat ik met dit 'dieet'  (tussen aanhalingstekens, want het voelt niet als een dieet) geen honger heb gehad. Ook ben ik geen enkele keer duizelig geweest, wat ik normaal wel heb als ik minder of anders dan gewoonlijk eet. mijn suikerspiegel is sinds ik volgens de menu's uit dit boek eet een stuk constanter  :)

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #116 Gepost op: 21 juni 2012, 09:30:00 »
Wow, veel vragen!

* het zuurdesembrood is geen volkoren, maar rogge zuurdesembrood. Dus inderdaad wel veel vezels en extra graan erin.

* geen idee waarom brie mag.  :blink:  Maar ik ben er dol op, dus ik ben er blij mee  :laugh:

* volgens mij is het niet veel te weinig per dag, zo voelt het in elk geval niet.

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #117 Gepost op: 21 juni 2012, 09:30:05 »
Geen idee, het is niet mijn dieet haha :wink:

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #118 Gepost op: 21 juni 2012, 09:35:52 »
Maar brie en hazelnootpasta heb je niks aan, dat zijn calorieën  zonder voedingsstoffen. Bv noten en avocado zijn ook vet maar daar zitten nog voedingsstoffen in die je lijf goed kan gebruiken.
Zuurdesembrood (je eet toch wel volkoren?) is heerlijk en best zwaar op de maag idd, maar waarom dan niet met bv kipfilet?

Ik ben vegetarier, dus bij mij zul je zulke recepten niet snel ertussen zien staan, maar in het boek staan inderdaad ook zat recepten met kipfilet, kalkoenfilet en vis  :)

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #119 Gepost op: 21 juni 2012, 09:41:13 »
Hummus zit inderdaad ook een recept erbij.... maarr... 2 jaar geleden op vakantie gegaan naar jordanie, daar zooooveeel hummus gegeten (iets anders kennen ze daar niet, leek het wel!) en sindsdien echt een enorme afkeer ertegen gekregen!

Het is dat eifeller/oberlander van de AH, daar zit rogge én tarwe in. Tarwe is een graan, toch? Ik ben niet zo goed thuis in al die voedseldingen hoor, dus misschien zeg ik wat stoms  :tongue:

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #120 Gepost op: 21 juni 2012, 09:41:14 »
Ja of avocado en tomaat.. ook lekker!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #121 Gepost op: 24 juni 2012, 14:40:32 »
ladies, mag ik me ook hier melden??? heb vorige week al een topic geopend over een trouwjurk kopen en daaarna nog afvallen....

ik ga volgend jaar mei trouwen en wil nog 25 kg kwijt voor die tijd.
gaat me lukken... ok als het 20 kg is ben ik ook al (bijna) tevreden  :tongue:

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #122 Gepost op: 24 juni 2012, 14:46:35 »
Hahah ja dat mag!
Je hebt hetzelfde doel als ik.. Alleen ik moet 20 en als ik 15 afval vind ik het ook prima ;-)
Wel prettig dat je zelf het idee hebt dat het gaat lukken..
Dat heb ik nog iets minder helaas.

Misschien omdat het nu zo langzaam gaat terwijl iedereen zegt dat het vaak in het begin snel gaat en daarna langzaam.

Hopelijk heb ik het andersom dan :tongue:

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #123 Gepost op: 25 juni 2012, 09:45:36 »
Hahah ja dat mag!
Je hebt hetzelfde doel als ik.. Alleen ik moet 20 en als ik 15 afval vind ik het ook prima ;-)
Wel prettig dat je zelf het idee hebt dat het gaat lukken..
Dat heb ik nog iets minder helaas.

Misschien omdat het nu zo langzaam gaat terwijl iedereen zegt dat het vaak in het begin snel gaat en daarna langzaam.

Hopelijk heb ik het andersom dan :tongue:

Hoe lang ben je bezig dan??  Ik ben nu pas 1 week bezig hoor, maar al wel 1.3 kg afgevallen. En bij mij gaat het echt in het begin super hard, en dan word het pas echt knokken.
Waarom ik het idee heb dat het gaat lukken is omdat ik weet dat ik het kan. Ben in het verleden ook al eens 17 kg afgevallen. Maar ja die zitten er na 2 zwangerschappen ook alweer aan  :wink:
 
Als je wilt en vol kunt houden, dan gaan ook bij jou de kilo's er uiteindelijk vanaf!!

misseagle

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #124 Gepost op: 25 juni 2012, 09:47:19 »
Met sporten inmiddels 4 weken en mn gezonde levensstijl dus met groene smoothies, ontbijten, regelmatig eten, opletten wat ik eet, niet snoepen, etc.. Dat doe ik alweer zo'n 4 maanden geloof ik! (behalve de groene smoothies die iets korter)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards