collapse

Auteur Topic: Het sluier topic  (gelezen 112070 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suusje1982

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #25 Gepost op: 28 juli 2008, 22:18:36 »
mijn haar wordt opgestoken, toch doe ik het érboven' de sluier gaat uiteindelijk toch af en anders vind ik het veel te laag zitten, dat hangt er natuurlijk ook vanaf van waar je begint met opsteken.

JoySetsFire

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #26 Gepost op: 28 juli 2008, 22:27:42 »
Dat ligt er vooral al wat je zelf het mooiste vindt, lijkt me. En je kunt natuurlijk met je proefkapsel ook de sluier in je haar doen om te kijken wat het beste staat.

Ik doe zelf m'n haar half opgestoken met de sluier vrij hoog.

Feelfree

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #27 Gepost op: 28 juli 2008, 22:52:47 »
Ja, ik ga het natuurlijk allebei proberen tijdens de proefsessie, maar ik vraag me af wat 'normaal'is...

Ik denk dat mijn hoofd vrij vol (dik haar met slag) komt te zitten en dat de sluier inderdaad erg laag zit als die nog ónder mijn kapsel moet, maar aan de andere kant is het ook wel zonde van al dat opsteekwerk als de sluier eroverheen hangt...

Carolina

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #28 Gepost op: 28 juli 2008, 22:59:16 »
Als het goed is draag je je sluier niet de hele dag dus 's avonds is je kapsel goed zichtbaar. Overdag is je kapsel ook vast wel door je sluier heen te zien.

Zelf draag ik mijn haar in een klassieke wrong in de nek en mijn sluier draag ik hoog. 's Avonds doe ik overigens een GraceKelly rol, mijn tiara laat ik dan zitten maar de sluier doe ik dan wel af.

Ik heb vooral gekeken naar wat het mooiste bij mij past en staat. succes!

Feelfree

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #29 Gepost op: 28 juli 2008, 23:04:13 »
Ja Carolina, ik had jouw kapsel gezien bij het andere topic. Mooi! Het lijkt alsof jouw sluier vast zit aan je tiara, klopt dat? Maar jij draagt hem dus in ieder geval wel heel hoog.
Wat 's avonds betreft heb je gelijk; dan gaat de sluier natuurlijk af :)

Carolina

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #30 Gepost op: 28 juli 2008, 23:07:08 »
Mijn sluier zit niet vast aan de tiara, hij zit met een kammetje in mijn haar en heel dicht tegen de tiara. Ze stikken de sluier op de dag zelf met een paar draadjes aan de tiara vast. 's Avonds knippen ze de draadjes weer los.
Je hebt er wel even hulp bij nodig maar als je zelf kapster bent ken je vast ook wel andere goede kapsters die je een beetje kunnen helpen met het priegelwerk.  :wink:

Nog even wachten

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #31 Gepost op: 29 juli 2008, 08:13:57 »
ik draag mijn sluier ook hoog op mijn hoofd. op deze manier komt hij namelijk tot het einde van mijn sleep. mijn haar ga ik ook op laten steken.

happygirl

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #32 Gepost op: 29 juli 2008, 08:28:52 »
Ik vind persoonlijk onder het kapsel erg mooi staan, dan zie je idd het kapsel,mijn zus had en zo. bijmijn schoonzus kon je haast niets zin van haar haar....haar sluier ging ook niet af! ik had lekker geen sluier :)

rupsje

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #33 Gepost op: 29 juli 2008, 09:59:57 »
Ik denk dat je moet kijken naar de vorm van je gezicht, en wat daar bij past. Het kan heel mooi zijn om wat krullen
over je sluier heen te laten vallen, maar toen ik een sluier probeerde was dat dus geen gezicht. Bij mij was de sluier
hoog op mn hoofd het mooiste. Als je bang bent dat je opgestoken haar dan weg valt, kun je hem ook wat meer
achter op je hoofd plaatsen...? Dus wel hoog, maar meer naar achteren zodat je in ieder geval de zijkant van je
kapsel blijft zien. Gewoon maar proberen denk ik!

Feelfree

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2008, 12:52:34 »
Nog even wachten: wow, dan heb je wel een heel lange sluier! Is die niet 'zwaar' aan je hoofd?

Rupsje; om hem zo halverwege te plaatsen lijkt mij ook mooi, maar dat kan niet met het kapsel (daar zitten nonchalant opgestoken krullen en heeft de kam van de sluier dus geen grip).

Maar ik merk wel aan de reacties hier dat er niet echt een regel/etiquette voor lijkt te zijn, ieder doet zijn eigen ding (en maar goed ook misschien  :cool: )!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het sluier topic
« Reactie #35 Gepost op: 29 juli 2008, 14:23:43 »
Ik wilde mijn sluier "onder" mijn opgestoken krullen, maar dat kon niet omdat deze te zwaar was en uit mijn haren zou zakken. Dus, ik heb het op laten steken en toen de sluier er toch overheen gedaan. Je zag mijn haren toch nog wel een beetje door de sluier heen.

Na de ceremonie heb ik de sluier afgedaan omdat deze ten eerste pijn ging doen op mijn hoofd, en ik ten tweede mijn mooie krullen wilde laten zien :wink:

Nog even wachten

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #36 Gepost op: 29 juli 2008, 15:58:36 »
[quote name=\'Feelfree\' post=\'172427\' date=\'29 July 2008, 12:52\']Nog even wachten: wow, dan heb je wel een heel lange sluier! Is die niet 'zwaar' aan je hoofd?[/quote]

de sleep is gelukkig niet waanzinnig superlang. maar het is wel een lange sluier. hij is helemaal niet zwaar op mn hoofd, dat zou je wel verwachten, maar ik voelde hem bijna niet zitten. hij is ook van een heel fijn en zacht materiaal.

Alexia

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #37 Gepost op: 29 juli 2008, 19:36:49 »
ik had het eronder.

Feelfree

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #38 Gepost op: 29 juli 2008, 20:59:40 »
Hmm, tot nu toe is het dus ongeveer fifty-fifty  :biggrin:

Lyanna, ik heb jouw topic in 'getrouwd' even opgezocht, en jouw kapsel vind ik erg mooi! Het mijne zal vergelijkbaar zijn, maar misschien nog iets hoger op het hoofd beginnen. Als ik jouw foto's bekijk zie ik wel meteen dat het zo goed als onmogelijk is om de sluier nog onder het kapsel te doen.

Nog even wachten: fijn dat je geen last hebt van de 'zwaarte' van je sluier! Mijn sluier is ook van heel fijn en licht materiaal, en ook slechts 1 laag dik, maar toch moest ik tijdens het passen erg wennen aan het gevoel 'iets op je hoofd' te hebben.

Ik ga nog even kijken of ik een foto van Alexia kan vinden  :wink:

Aha, gevonden (moest wel goed zoeken overigens)! Alexia, jouw haar is half opgestoken zie ik dat goed? Dus de sluier zit al met al nog vrij hoog op het hoofd (itt bij een volledig opgestoken kapsel, als je dus bijna in de nek uitkomt)...

~M*M~

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #39 Gepost op: 29 juli 2008, 21:02:13 »
ik ben echt een kapsel nerd weet er niks van
vraagje aan de kapster:

ligt het ook niet aan je type haar wat je beter kan doen?
als je gezegend bent met een mooie bos stevig haar kan je de sluier overal dragen.
maar als je net als ik fijn dun zacht haar hebt waar zelfs schuifspeldjes uitvallen. alleen maar boven op of niet?

Feelfree

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #40 Gepost op: 29 juli 2008, 21:09:37 »
Daar heb je wel ongeveer gelijk in hoor MM.

Ik ben trouwens geen kapster, heb alleen wel een kappersopleiding gedaan. Het kán wel als je dun en fijn haar hebt, maar dan moet het gewoon extra stevig worden vastgezet (en evt later op de dag nog eens)!

~M*M~

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #41 Gepost op: 29 juli 2008, 21:18:19 »
sorry verkeerd gelezen.

een ding staat vast:
je hebt er meer verstand van haar dan ik!

ik denk ook dat de keuze van sluier belangrijk is voor waar je hem wil dragen.
zo'n sluier met spaans kant vind ik persoonlijk mooier boven op het hoofd.

zo'n andere weet niet hoe het heet, zoals bij Lyanna, kan beide heel mooi.

Feelfree

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #42 Gepost op: 29 juli 2008, 21:27:58 »
Zo'n kanten sluier is ook heel mooi! Maar die vind ik wel vooral passen bij een klassiek, stijl kapsel. Ik heb een 'normale' sluier van tule.

Zijn er hier ook bruidjes die de sluier ook echt gebruikt hebben, bijv. bij het inlopen van de kerk? Ik kan me voorstellen dat dat misschien minder mooi is als je de sluier onder je kapsel hebt bevestigd of werkt dat niet zo?

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het sluier topic
« Reactie #43 Gepost op: 29 juli 2008, 22:02:36 »
Ik had een gewone sluier, halflang van tule. Hij zat vast op een kammetje en daar werd dan weer een kammetje met een sluierstuk op geschoven. Ik heb de sluier hoog gedragen, zodat je van de voorkant net een stukje van het sluierstuk zag. Ik vond de sluier laag bij mijn geen gezicht, vandaar mijn keuze voor hoog :wink: Ik had wel een vrij eenvoudig kapsel: opgestoken, zonder krullen of plukken. Ik heb de sluier overigens de hele dag op gehad, heb hem dus niet na de ceremonie afgezet ofzo.
Mijn kapster zei trouwens dat het niet alleen belangrijk is dat de sluier mooi staat, maar óók dat hij goed zit! Op sommige plekken op je hoofd voel je hem meer 'trekken' dan op andere plekken, maak gebruik van de plek op je hoofd waar je hem niet voelt!

Laura0807

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #44 Gepost op: 13 augustus 2008, 15:47:05 »
het was bij mij ook echt niet het plan om een sluier te nemen maar wel een tiara.
toen ik dus voor mij jurk ging kijken heb ik dus een tiara op mijn hoofd gehad..wat een onding deed na 2 min al zeer dacht gelijk ik ga mijn dag niet verpesten om die op mijn hoofd te doen hahaha :wink:
maar toen ik dus een sluier op deed stond dat dus verbazingwekkend goed dus ga ik daar voor
en ik ben er echt heel erg blij mee want het staat echt prachtig samen met mijn perfecte jurk :biggrin:

Susan

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #45 Gepost op: 13 augustus 2008, 15:49:16 »
Ik heb geen sluier, en ook geen andere accessoires op mijn hoofd.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Het sluier topic
« Reactie #46 Gepost op: 13 augustus 2008, 15:53:39 »
[color=\"#6600CC\"]Ik heb een heel klein bloementje in mijn haar :) that's it![/color]

Juni

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #47 Gepost op: 13 augustus 2008, 15:58:22 »
Geen sluier hier!

Ik vind zo'n "toefje op de kop" (om even met Herman Finkers te spreken) maar niks. Zelfde geldt voor tiara's enzo, dat vind ik echt dingen waar je prinsesje mee speelt :wink: Bij veel vrouwen staat het erg mooi (vooral bij simpele jurken) maar bij mij past het niet. Wat ik wel erg mooi vind is zo'n haarversiering waarbij een stukje tule/gaas/o.i.d. voor je gezicht hangt, maar dat wordt bij mijn jurk denk ik al gauw te druk. Ik doe dus helemaal niks op mijn hoofd.

lijntje1981

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #48 Gepost op: 13 augustus 2008, 16:15:31 »
Ik heb ook geen sluier, vond het ook niet bij me passen. Het enige wat ik ik mijn haar doe zijn een paar miniscule pareltjes!

~M*M~

  • Gast
Re: Het sluier topic
« Reactie #49 Gepost op: 13 augustus 2008, 21:15:09 »
ik wil wel een sluier, zo eentje met kant, zoals de vrouw van rob de nijs en tanja jess droegen, prachtig.

of het me staat? geen idee dat zie ik dan wel weer.
heb een heeeeel klein hoofd ( omtrek 53cm) misschien verwijnd die wel in zo'n sluier.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards