collapse

Auteur Topic: Trouwlocatie Midden Nederland  (gelezen 11207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marilyn

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Gepost op: 9 augustus 2011, 13:42:06 »
Ha (aanstaande of reeds getrouwde) bruiden en bruidegommen,

eindelijk is het zover dat ik ook mee mag praten over trouwlocaties.
Wij hopen volgend jaar in april, mei of juni te trouwen er staat nog geen datum vast, wij passen onze datum aan aan de locatie.
Want wij willen graag alles op één locatie (huwelijksvoltrekking, kerkelijk huwelijk -in een zaaltje/ kapelletje- diner en receptie).
Bij de huwelijksvoltrekking tot en met diner zullen ong. 45 personen zijn, bij de receptie 250 personen.

Nu zoeken wij een locatie grofweg tussen Rotterdam en Apeldoorn, prov. Zuid-Holland Oost - Utrecht - Gelderland West.
Zijn hier mensen met tips en ervaring?

Bijv. met
* Huize Brakel?
* Maarten Maartenshuis?
* Huis de Salentein?
* Landgoed Groenhoven?
* Kasteel de Vanenburg?
* ...

Of weten jullie dé locatie waar dit allemaal kan?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties.


Groetjes Marilyn

Kastanjaa

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2011, 13:51:51 »
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Heb je al eens gekeken bij Kasteel Doornenburg? Of kasteel / residence Rozendaal?
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2011, 13:52:13 door Kastanjaa »

Angélique1

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2011, 13:54:29 »
Hallo!!

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!!

Bij kasteel vanenburg kun je inderdaad trouwen en receptie geven, feest, enz..

Ook is deze locatie heel mooi om je fotos te maken!

Reken echter wel op een heel flink prijskaartje...

Succes!!

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2011, 14:11:23 »
Misschien is iets uit het onderstaande lijstje iets voor jullie?

Residence Rhenen
Kasteel de Schaffelaar (Barneveld)
Kasteel Amerongen
Finley (Nieuw-Loosdrecht)
Landgoed Huis de Voorst (Eefde)

En misschien een beetje uit de richting, maar wel mooi (was onze trouwlocatie 2 jaar geleden):
Landgoed Rhederoord (Rheden)

Succes!

marilyn

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2011, 14:29:18 »
Geweldig al zoveel reacties.
Bij een aantal heb ik al informatie aangevraagd.
Bij Slot Zeist bijv. ook, daar kreeg ik een offerte van 19.000 euro, helaas ben ik nog geen miljonair  :wink:
Daarom heb ik het trouwen op een kasteel al een beetje uit  mijn hoofd gezet en ben ik op zoek naar andere locaties waar ook alles kan.

Ik heb een aantal van jullie tips op mijn lijstje geschreven, om die ook eens op internet op te gaan zoeken en informatie aan te vragen.
Bedankt hoor!

tips blijven natuurlijk welkom.

trouwen2012

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2011, 15:49:36 »
Wij gaan ook op een kasteel trouwen (en alles doen we die dag daar) de aantallen komen aardig overeen.
Een kasteel zit je dan al snel op € 19.000,- ja.. Daar zitten wij ook ong. (iets lager).

Is een gaaf landhuis niet iets? Of een soort boerderij?

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2011, 15:51:17 »
Hi Marilyn,
Heb niet echt een nieuwe locatie voor je, maar ben 4 maanden geleden getrouwd op Landgoed Groenhoven. Is uitstekend bevallen! Hier hebben wij alles gedaan op het kerkelijke gebeuren na, want wij zijn niet voor de kerk getrouwd. Dus ceremonie, receptie en het diner. En een feest was ook nog mogelijk. Je hebt daar een eigen kamer tot je beschikking, waar je je eventueel kan omkleden/opfrissen/etc.

Succes! En veel plezier met de voorbereidingen!

kloko

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2708
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2011, 17:34:48 »
misschien net te ver, maar wij zijn getrouwd in Kasteel de Engelenburg in Brummen (dit is niet echt een kasteel hoor, meer een landgoed). Daarna naar Restaurant de Peerdestal gegaan in Ellecom. De prijzen vielen ons erg mee.
Succes met zoeken!
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2011, 17:35:40 door kloko »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2011, 09:26:34 »
In staverden staat een landgoed met kasteel, kerkje etc. misschien is dat iets?
Kasteel Staverden
Ben zelf alleen als bezoeker op het kasteel geweest, maar in het kerkje ben ik wel eens geweest voor een bruiloft. Is een mooi knus kerkje.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2011, 09:27:17 door Jof »

Liz30

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2011, 10:08:05 »
Wat dacht je van Kasteel Doorwerth in Doorwerth. Of landgoed Groot Warnsborn in Arnhem. Beide echt schitterende locaties.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2011, 11:00:35 »
Wat dacht je van Kasteel Doorwerth in Doorwerth. Of landgoed Groot Warnsborn in Arnhem. Beide echt schitterende locaties.
Groot Warnsborn heeft volgens mij geen kerk op het landgoed (wij trouwen er en we zijn zo goed als het hele landgoed over geweest, maar heb geen kerkje achtig iets gezien). Weet niet of een kerkelijke inzegening percee in een kerk moet?
Ook Doorwerth heeft volgens mij in het kasteel geen kerk, maar dit kan ik fout hebben?
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2011, 11:01:24 door Jof »

Liz30

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2011, 12:29:47 »
Hmmm moet bekennen dat ok over dat stukje kerkelijk huwelijk heb heen gelezen. En dat kan inderdaad niet daar

Daydreamy

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:46:45 »
Wij trouwen as. zaterdag op Kasteel Wijenburg in Echteld (dichtbij Tiel)
Tot nu toe verloopt alles perfect, alles is mogelijk bij hun! :wink: en naast het Kasteel staat een kerk, daar zou het kerkelijk huwelijk plaats kunnen vinden.

misstiara

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2011, 21:58:28 »
Hoi
Bij kasteel de haar kan je alles doen. Je kan bijv buiten trouwen. In een prachtig kapel trouwen, lijkt wel alosf je in Rome bent. En receptie kan je bij het tuyn huis houden, beetje klein voor jou, maar je kan koetshuis afhuren en daar diner en receptie doen. Een mooiere locatie dan dit kan je haast niet krijgen :)
 Foto's kan je daar op het grote landgoed ook maken. prachtige kasteeltuinen. O ja, en het is ook nog eens in het midden van het land, nl Utrecht of eigenlijk zelfs haarzuilens. Eventueel kan je de receptie, diner ook in het dorp doen, ook gezellig
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 22:01:03 door misstiara »

marilyn

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2011, 12:33:40 »
@ Kastanjaa:
Kasteel Doornenburg: Dat is een goede tip! Ik heb de informatie uitgeprint.
Residence Rozendaal: Dit is niet helemaal onze stijl. We houden meer van de klassiekere kant.

@ Angélique1:
Kasteel vanenburg: hier heb ik informatie aangevraagd. Staat ook op ons lijstje.

@ 14/8/2009:
Residence Rhenen: ik ben hier wel eens geweest. Had er zelf nooit aan gedacht. Maar het zou inderdaad heel goed kunnen. Alleen mijn verloofde vind het niets :-S
Kasteel de Schaffelaar: hier kan geen receptie voor 250 personen gehouden worden
Kasteel Amerongen: Met deze locatie zijn we bezig, die staat bovenaan ons lijstje
Finley (Nieuw-Loosdrecht): dit is niet helemaal onze stijl
Landgoed Huis de Voorst (Eefde): als dit landgoed in Utrecht had gestaan had ik volmondig ‘Ja’ gezegd
Landgoed Rhederoord: Ook deze locatie ligt een beetje uit de buurt.

@ trouwen2012:
Wat leuk joh, dat je ook een kasteel getrouwd bent. Welke was dat?
We zijn nu ook aan het kijken naar een landhuis, hoeve, boerderij, villa
Het nadeel is dat je daar meestal geen kerkelijke huwelijksbevestiging kan doen.

@ Marliese:
Landgoed Groenhoven: bedankt voor je tip! Deze locatie staat in ons rijtje om eens verder in te verdiepen.
Zou je mij een bp’tje kunnen sturen met een grove richtlijn van jullie kosten, qua zaalhuur, consumpties enz?

@ Kloko:
Kasteel de Engelenburg in Brummen: dit is inderdaad net iets te ver uit de richting.
Mijn familie komt uit alle delen van het land, dus wilden we het iets centraler houden.
Bedankt voor het meedenken.

@ Jof:
Kasteel Staverden: Het ligt eigenlijk al iets te noordelijk. Maar ik heb ‘m wel opgeschreven.

@ Liz30:
Kasteel Doorwerth in Doorwerth: inderdaad heeft deze locatie geen mogelijkheid om voor de kerk te trouwen, dus valt ie af (ik heb wel even op de site zitten snuffelen)
Landgoed Groot Warnsborn in Arnhem: en helaas deze valt om precies dezelfde reden af

@ Daydreamy:
Kasteel Wijenburg in Echteld: Ik ken deze locatie. Een prachtlocatie! Het nadeel vind ik dat de receptie dan in zoveel verschillende zalen gehouden moet worden.
Maar met een feestavond is dat al heel anders. Je zal vast stralen morgen! Ik wens je een hele fijne dag toe.
En vergeet niet hier wat foto’s te posten ;-)

@ Misstiara:
Kasteel de Haar: de locatie en plaats zijn geweldig. Alleen trouw je bij het kasteel en niet in het kasteel.
We houden ‘m wel in ons achterhoofd!


Ohh als het geld en de mogelijkheden er waren zou ik wel 3 x willen trouwen…
Wat zijn er eigenlijk veel mooie locaties.
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.
Er zitten echt waardevolle reacties tussen!!



Groetjes Marilyn

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2011, 13:50:43 »
Kasteel Heeswijk? Geen idee of dat te ver voor je is en of wat de mogelijkheden zijn maar noem he ttoch maar even.

trouwen2012

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2011, 14:10:05 »
Hoi,

Ik moet nog trouwen :-) We trouwen volgend jaar 9 juni in kasteel Heeswijk :) Dus dat zal dan boven je budget zijn (begreep ik uit je eerdere post)

We wilden kijken bij de Voorst, maar die was echt nog weer veel duurder.

Is Kasteel Ammersoyen wat? (hoewel die was ook met die aantallen zeker rond de 18.000 euro).. Wij vonden communicatie overigens wat minder. Hutten Catering doet de catering daar. (verplicht via hen).

Charley

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #17 Gepost op: 13 augustus 2011, 09:24:06 »
Als het niets met de kastelen of landgoederen wordt, kun je ook overwegen om een dorp te kiezen waarbij het gemeentelijk- en kerkelijk huwelijk niet ver van elkaar verwijderd zijn en receptie in het lokale restaurant gehouden kan worden? Ik kan me zo even geen locaties uti de mouw schudden. Mijn zwager is in Baarn getrouwd, daar lag niet alles ver van elkaar vandaan.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #18 Gepost op: 28 september 2011, 12:49:40 »
Kasteel de Cannenburgh in Vaassen 9vlakbij Apeldoorn).
Bij het restaurant ernaast (50 meter lopen maximaal) kun je dan de andere onderdelen doen.
Kerkelijk huwelijk kan daar denk ik niet, maar er zitten genoeg kerken in de directe omgeving.

Wij zijn op dit kasteel getrouwd. Ons feest e.d. hebben we ergens anders gevierd, maar ik heb wel gewerkt in het restaurant ('t Koetshuis heet het).

Foto's kun je dan in het bos dat erbij ligt maken bijvoorbeeld.

Kijk hier voor het restaurant.
Kijk hier voor het kasteel.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2011, 12:54:13 door @nniek »

gracegladys

  • Gast
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #19 Gepost op: 29 september 2011, 16:27:25 »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie Midden Nederland
« Reactie #20 Gepost op: 29 september 2011, 17:23:41 »
www.dehamermolen.nl
Wij hebben ons feest hier gegeven, het is ook een off. trouwlocatie!
Onze gasten waren lyrisch over het locatie, de service, mogelijkheden en het eten zijn super.

Je betaalt voor drankjes wel behoorlijk wat en kunt niet afkopen...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards