collapse

Auteur Topic: Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?  (gelezen 5279 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zinzi

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Gepost op: 2 december 2009, 14:03:48 »
Ik wil heel graag trouwen. Ik weet dat mijn vriend er ook voor open staat. We zijn zelfs al bezig om ons verder te oriënteren over wat we willen e.d.
Alleen is er nog geen aanzoek. Ik was altijd van mening dat een man de vrouw moet vragen.
Maar ik ben het wachten zat. Ik ben er ook veel te veel mee bezig om het nog een verassing te laten zijn.

Daarom wil ik hem nu gaan vragen. Ik wil alleen wel een leuk/ romantisch aanzoek doen.

Ik ben zelf helemaal fan van het strand. En zou ook het liefst hem daar vragen. Nu wordt hij volgende week 30 en ik had bedacht hem een dag voor zijn verjaardag te vragen. Ik wil het juist voor zijn verjaardag doen omdat hij dan in elk geval nog voor zijn 30e verloofd is. Een leeftijd die wij symbolisch wel regelmatig gebruiken.
Maar nu ik in de gaten heb dat het dan al volgende week is krijg ik het wel benauwd!

Ik ben nogal een perfectionist. En twijfel nu allemaal heel erg of het wel goed genoeg gaat zijn.

Ik heb een fotoboekje laten maken over onze relatie. Vanaf onze eerste ontmoeting tot aan nu. Daarnaast de leuke maar ook verdrietige momenten die we mee hebben gemaakt en waarom ik nu met hem verder wil enz. Alleen is het boekje nog niet binnen.... Maar dat verwacht ik een dezer dagen.
Daarnaast ben ik bezig met een canvas doek te maken. Ik heb er nu met kleine "herfstblaadjes" een hart op gemaakt. En ik wil daar waarschijnlijk met micro kerstverlichting "Wil je met me trouwen" in gaan zetten.  Daar heb ik dan alleen wel weer stroom voor nodig...

Maar het idee van het strand spreekt me ook nog steeds aan. Ik woon dicht bij het strand (30 min met auto), dus dat is het probleem niet. Wel is het december en dus niet echt lekker warm... Maar ik weet dan weer niet zo goed hoe ik dit voor moet bereiden. En volgens mij is het hier niet toegestaan om romantisch een fakkel of iets aan te steken.

Een andere optie is dat ik hem "gewoon"  thuis vraag. We hebben een vuurkorf die ik dan misschien wel aan kan steken (alleen hebben we een overdekte buitenplaats en ik wil niet dat alles in de fik staat na mijn poging) , met een glaasje champagne en lekker eten.

Ik twijfel nu zo ontzettend over hoe ik het moet doen en of ik het wel al op die dag moet doen. Omdat ik niet zoveel tijd meer heb voor de voorbereidingen??
Iemand tips om het een geslaagd aanzoek te maken????

daantje84

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2009, 14:13:47 »
Je moet je niet te druk maken over hoe je hem gaat vragen, tuurlijk het moet geweldig zijn!
Maar DE VRAAG is toch het belangrijkste.
 Hier kun mijn aanzoeksverhaal lezen!


Hallo allemaal,

Hier ook nog eventjes het verhaal van ons aanzoek. Het was kerstavond 2008 en we zaten lekker gezellig tegen elkaar aan naar ALL YOU NEED IS LOVE te kijken. Opeens tijdens het reclameblok zegt mijn vriend: Ik ga nog ff sigaretten halen! Ah moet dat nu 't is net zo gezellig! zeg ik nog. Ben zo terug zegt ie en weg is ie. Een paar minuten later gaat de bel! Ja hoor, sleutels vergeten natuurlijk (dacht ik) Maar hij staat met een bos bloemen voor de deur! Oh wat lief ja zomaar een bosje bloemen! ( krijg nl. nooit bloemen ) Het water druipt van de stelen in de mouw van mijn trui! Dus ik roep ah het loopt in mijn mouw en snel naar de keuken. Hoor ik Erik achter me roepen je moet op het kaartje kijken. Ik lees het kaartje en daar staat op: Lieve schat, je zal wel denken wat is dit nu! Maar ik wil je wat vragen! oh ohw denk dit is het moment! En ja hoor hij gaat op zijn knieen en vraagt: Lieve Danielle, wil je met me trouwen? Jaaaaaahhhh!!!!!

Ik moet zo hard lachen ik had dit echt niet verwacht! Dacht altijd dat ik giga moest huilen als ie me vroeg, maar het werd huilen van t lachen!

Ik was helemaal door het dolle heen! Wilden iedereen al bellen, maar mijn verloofde (hihi) zei we kunnen beter wachten tot morgen(1e kerstdag). Daar had ie natuurlijk gelijk in! Want 1e Kerstdag kwamen mijn ouders/broertje en zijn ouders/broer en schoonzus bij ons high tea-en.

Dus Erik zei aan het begin van de hightea, dat hij even wilden proosten, want ik heb Danielle gevraagd of ze met me wil trouwen! En ze heeft ja gezegd! Allemaal verbaasde gezichten! haaha onbetaalbaar. iedereen was superblij! Toen mijn moeder me felicteerde kwamen toch de tranen( van geluk natuurlijk)

Onze datum wordt 21 mei 2010

Groetjes Danielle

djiek

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2009, 14:20:20 »
Hoi Zini,

Wat leuk dat jij ook zelf de stap gaat zetten! Je hebt superleuke ideeën, klinkt echt romantisch allemaal! Ik heb niet meteen tips, maar geef op een andere manier antwoord op je vraag: het wordt hoe dan ook een geslaagd aanzoek! Neem dat maar van mij aan. Ik heb mijn vriend vorige week gevraagd en had het ook allemaal bedacht enz. En het was geweldig! Terwijl het helemaal niet zoveel was. Maar hij zei JA en daar ging het om! En dát maakte het tot een geslaagd aanzoek en een supermooi moment! Dus hoe je het ook doet; als hij ja zegt is het fantastisch! :biggrin: Succes met de voorbereidingen en laat even weten wat en hoe het geworden is! En of hij ja zei natuurlijk! :biggrin:

Groetjes!

Trouwring

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2009, 16:43:53 »
Een vriendin van mij is ook ten huwelijk gevraagd op het strand. Ze waren eerst samen uit eten geweest op de boulevard. Toen liepen ze daarna het strand op, en achter een duin stonden opeens allemaal kaarsjes.. En toen ging hij op zn knie en vroeg het! Hartstikke leuk toch? Die kaarsjes waren neergezet door een goede vriend van hem :) Ik zou (als ik jou was) niet 'Wil je met me trouwen?' gaan maken van die lichtjes want dat kost hartstikke veel moeite/tijd (lijkt me)! Je kunt toch ook waxinelichtjes in een hartje of gewoon neerzetten? En zolang je het halve strand niet onder de fakkels zet, is dat volgens mij geen probleem.

Maar no stress! Maak het jezelf niet te moeilijk, desnoods alleen lekker eten met wat kaarsen en dan vraag je't daarna, is toch ook leuk?
« Laatst bewerkt op: 2 december 2009, 16:45:24 door Trouwring »

zinzi

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2009, 23:42:48 »
Dankjewel voor jullie reacties! Ik maak me waarschijnlijk ook teveel zorgen....
Ik moet het ook gewoon doen!!!
Leuk idee van die waxine lichtjes, ik ben alleen bang dat ze door het  weer niet lang blijven branden... en al uit zijn voor mijn vriend het ziet.

zinzi

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #5 Gepost op: 3 december 2009, 09:09:15 »
Het was trouwens ook niet de bedoeling om met kaarsjes "wil je met me trouwen" te "schrijven".
Het idee was om dit op het canvasdoek met kerstverlichting te doen. Die hoef je er volgens mij alleen doorheen te drukken. Dan wil ik wel eerst nog een proef maken op een kleiner doek om te kijken of dit wel mooi en duidelijk is en of de verlichting wel blijft zitten. Maar het kan ook nog een algemenere tekst worden als "I love you".
Tot nu toe ziet het doek er zo uit:

Trouwring

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #6 Gepost op: 3 december 2009, 17:32:44 »
Mooi! Maar het lijkt me alsnog lastig om dat met kerstverlichting te schrijven.. Ik zou dat waarschijnlijk uit pure frustratie alleen maar komen tot: trouwen? :laugh:

zinzi

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #7 Gepost op: 3 december 2009, 18:22:56 »
[quote name=\'Trouwring\' post=\'287841\' date=\'03 December 2009, 17:32\']Mooi! Maar het lijkt me alsnog lastig om dat met kerstverlichting te schrijven.. Ik zou dat waarschijnlijk uit pure frustratie alleen maar komen tot: trouwen? :laugh:[/quote]

Ik heb het vandaag geprobeerd op een ander doek. Maar dit valt inderdaad vies tegen. De lampjes blijven niet zitten, dus moet nu nog iets anders gaan verzinnen voor rondom het hart....
Iemand ideeën??

zinzi

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #8 Gepost op: 4 december 2009, 17:58:53 »
Ik kreeg vandaag eindelijk een mailtje terug over het fotoboek. Helaas wordt ik er bepaald niet vrolijk van. Door een technische storing was de bestelling geannuleerd. Nu moeten ze hem alsnog handmatig in gaan voeren dit brengt nog vertraging met hem mee.
Ben bang dat nu echt al mijn ideeën in de soep vallen!!!

Annemiek1975

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #9 Gepost op: 4 december 2009, 19:10:58 »
Zinzi zoals hierboven ook al geschreven staat het gaat om jullie gevoel en om die ene vraag.

Ik heb gewoon een enorme bos rozen gekocht (60 stuks) En gezegd dat ik nog zeker 60 jaar met hem wil doorbrengen.
En toen ben ik met bloemen en al op de knieen gegaan en de grote vraag gesteld.
Gewoon bij ons thuis in de woon kamer.
En hij was er helemaal ondersteboven van.
Dus hoe je het doet is net het belangrijkste, dat je het doet is dat wel.

Heel veel succes en geniet er ook vooral van en maak het jezelf dus niet te moeilijk.

Liefs Annemiek

marian1313

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #10 Gepost op: 9 december 2009, 08:58:13 »
en? ben wel benieuwd of je het wel of niet hebt gedaan?

zinzi

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #11 Gepost op: 13 december 2009, 09:39:21 »
Ik heb hem gevraagd! En hij heeft nog "ja" gezegd ook. Het liep allemaal niet zoals ik het gepland had. Het fotoboekje was nog steeds niet binnen en ik was nog niet klaar met de voorbereidingen. En mijn a.s. heeft een eigen bedrijf en zou vrij hebben. Alleen kwam er weer werk tussen. We hebben daardoor niet de hele dag samen gehad. Dat was zeker jammer. Maar het past ook allemaal wel weer bij ons. Dingen lopen bij ons nu eenmaal nooit zoals wij ze gepland hebben of zoals we het zouden willen.

Ik had buiten op de tafel met waxinelichtjes een hartje gemaakt. Ik had het schilderij met een paar hartjes ballonnen op de schutting gehangen. Daarnaast had ik 2 fakkels gekocht. het boekje had ik mbv paint uit kunnen printen en in elkaar geplakt. Het liedje "I belong to you" erbij. En dat was dan mijn aanzoek!

Maar het gaat om het besluit wat we nu genomen  hebben!!
Onze ouders, zussen en peetoom/ tante zijn ondertussen al op de hoogte! Nu de rest nog.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #12 Gepost op: 14 december 2009, 23:02:48 »
Congrats!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #13 Gepost op: 15 december 2009, 12:50:49 »
Van harte gefeliciteerd.

marian1313

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #14 Gepost op: 16 december 2009, 21:40:26 »
gefeliciteerd, en het is toch een heel mooi en bijzonder aanzoek geworden!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2009, 21:57:48 »
Gefeliciteerd!

Jory

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #16 Gepost op: 16 december 2009, 22:24:33 »
Van harte gefeliciteerd :) Veel plezier met het plannen!

Suusjeuh

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #17 Gepost op: 23 december 2009, 10:20:45 »
Gefeliciteerd!!!! Uiteindelijk is het aanzoek een leuk verhaal, maar het gaat inderdaad om het antwoord!

zinzi

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #18 Gepost op: 23 december 2009, 10:58:52 »
dankjullie wel allemaal!

Karin082

  • Gast
Plannen Van Mijn Aanzoek Aan Hem?
« Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2010, 22:05:50 »
Gefeliciteerd!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards