collapse

Auteur Topic: Thailand Of Maleisië?  (gelezen 4739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

milkyway

  • Gast
Thailand Of Maleisië?
« Gepost op: 21 februari 2009, 10:27:04 »
Hoi allemaal,

Na lang zoeken hadden we onze perfecte huwelijksreis gevonden. We zouden een individuele rondreis gaan maken naar Java en Bali, met vooraf een stopover op Hongkong en erna nog een strandverlenging. Toen ik afgelopen weekend wilde boeken, bleek dat er voor de door ons gekozen datum geen terugvlucht meer was. Wel twee weken later of twee weken eerder. Helaas kunnen we niet zover schuiven, omdat we gebonden zijn aan onze vakantie op het werk, en natuurlijk aan onze trouwdatum  :tongue: . Via een andere reisaanbieder, die dezelfde reis aanbiedt, hebben we het gisteren nog geprobeerd te boeken. Maar ook die had geen terugvlucht. Wel had die 2 dagen later een terugvlucht, met bijbetaling van 335 euro per persoon  :blink: . In geen 335 jaar! Nu zijn we aan het kijken voor andere bestemmingen en ik ben uitgekomen op Thailand of Maleisië. Beiden spreken me aan. Is iemand van jullie wel eens in een van de landen geweest en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes, milkyway

Niel

  • Gast
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2009, 10:52:43 »
Hi Milkyway,

Ik ben in beide landen geweest! En wij vonden het geweldig.
Wij hebben ge-backpackt door Thailand en Maleisië (en Borneo) .  Belangrijk is om vooraf te bepalen hoe je de individuele rondreis wilt gaan maken,... met een huurauto of openbaar vervoer of uiteraard met een gids die jullie het land laat zien,...

Thailand is eenvoudig bereisbaar, zeker wanneer je nog nooit een individuele rondreis hebt gemaakt. Het land is in de loop der jaren wel toeristischer geworden en op de bekende plekken kan het soms best druk zijn met toeristen. Wij zijn vanaf Bangkok op eigen houtje naar het noorden getrokken (met openbaar vervoer,..erg leuk!) en vanaf Chiang Mai weer teruggevlogen naar Bangkok om vervolgens een aantal dagen op Koh Samui op het stand te liggen en bij te komen... Thailand is fantastisch, de mensen zijn aardig, behulpzaam, het land is mooi en bijzonder. Het is ook nogeens goedkoop (echte Hollander :-P ).

Maleisie vonden wij ook heel goed te doen omdat dit land meer westerse invloeden heeft, betere wegen en beter ontwikkelt. Ook hier hebben wij alles met openbaar vervoer gedaan of met taxi's ed. Op het schiereiland ging alles prima met openbaar vervoer en taxi's ed,.. maar op Borneo hebben we vaak een lokale gids meegenomen omdat bepaalde delen van Borneo slecht begaanbaar zijn en je niet zonder gids de oerwouden en nationale parken in mag. Wanneer je op het schiereiland blijft dan zou ik het zeker met een huurauto doen en dan vooral een bezoek brengen aan de cameron highlands, taman negara, de hoofdstad Kuala Lumpur en de eilanden Langkawi en Penang zou ik zeker niet overslaan.

Mocht je meer willen weten dan stuur maar een pb-tje
Groetjes Niel

Puma in love

  • Gast
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2009, 10:55:14 »
Wij zijn in Maleisië geweest, maar dan op Borneo. Het is weer anders dan op het "vaste land". Borneo vonden wij toen minder toeristisch dan Thailand en dat sprak ons erg aan.
Mensen die en in Thailand en in Maleisië zijn geweest zeggen dat Thailand mooier is.....
Wij vinden Borneo prachtig, maar niet erg geschikt als huwelijksreis. Ze zullen daar ongetwijfeld ook wat luxere accomodaties hebben, maar wij hadden een natuurrondreis en dan verbleef je in de national parks in slechte hutjes. Maar ja, dat had ook weer zijn charme...

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2009, 13:23:41 »
ik ben twee keer in Thailand geweest ( Bangkok, Chiang Mai, Ayyuthaya, Sukhotai, Koh Chang, Phuket en Koh Phi Phi) en ben er VERLIEFD op!! Heerlijk land, betaalbaar, vriendelijke mensen, prachtige stranden, supermooie bezienswaardigheden, heeeeeeeeeeeeeerlijk eten; Thailand is helemaal geweldig!

In welke tijd willen jullie trouwens reizen??

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2009, 13:41:49 »
Ik ben in 2001 in Thailand geweest, in september. Ik heb toen een rondreis van Fox gedaan. De meeste bezienswaardigheden in Bangkok e.d  Het is echt heel goed bevallen.
Maleisië staat heel hoog op ons verlanglijstje. Dit omdat het ons heel mooi lijkt zeker Borneo maar ook omdat we niet naar plaatsen willen waar de ander al eens geweest is.

http://www.fox.nl/groepsreizen/reizen/reis...gemeen.asp?sr=1


Veel succes met kiezen

femkemarije

  • Gast
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2009, 14:55:32 »
Ik ben in Thailand in Chang Mai geweest, vond het erg mooi. Verder is mn man in zuid-thailand geweest (koh samui), vond dat mooi, maar wel veel prostitutie.

Samen zijn we naar Maleisië geweest, eerst singapore, toen Kuala Lumpur, Taman Negara, Cameron Highlands en Langkawi, allemaal gewoon met het openbaar vervoer. We vlogen op met singapore airlines heen en weer (terug: langkawi - singapore - amsterdam) maar je kan ook malaysian airlines doen op KL. Openbaar vervoer is geweldig geregeld, je kreeg zelfs pakjes drinken in de bus soms! En Maleisië is erg erg mooi, vooral de cameron highlands en langkawi. KL is super leuke stad! (en singapore erbij is wel leuk om te doen). Denk dat bangkok 'viezer' is dan KL trouwens. Borneo zijn we niet geweest maar schijnt geweldig mooi te zijn.


De oostkust van het vasteland van maleisie is ook mooi, maar let op regenseizoen. Vooral tioman island is mooi.

Kvam

  • Gast
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2009, 21:56:59 »
Wij hebben als huwelijksreis een rondreis via fox geboekt voor Thailand!
16 dagen+ 1 dag verlening in Bangkok. Wij hebben ook lang getwijfeld waar heen te gaan... We zijn nog nooit naar zo'n land geweest. Heb er zin in!

milkyway

  • Gast
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2009, 11:33:38 »
Fijn dat jullie al zoveel reacties gegeven hebben. Het kan zijn dat ik niet zo snel reageer, want het is hier carnaval, dus ik ben niet vaak thuis deze dagen  :wink:  . Wij trouwen 24 juli en willen daarna op reis gaan. Dus reistijd juli / augustus. We zijn van plan om de reis te boeken via een organisatie als Fox of NRV en dan een individuele rondreis, waarbij je met zijn tweeën een route aflegt in een auto met chauffeur. Vind ik toch wat fijner, dat bepaalde dingen geregeld zijn en dat je zelf maar hoeft in te stappen. Ik zag dat een van deze twee reisorganisaties, Fox of NRV, de reis naar Maleisië aanbiedt als self-drive, maar dat is niks voor ons. Ik ga een van deze dagen nog eens goed naar de bestemmingen kijken. Bedankt alvast!

femkemarije

  • Gast
Thailand Of Maleisië?
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2009, 16:24:35 »
[quote name=\'milkyway\' post=\'209236\' date=\'22 February 2009, 11:33\']Fijn dat jullie al zoveel reacties gegeven hebben. Het kan zijn dat ik niet zo snel reageer, want het is hier carnaval, dus ik ben niet vaak thuis deze dagen  :wink:  . Wij trouwen 24 juli en willen daarna op reis gaan. Dus reistijd juli / augustus. We zijn van plan om de reis te boeken via een organisatie als Fox of NRV en dan een individuele rondreis, waarbij je met zijn tweeën een route aflegt in een auto met chauffeur. Vind ik toch wat fijner, dat bepaalde dingen geregeld zijn en dat je zelf maar hoeft in te stappen. Ik zag dat een van deze twee reisorganisaties, Fox of NRV, de reis naar Maleisië aanbiedt als self-drive, maar dat is niks voor ons. Ik ga een van deze dagen nog eens goed naar de bestemmingen kijken. Bedankt alvast![/quote]


in maleisië rijden ze ook nog links, dus als je dat niet gewend bent is het wel wennen :wink: dus goed dat je dat niet doet.

Moet echt zeggen dat Maleisie zelf echt heel erg goed te regelen is hoor, en het openbaar vervoer kost echt helemaal niets! Het voordeel van zelf regelen is dat je zelf je hotels kan kiezen en bij zo'n vaste rijd van fox oid zit je vaak vast aan bepaalde hotels. Ik zou het echt overwegen, mocht je maleisie willen, dan kan ik je genoeg tips geven en ik weet dan Anke dezelfde reis ongeveer heeft gemaakt.

Veel plezier met de carnaval!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards