collapse

Auteur Topic: Welke locatie past bij "klein trouwen"?  (gelezen 48043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

menniej

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #25 Gepost op: 4 september 2008, 19:45:03 »
[quote name=\'.Lily.\' post=\'177555\' date=\'04 September 2008, 14:50\']hoe komen jullie op zo weinig mensen?? zuuuuchtt geloof me deze 600 zijn echte familie vrienden en kenissen...


maar het is superleuk om te organiseren...alleen wat duurder allemaal :tongue:[/quote]

Mijn moeder's kant van de familie is zeer groot, mijn vader's kant ook.
Mijn stiefvader's kant kan nog wel en mijn stiefmoeder's kant is 5 man.

De familie van mijn AS is ook best groot (niet zo groot als moeders of vaders kant  :tongue: )
Als ik die ALLEMAAL uit nodig, kom ik ook rond dat aantal ja  :tongue:
Maar ik zie meer dan de helft al jaren niet, dus die ene dag al helemaal niet...


Maar lijkt me wel geweldig, ik zou het zelf niet kunnen regelen en de hele avond kletsen ermee. petje af!

.Lily.

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #26 Gepost op: 5 september 2008, 00:55:35 »
kletsen met je gasten??? neeh joh! je zit gewoon aan een bruidstafel....hahha

mvdylan

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #27 Gepost op: 5 september 2008, 08:21:57 »
oke dat klinkt inderdaad echt als een amerikaanse bruiloft. Dat vind ik zelf zo onpersoonlijk.
Maar gelukkig heeft ieder zijn eigen idee,gevoel en mening.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #28 Gepost op: 5 september 2008, 09:50:05 »
Wij trouwen met z'n tweetjes en alleen de ambtenaar is er bij in Australië.
4 maanden later geven we een feest voor ongeveer 60 mensen.
De receptie is alleen voor opa's en oma's omdat die die drukte van het feest niet leuk vinden.

menniej

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #29 Gepost op: 5 september 2008, 14:24:33 »
Volgens mij lukt dat ook niet om op de middag/avond zeker 1x met alle gasten te kwebbelen als je er ruim 600 hebt  :lol2:
Maar zelf vind ik wel dat dat erbij hoort, ze komen tenslotte voor ons (misschien sommige voor het eten en drinken :lol2:) en dan is dat wel gepast. Maar dat is natuurlijk ieders eigen ding!

Pindakaas

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #30 Gepost op: 10 september 2008, 11:14:33 »
HEerlijk topic dit, meeste gaan over uitbundige trouwerijen.

Wij houden het ook simpel. Bij de ceremonie en taart/borrelen maximaal 60 mensen en savond bij het diner 20! We gaan enkel mensen uitnodigen waar we iets mee hebben, dus geen ooms/tantes die we al geen jaren meer hebben gezien. Maar wel die ene tante waar ik wel veel contact mee heb. Kan me echt niets schelen dat sommige zich dan gepasseerd voelen. Ik nodig ook mijn collega'tje uit die meer een vriendin is geworden. Maar echt niet alle collega's. Gewoon geen zin in.

Wij hebben al heel snel na onze aankondiging aan iedereeen verteld dat we de bruiloft heel klein houden. Dus niemand verwacht een uitnodigen, dus als ze 'm wel krijgen zijn ze alleen maar verrast!

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #31 Gepost op: 10 september 2008, 12:06:34 »
wij houden het ook klein, zo', 25 daggasten, en nog 25 mensen die 's avonds komen voor het feest. We doen een leuk buffet in een schattige herberg, en een gezellig feestje met een dj. Wij trouwen omdat we veel van elkaar houden, en dat graag willen laten zien en vieren. Maar dit delen we wel leiver alleen met mensen die ons nabij staan. En ook willen we het zelf kunnen betalen, zonder geld te moeten lenen.

Herah

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #32 Gepost op: 10 september 2008, 21:20:36 »
Hallo!

Ben vrij nieuw hier op dit forum, maar heb gelijk al een interessant topic ontdekt: klein trouwen! Wij denken er ook over om het klein te houden. Ik hoop hier wat leuke ideetjes op te doen, vooral over de invulling van de dag. Want wat is nou leuk om met een kleine groep te doen tijdens je feest? Overdag spreekt wel voor zich, maar ik vraag me af wat 's avonds handig is. Een diner vind ik erg gezellig, maar dan zit je natuurlijk veel en het is wel leuk als er wat uitwisseling plaatsvindt en niet iedereen stijf op z'n plek blijft zitten.
Zelf zijn wij geen dansers, dus een band of dj hoeft niet zo (is dat wel leuk met een man of dertig?). Maar zonder dat kan ik me voorstellen dat het feest na het diner toch wel wat doodbloedt. Heeft iemand nog een leuk idee hoe de avond na het diner wat op te vullen? Hoeft natuurlijk niet, we kunnen daarna de avond ook afsluiten, maar ik zou het op zich wel leuk vinden dan nog 'iets' gezamenlijk te doen en rond een uur of twaalf samen weg te gaan.

Heeft iemand misschien ervaringen of leuke ideetjes?

Groetjes

Herah

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #33 Gepost op: 13 september 2008, 12:50:43 »
je kan entertainment huren? op de bruiloft van mijn zwager hadden ze een geweldige artiets die kaarttrucs deed, en dat was echt een mega succes!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #34 Gepost op: 9 maart 2009, 15:38:59 »
Wij trouwen klein in een middeleeuws dorpje in Italië, en daar zijn 18 gasten bij. Wij verzorgen alles in de villa voor drie dagen en twee nachten, maar we hebben onze gasten wel gevraagd om hun reis naar Italië te regelen en te bekostigen. Twee weken later geven we een feest in Nederland voor ongeveer 100 mensen.

madelief28

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #35 Gepost op: 9 maart 2009, 17:02:21 »
Wij willen het ook heel klein houden; alleen wij samen. We zijn bezig met het regelen van ons huwelijk in Zuid Afrika, om daarna een mooie rondreis te maken.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #36 Gepost op: 10 maart 2009, 17:44:50 »
O jee, dan trouw ik echt mini! Eten met ouders, schoonouders, broer, zussen en aanhang, totaal 12 mensen. Inclusief onszelf, haha!
Wil er ook geen heisa van maken, gewoon trouwen, met zn allen uit eten en klaar!

*edit: het is uiteindelijk 30 mensen geworden totaal :)*
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2010, 15:05:10 door Lynnz »

Gosia

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #37 Gepost op: 10 maart 2009, 23:25:43 »
@Lynnz , het kan nog kleiner :wink: 10 inclusief onszelf . Maar voor de rest doen we net als jullie .

Nelle

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #38 Gepost op: 11 maart 2009, 22:00:36 »
Ook wij trouwen klein.
Alleen onze ouders, broers en zussen (waarvan 1 met 3 kinderen...' en 2 beste vrienden.
In totaal 16 personen.

We hebben iets van een receptie overwogen zodat ooms en tantes en collega´s ook kunnen komen maar uiteindelijk doen we dat toch niet. Mijn familie is wel groot en heeft wel een ´feesttraditie´ en ik heb met hen goed conctact maar ik ben ook ongever de eerste die geen ooms en tantes uitnodigt. De familie van mijn vriend is ook groot maar het conctact minder hecht. We sturen wel een ´we zijn getrouwd fotokaartje´.

De gasten komen bij ons thuis.
We trouwen in een kasteel waar we met paard en koets-wagen heen gaan.
Daarna weer terug naar huis voor de taart en daarna gaan we met de groep ´kookworkshoppen´. Dat duurt de hele avond.
We zijn erg benieuwd hoe het gaat worden.

wwwer

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #39 Gepost op: 15 maart 2009, 13:54:59 »
wij trouwen ook klein...
ik denk dat we rond de 30 gasten zullen hebben. We nodigen alleen de mensen uit die ons echt dierbaar zijn.
Trouwen, daarna een lunch met taart en klaar.

Hier hebben we voor gekozen omdat we zoizo geen zin hadden om er heel veel geld aan kwijt te zijn tevens krijg je dan al snel een feest met vage bekende en verplichte bezoekers.

Inmiddels hebben we de eerste negatieve reacties al gehad van mensen die teleurgesteld waren dat ze niet welkom zijn. en dat is echt pech, we houden het klein en heel besloten. Het zijn echt de mensen die van feest naar feest lopen, en de rest van de tijd zie of hoor je ze niet..

Wij trouwen! Het is onze dag.

Carolina

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #40 Gepost op: 15 maart 2009, 14:32:31 »
De buirloften waar ik altijd geweest ben waren groot, met dus een paar honderd mensen. Dat vond ik heel gezellig altijd. Totdat ik op studenten bruiloften kwam. Die waren kleiner ook omdat ze een beetje minder geld te besteden hadden. Dat vond ik eigenlijk wel zo leuk! Het heeft iets liefs, bijzonder. Ik kan dat niet goed onder woorden brengen. Het is charmant denk ik.
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2010, 09:47:51 door Carolina »

Jen-b

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #41 Gepost op: 18 maart 2009, 11:12:32 »
@ ellen84,

misschien is dit iets? Huis ferme de foy een vriendin is hier getrouwd (niet helemaal officieel, dit deed ze in nl, op maandag ochtend) wij zijn daar het hele weekend geweest, kunnen 32 mensen blijven slapen...

hopelijk heb je er wat aan..

Oscar

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #42 Gepost op: 22 maart 2009, 15:14:23 »
Zo wat leuk om te zien dat er best veel mensen 'klein trouwen', nou wij gaan dus ook voor klein, 8 mensen(ouders zussen en broers + aanhang).
We hebben er erg lang over zitten praten wat te doen, groot feest, veel mensen of klein feest weinig mensen??? Wie in hemelsnaam uit te nodigen...Indien de ene tante wordt uitgenodigd moeten al die anderen er ook bij, hoe meer mensen hoe duurder, waar ik dus geen zin in heb, ik vind een huis kopen, of geld sparen voor kids belangrijker dan een dure bruiloft.

We hebben 8 mensen uitgenodigd en hebben een boot gehuurd om daar het aperitief te houden nadat we getrouwd zijn, vervolgens hebben we een klein zaaltje afgehuurd waar we een uitgebreid diner zullen hebben, lekker relaxed en geen verplichtigingen!
De volgende dag gaan wij op huwelijksreis  :rolleyes:

Mijn vraag is nu aan jullie, hoe moet ik dat in vredesnaam vertellen dat we gaan trouwen, maar dat al die luitjes eigenlijk echt niet mogen komen, moet ik nou net alsof doen dat ik niet ga trouwen, alles verzwijgen?? ik weet namelijk zeker dat er problemen zullen ontstaan, of zeggen dat we gaan trouwen maar niets doen...  :blink:  Hebben jullie tips??

(Hoe komt het toch altijd dat mensen het ''normaal'' vinden dat ze uitgenodigd worden ?), een bruiloft is voor mij iets intiems.

Groetjes,

Oscar  :laugh:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #43 Gepost op: 22 maart 2009, 15:25:44 »
Je kunt twee dingen doen denk ik (overigens, welkom hier :biggrin:)
Ofwel helemaal niks zeggen, trouwen en dan achteraf een kaartje sturen dat jullie getrouwd zijn.

Of gewoon zeggen dat je in besloten kring trouwt. Klaar. Jullie trouwdag, jullie gasten :biggrin:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #44 Gepost op: 23 maart 2009, 15:56:21 »
Misschien kun je achteraf kaarten sturen met:Wij zijn getrouwd!!

lune

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #45 Gepost op: 23 maart 2009, 17:05:04 »
Ik zou gaan voor achteraf kaarten sturen, zeker omdat je zegt dat er mensen problemen van gaan maken.. Liever achteraf gezeur erom dan dat het je voorbereidingen/plezier vergalt en je misschien toch aan het twijfelen wordt gebracht.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #46 Gepost op: 23 maart 2009, 17:51:04 »
Ook wij hebben het relatief klein gehouden, 's middags ceremonie en receptie voor 50 personen en 's avonds eten en feest voor 25 personen.
Wij hebben het gewoon open gehouden en iedereen verteld dat we gingen trouwen (al redelijk vroeg, september / oktober, terwijl we in mei zijn getrouwd). Ook wij kregen reacties van Oh leuk, feestje!!! Heb toen gereageerd dat ze de uitnodiging dan maar af moesten wachten, want het duurde nog wel even!!
'
Velen van die groep die dat zeiden hebben we niet uitgenodigd en ook nooit geen reactie op gehad!

Ik weet niet of die trouwerij van 600 personen al heeft plaatsgevonden. Maar je hoeft toch niet de hele familie uit te nodigen? Als wij de complete familie zouden hebben uitgenodigd, dan kwamen we alleen qua familie ook boven de 150 personen. We zijn beiden de jongsten in de familie, dus de meeste neven en nichten hebben ook al kinderen. We hebben er voor gekozen puur alleen voor de ooms en tantes. Uiteindelijk zijn er 25 ooms en tantes gekomen op onze trouwdag (zijn ook nog een deel die aan de andere kant van het land wonen). Van een aantal neven en nichten hebben we een felicitatiekaartje gekregen, van anderen weer niet. En als je dan toch de helft van je ooms en tantes nooit ziet, dan toch alleen maar naaste familie en goede vrienden? Ik moet er niet aan denken om voor 600 personen een feestje te moeten geven!!

Achteraf had ik het nog wel kleiner willen houden, maar het was een geslaagd feest. Op zo'n manier kun je wel met iedereen praten die je hebt uitgenodigd. Je moet iemand uitnodigen omdat je diegene erbij wilt hebben, en niet om het uitnodigen.

En Oscar.... als je echt problemen verwacht... inderdaad een kaartje na afloop sturen met "Wij zijn getrouwd".  Wat ik ook 1 keer heb meegemaakt. Zij was zwanger, en ze hadden samen niet iets op papier staan. Maar omdat ze beiden het trouwen niet van grote waarde zagen, zijn ze in zeer besloten kring getrouwd. Alleen met broers/zussen en ouders. En ze hadden 's avonds een bbq georganiseerd voor alle vrienden (ong. 30 personen) "ter gelegenheid van hun "nieuwe" huis" (ze woonden er al 2 jaar). In de tuin hebben ze toen een groot bord geplaatst dat ze getrouwd waren.

Succes!!

Liefs Rixt

Trouwring

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #47 Gepost op: 8 april 2009, 15:52:24 »
Wij trouwen klein, onze gastenteller staat nu op 30 mensen! Nog geen uitnodigingen of wat gestuurd, dus er niet echt reacties op gehad, maar ik verwacht daarmee geen problemen. Op de receptie is iedereen welkom (stadhuis, kerk ook) alleen het feest is besloten, naja, prima toch?

Trouwring

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #48 Gepost op: 8 april 2009, 15:55:32 »
[quote name=\'Oscar\' post=\'218661\' date=\'22 March 2009, 16:14\']Mijn vraag is nu aan jullie, hoe moet ik dat in vredesnaam vertellen dat we gaan trouwen, maar dat al die luitjes eigenlijk echt niet mogen komen, moet ik nou net alsof doen dat ik niet ga trouwen, alles verzwijgen?? ik weet namelijk zeker dat er problemen zullen ontstaan, of zeggen dat we gaan trouwen maar niets doen...  :blink:  Hebben jullie tips??[/quote]

De tante en oom van een vriendin van mij gingen op vakantie en zijn daar getrouwd. Alleen was er bij hen helemaal niemand bij. Voor haar moeder hebben ze toen een 'wij zijn getrouwd'kaart in een van haar boeken gelegd, toen ze net getrouwd waren hebben ze haar gebeld en gezegd dat ze in dat boek moest kijken. En verder hebben ze de kaarten gestuurd vanaf het vakantie-adres, toen ze terugkwamen vond iedereen het alleen nog maar heel leuk voor ze! Ze hadden er ook opgezet van: mocht je de trouwfoto's willen bewonderen, bel dan voor een afspraak (of zoiets). Iedereen die er nog behoefte aan had kon dan nog langs komen.

Carolina

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #49 Gepost op: 8 april 2009, 15:58:34 »
ik denk altijd: "het is de bruiloft van het paar dat trouwt, dus zij bepalen ook wie er komt."
Maar als ik zou weten dat een stel gaat trouwen en ik ben niet uitgenodigd zou ik toch even een felicitatie kaartje sturen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards