collapse

Auteur Topic: Het grote tafelschikkingstopic  (gelezen 33890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #75 Gepost op: 9 mei 2011, 09:53:35 »
Wij doen ook aan een tafelschikking, zijn tussen de 19 en 25 gasten (we weten het nog niet precies :wink:). Vind het eigenlijk wel heel sjiek.

Djulietaah

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #76 Gepost op: 9 mei 2011, 15:34:05 »
Wij gaan barbecueƫn dus geen tafelschikking. Vind dat ook zo geforceerd. Iedereen mag gewoon lekker gaan zitten waar die wil zitten, ze gaan niet twijfelen hoor. Scheelt ook dat mijn schoonfamilie tegen iedereen en alles aanpraat :)

Ik had verwacht dat minder mensen een tafelschikking zouden doen trouwens.
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2011, 15:34:43 door Djulietaah »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #77 Gepost op: 9 mei 2011, 15:43:10 »
Wij doen ook een tafelschikking... Dan is het voor iedereen duidelijk waar je zit, naast wie je zit, en ik vind het voor mezelf ook wel prettig... Ik hou wel van duidelijkheid ;-)!

Het ligt er ook wel aan wat voor diner je doet...met een buffet of bbq vind ik het bijv anders dan een zittend diner.

MichelleJ

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #78 Gepost op: 10 mei 2011, 16:32:00 »
Wij willen dit ook doen. Zitten met 36 man, dus beetje duidelijkheid is voor iedereen wel fijn. Na het hoofdgerecht kunnen we evt wisselen (bijvoorbeeld)
Ik denk dat we kaartjes laten maken en op de achterzijde het menu laten zetten wat die persoon heeft besteld (men heeft van te voren al aan moeten geven of ze vlees/vis/vega willen)

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #79 Gepost op: 10 mei 2011, 16:51:23 »
Wij doen waarschijnlijk ook zoiets. We eten met 20 man en het ligt aan het weer of we binnen of buiten eten. Binnen zijn het 3 ronde tafels en buiten 1 lange tafel (uit mn hoofd). Vind het wel handig om een beetje duidelijkheid te hebben. Vorig jaar was het bij mn vriendin zo'n zootje, dat hoeft voor mij niet!

Bride-77

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #80 Gepost op: 10 mei 2011, 21:04:44 »
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. kinderen aan tafel.
Wij hebben ronde tafels dus ze aan het tafel-einde laten zitten valt zowiezo af. De jongste is net 3 (en dat is 1 van ons zelf  :wink:), die is eigenlijk nog net wat te jong om zelf aan een 'kindertafel' mee te eten. Maar ja, hem als enige bij ons zetten dat accepteert hij waarschijnlijk niet :wink:. Ik heb dus maar een 'bruidsjonker' slab voor hem gekocht, dan kan hij toch bij z'n zus en neven en nichtjes aan tafel zitten en lekker z'n gang gaan  :wink:.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 21:08:58 door Bride-77 »

jennenjos

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #81 Gepost op: 13 juni 2011, 13:52:47 »
Ik vraag me af of een tafelschikking handig is.
Mijn daggasten zijn in totaal familie en dat zijn 95 mensen. We weten uit ervaring wie allemaal bij elkaar zit. De avondgasten zij collega' 's en vrienden, ook in duidelijke groepjes en in totaal ongeveer 50 mensen

Wat ik wil voorkomen is dat er bv een groep van 6 aan een tafel voor 12 gaat zitten waardoor die grotere groep niet bij elkaar kan zitten.

 Denk dat het voor de sfeer ook veel leuker is als mensen bij elkaar zitten die ook bij elkaar passen.

Wat denken jullie?
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2011, 15:38:36 door jennenjos »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #82 Gepost op: 13 juni 2011, 14:27:35 »
Ik neem aan dat mensen wel snappen dat alles eerlijk verdeeld moet zijn en dat ze dus niet met een klein groepje de grote tafels best houden.
Misschien kan je ceremoniemeester hier ook in sturen.

jennenjos

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #83 Gepost op: 13 juni 2011, 15:37:58 »
We hebben niet echt een cermoniemeester maar mijn schoonzus coƶrdineert e.e.a.

Ik doe bij binnenkomst gewoon een mooi bord met welkom en de namen gelinked aan tafels
Zoek ik leuke namen voor uit.

Orde maar toch gezelligheid

twijfeltje

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #84 Gepost op: 13 juni 2011, 16:35:09 »
Ook wel een leuke creatieve oplossing.
Hopelijk werkt het en is het een tip voor anderen.

suzanned

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #85 Gepost op: 14 juni 2011, 12:50:05 »
Wij waren er van overtuigd dat we een tafelindeling zouden maken. Nu doen we het toch maar niet :)
Ik heb besloten het maar gewoon los te laten en me niet te interesseren voor andermans irritaties, lekker laten gaan.
Wel een heel lekker idee dat ik daar niet over na hoef te denken.... je doet het toch nooit goed :S

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #86 Gepost op: 14 juni 2011, 13:18:25 »
Wij hadden eerst besloten om ook geen tafelschikking te doen..ik dacht ze verzinnen het zelf wel. Maar toen de dag naderde waren we bang dat mensen dan zouden gaan dralen om de tafels heen om een plekje te zoeken om zo niet naast die ene tante oid te zitten. Dus hebben we wel een tafelschikking gedaan en moet zeggen dat het dan ook vlekkeloos verliep :) Was eigenlijk zo in elkaar gezet.

Aan andermans irritaties moet je je sowieso geen zorgen maken, want het is jullie dag!!

suzanned

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #87 Gepost op: 14 juni 2011, 19:31:31 »
Wij hebben ons al urenlang gebogen over een mogelijke tafelindeling en wij kwamen er gewoon niet uit. Wij zijn trouwens niet met zo'n groot groepje, 16 man (inclusief onszelf).

Fee

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #88 Gepost op: 14 juni 2011, 21:45:25 »
Ik had een hele mooie tafelschikking, kwamen we er vandaag achter dat we twee gasten waren vergeten :sad: Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Nu zit ik met 33 gasten, dus nog een priemgetal ook!
Mijn a.s. gaat waarschijnlijk een stukkie software schrijven om nu de meest optimale tafelindeling te maken.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2011, 21:46:12 door Fee »

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #89 Gepost op: 14 juni 2011, 22:16:36 »
Wij hadden ook een tafelschikking. Ik heb zelf naamkaartjes gemaakt in onze themakleuren.
Op deze manier wilden we voorkomen dat mensen bij elkaar zaten waarvan we wisten dat het niet zo goed klikte.
We hebben 1 tafel gedaan waar alle kinderen/jongeren aan zaten.

Ik vind het idee dat het bruidspaar iedere gang aan een andere tafel gaat zitten bij andere gasten erg leuk! Bij ons was het helaas niet goed haalbaar, dus hebben we dat niet gedaan. Maar het is wel leuk, want dan heb je met iedereen contact.

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #90 Gepost op: 16 juni 2011, 10:38:00 »
Wij hadden ook een tafelschikking. Ik heb zelf naamkaartjes gemaakt in onze themakleuren.
Op deze manier wilden we voorkomen dat mensen bij elkaar zaten waarvan we wisten dat het niet zo goed klikte.
We hebben 1 tafel gedaan waar alle kinderen/jongeren aan zaten.

Ik vind het idee dat het bruidspaar iedere gang aan een andere tafel gaat zitten bij andere gasten erg leuk! Bij ons was het helaas niet goed haalbaar, dus hebben we dat niet gedaan. Maar het is wel leuk, want dan heb je met iedereen contact.


Bij ons was het wel haalbaar om te wisselen van tafel tijdens de gangen. Was erg leuk! Zo spreek je mensen die je misschien gedurende de drukte van de dag, nog niet hebt gesproken. Wij deden ook oudjes bij oudjes en de jongeren bij elkaar.
We hadden een menu opgesteld met de locatie en mensen konden van tevoren kiezen wat ze wilden (vlees of vis). Toen ik heb zelf menukaarten gemaakt met hun keuze en de namen voorop. Zo hadden we menukaarten en tafelschikking ineen!

Fee

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #91 Gepost op: 16 juni 2011, 12:06:21 »
Wij blijven juist op onze plek zitten en de gasten verplaatsen 3x. Op deze manier komt iedereen een keer bij ons aan tafel en zitten de gasten zelf ook iedere ronde weer met andere mensen aan tafel voor nieuwe verfrissende gesprekken.

Wij zetten 'jong' (25-35 jaar) en 'oud' (55-65 jaar) wel door elkaar. Op verjaardagen klets ik ook net zo makkelijk met ooms en tantes als met vrienden van onze leeftijd. Bovendien was mengen voor ons de makkelijkste oplossing om te zorgen dat alle tafels even groot zijn.

suzanned

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #92 Gepost op: 18 juni 2011, 12:47:52 »
Ik had een hele mooie tafelschikking, kwamen we er vandaag achter dat we twee gasten waren vergeten :sad: Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Nu zit ik met 33 gasten, dus nog een priemgetal ook!
Mijn a.s. gaat waarschijnlijk een stukkie software schrijven om nu de meest optimale tafelindeling te maken.

Sorry kan het even niet laten maar 33 is geen priemgetal... is deelbaar door 1, 33 en ook deelbaar door 11. Maar natuurlijk wel erg balen dat je er twee vergeten was!

Ik zie dat er best veel zijn die een flinke groep hebben met het diner, lijkt mij een behoorlijke organisatie. Ik vond onze naaste familie met 16 personen al veel... maar dat valt dus wel mee als ik het hier zo zie.

twijfeltje

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #93 Gepost op: 18 juni 2011, 14:59:05 »
Sorry kan het even niet laten maar 33 is geen priemgetal... is deelbaar door 1, 33 en ook deelbaar door 11. Maar natuurlijk wel erg balen dat je er twee vergeten was!
Ik kan het dan ook niet laten, maar een priemgetal kun je altijd delen door 1 en door 'zichzelf'.
Anders zou niets een priemgetal zijn...

Je kunt het in dit geval delen door 3 en 11.
Daardoor is het geen priemgetal.

Nanna

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #94 Gepost op: 18 juni 2011, 17:11:19 »
Grappig hoe iedereen er anders over denkt,
Wij hebben beiden gescheiden ouders, die hebben ook allemaal een nieuwe partner (sommige met gezin). We hebben niet eens geprobeerd om een tafelschikking te maken. Ze kunnen namelijk niet echt goed met elkaar over weg. Uiteindelijk deden we een bbq en iedereen mocht kiezen waar hij of zij ging zitten. Dan konden wij ook niets fout doen. Uitieindelijk zag je de gezinnen bij elkaar gaan zitten. Prima! Was heel relaxed. Ik ben op dezelfde stoel blijven zitten (even uitblussen) en mijn man is steeds bij een andere tafel erbij gaan zitten. Dus we zaten niet eens naast elkaar. Maar het was echt prima zo, lekker los en ongedwongen.

Sarah_2706

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #95 Gepost op: 18 juni 2011, 23:45:41 »
We hebben een buffet, dus geen tafelschikking. Het is een groep van 50 man dus dan loop je tenminste ook niet het risico dat de helft van de gasten al eten heeft en het ziet afkoelen terwijl de rest nog uitgeserveerd moet worden. Plus dan heb je niet van die ongemakkelijke stiltes, en onze familie is gaat best wel uit zichzelf met 'nieuwe' mensen praten.

Kay

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #96 Gepost op: 19 juni 2011, 20:59:08 »
Wij hadden wel een tafelschikking gemaakt (34 volwassenen).
Ons feest was er eentje waarbij kinderen overdag welkom waren, maar tijdens het formele diner (van 19.30 uur tot 23.00 uur) niet...dus konden ouders ervoor kiezen de kinderen mee te nemen overdag en dan eventueel laten ophalen of wegbrengen voor het diner, of de hele dag rustig met zijn tweetjes zonder kinderen.

Wij (al niet meer een piepjong stel) hebben bewust voor een diner gekozen zonder (kleine) kinderen, omdat we echt een rustig diner met volwassenen wilden. We hadden een grote, lange tafel en het diner was werkelijk erg goed. Met zo'n diner (waarbij ze uren stil moeten zitten) doe je kindertjes dus absoluut geen plezier, vandaar deze keuze.
Eerst een beetje moeilijk want er zijn toch een drietal echtparen met nog kleine kinderen bij, maar ze hebben allemaal vrede gehad met onze keuze en daadwerkelijk genoten van het diner.
En wij waren echt heel erg blij met de door ons gemaakte keuze, geen moment spijt gehad (oh en ja, dus ook zeker een tafelschikking gemaakt, met hele lieve naamkaartjes: witte met een wedding bell in een open hartje ;-).
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2011, 21:10:24 door Kay »

Lotte09-09

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #97 Gepost op: 19 juni 2011, 21:55:18 »
[font="Century Gothic"]Ik ga me lekker mengen. Wij hebben ook geen tafelschikking. Ten eerste omdat AS dat onzin vindt en ten tweede omdat wij hopen op goed weer en dan buiten eten (we hebben BBQ als eten).
Wat we wel doen is voor de ceremonie ongeveer een indeling maken. Dit omdat de opa van AS ontzettend vervelend adem haalt (wat nergens voor nodig is, maar wel zwaar irritant). Ik wil heb absoluut niet horen tijdens de ceremonie, maar hem ook niet het gevoel geven dat hij er niet bij hoort. Ik riep namelijk eerst dat hij helemaal achteraan mocht gaan zitten :wink:
Nu hebben we besloten om voor de familie een indeling te maken zodat de mensen die iets te doen hebben tijdens de ceremonie (bruidskids, ouders, getuigen, CM) op een gunstige plek zitten en dat door die indeling we de Opa bij de familie zetten maar wel zo ver mogelijk van ons af. Als de familie zit, mag de rest van de gasten aansluiten.
Het is enigszins off-topic maar ik vond het relevant genoeg om te delen.
Tijdens het eten zorgt de oom van AS ervoor dat opa niet te veel bij ons in de buurt is. Die man is echt niet onaardig ofzo (ook niet hartelijk, verre van) maar wil heb ook niet kwetsen (al had hij, als ik 100% naar mezelf had gekeken er niet persee bij hoeven zijn, maar goed... mijn oma is ook een beetje gek en die zou ik voor geen goud willen missen, dus ik begrijp absoluut dat AS hem erbij wilt, en voor de vader van AS zou het ook wel heel naar zijn als opa niet mag komen)

Om nog even verder te gaan... ik snap een indeling, maar om een indeling te maken zodat mensen die niet met elkaar om kunnen gaan uit elkaar te houden... Als het goed is zijn het allemaal volwassenen en hebben ze het fatsoen om normaal te doen, zeker op die speciale dag! Als ik een indeling zou maken, dan zou ik het doen om te zorgen dat AS en ik bij de mensen zitten bij wie we willen zitten.

Voor degene die een indeling gaan maken, succes![/font]

Fee

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #98 Gepost op: 20 juni 2011, 19:30:08 »
Sorry kan het even niet laten maar 33 is geen priemgetal... is deelbaar door 1, 33 en ook deelbaar door 11. Maar natuurlijk wel erg balen dat je er twee vergeten was!

Idd, stom, helemaal de 11 vergeten. Ach ja, met het regelen van een huwelijk moet ik al aan zoveel dingetjes denken. :biggrin:

Marretje

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #99 Gepost op: 20 juni 2011, 19:39:51 »
Wij hadden geen tafelschikking..
Iedereen kon gaan zitten waar hij of zij maar wilde.
Omdat we een warm/koud buffet hadden en iedereen wel een paar keer van zijn plek ging voor een volgend rondje, kwam er telkens een ander op de vrijgekomen stoelen zitten..
Dus elke keer weer andere gasten om mee te kletsen, lekker ongedwongen en relaxed.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2011, 19:42:38 door Marretje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards