collapse

Auteur Topic: 'Weggegeven' worden  (gelezen 146065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #75 Gepost op: 17 november 2005, 22:31:54 »
[quote name=\'Essie\' post=\'64975\' date=\'17 November 2005, 12:14\']btw: hoe zit dat dan met muziek, als je alleen in het stadhuis trouwt, en je vader geeft je weg, moet er dan ook echt een nummer gedraaid worden, voor die 3 meter, haha, ik vind dat een beetje onzin, maar is het raar om helemaal geen muziek te doen?[/quote]
Het is natuurlijk wel erg romantisch als je binnekomt lopen op een mooi muziekje...de muziek zetten ze trouwens al aan voordat je binnenkomt...dit was bij ons in ieder geval zo...

svdh

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #76 Gepost op: 18 november 2005, 09:25:24 »
Ik word ook "weggegeven" door mijn vader in de kerk.
Dus dat worden dikke tranen.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2005, 09:25:49 door svdh »

Aura

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #77 Gepost op: 7 december 2005, 19:30:43 »
Ik wordt ook weggegeven door mijn ''stief'' PAPA! hij is de hele reden waarom dat we vervroegd gaan trouwen. Helaas is mijn vader erg ziek en we duimen dan ook dat hij er zeker bij is...lopend en wel. En zo niet dan duw ik hem gewoon voort in de rolstoel...maar weggeven zal hij mij hahahhaa..

vlinderbloem

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #78 Gepost op: 9 december 2005, 10:06:15 »
Jaaa mijn papa geeft mij ook weg! In het gemeentehuis dan want wij trouwen niet in de kerk.
De gasten en mn aanstaande gaan al naar binnen, dan gaat de muziek spelen en dan komen mn papa en ik naar binnen.
Mn vader vond het eerst ook wel een beetje een eng idee, maar toen ik zei dat hij dit maar 1x in zn leven zou kunnen doen (enige dochter) toen wilde hij toch wel heel graag! Maar dat wordt wel dik huilen ja. Pfff

petra3

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #79 Gepost op: 14 december 2005, 20:09:15 »
Ik ook  :biggrin: ...

AppelPeer

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #80 Gepost op: 5 november 2006, 18:20:17 »
Ja, het is moeilijk. We trouwen alleen voor de wet, dus niet voor de kerk.
Mijn vader hebben we al gevraagd mij weg te geven, voordat we trouwlokatie hadden. Nu we trouwlokatie hebben, gewoon bij stadhuis van onze gemeente, blijkt dat het niet zo makkelijk / mooi is als dat je op tv ziet (Amerikaanse gebruiken).

Voor de deur van stadhuis staat de auto. Dan binnen door de gang en dan in 'n trouwzaal. Maar in die trouwzaal is er geen 'pad' naar de voorzijde tussen de banken door. De deur is aan zijkant van trouwzaal... Dus eigenlijk van ingang trouwzaal tot onze zitplaats is ±4 meter. Is dat nu nog de moeite waard? En wanneer stappen we/stapt hij uit de auto? Ik zit daar nu wel mee, aangezien ik mijn vader niet wil teleurstellen als dit niet meer doorgaat...

Van mijn aanstaande hoeft dit niet, nu wilt hij gewoon saampjes naar "het altaar" lopen, om het zo te noemen...
« Laatst bewerkt op: 5 november 2006, 18:30:10 door AppelPeer »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #81 Gepost op: 5 november 2006, 19:09:13 »
Ik wordt niet weggegeven, Ruben vond het maar niks.
Die wil ook graag naar voren lopen, als bijna getrouwd stel.
Daarbij heb ik het er ook nooit met mijn vader over gehad, ik vind het prima.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #82 Gepost op: 5 november 2006, 20:18:45 »
Mijn vader wilde het ook graag. Ook bij ons was de afstand van de ingang van de trouwzaal naar het bankje niet ver. Ook een paar meter maar. Dit maakte voor ons echter niet uit. Het gaat om het idee en hij wilde het graag! Was al speciaal om terwijl iedereen al in de zaal zit met je vader met zijn tweetes nog in de hal te wachten. Als je het je vader al gevraagd hebt, misschien kun je vragen hoe ie er nu over denkt nu hij weet waar het is?

Gwen

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #83 Gepost op: 5 november 2006, 21:35:58 »
Ik wordt ook weggegeven, ook al is de afstand niet zo ver. Lijkt me gewoon zo mooi!

Als je het echt niet meer wilt. Dan zou je toch eens met je vader moeten praten.
Mijn vader zou ik wel teleurstellen als ik nu zou zeggen dat ie me niet meer weg mag geven. Maar misschien vind je vader het helemaal niet erg!

Christa

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #84 Gepost op: 8 november 2006, 21:25:49 »
Ik word in de kerk ook weg gegeven door mijn vader, vind ik heel bijzonder..
En daar zullen ook wel wat tranen gaan vloeien denk ik.

Groeten Christa


www.richardenchrista.onzebruilof
tsite.nl

Tina NN

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #85 Gepost op: 25 januari 2007, 20:13:16 »
Hoi,

Zoals al wel eerder aangegeven is bijna alles geregeld, mag ook wel want we hebben nog twee weken... Toch heb ik nog een aantal kleine openstaande 'probleempjes'. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?!

- Bedankje. Eigenlijk wil ik op de avond wel een 'bedankchocolaatje' geven, maar we willen dus ook graag een bedankkaartje achteraf sturen (met een foto van ons in Lapland haha). Is dit niet dubbel en een beetje te veel van het goede (zowel een bedankje op de avond als een bedankkaartje???). Zouden jullie dit doen?

- Binnenkomst trouwlocatie. Wij trouwen alleen voor de wet en niet voor de kerk, toch zit ik nu te denken of het  mooi zou zijn om door mijn vader weggegeven te worden. Persoonlijk vind ik dit in de kerk horen, maar dat doen we dus niet. Hoe doen jullie dit? Of heeft iemand tips??

Ik geloof wel dat dit mijn laatste vraagtekens waren, denk ik tenminste nu ... Nu de dag zo dichtbij komt, ga ik toch wel meer over alles piekeren hoor (ben ook wel erg perfectionistisch haha...).

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Thx, Tina
 :)  :)  :)

Mags

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #86 Gepost op: 25 januari 2007, 20:17:17 »
Op het stadsdeel mag je gewoon weggegeven worden hoor. Dat vraagt de beambte ook, of je dat wilt. Ik heb dat niet gedaan omdat we niet eens aan die optie gedacht hadden.

Een bedankje en bedanktkaartje kan prima. Hebben wij ook gedaan. kregen veel leuke en positieve reacties.

Succes ermee :biggrin:.

Nienke

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #87 Gepost op: 25 januari 2007, 21:22:28 »
Wij trouwden ook alleen voor de wet maar ik ben toch door mijn vader weg gegeven hoor, kan prima! Volgens mij zijn er best veel mensen die dat doen.
Net als met bedankjes én bedankkaartjes, daar is ook niets mis mee, leuk juist! Zou ik gewoon doen hoor, waarschijnlijk vinden mensen dat heel leuk om achteraf nog een kaartje met een foto te krijgen, hebben ze iets om te bewaren.

Linnie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #88 Gepost op: 26 januari 2007, 09:05:19 »
Weggegeven worden door je vader in het stadhuis kan heel goed! Wij trouwen ook in de kerk, en dan vind ik dat een logischere plek om 't te doen, maar als je alleen in het stadhuis trouwt zou ik het ook gewoon doen! Het is toch een speciaal moment.
Ik zou ook bedankjes en later dan nog een kaartje sturen, doen. Leuk! Een foto vinden mensen altijd erg leuk.

Niebie

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #89 Gepost op: 26 januari 2007, 10:53:53 »
Volgens mij is het heel normaal om zowel op de dag zelf als achteraf een bedankje te geven/sturen. Bij alle bruiloften die ik heb meegemaakt was dat zo in elk geval. Op de dag zelf hebben mensen dan direct een aandenken, en achteraf worden ze verrast door een leuke kaart, dat wordt altijd gewaardeerd!

Gwen

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #90 Gepost op: 26 januari 2007, 11:16:07 »
Volgens mij kan je ook best wel een bedankje geven op de dag zelf en achteraf nog een bedankje sturen! Is toch alleen maar leuk!

Over het weggeven. Ik wordt ook door mijn vander weggegeven, maar trouw ook alleen voor de wet. Oke we trouwen wel op locatie en daar kan dat mooi!
Dus als je het wilt gewoon doen!

Amy

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #91 Gepost op: 26 januari 2007, 12:18:08 »
Als wij niet in de kerk waren getrouwd dan wilde ik ook zeker door mijn vader weggegeven worden in het stadhuis. Gebeurt inderdaad wel vaker...en het is echt heel bijzonder  :wink:

Twee bedankjes kan prima toch! Wij hadden hartjesnoepjes in een zakje en 6 weken later hebben we ook een bedankfoto gestuurd. Mensen reageerden erg leuk!

Succes met de laatste dingen..en genieten!

Tina NN

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #92 Gepost op: 26 januari 2007, 17:50:23 »
Oh wat leuk om jullie reacties te lezen!!! Voor wat betreft de bedankjes hebben jullie me ook zeker over de streep geholpen; haha ze zijn vanmiddag besteld!!! (lekkere chocolaatjes bij de zaligheid!!!). Voor wat betreft het weggegeven door mijn vader; daar ben ik nog niet helemaal over uit. We (manlief en ik) gaan zondag alles nog maar weer s doorspreken en moeten we het er maar eens over hebben.

Vandaag wel weer een onwijs leuke dag gehad; samen met cm (goede vriendin van mij) proef-make up en proefkapsel laten zetten  en bruidsboeket uitgezocht!!! Echt leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weer een stapje verder.

Doei!!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #93 Gepost op: 27 januari 2007, 10:12:53 »
Ik sluit me alsnog helemaal bij de rest aan, zowel van het bedankje als het weggeven.
Heb je een foto van je kapsel en make up?
En wat voor boeket heb je uitgezocht??

Leuk zeg!

Goofypv

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #94 Gepost op: 27 januari 2007, 12:01:51 »
[quote name=\'Tina NN\' post=\'110596\' date=\'25 January 2007, 20:13\']Hoi,

Zoals al wel eerder aangegeven is bijna alles geregeld, mag ook wel want we hebben nog twee weken... Toch heb ik nog een aantal kleine openstaande 'probleempjes'. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?!

- Bedankje. Eigenlijk wil ik op de avond wel een 'bedankchocolaatje' geven, maar we willen dus ook graag een bedankkaartje achteraf sturen (met een foto van ons in Lapland haha). Is dit niet dubbel en een beetje te veel van het goede (zowel een bedankje op de avond als een bedankkaartje???). Zouden jullie dit doen?

- Binnenkomst trouwlocatie. Wij trouwen alleen voor de wet en niet voor de kerk, toch zit ik nu te denken of het  mooi zou zijn om door mijn vader weggegeven te worden. Persoonlijk vind ik dit in de kerk horen, maar dat doen we dus niet. Hoe doen jullie dit? Of heeft iemand tips??

Ik geloof wel dat dit mijn laatste vraagtekens waren, denk ik tenminste nu ... Nu de dag zo dichtbij komt, ga ik toch wel meer over alles piekeren hoor (ben ook wel erg perfectionistisch haha...).

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Thx, Tina
 :)  :)  :)[/quote]

Wij hadden voor de feestavondgasten een bedankje en later hebben we iedereen nog een bedankfoto gestuurd.

Wij trouwde ook alleen voor stadhuis en ik ben ook weggegeven door mijn vader.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #95 Gepost op: 28 januari 2007, 12:02:40 »
Ik ben het helemaal met iedereen eens, wat betreft de bedankjes en de bedankkaartjes...

Zelf ben ik niet weggegeven door mijn vader... maar zijn mijn mannetje en ik gewoon hand in hand de locatie binnengelopen... we hebben het er wel over gehad, maar vonden toch dat we het samen moesten doen... vaak wordt de aandacht namelijk gelijk op de bruid gericht als de bruid aan de arm van vader de zaal binnen komen (ten minste, dat zag ik bij verschillende bruiloften)... ik vond dat manlief even veel aandacht verdiende... Bovendien zou hij het niks vinden om voor de hele club te moeten gaan staan om op me te wachten....

Natuurlijk is het een mooi en teder moment, maar ik werd thuis ook al gezegend door de hele familie en om heel eerlijk te zijn, vond ik dat mooier.... Dat was voor mij echt het moment dat ik werd "weggegeven"...

Dit is natuurlijk zeer persoonlijk en het kon heel goed omdat wij het heel chineees hebben gedaan... veel van mijn vriendinnen zijn ook gewoon weggegeven door hun vader op de trouwlocatie en het is werkelijk een teder moment...

Dus als jij het graag wilt, vooral doen!!!!! :tongue:

Engeltje

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #96 Gepost op: 28 januari 2007, 19:47:54 »
wij hebben ook een bedankje op de dag zelf en sturen achteraf nog een kaartje met foto. Die kan je dan ook sturen aan de mensen die er niet bij konden zijn maar bv wel een kaart of bloemen gestuurd hebben.

Ik word niet weggegeven door mijn vader maar dat is meer omdat mijn vriend en ik al 15 jaar bij elkaar zijn en we wonen al 10 jaar samen. Ik vind dat ik nu al meer bij mijn vriend hoor dan bij mijn vader. dus voor mijn gevoel is het beter als ik dit samen met mijn vriend ga doen.

je moet je gevoel volgen en doen waar jullie je het beste bij voelen. dat is het aller belangrijkste.

gr engeltje

paula777

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #97 Gepost op: 28 januari 2007, 20:25:58 »
ik doe ook bedankjes en een kaart,

ik wordt ook in het stadhuis door mijn vader weggegeven

gr
paula

IngridS

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #98 Gepost op: 31 januari 2009, 11:03:01 »
Hey iedereen,

Eigenlijk zegt de titel al genoeg. Ik wil aan mijn vader vragen of hij me weg wilt geven op onze trouwdag, maar ik vind het lastig om dat op een goede manier aan hem te vragen. Misschien denk ik er wel te moeilijk over hoor.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Ingrid.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #99 Gepost op: 31 januari 2009, 11:25:33 »
Misschien uitnodigen om bij jullie te komen eten en dan vragen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards