collapse

Auteur Topic: Bruidskinderen  (gelezen 56743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patries

  • Gast
Bruidskinderen
« Gepost op: 1 juni 2005, 22:33:11 »
Wij hebben een bruidsmeisje, maar we weten niet zo goed waar zij zit tijdens de ceremonie.
Ze is de dochter van mijn broer, en is 6 jaar.
Zit ze nu bij ons, of blijft ze gewoon bij papa en mama zitten.
Ze hoort er wel graag bij.

Ze telt de dagen af..... :biggrin:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidskinderen
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2005, 00:02:50 »
Ik denk dat die keuze bij jullie zelf ligt.
Volgens mij maakt het niets uit waar ze zit, als jullie het prettig vinden dat ze bij jullie zit dan is dat toch prima.
Ik neem aan dat je dat wel kunt aangeven aan de ambtenaar van de burgelijke stand. Ik wil mijn 2 kids ook bij ons hebben zitten...wij trouwen per slot van rekening toch met z'n vieren :tongue:

Toen mijn nicht een aantal jaren geleden trouwde, zat hun dochter ook bij hun.

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2005, 02:19:37 »
Toen ik bruidsmeisje was bij mijn tante (18 jaar geleden, was toen 4) zaten we (nichtje van mijn oom was ook bruidsmeisje) bij de getuigen. Mijn oom en tante samen voor de tafel (in het gemeentehuis) de ambtenaar erachter en de getuigen ieder aan een kant met een bruidsmeisje (van "de bijbehorende familie") ernaast.

In de kerk zaten we schuin achter het bruidspaar met z'n tweetjes op een eigen bankje.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Bruidskinderen
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2005, 17:58:54 »
van mij mag joran bij ons komen zitten hoor en anders kan ik hem inderdaad nog bij de getuigen neer planten hahaha

gwenda

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2005, 18:08:55 »
ik vermoed dat ons bruidsjonkertje niet zal zitten...
maar we proberen hem gewoon bij de getuigen (zijn moeder) te zetten. En komt ie naar ons toe... dan heb je best kans dat die andere kleintjes ook komen aanlopen... Misschien moet ik toch wat leuks verzinnen met de kleine kinderen.

Pappeline

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2005, 18:14:34 »
Volgens mij hebben ze in de meeste gemeentehuizen aan elke kant van de stoelen van het bruidspaar wel een poef oid staan!!
Zo kunnen de bruidskinderen naast jullie zitten :biggrin:

irenebreebaart

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2005, 21:34:16 »
[quote name=\'Pappeline\' date=\'02 June 2005, 18:14\']Volgens mij hebben ze in de meeste gemeentehuizen aan elke kant van de stoelen van het bruidspaar wel een poef oid staan!!
Zo kunnen de bruidskinderen naast jullie zitten :biggrin:
[post=\"31515\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Jij trouwt zeker in Katwijk :tongue: Daar hebben ze dat inderdaad, zag ik zaterdag!!!

Pappeline

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #7 Gepost op: 2 juni 2005, 21:44:27 »
[quote name=\'irenebreebaart\' date=\'02 June 2005, 21:34\']Jij trouwt zeker in Katwijk :tongue: Daar hebben ze dat inderdaad, zag ik zaterdag!!![/quote]

Klopt als een bus :biggrin:

Wij zijn beide geboren en getogen kattukers, dus was voor ons geen moeilijke beslissing :tongue:
Dat we in rijnsburg wonen is maar bijkomstigheid :tongue:

irenebreebaart

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #8 Gepost op: 2 juni 2005, 21:50:45 »
En het is natuurlijk ook gewoon veel mooier!!!

Pappeline

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #9 Gepost op: 2 juni 2005, 21:52:08 »
Ja dat gemeentehuis van Rijnsburg is echt heel lelijk :mad:

Zou er niet dood gevonden willen worden :ph34r:

irenebreebaart

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #10 Gepost op: 3 juni 2005, 12:10:08 »
Ach, vanaf januari mogen we het gemeentehuis van Katwijk ook 'ons' (als Rijnsburgers!) gemeentehuis noemen volgens de ambtenaar van Katwijk, dus dan hebben 'wij' ook een mooi gemeentehuis in Rijnsburg!! Maar als je in Rijnsburg geboren bent of altijd hebt gewoond, dan zou ik denk ik wel daar trouwen! (wij wonen nu in Oegstgeest, is ook een heel mooi gemeentehuis!!)

Bungoo

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #11 Gepost op: 3 juni 2005, 12:13:04 »
Bij ons worden gewoon een paar stoelen voorzien schuin opzij voor de iets oudere bruidskinderen, maar in ons geval zijn het nog kleine bubbels en daarom zitten te gewoon bij hun mama en papa om zoveel mogelijk kabaal te vermijden :)

irenebreebaart

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #12 Gepost op: 3 juni 2005, 12:24:40 »
Ik weet eigenlijk niet hoe het bij ons gaat... Ik vind het ook prima als ze gewoon bij hun ouders zitten (de ringen doen wij toch ook pas in de kerk...)

patries

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2005, 16:04:55 »
Onze ambtenaar had gezegd dat ze wel bij ons kon zitten, dan werd er voor haar ook een mooi stoeltje neergezet, maar haar moeder zegt dat ze toch maar beter bij haar kan gaan zitten. Want ze vind het al spannend genoeg.... ze blijft dus liever dicht bij mama zitten...

Vero

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #14 Gepost op: 3 juni 2005, 21:36:32 »
Toen mijn broer trouwde vroeg de ambtenaar aan alle kinderen (tot zo'n jaar of 15) of ze naast hem wilden gaan zitten. Dat vonds ik wel leuk om te zien...is weer eens iets anders..

sterretje

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2005, 11:54:47 »
Ik zou het heel erg leuk vinden om bruidskinderen te hebben. Maar wat is een leuke leeftijd en wat kiezen jullie, neefjes/nichtjes of broertjes/zusjes??
En wat voor een kleding laten jullie ze dan aan trekken??

Goofypv

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #16 Gepost op: 9 oktober 2005, 12:12:05 »
mijn nichtje is bruidsmeisje... ze is nu 1½ en dan 2½. Het is net wat je wilt. Ik vond het leuk dat zij het ringenkussentje geeft. Maar ik heb ook nog 3 nichtjes en neefje die waarschijnlijk een beetje helpen met de jurk dragen. Alleen die zijn gewoon in eigen kleding. Ik had hun ook bruidskinderen kunnen noemen, maar dan moet ik ook weer kleding regelen voor hun. Werd een beetje duur.

happygirl

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2005, 12:56:43 »
Ik vraag het dochtertje van mn zus, en t zoontje van mijn broer. ze zijn dan bijna vier. Dit is op zich ook nog wel jong...je kunt niet verwachten dat ze een uur mee gaan foto's maken bijvoorbeeld. wij laten ze het laatse kwartiertje van de fotosessie komen.
Ik ben van plan om ze te gaan verkleden...dat vinden ze allebei helemaal geweldig. Heb al geweldig prinsessenjurkje gezien :wub:
En anders gaan we gewoon iets leuks kopen bij de H&M oid...van echte bruidskleertjes hou ik zelf niet zo en ik vindt dat ze vooral kleren moeten aanhebben waar ze lekker in kunnen spelen!

Louisa

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #18 Gepost op: 9 oktober 2005, 13:02:41 »
Wij hadden de kinderen van onze beste vrienden gevraagd. De jongen was toen 11, en de twee meiden 6 en 8.
Omdat we graag wilde dat ze in het plaatje paste hebben we voor de dames jurkjes laten maken en voor de heer een pak in dezelfde stof als mijn man. We hebben alles voor ze betaald ook de schoenen. Dat vonden we niet meer dan normaal omdat wij vonden dat ze even mooi en speciaal uit moesten zien als wij. De kleding mochten ze houden met dien verstande dat als ze het ooit weg wilde doen om wat voor een rede dan ook het naar ons terug komt.

Oh ja de meiden hielpen vooral mij om kalm te blijven  :biggrin: en de jongen droeg ons ringkussen. Ook hebben ze in de kerk bij de inzegening de pastoor geholpen. Wijwater emmer vast houden, kwast aangeven etc. etc. Ze mochten bij pastoor op het koor zitten  :wink:

bruidje

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #19 Gepost op: 9 oktober 2005, 13:34:55 »
onze meiden waren de bruidsmeisjes.
Ik had hun kleertjes laten maken door een cobinatie van een bestaand patroon en mijn eigen ideeen.

dit waren ze.
Voor velen inmiddels al een bekende foto maar hij blijft 1 van mijn favo,s

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Bruidskinderen
« Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2005, 13:42:50 »
Wij nemen geen bruidskinderen. Paul heeft 2 oudere broers en die hebben 2 en 4 kinderen. Daar kunnen we echt niet uit kiezen want ze zouden allemaal wel willen. En 6 vind ik echt te veel! Dus doen we er gewoon maar geen.

e_vlyne

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2005, 14:03:27 »
Wij hadden er twee, het jongste zusje van mijn man (zij is 13) en zijn enige nichtje, het dochtertje van zijn oudste zus (zij is 7).
Ze hadden feestelijke kleren aan in een door ons gekozen kleur. Creme/wit met zachtroze.

Ze hebben de ringen gebracht en de sleep omhoog gehouden. Ze hadden allebei een miniatuur van mijn boeket. En ze hebben gedurende de hele dag steeds een klein cadeautje gekregen.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidskinderen
« Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2005, 14:07:29 »
Ik had mijn kids als bruidskinderen.
Voor Caylee heb ik kleren laten maken en Dario z'n kleren heb ik in een winkel gekocht.
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2005, 15:17:31 door cadanawo »

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Bruidskinderen
« Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2005, 14:20:54 »
Leuke foto's Natas!

sterretje

  • Gast
Re: Bruidskinderen
« Reactie #24 Gepost op: 9 oktober 2005, 14:22:01 »
Ik vind het nogal lastig om een keuze te maken. Het wordt toch in 2007 dat we gaan trouwen. Ik heb dan wel het zoontje van mijn zus die is dan rond  de 5 en ik heb heel erg lang aan het zusje van vriend zitten denken maar die zou dan rond de 16 zijn. Mijn zus is dan wel zwanger van een tweede maar die zou dan net en jaar zijn en dat vind ik wel een beetje klein.
Maar misschien zijn er nog 2 neefjes die de hele dag aanwezig zullen zijn en die zijn dan rond de 11 en 14 jaar. Maar ik heb al wat ideeen hoe het dan zou kunnen maar dat moet allemaal nog in overleg met mijn vriend en de kinderen zelf natuurlijk.
Ik zou ze zelf geen pakjes en jurkjes aan willen doen. Laat ze maar gewoon zelf leuke kleren uitkiezen die netjes zijn maar waar ze zich zelf wel erg prettig in voelen..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards