collapse

Auteur Topic: Gesprek Met De Babs  (gelezen 65578 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kanonier

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #75 Gepost op: 10 oktober 2007, 14:58:17 »
Nog een minuut of tien en dan verwachten we de BABS die ons huwelijk volgende week mag voltrekken. Ik ben benieuwd wat voor gesprekje het gaat worden. Aan de telefoon klonk de man erg amicaal en vrolijk. Ik hoop dat ie de hele plechtigheid ook zo gaat brengen, dus niet te stijf en formeel.

We hebben wel wat vragen voor hem. De getuige van mijn partner kan door ernstige persoonlijke omstandigheden niet komen. We gaan dus straks eerst vragen hoe zoiets wordt opgelost.

Ik vind het wel verschrikkelijk jammer dat Leo zijn getuige niet kan, niet omdat we nu dus wat anders moeten regelen (er is al een andere getuige beschikbaar) maar vooral omdat het hem zo slecht gaat (medisch). Hij heeft zoveel verontschuldigingen gemaakt, maar sommige dingen kun je niet voor zijn, dus ik wil helemaal niet dat hij zich schuldig voelt, want dat doet ie toch niet expres?

We zullen hem een lieve opbeurende kaart sturen en hopen dat ie zich snel wat beter in zijn vel gaat voelen.

K en P

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #76 Gepost op: 10 oktober 2007, 15:33:26 »
Hopelijk hebben jullie een leuke ambtenaar!

Wij hebben afgelopen maandagavond het gesprek gehad en het was echt super!
De hele tijd gelachen en echt over van alles en nog wat gesproken.
Het wordt zeker weten geen saai stukje!

Wat naar dat de getuige niet kan zeg!
Hadden jullie 2 getuiges? Of meer?
Als het er meer waren is het geen probleem.
Maar als jullie er maar 2 hadden .. dan weet ik niet hoe dat gaat.
Alle veranderingen moeten 2 weken vantevoren bekend zijn dacht ik.

Hopelijk komt alles goed met de getuige.

En veel plezier met het gesprek!

Alexia

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #77 Gepost op: 10 oktober 2007, 17:24:09 »
ik denk dat er met zoiets wel iets geregeld kan worden.
Hoop ik in elk geval.

veel plezier vanavond met het gesprek i.e.g.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #78 Gepost op: 11 oktober 2007, 00:33:55 »
En hoe was het gesprek?
Vervelend dat er een getuige niet kan wegens zulke omstandigheden.
Ik kan me ook wel voorstellen dat ie zich zo verontschuldigd, het is ook niet niks om getuige te mogen zijn.
Tuurlijk doet zo iemand het niet expres.
Hopelijk is het wel opgelost na het gesprek met de BABS.
Wordt de toespraak net zo bijzonder als jullie bruiloft??

Kanonier

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #79 Gepost op: 11 oktober 2007, 08:21:31 »
Het regelen van de nieuwe getuige is gelukkig niet zo moeilijk. Vandaag krijgen we zijn gegevens en daarmee gaan we op nieuw naar het gemeentehuis. We hebben van de BABS een naam daar doorgekregen zodat het allemaal meteen wat rechtstreekser en vlotter zal gaan.
]We hadden inderdaad maar twee getuigen, anders was het niet zo lastig geweest. Ik heb trouwens begrepen dat je op het moment zelf nog een getuige naar voren kunt brengen mocht je twee getuigen hebben en eentje valt weg.





Het gesprek liep vlot en inderdaad amicaal. Maar ik heb toch meerdere keren onze (achter)namen verkeerd horen uitspreken. Heb dat wel een paar keer gecorrigeerd. Vond ook dat de man erg veel over zichzelf vertelde en Leo zei dat we nu net zoveel weten over hem als hij over ons  :biggrin: .

Gelukkig was ik zo slim om de volgorde van zijn handelingen te vragen. Zo kwam ik er achter dat hij het kanonschot als iets losstaands zag. En zo zagen wij dat juist niet! Dus dat heb ik gelukkig duidelijk kunnen maken. Ik wil het kanonschot als bekrachtiging van het huwelijk en dus mogen de felicitaties pas NA het kanonschot gegeven worden. Ik heb ook de voorkeur uitgesproken dat bij mooi weer we alles buiten willen laten plaatsvinden. Dat moest op zich mogelijk zijn. Ik heb nog verteld over de verhalen die ik hier (of elders) gelezen heb met trouwen tussen muren en/of onder een dak, maar daar maakte hij zich niet zo druk om.

Hihi, maar hij stond wel te klapperen met zijn oren toen hij op de vraag of we in gala of iets dergelijks gingen we een heel andere stijl hadden en toen we ook nog zeiden geen ringen te hebben, stond hij helemaal raar te kijken. Overigens sprak ook hij direct over de krant erbij halen  :blink: .

Het meest grappige was toen hij wegging. We wisten inmiddels waar de man woonde (ik bezorg in die wijk post en had hem nog geplaagd met dat ik eigenlijk nooit post voor zijn adres had) en Leo vroeg hem over een bruggetje. We hebben een winkeltje gehad en ooit eens 5 houden bruggetjes verkocht voor in de tuin en de laatste ervan is gebracht naar mensen die in de straat woonden van onze BABS. Leo vroeg of dat bruggetje er nog stond. Zegt de man: ja, die is van mijn vrouw, is een groot succes bij de kinderen! Nou toeval bestaat toch  niet he? Het zou me ook niets verbazen als het bruggetje straks in de toespraak wordt opgenomen, als zijnde dat hij altijd aan ons herinnerd zal blijven door dat bruggetje ofzo  :biggrin: .

Ach, we zullen wel zien/horen hoe het gaat. Ik hoop maar dat ie nog even flink oefent op de achternamen  :huh: ... (die zijn niet eens bijzonder, maar bij mij wordt er vaak een e tussengeplakt en bij Leo laten ze juist een letter vervallen).

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #80 Gepost op: 11 oktober 2007, 08:24:47 »
Klinkt allemaal goed en gelukkig dat jullie nog een andere getuigen op korte termijn kunnen regelen. Wel vervelend dat de eerste keuze helaas niet kan. Geniet nog van de laatste voorbereidingen en veel plezier met alles!

Alexia

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #81 Gepost op: 11 oktober 2007, 08:57:13 »
klinkt goed!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #82 Gepost op: 11 oktober 2007, 13:16:22 »
Die man wist niet wat em overkwam.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de toespraak uiteindelijk wordt.
Die is thuis nog alles aan het laten bezinken!
Geweldig!!!

maikaenroy

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #83 Gepost op: 29 april 2008, 20:25:08 »
Jaaaaaa vanmorgen bij onze babs geweest ! en wat was ze leuk !!!!!
ze gaat van onze gegevens een gedichtje maken wat dus helemaal op ons slaat en ook maakt ze een mooi stukje tekst voor in ons trouwboekje !!!! vind het zooooow leuk  :biggrin:

Ook vertelde ze dat ze henny huisman , robert ten brink heeft getrouwd EN marco Borsato in venetiƫ dus we hebben een beroemde babs hahahahha :biggrin:

Ze zei ook dat het normaal is om na of tijdens het eten alle daggasten en in het bijzonder je ouders te bedanken .............
wat zijn jullie ervaringen hier in ????? of gaan jullie dat doen ????? vind het heel moeilijk en mijn mannetje ook dussss...... moeilijk  :unsure:

mods

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #84 Gepost op: 29 april 2008, 20:49:51 »
leuk leuk leuk!

ik ga tijdens (of na) het diner een aantal gedichten oplezen
of ik print ze en doe ze bij een speciaal kadootje, ik twijfel hier nog over
maar ik ga dus iig wel 'iets' doen voor mijn (stief) kind, moeder, schoonouders en (schoon)zussen  om ze te bedanken voor alles.

(ben alleen wel bang dat de rest van de daggasten zich dan buitengesloten voelen... )
« Laatst bewerkt op: 29 april 2008, 20:50:41 door mods »

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #85 Gepost op: 29 april 2008, 21:55:18 »
Ik ben zelf ook benieuwd wat voor iemand wij volgend jaar gaan treffen. Maar dit klinkt zeker veelbelovend, iemand die ook bekende Nederlanders heeft getrouwd.
Veel plezier en gefeliciteerd hiermee! Weer iets om af te strepen

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #86 Gepost op: 30 april 2008, 08:34:15 »
Wij hadden cadeaus gekocht voor de ouders, de CM en de getuigen. Die hebben we tussen de gangen door gegeven. Even een speciaal momentje van gemaakt :)

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #87 Gepost op: 30 april 2008, 09:45:46 »
[color=\"#6600CC\"]Klinkt supergoed :biggrin:!!! Leuk om zo'n super betrokken BABS te hebben![/color]

nisanlin

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #88 Gepost op: 30 april 2008, 22:02:13 »
Ik ga inderdaad ook tijdens het diner iedereen en mijn ouders in het speciaal bedanken voor alles. En mijn ouders zullen ook door de BABS nog genoemd worden als extra bedankje

Sue

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #89 Gepost op: 3 mei 2008, 15:27:12 »
Wij hebben gister het gesprek gehad met de BABS en het klikte super, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen volgende week!!

Enne, weet niet hoe jij dat hebt ervaren maar ik vond het nu wel heel echt worden hoor hahahahha

maikaenroy

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #90 Gepost op: 3 mei 2008, 16:18:28 »
jaaaaa tis nu zeker echt aan het worden !!!
fijn dat het bij jullie ook lekker ging , je zal maar het tegen over gestelde krijgen zeg dat je denkt : wat moeten we daar nou mee ????? pff da lijkt me ook nix .

heb je al last van zenuwen ?
iedereen vraagt dat aan mij , en ik heb totaal nergens last van ( had ik wel verwacht van mezelf )
en roy de nuchterheid zelf is nu al mega zenuwachtig hahaha rollen omgekeerd dus bij ons !

succes de laatste dagen en geniet er van he !
het weer schijnt helemaal mega te worden dus dat zit wel goed .

zal aan je denken als ik me druk aan het maken ben om de dag er na ,hihihihihi

Kitty78

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #91 Gepost op: 3 mei 2008, 16:38:30 »
leuk dat het zo gezellig was hey, nu volgende week afwachten!!!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #92 Gepost op: 5 mei 2008, 10:22:08 »
Wat leuk zo'n beroemde babs.
Wij hebben iedereen bedankt aan het eind van de dag.

Sue

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #93 Gepost op: 5 mei 2008, 15:13:43 »
[quote name=\'maikaenroy\' post=\'160677\' date=\'03 May 2008, 16:18\']jaaaaa tis nu zeker echt aan het worden !!!
fijn dat het bij jullie ook lekker ging , je zal maar het tegen over gestelde krijgen zeg dat je denkt : wat moeten we daar nou mee ????? pff da lijkt me ook nix .

heb je al last van zenuwen ?
iedereen vraagt dat aan mij , en ik heb totaal nergens last van ( had ik wel verwacht van mezelf )
en roy de nuchterheid zelf is nu al mega zenuwachtig hahaha rollen omgekeerd dus bij ons !

succes de laatste dagen en geniet er van he !
het weer schijnt helemaal mega te worden dus dat zit wel goed .

zal aan je denken als ik me druk aan het maken ben om de dag er na ,hihihihihi[/quote]

Dank je, ik zal de dag erna ook aan je denken, als ik het er al op heb zitten  :wink:

En nee, eigenlijk niet zenuwachtig, iedereen vraagt het inderdaad, en of ik nog wel slaap enzo, nou, ik slaap als een roosje en afgezien van even een paar kriebels op het stadhuis met de babs heb ik nergens last van.

En als de voorspellingen zo blijven hebben we allebei prachtig weer  :biggrin:

elf27

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #94 Gepost op: 9 mei 2008, 15:05:40 »
Wij bedanken tijdens het eten ook de CM, getuigen en ouders. De daggasten zelf krijgen allemaal de tafelschikking mee (waxinelichtglas met hun naam erin gegraveerd). Mijn ouders geef ik een beeld maar dat doe ik een week van te voren want dat is zo groots. Ook heb ik een relaxpakket voor de CM maar dat laat ik bij haar thuis bezorgen, de dag erna. Op de dag zelf bedank ik ze dus meer met woorden.

Sylvia en Andre

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #95 Gepost op: 10 juni 2008, 21:01:05 »
Tijdens ons gesprek met de bloemist, die erg bekend is in het gemeentehuis en dus veel mensen kent vroegen we hem, Goh Peter, Tijdens ons ondertrouwen mochten we een Babs uitkiezen. Er stonden 15 namen op een lijstje en wij haalden onze schouders op en zeiden, "doe er maar een die het een beetje losjes doet en niet outbollig", maar had jij een leuke tip voor ons gehad. Tja zei Peter, dan had je Cora Vonk moeten nemen, die echt geweldig.

Ik vorige week donderdag naar het gemeentehuis gebeld en gevraagd of er al bekend was wanneer ons gesprek zou zijn want we begonnen hem een beetje te knijpen. Nou zei de ambtenaar. De bruiloften van jullie week zijn vanochtend ingedeeld en ik kan even kijken wie jullie gaat trouwen. Even stil aan de lijn, klikkerdeklik op het toetsenbord. "Jullie gaan getrouwd worden door....... Cora Vonk !!!!" Wat een toeval.

En diezelfde avond belde ze voor een afspraak, Ik netjes Mevrouw Vonk en U, maar binnen 2 minuten zei ze al, Joh doe effe gewoon, ik ben gewoon Cora en geen "U" maar "Jij". Ik kom dinsdagmiddag om 3 uur langs en heb ongeveer een goed uur nodig.

En vanmiddag was het dan zover. Om kwart voor drie stond ze aan de deur. En oh wat een superleuk, geinig, vreselijk lief en warm mens zeg. We hebben heerlijk gekletst over onze relatie, onze katten, het aanzoek, waarom trouwen na 26 jaar samenzijn, mijn kwakkelende gezondheid, onze getuigen en waarom speciaal deze mensen. Verder het scenario van de plechtigheid doorbesproken en een aantal wensen, die ik niet uit de doeken ga doen ivm de spionen die ook hier rondsnuffelen, doorgenomen waar ze razend enthosiast over was en die ze gaat verwerken in het geheel.

Ze zou een goed uur komen, maar ging uiteindelijk pas tegen half 6 op haar fietsje en met een tas vol spulletjes en attributen voor onze wensen weer naar huis.

Wij zijn helemaal blij en weten voor 500% zeker dat deze babs voor ons een schot in de roos gaat worden. Was het maar volgende week vrijdag. We hebben er nu echt nog veeeeeeeeeel meer zin in.

Zo, dat wou ik jullie dolgraag even laten weten.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #96 Gepost op: 10 juni 2008, 21:07:11 »
Klinkt ontzettend gezellig! Leuk dat ze zo enthousiast is ^^

Carolina

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #97 Gepost op: 10 juni 2008, 21:33:19 »
Klinkt goed, wij hebben ook nog echt geen idee. We konden ook een voorkeur invullen maar ja je kent die mensen helemaal niet! Fijn dat het zo klikt.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #98 Gepost op: 10 juni 2008, 22:04:25 »
Klinkt als een geslaagde BABS  :wink:  Goed dat het zo klikt tussen jullie

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #99 Gepost op: 12 juni 2008, 13:34:02 »
Klinkt goed!!
Dat moet echt een super toespraak worden!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards