collapse

Auteur Topic: Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?  (gelezen 18978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kwarkje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Gepost op: 6 juni 2012, 17:24:26 »
Mijn familie wil me liever niet helpen met het aantrekken van de trouwjurk omdat ze op die dag te nerveus zijn.

Ik vroeg me af wie het bij jullie doet of heeft gedaan. En wat jullie gedachtes / ervaringen daarmee zijn.

Mijn kapster heeft aangeboden om te helpen. Maar mijn moeder zegt dat ik iemand van de bruidswinkel moet vragen...
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2012, 18:51:11 door kwarkje »

twijfeltje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2012, 17:27:20 »
Ik heb zelf mijn onderrok aangetrokken.
Mijn moeder heeft de veter geregen.
(Dacht ik, weet het eigenlijk niet meer.  :ph34r: )  
Mijn zus en cm waren er in ieder geval ook bij.
Mijn cm had de week ervoor wel al geoefend toen ik hem nog een keer paste.
Ging behoorlijk snel.

Iemand van de bruidswinkel komt denk ik niet aan huis, of bedoel je dat je daarheen gaat?
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2012, 18:47:11 door twijfeltje »

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2012, 17:28:47 »
hoe ingewikkeld is jouw jurk? ik ben zelf nog niet getrouwd maar ik geloof dat ik het samen met mijn moeder en schoonmoeder zou willen doen...

Marry24

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2012, 17:30:55 »
Hier samen met moeder, vriendin en zusje gedaan. Maar heb het voornamelijk zelf gedaan lol. In de winkel leren ze je wel hoe je de jurk aan moet trekken. In mijn geval, hoepel op de grond, jurk erover en er in stappen en de boel omhoog hijsen.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2012, 17:30:59 »
Huh? Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Mijn moeder heeft meegeholpen, samen met de kapster, was hartstikke leuk. We hebben vooraf advies gevraagd bij de bruidswinkel waar we op moesten letten en wat het handigst was :)

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2012, 17:34:24 »
Mijn moeder. Maar mijn jurk had een rits, dus dat was weinig spectaculair :tongue:

jassou

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2012, 17:42:53 »
Moeder en vriendin/getuige (die optie is er niet, alleen familie of 'andere bekende/ kennis'?). Maar ik had een korte rok en top met rits, dus het was eigenlijk meer voor de foto, het werk zelf stelde niets voor  :biggrin:

Vraag me wel af hoe nerveus je familie in godsnaam wel niet is als ze geen jurk omhoog kunnen hijsen. Houd het snuifzout die dag maar bij de hand dan  :laugh: (niet lullig bedoelt, dat snap je wel he?)

kwarkje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2012, 17:54:50 »
haha... nou, wij zijn allemaal nogal licht ontvlambaar :wink: Ik denk zelf dat het ook wel zal meevallen, maar ze zien het gewoon allemaal niet zitten. Ook omdat mijn moeder het al in de winkel heeft geprobeerd en toen ging het mis...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2012, 18:17:38 »
Mijn vriendin/getuige heeft de veter geregen en mijn schoonzusje/kapster heeft waar nodig geholpen :)

kwarkje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2012, 18:31:41 »
Ging dat goed, Melia? :)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2012, 18:41:13 »
Ja hoor was geen probleem! Vriendin/getuige was meegeweest toen ik de jurk kon ophalen, dus die had rijgles gehad van Anastasi :) En een close-up foto gemaakt. Daarna hebben we samen nog een keer geoefend, dus ondertussen was ze er goed in!

Nogevengeduld

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2012, 18:50:01 »
Mijn moeder was erbij maar mijn vriendin/getuige ( ook ik miste die optie ) heeft het meeste geholpen. Torselet,  schoenen en hoepel aan (kousen had ik zelf al aangedaan) In de jurk gestapt en de kapster/visagiste heeft mijn tiara en sluier erin gezet
Ook hier verder niet spectaculair omdat ik een rits had.

Maar ik heb dus gekozen voor de optie bekende/kennis (moeder en vriendin/getuige dus)
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2012, 16:48:08 door Nogevengeduld »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2012, 18:51:35 »
Mn beste vriendin heeft mij geholpen.... Ze heeft toen in de bruidswinkel geoefend samen met de verkoopster. Het ging mij er vooral om dat ik 's ochtends iemand om me heen had die rustig kon blijven, maar ook gewoon tegen mij kon zeggen wat ze denkt, doet en ook dat ik me ff rustig moet houden ;-)! Daarom ook bewust mn moeder en zusje niet...zij waren net zo zenuwachtig als ik die ochtend ;-)!

kwarkje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2012, 18:51:57 »
Ik heb getuige / vriendin erbij gezet :)

Misschien overschat mijn familie het wel een beetje. Zo te horen in elk geval wel :wink:

twijfeltje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2012, 18:55:21 »
Wat voor jurk heb je dat je je zorgen maakt?

idgnkv

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2012, 19:00:47 »
Mijn moeder en mijn kapster hebben geholpen. Mijn moeder heeft de veter gedaan en de kapster heeft geholpen met de jurk over mijn hoofd trekken. Ik denk inderdaad dat je familie het allemaal wat overschat.

kwarkje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #16 Gepost op: 6 juni 2012, 19:16:07 »
Wat voor jurk heb je dat je je zorgen maakt?

Ik heb een torselet met 16 haakjes en een jurk die geveterd moet worden...

jassou

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #17 Gepost op: 6 juni 2012, 19:18:29 »
Dat torselet heb ik gewoon zelf aangetrokken, ben nogal preuts.. Ik heb hem nu nog wel eens aan (gebruik het als eindelijk-goed-zittende-strapless BH), en dan doe ik het ook zelf. Als het achter je rug om niet lukt, dan gewoon omdraaien en met wat gewurm terugdraaien.

kwarkje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #18 Gepost op: 6 juni 2012, 19:20:00 »
Dat preuts zijn heb ik inmiddels afgeleerd met elke keer andere verkoopsters in de trouwzaak :wink:

jassou

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #19 Gepost op: 6 juni 2012, 19:23:52 »
Ja ik dacht dat een bevalling wel zou helpen, maar heel gek, als alles het weer doet komt die preutsheid gewoon terug!  :laugh:
Maar serieus, dat torselet zelf aantrekken is net zo eenvoudig als een BH met gewoon wat meer haakjes. Nou draai ik een BH ook niet om bij het aantrekken, misschien dat het daar aan ligt...

kwarkje

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2012, 19:25:22 »
Haha, ik wel... Op mijn rug vastzetten vind ik echt enorm ingewikkeld :tongue:

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2012, 19:27:44 »
Mijn moeder gaat het doen. Ze zei: Als kind ben je door mij aangekleed, en dat ben je op je trouwdag ook.

MeisjeM

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #22 Gepost op: 6 juni 2012, 20:12:09 »
Mijn moeder heeft geholpen met torselet en hoepel. Vervolgens hebben mijn moeder, zusje en schoonzusje samen de jurk voorzichtig over mijn hoofd getilt om geen vlekken te maken met de make up. Daarnaa heeft mijn moeder de jurk de rijsluiting goed vastgemaakt.

Djulietaah

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #23 Gepost op: 6 juni 2012, 21:26:30 »
Haha, ik zie dat ik het vrij uniek heb gedaan :tongue:
Mijn tweelingbroer heeft me geholpen :) M'n moeder wilde niet en geen zussen/vriendinnen die zoiets doen.

Judith32

  • Gast
Wie Helpt Jou Met De Trouwjurk Aantrekken?
« Reactie #24 Gepost op: 6 juni 2012, 22:37:05 »
bij mij komt iemand van de bruidswinkel helpen om hem aan te trekken. Zij komt ook savonds om de sleep "op te hangen" zeg maar. dus dat is handig. Anders had mijn moeder het gedaan denk ik of mijn vriendin.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards