collapse

Auteur Topic: Jurk Passen  (gelezen 20017 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

svdh

  • Gast
Jurk Passen
« Gepost op: 28 augustus 2006, 09:57:45 »
Jippie 6 oktober ga ik passen  :biggrin:  :biggrin: . Oh heb er zo’n zin in. Kan echt niet wachten tot het zover is.

Alleen nu zit ik dus super te twijfelen wie ik mee zou nemen. Sowieso gaat mijn moeder mee maar zal ik ook mijn schoonmoeder meenemen??
Ik had eerst zoiets van ik ga de 1e keer alleen met mijn moeder en dan de 2e keer met mijn schoonmoeder en een vriendin. Dit leek me namelijk het leukst.
Alleen nu zei mijn schoonmoeder dat het ze het niet leuk vond dat ze niet mee mocht.  Ik zei al tegen der de 1e keer wil ik graag met mijn moeder alleen (het moeder-dochter moment) en dat ze dan de 2e keer mee mag.

Alleen nu ben ik bang dat ze gaat zeggen als mijn vriend voor een pak gaat kijken dat zei ook alleen met hem wil en dat mijn moeder niet mee mag. En dit wil ik dus absoluut niet want ze heeft een hele andere smaak dan mij.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes,

Suus

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Jurk Passen
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2006, 10:26:43 »
Tja, het is niet aan je schoonmoeder om te beslissen of ze mee mag met het passen van je jurk.
Als jij wil dat je de eerste keer alleen met je moeder bent dan moet je dat gewoon doen, ze is alleen eerlijk dat ze het jammer vind dat ze niet mee mag.

En wat betreft het passen van zijn pak... volgens mij is hij dan nog degene die beslist wie meegaat en en wie niet.
Voor hetzelfde geld wil ie alleen!
En qua smaak, hij moet het mooi vinden, niet zijn moeder of jouw moeder of wie dan ook.
Hij moet zich lekker voelen in het pak en net zo stralen als jij in je jurk.
Heb het er es over met je vriend, kijk es wat hij wil.

Gaat heus wel goedkomen  hoor!

svdh

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2006, 11:38:55 »
[quote name=\'Anke\' post=\'101837\' date=\'28 August 2006, 10:26\']Tja, het is niet aan je schoonmoeder om te beslissen of ze mee mag met het passen van je jurk.
Als jij wil dat je de eerste keer alleen met je moeder bent dan moet je dat gewoon doen, ze is alleen eerlijk dat ze het jammer vind dat ze niet mee mag.

En wat betreft het passen van zijn pak... volgens mij is hij dan nog degene die beslist wie meegaat en en wie niet.
Voor hetzelfde geld wil ie alleen!
En qua smaak, hij moet het mooi vinden, niet zijn moeder of jouw moeder of wie dan ook.
Hij moet zich lekker voelen in het pak en net zo stralen als jij in je jurk.
Heb het er es over met je vriend, kijk es wat hij wil.

Gaat heus wel goedkomen  hoor![/quote]
Das waar Jef heeft het nog altijd voor het zeggen wie hij mee wil hebben en niet zijn moeder. Alleen Jef is wel erg beïnvloedbaar. Maar hij wil dat mijn moeder ook meegaat dus tja dan zal het wel goedkomen hoop ik.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Jurk Passen
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2006, 11:57:17 »
Als hij wil dat jouw moeder meegaat, dan gaat dat wel goedkomen hoor.
Praat eerst met hem voor hij met zijn moeder gaat praten over het passen.
Vertel hem gewoon waarom jij het zo wil en spreek dan gewoon af hoe hij het zou willen, en dat ie dat dan ook zo moet doen. Ongeacht wat anderen zeggen.
Daarbij, voor ons (vrouwen) is het passen toch altijd iets specialer dan voor mannen.
Ik heb bijvoorbeeld namelijk nog nooit gehoord dat een man emotioneel wordt tijdens het passen als je het WOW gevoel hebt.

Mijn schoonmoeder is ook niet meegeweest met passen.
Ik persoonlijk had daar ook niet zo'n behoefte aan, ik was met mijn moeder en zusje.
Een hele goede vriendin van me heeft samen met mij de jurk opgehaald.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Jurk Passen
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2006, 12:51:16 »
als ik heel eerlijk ben vind ik het niet eerlijk van je dat je wel je schoonmoeder aan de kant durft te zetten met passen maar als het om je aanstaande gaat je dat moment niet zijn moeder alleen gunt alleen uit angst dat zij iets uit kiest wat jij niet mooi vind. daarbij is je aanstaande vast wel in staat om te kiezen wat hij mooi vind en er is altijd een verkoper bij die ook wel inzicht heeft.

Nienke

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:06:25 »
Bij mij is mijn schoonmoeder gewoon mee geweest de eerste keer, en dat wilde ik ook graag. Als je een goede relatie met je schoonmoeder hebt, hoeft die het moeder-dochter gevoel bij het passen toch niet in de weg te staan? Je moeder is er toch evengoed bij? Ik ben in ieder geval heel blij dat ik mijn schoonmoeder ook mee heb genomen, het was voor haar ook heel speciaal om er bij te kunnen zijn!
Als je echt niet wil dat ze mee gaat is dat natuurlijk je goed recht, maar ik kan mee voorstellen dat ze het niet leuk vind.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2006, 13:09:31 door Nienke »

Marlieske

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:08:42 »
Ik heb mijn schoonmoeder de 1ste keer wel meegenomen en de anderen keren niet, juist omdat het zo speciaal is als je voor de 1ste keer gaat passen.
Haar passeren bij zo'n speciaal moment, kan erg fout vallen.
Ik vind wel dat het jou keuze moet zijn, maar dat je ook met haar gevoelens voorzichtig om moet gaan. Ruzie heb je zo, en een fijne relatie met schoonouders werkt veel beter en handiger!
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2006, 13:08:58 door Marlieske »

bruidje

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:11:14 »
ik ben eerst wezen kijken met mijn ouders allebij
dus mijn vader en mijn moeder
ik heb toen een andere afspraak gemaakt om mijn schoonmoeder de jurk te laten zien

maar goed jij moet zelf beslissen samen m,et je man
en tja overweeg het allemaal nog eens

ik kan me de reactie van je schoonmoeder wel een kleinbeedje voorstellen bekijk het eens van haar kant
mischien is het ook wel trotsheid als schoonmoeder
en belangstelling tegenover jou

niet om jou te kwetsen hoor maar goed wat ik al zij
jioj bent je eigen baas en doe gewoon hoe jij dat wil

en ik kan me de angst wel van je voorstellen
mijn schoonouders hebben ook een smaak van heb ik jou daar
gewoon verschrikkelijk
liest zoveel kleur mogelijk
bv een kanl groen pak met vel rood shirt
dat zouden hun geweldig vinden
gelukkig kwam ik op een dasg een geweldig pakm tegen die hem super stond enb nog in de aanbieding was ook nog
ik heb hem toen besteld en stefan vond het pak ook super
alleen zijn moder was gepiekeerd dat ik het pak had gekocht en niet zij met haar zoon
maar goed dat was dus haar probleem

je zou ook nog aan hem kunnen zeggen wat je heeeeeeeel mooi zou vinbden qua kleur enz
en wat je erg lelijk zou vinden
dan zal hij daar vast rekening mee houden

knuffel monique

svdh

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:38:33 »
Ik snap het ook wel hoor dat ze graag mee wilt. Maar nu moet ik ook zeggen dat de band met mijn schoonmoeder niet super is. Niet dat we ruzie hebben ofzo hoor. Dus vandaar dat ik twijfel om haar mee te nemen omdat ik wel een leuke dag wil hebben. Vaak krijg ik van die steken onder water van der en vind dat best moeilijk.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Jurk Passen
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:40:29 »
ja das heel lastig, maar misschien is dit dan net een moment of manier om je van je goede kant te laten zien,.... je hoeft ook niet wat aan te trekken van wat ze vind en je hoeft ook niet op haar uitdrukkingen te letten ofzo....

ik zou er nog even heel goed over na denken voordat je definitief nee zegt.

Marlieske

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:45:40 »
Mijn schoonmoeder heeft ook een totaal andere smaak, en over veel zaken ook een totaal andere mening, ik erger me soms kapot.
Maar tja tis n goed mens en ze bedoelt het allemaal goed en lief.
En oooit dan heb je die mensen zo hard nodig, en dat besef je pas als er "stront aan de knikker is" zoals ik de laatste weken.
wees zuinig op de mensen om je heen, soms is het beter even te slikken.

Maar ook hier geld zoals met alles doe wat je hart je ingeeft.
En steken onder de gordel praat ik ook niet goed, dat hoort ze niet te doen.
Suc6 met het maken van de keuze.

Evelien

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:58:05 »
Ik ben de 1ste keer ( en alle keren daarna) alleen met mijn moeder en mijn zus geweest. Zij kennen mij immers het best en hebben dezelfde smaak als ik. Doe wat je gevoel je ingeeft, je kunt wel iedereen mee gaan nemen maar ik had daar persoonlijk geen behoefte aan. Je kunt het nou eenmaal niet iedereen naar zijn/haar zin maken. Mijn moeder en zus zijn ook meegeweest met het pak kopen van mijn vriend omdat zij dus als enigen wisten welke jurk ik had. Helemaal geen probleem mee gehad. Je moet je niet verplicht gaan voelen om mensen mee te nemen.

safari

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2006, 14:16:28 »
eigenlijk zeg je het zelf al: als zij niet mee mag met jurk passen dan is de kans groot dat jou moeder niet mee mag met pak passen. Een gemeen trucje zou zijn: zorgen dat je vriend gaat passen als jij net de eerste keer (en dus alleen met mams) bent geweest. Jou moeder moet dan mee omdat zij degene is die de jurk al heeft gezien.

Toch zou ik gaan voor de versie met het meenemen van schoonmoeder bij het uitzoeken. Dan betrek je haar er bij, en dat wil ze dus duidelijk heel graag.
Mischien kan je met je moeder een teken afspreken dat ze niet hardop hoeft te zeggen dat je schoonmoeder iets verschrikkelijks zei. Bijvoorbeeld "ja rood met paarse stipjes is ook wel vrolijk" maar ondertussen aan haar oorbel friemelend.

Wat betreft het pak kan ik je angst heel goed voorstellen. Mijn schoonmoeder woont in het buitenland en stelde voor om daar het pak voor mijn vriend te kopen omdat ze geen tijd en mogelijkheid hadden samen te gaan. Toen ging ik dus bijna flippen terwijl mijn lieverd zij dat dat idd wel kon. WERKELIJK

succes, ben benieuwd hoe je het gaat doen!

sophietje

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2006, 14:44:38 »
ik heb het heel makkelijk want mijn schoonmoeder is overleden toen dennis bijna 15 was.
Dus ik kan ook geen ruzie met r krijgen, klinkt misschien raar maar het is wel makkelijker.
We kunnen er gelukkig samen om lachen, en negen maanden erna kreeg ik verkering met hem.
Vind het wel jammer hoor dat ze er niet bij kan zijn.
Maar ik ga dus met mn moeder en twee goede vriendinnen die ik al heel lang ken.(allebei meer dan 10 jaar)

Gwen

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2006, 17:01:38 »
Ik heb mijn moeder een schoonmoeder en schoonzusje de eerste keer mee genomen. Heb alleen een beetje spijt dat ik mijn schoonzus mee die probeerder een beetje de aandacht naar haar te trekken.

Maar vind het juist  wel fijn om moeder en schoonmoeder er bij te hebben. En het is ook voor hun gezelliger.

daantje84

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2009, 16:02:48 »
Idd een dilemma! Ik zie net dat het een oud topic is, maar ja nu ben ik het wel ff kwijt! hihi

In januari zijn mijn moeder, schoonmoeder, schoonzus en ik naar de bruidsbeurs in Groningen geweest!
Dat was hartstikke leuk, maar toen we terug waren zei mijn schoonmoeder: ik hoef niet elke keer mee naar shows en jurken passen, als je de jurk gevonden hebt, wil ik hem wel graag zien!

Nou ja! Belachelijk, ik dacht dat ze het leuk zou vinden om mee te gaan, aangezien ze zelf geen dochters heeft!
Vind het op zich niet erg, omdat het niet echt botert tussen ons, maar het gaat om het principe!

Dus laatst heb ik met mijn moeder wat jurken gepast en naar een show geweest.

Gisteren bij schoonouders, toen begon ze erover dat ik met mijn moeder naar bovenstaande was geweest, en nu wilde wel weer mee met zoeken naar een jurk! Pfff ik krijg echt geen hoogte van dat mens!

Als je zegt dat je niet mee wilt, ga ik ook niet meer vragen of je mee wil! Logisch toch?

Nouja heb me maar weer stilgehouden en gezegt dat we binnenkort weer jurken gaan passen en dat ze dan wel mee kan.

Heb haar een plaatje laten zien van wat ik mooi vind en zag aan haar gezicht dat ze het niks vond!
Wel apart.... zei ze !

 :steaming:
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2009, 16:03:42 door daantje84 »

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2009, 17:24:12 »
hoi hoi...

mijn schoonmoeder en moeder zijn wel meegeweest toen ik naar Anastasi ging.

vond t erg leuk! en zij ook.


groetjes

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2009, 17:28:53 »
Hmm ben gisteren voor het eerst gaan passen met moeder, zus en vriendin en heb eigenlijk geen moment aan mijn schoonmoeder gedacht. Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ze tegen mij eigenlijk niets over de bruiloft heeft gezegd, me niet eens heeft gebeld om me te feliciteren (door omstandigheden heeft mijn vriend het alleen verteld ipv samen). Toen een vriendin vroeg of ze mee wilde een pak voor mijn as uitzoeken had ze er ook niet veel oren naar, dus voor de jurk hoeft ze er van mij ook niet bij te zijn;)

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #18 Gepost op: 22 oktober 2009, 17:30:21 »
Dat is echt irritant, als je schoonmoeder eerst A zegt en later weer B.

Ikzelf neem ook mijn schoonmoeder niet mee met passen. Ik heb daadwerkelijk helemaal niks met haar.
Heb zelfs een jaar of 1,5 echt ruzie met haar gehad. Daarna hebben we het wel `uitgepraat`, maar het is nooit meer goed gekomen.

`Gelukkig` heeft mijn vriend ook niet echt iets met zijn moeder. Toen hij over pakken passen begon had hij het zelfs alleen over mijn moeder en een vriend meenemen. Ik heb toen wel heel subtiel gezegd dat het misschien wel aardig is om zijn moeder ook mee te nemen. Aan de andere kant heb ik zoiets van: Als hij het niet wil, moet hij het niet doen.

Het klinkt nu allemaal heel erg hard zoals ik het hier neer zet, maar daar is natuurlijk jaren aan vooral gegaan...

Marry24

  • Gast
Jurk Passen
« Reactie #19 Gepost op: 22 oktober 2009, 18:19:08 »
De eerste keer dat ik ging passen was nogal onverwacht dus zonder mijn schoonmoeder erbij. De 2de keer heb ik haar wel meegevraagd maar aan haar heb ik niet veel die vind alles mooi *zucht*
Ik wil ook graag dat mijn moeder mee gaat het pak uitzoeken omdat zijn ouders echt geen smaak hebben....en hij is helaas nogal gemakkelijk te beinvloeden :sad:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #20 Gepost op: 22 oktober 2009, 19:08:44 »
Ik wil juist best graag mijn schoonmoeder een keertje mee hebben. De eerste keer gingen we alleen kijken (dachten we, maar toen hadden we hem meteen uitgezocht). Mijn schoonmoeder vond het helemaal niet erg dat ik alleen met mijn moeder was gegaan. Ik zei dat ik in Oktober voor het eerst echt mocht passen, of ze dan mee wilde, ja dat wilde ze wel.
Vorige week kreeg ik te horen dat mijn jurk klaar was om gepast te worden. Dus ik direct schoonmoeder gevraagd en die somde over de mail haar hele programma voor de komende weken op (viel allemaal best wel mee, zaten best wat lege dagen tussen) met als conclusie: Kortom, ik denk dat je beter zonder mij kunt gaan.
Nou, okee, dus ik vandaag zonder haar passen, met weer alleen mijn eigen moeder erbij.
Nu mail ik haar de foto's, en dan is ze echt enthousiast, maar als ik dan zeg dat ze misschien meekan als de jurk klaar is (vandaag had ik mijn proefmodel gepast) in december zegt ze weer "Ja, misschien dat ik dan meega".

Ik weet dat mijn schoonmoeder niet echt om kleding geeft, maar vindt ze het dan wel leuk om mee te gaan of niet?! Want ik kan er geen touw aan vastknopen. Het moeilijke is wel dat mijn schoonmoeder een klein beetje complex is en zich nogal snel "gepasseerd" voelt. (als wij een nieuwe auto willen kopen ofzo, zonder dat we dat als eerste met hun hebben besproken dan voelt ze zich al gepasseerd...) Daarom hadden mijn mama en ik afgesproken van, we nemen haar mee, dan voelt ze zich zeker niet gepasseerd en maken we er een leuke dag van. Maar ze houdt het steeds af. Wat moet ik nu?

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #21 Gepost op: 22 oktober 2009, 19:29:08 »
Ik vond zelf dat ik mijn schoonmoeder daarin niet kon passeren en ten tweede vond ik het ook leuk dat ze graag mee wilde.
Ik zou het zelf niet kunnen, om mijn schoonmoeder op die manier te passeren en ik zou dit ook niet leuk gevonden hebben voor mijn man.
Ik ben uiteindelijk met mijn moeder, schoonmoeder, mijn zus en mijn schoonzus gegaan.
Zij vonden het allemaal heel erg leuk om mee te gaan en ik vond het ook super!!!
Mijn man is zijn pak trouwens gaan uitzoeken met zijn vader, mijn stiefvader en zijn broer.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #22 Gepost op: 22 oktober 2009, 20:04:39 »
@ inx, je hebt je best gedaan hoor! heel lief van je dat je haar er steeds bij betrekt, maar misschien heeft ze er niet zoveel behoefte aan OF ze wil zich een beetje afzijdig houden, omdat ze het misschien iets vind voor jou en je moeder alleen. Ik zou gewoon een volgende afspraak plannen wanneer jij en je moeder kunnen en tegen die tijd tegen haar zeggen: dan en dan gaan we weer, mocht je het leuk vinden om mee te gaan, dan hoor ik het wel. Dan ligt de keuze bij haar.

ik ben bewust met alleen mijn moeder en zus gegaan. Teveel meningen lijkt me alleen maar moeilijk. Ik heb nog wel even overwegen om haar mee te vragen, maar dan mee voor haar dan voor mijzelf. Echter weet ik dat mijn schoonmoeder een huwelijk met zo'n dag en trouwjurk etc. een beetje overdreven vind. Ze heeft ook een keer zoiets laten doorschemeren over waarom een trouwjurk moet etc. nou daaaag, die gaat niet meer mee ( maar mijn a.s. heeft haar mooi wel laten doorschemeren dat ik eerst overwoog haar mee te vragen, maar ik door haar reactie dit niet meer doe). Lief mens hoor, maar in zijn familie vinden ze zo'n dag maar geldverkwisting.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #23 Gepost op: 22 oktober 2009, 22:31:37 »
IK heb mijn schoonmoeder meegenomen,samen met mijn eigen moeder schoonzus en de oma van mijnlief ( mijn oma;s zijn al overleden )
Het was super gezellig en heb een hele gezellige dag gehad met hun allemaal en het was ook moeder dochter gevoel hoor
Ik heb wel een hele goede band met mijn schoonmoeder als er iets kan ik het altijd bij haar kwijt
Het grappige is wel ik en mijn schoonmoeder hebben meer de zelfde smaak als ik en mijn moeder
Zou zonder allebei niet meer kunnen oja me vader heeft goede smaak :tongue: Met hem kan ik wel winkelen met moeders niet
omgekeerde wereld dus whahahaha

Met het pak uitzoeken van lief zijn zijn vader ,moeder, zus en ik meegegaan :tongue: In haarlem waar mijn vader woont dus die wist ook zodra we de winkel
uit kwamen wat we gedaan hadden :) Maar die voelde zich niet gepasseerd ofzo

Maar voor mensen die niet zo goede band hebben , ik zou het toch voorstellen straks krijgt je nog meer gezeur en vaak houden ze het zelf
ook af ook

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Passen
« Reactie #24 Gepost op: 22 oktober 2009, 22:34:11 »
[quote name=\'penciltje\' post=\'277078\' date=\'22 October 2009, 22:31\']Maar voor mensen die niet zo goede band hebben , ik zou het toch voorstellen straks krijgt je nog meer gezeur en vaak houden ze het zelf
ook af ook[/quote]

Ben ik het niet helemaal mee eens, je moet alleen je schoonmoeder meenemen als je dat zelf wilt en niet omdat je bang bent dat ze zich gepasseerd voelt. Achteraf ook blij dat ik die van mij niet heb meegenomen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards