collapse

Auteur Topic: Ongesteld Tijdens Bruiloft?  (gelezen 23414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Gepost op: 15 maart 2012, 15:37:46 »
Hallo allemaal,

Over nog geen twee maanden is onze bruiloft en mijzelf en mijn cyclus kennende lijkt de kans vrij groot dat ik ongesteld ben tijdens De Dag. Hier zit ik natuurlijk absoluut niet op te wachten :sad: Heeft iemand ideeën/ervaring hoe ik dit kan voorkomen?

Anneli

  • Gast
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2012, 15:39:52 »
Volgens mij bestaan er uitstelpillen voor je menstruatie. Gewoon even aan je huisarts vragen!

En anders je huwelijksdag uitstellen. Maar da's zeker geen optie? :laugh:

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2012, 15:47:02 »
-
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2016, 14:56:04 door Ik83 »

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2012, 15:56:55 »
Met de pil starten is geen optie, ben er door mn arts om medische redenen afgehaald. Ik ga maar informeren of die utistelpillen wel mogen, bedankt!

Boefke79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2012, 15:59:29 »
Hier hetzelfde probleem;
Dus bij ha voorgelegd dat ik tijdelijk terug aan de pil wilde. Dat vond ze niet zo'n succes, daar wij een grote kinderwens hebben (die niet vanzelf gaat), maar vanwege de hormonen zouden we dan ook niet in een traject kunnen.
Dus inderdaad pilletjes gekregen om uit te stellen (voor 10 dagen). Daarmee zou ik gered zijn.
Wel adviseerde ze het om al eerder uit te stellen omdat sommige meiden er meer last van krijgen en mocht het niet goed gaan, konden we altijd nog verder kijken. Dus mijn cyclus vorige maand al 'verschoven'.
Alleen nu kan ik mijn klok er niet meer gelijk op zetten (trouwens totaal geen last gehad van de bijwerkingen!)en is mijn cyclus echt verstoord. Ik wil het nu nog afwachten wat de volgende keer gebeurt (oude of nieuwe cyclusduur) en anders moet ik alsnog terug voor alsnog een keer uit te stellen... hahaha.
Ik weet nu dat ik er niet zoveel last van heb, dus durf het wel aan!

Ze vertelde dat dit medicijn vaak wordt gegeven aan meiden die op vakantie gaan en (nog) niet aan de pil of inderdaad kinderwens en bijzondere dagen, zoals bruiloft. Dus gewoon ff langs je huisarts!
Succes!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2012, 16:20:41 »
Primolut heet het middel, ik heb het ook gebruikt en had 0,0 bijwerkingen terwijl ik die van de pil wel had. Dus ik ben er erg over te spreken.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2012, 16:46:13 »
Ook hier ooit primolut geslikt, zolang je hem op tijd slikt is er niets aan de hand (bij mij dan) succes ermee!!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2012, 17:02:43 »
hmm heb hier idd ook over nagedacht, ik heb alleen niet meer precies mijn cyclus bijgehouden. Wel weet ik dat ik eind van de maand ongesteld wordt, dus waarschijnlijk t ook ben tijdens de bruiloft.. Maar als ik mijn lichaam een beetje ken kan het best zijn dat die het uit zichzelf uitstelt, is wel vaker gebeurt als ik iets had rond die tijd van de maand waar ik erg naar uit keek. Dan kwam het gewoon paar dagen later.. xp

Kan je dat ook slikken als je niet de exacte datum weet?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2012, 17:07:58 »
Als je met die pil je ongesteldheid 10 dagen op kunt schuiven, dan denk ik dat het wel kan. Maar dan moet je er niet teveel naast zitten  :tongue:Gelukkig heb ik hier geen last van i.v.m. een spiraaltje, maar dat is natuurlijk geen optie wanneer je een kinderwens hebt of hier niet goed op reageerd

Boefke79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2012, 17:08:03 »
@JM2012; volgens mij wel. Zelf was ik officieel een dag te laat begonnen, maar toch werkte het en je kunt stoppen wanneer je wilt; je hoeft die 10 dagen niet vol te maken volgens mij. Heb het wel gedaan om er zeker van te zijn;) Helaas. Die vogel ging niet op... Nu is het kritieker dan eigenlijk.. hahah.
Dus ik ga ze sowieso halen en dan neem ik ze gewoon paar dagen van te voren in en de huwelijksdag zelf niet meer. Daarna duurde het bij mij nog 2-3 dagen, dus dat mag;) Moet er alleen niet aan denken op de dag zelf, maar nu heb ik er ook altijd veel last van!
Overleg anders gewoon even met je huisarts. Zal het vast begrijpen!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2012, 17:13:39 »
Haha hoe meer ik eraan denk, hoe gekker ik het vind.. maar dat komt ook omdat ik ook niet aan de pil wil/mag ( ivm afwijkingen in bloed en trombose gevaar..). En als mijn cyclus een beetje regelmatig blijft, zit ik in de laatste dagen van de ongesteldheid op de bruiloft dus ach.

Daar ga ik mijn hormoonhuishouding niet voor op de kop gooien! Maar ik hou dan ook niet zo van medicijnen en de bijwerkingen die kunnen optreden ( altijd veel medicijnen geslikt dus het is nu wel eens klaar, het liefst zo min mogelijk "troep" mn lichaam in..).

Ik laat t lekker zo denk ik :wink: Dus aan mij heb je helaas niets qua advies! Sorry..

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2012, 20:14:38 »
Het ligt er maar net hoe je je voelt als je ongesteld ben. Ik ben het nu, voel me weer ns vreselijk beroerd, vanmiddag een tijd geslapen en zit nu met een warme kruik. Als ik dus vandaag zou trouwen, had ik geen ideale feestdag :-).

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2012, 22:33:39 »
Mijn zus is vorig jaar getrouwd, en was toen ook ongesteld, In de periode ervoor heeft zij ook geinformeerd naar de mogelijkheden van het uitstellen maar uiteindelijk heeft zij besloten het niet te doen, In overleg met de gyn werd dit afgeraden, iets met hormonen geloof ik, maar helemaal zeker weet ik het ook niet, Uiteindelijk heeft ze dubbelop gedaan, En een tampon en verband, en dat is goed gegaan, Maar nu ligt het er denk ik ook wel aan op welke dag je zit, Ik heb zelf altijd ontzettende rugpijn de 1e 2 dagen, en dan zou ik niet blij worden!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2012, 09:53:16 »
Moet trouwens ineens denken aan een gesprek op het MBO, tussen een paar meiden die het ook over ongesteld zijn hadden op je trouwdag. Zei een jongen heel simpel, je bent toch 1x per maand ongesteld, dan zorg je toch dat je die dagen niet gaat trouwen?

Veer

  • Gast
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #14 Gepost op: 19 maart 2012, 11:00:44 »
Bedankt voor de tip. ik was zo ie zo al van plan naar de huisarts te gaan. Ik ben aan de pil gegaan toen ik mijn ex leerde kennen. Toen een paar jaar aan de pil geweest. Ik ben gestopt met de pil toen de relatie eindigde. En ik ben weer aan de pil begonnen toen ik Tom had leren kennen. Eigenlijk niet bewust. Ik ben toen een paar maanden aan de pil geweest en toen gestopt om onze kinderwens te gaan vervullen. Nu onze kinderwens is vervuld heeft mijn AS een operatie laten onder gaan. Ik ben tussen de meisjes en Jonas even aan de minipil geweest en daardoorheen zwanger van Jonas geworden. Zelf heb ik alleen ontzettend veel last van mijn hormonen vlak voordat ik ongesteld moet worden. En het ongesteld zijn zelf is alleen er goed aan denken alles mee te pakken en op tijd naar de wc maar op de dag zelf niet leuk. Ik heb echt een regelmatige cyclus en dat is dus om de 28 dagen en dat betekend dat het dus langzaam verspringt. Ik heb onze dag gekozen om de mooie datum en niet over het mogelijk ongesteld zijn. ,)Hormonen ben ik ook niet zo'n voorstander van vandaar dat ik gestopt ben met de pil maar voor een keer kan ik het niet zo'n kwaad hoop ik.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2012, 11:02:01 door Veer »

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #15 Gepost op: 19 maart 2012, 11:04:07 »
Bij mij lijkt het inmiddels goed te gaan, is vanzelf een paar dagen opgeschoven!

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2013, 00:01:31 »
wie o wie helpt me met mijn dillema...

over 2 maanden ga ik trouwen... tijdens het voorbereiden helemaal rekening gehouden met mijn cyclus (heb een koper spiraaltje en een redelijk regelmatige cyclus) dus helemaal gepland dat ik in mn 'goede' dagen zou trouwen en op huwelijksreis zou gaan... nu houd mn lijf mij graag voor de gek en ben ik het afgelopen jaar dus 'opeens' 10 dagen opgeschoven (erg ziek geweest begin dit jaar) waardoor ik dus precies op de dag zelf ongesteld zou moeten worden... mijn dilemma is voornamelijk omdat ik echt ontoerekeningsvatbaar ben.. lees:  sago, achtbaan aan emoties, heftige krampen en bloedverlies... nu zijn er een aantal opties en ik ben benieuwd welke ervaringen jullie delen..

- primolut, uitstellen of opwekken, ben alleen bang wat de hormonen met mij doen, aangezien ik op de pil zelf ook erg heftig reageerde
- softcup.. 12 uur niet hoeven verschonen tegen de pijn dan aspirines slikken (goede spiegel van te voren opbouwen)
- 'gewoon' ongesteld worden, tampons verwisselen op de dag en pijn bestrijden met asprines...

wat hebben jullie gedaan en hoe beviel dit?

liefs.

kloko

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2708
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2013, 00:34:31 »
Als je op de pil heftig reageerde zou ik niet gaan starten met orgametril, primolut enzo.
ik zou er dan denk ik voor kiezen om het toch maar gewoon te laten komen. En wie weet komt t dan door de spanning rond de bruiloft ook wel later.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2013, 09:32:01 »
nooit van een softcup gehoord, maar als ik het zo lees zou ik daarvoor gaan.
Ik was al de dood dat ik door zou lekken in mijn jurk!!

voor dames met een kinderwens die primolut pakken om de menstruatie uit te stellen zou ik zeggen lees de bijsluiter eens door. Staat in niet te gebruiken tijdens of vlak voor de zwangerschap ivm kans op aangeboren afwijkingen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2013, 10:03:49 »
Ik zou de soft cup alleen maar gebruiken als je dat vaker gedaan hebt. Bij mij werkt hij nl erg irriterend. Ook zou ik hem geen 12 uur laten zitten, zul je net zien dat het deze keer net te veel is. Verder vind ik fet fijn ding. Ik zou in elk geval geen hormonen in je lijf stoppen die je nog niet eerder gebruikt hebt en dus niet weet hoe je lijf er op reageert.
Denk dat ik dus zou gaan voor gewoon ongesteld worden en dan maar een dag aan de paracetamol.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #20 Gepost op: 30 juni 2013, 10:15:50 »
Is er geen optie om je ongesteldheid nu op te wekken? Als je cyclus dan verder regelmatig is zou het toch ook uitgesteld moeten worden? Dan ben je niet ongesteld op je bruiloft. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien heeft je huisarts een idee?

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #21 Gepost op: 30 juni 2013, 10:44:33 »
Moeilijk maar anders go with the flow?
En mocht je zwanger willen worden, geen ibru gebruiken! Dit beschadigd het vruchtje en kan ervoor zorgen dat je niet zwanger wordt.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #22 Gepost op: 30 juni 2013, 10:50:48 »
Ik heb er vanaf januari al rekening mee gehouden met de dag van de bruiloft. Ik was tot 1,5 week voor de bruiloft nog aan de pil. 1,5 week voor de bruiloft laatste stop week gehad waardoor ik al ongesteld was geweest en dus zowel de bruiloft als de huwelijksreis niet ongesteld hoefde te worden.

Hier was een kleine aanpassing voor nodig van 3 dagen want ik 3 maanden voor de bruiloft geregeld heb. Steeds met mijn pil 1 dag eerder stoppen en eerder starten. Waardoor het op schoof. Was bij mij uiteindelijk geen probleem.
Maar voor de mensen met kinderwens na de bruiloft en geen pil gebruik zou ik het geloof ik toch gewoon laten komen. Vaak door spanning of stress kan het op het laatste moment ineens veranderen. Gewoon zorgen dat je goed voorbereid bent met de nodige hulpmiddelen en pijnstillers dan kan er volgens mij weinig mis gaan toch?

MenS

  • Gast
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #23 Gepost op: 9 juli 2013, 19:08:37 »
Op Libresse.nl heb je de menstruatie kalender. Erg handig!

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Ongesteld Tijdens Bruiloft?
« Reactie #24 Gepost op: 5 augustus 2013, 10:12:15 »
Hey meiden! Een n update, dankzij jullie adviezen en t even goed met m'n moeder en AS erover gehad te hebben gesloten het gewoon te laten komen, flink wat paracetamol slikken en n softcup gebruiken... Zag het helemaal zitten.. Nu nog maar een kleine maand te gaan en mijn lijf lijkt t zelf al geregeld te hebben.. De 30e voelde ik me prima en nu wel n zeer lijf en zere buik maar nog niet ongesteld  :applaus: (doet een klein vreugde dansje)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards