collapse

Auteur Topic: Weet 't Even Allemaal Niet Meer  (gelezen 3144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Essie

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Gepost op: 6 november 2005, 12:05:01 »
Hallo dames, allereerst mijn diepe verontschuldigingen dat ik mijn laatste bericht op 31 aug. gepost heb, maar ik heb het vreselijk druk gehad. En momenteel is het zover dat ik het allemaal ff niet meer weet. Over 7 maanden ben ik getrouwd en wel, en er zijn een aantal dingen die me echt in de weg zitten, waardoor ik helemaal in de stress schiet. Het wordt steeds erger en ik dacht, laat ik het hier maar opschrijven, misschien zijn er dames die het herkennen.... Allereerst zit ik enorm met het probleem GELD, hoe krijg ik in godsnaam dat grote bedrag bij elkaar?? Ik vrees dat het niet gaat lukken hoor.  Het is toch best wel veel, en we bezuinigen al op alles wat mogelijk is, maar het sparen schiet gewoon niet op! Ik maak me echt druk om het feit dat we het geld over 7 mndn niet bijelkaar hebben want wat moet ik dan?
Ten 2e ben ik i.p.v. afgevallen alleen maar gegroeid. En ik wil echt nu nog 9 kg kwijt voor ik die jurk aan doe. Eerst moet er 5 af voor ik ga passen..... En ik wilde in dec. gaan passen, en het frustrerende is dat ik sinds dat ik wist wanneer ik ga trouwen alleen maar ben gegroeid. IK zit niet lekker in mijn vel....
En toen kwam ik eergister thuis van een trip n/d buitenland voor mijn werk, en hoorde ik dat mijn vrienden ineens zijn getrouwd!!! Zomaar stiekem, gratis op een maandag. Ik had het er met haar nog over dat trouwen niets voor hun was en dat ze dat nooit zou doen. En ja hoor. Nu ineens wel wat op mij overkomt dat ze nog snel ff voor ons getrouwd wil zijn... Ik heb dan ook het idee dat ze datgene wat wij doen helemaal niet leuk vinden, en omdat ik niet lekker in mijn vel zit denk ik nu ineens dat iedereen dat vind. In mijn vriendenkring is er nl. niemand die zijn bruiloft zo viert zoals wij (merendeel wil niet eens trouwen) en ik twijfel nu dus heel erg waar ik het allemaal voor doe. Terwijl het helemaal gaaf moet worden..... Jullie zullen me wel een hopeloos geval vinden, maar ik moet echt weer even overtuigd worden van de grote dag!!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2005, 12:18:51 »
meis je bent geen hopeloos geval!!..... en waar je het voor doet?> dat is niet zo moeilijk! je doet het omdat jij samen met je partner een nieuwe weg wil inslaan als man en vrouw. Wat anderen doen moeten hun weten! en laat hun maar lekker. Het is niet leuk dat er ineens vrienden zijn die zo maar even getrouwd zijn, maar bedenk ook dat ze vanzelf spijt krijgen van die simpele manier.

Dat geld probleem kennen wij ook! wij hebben het feest nog niet betaald (en om eerlijk te zijn hebben we dat ook niet meer).... je kan natuurlijk altijd naar de mogelijkheden kijken of er misschien in de familie iemand is die het je renteloos wil lenen, want ja je zal toch iets moeten vrees ik.

Voor het afvallen kan ik alleen zeggen: ga een dagboek bijhouden van wat je eet, soms schrik je van jezelf omdat je ineens ziet dat je misschien wel veel meer snoept dan dat je realiseerd (dit misschien vanwege de financiele stress).... als je wilt kan je afvallen maar ga er dan ook voor, kook vooral gezond en neem gezonde lekkere boterhammen mee naar je werk.... kaas komkommer of kaar tomaat, (natuurlijk wel 20+ kaas).....

Ik kan alleen maar zeggen, succes en sterkte de komende tijd! en weet dat je hier altijd terecht kan of je nou al wel of niet vaak op het forum bent!

liefs Daan

happygirl

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2005, 12:44:34 »
he meid toch!

ben je gek joh, je gaat trouwen omdat jullie dat leuk vinden! wat maakt het nou uit wat een ander daar van vindt! je zal zien dat het heus wel jullie superdag gaat worden! en ik denk dat jullie vrienden over het algemeen heel erg blij voor jullie zijn! daar zijn het immers vrienden voor!

En het kost idd geld maar het komt heus goed! als het sparen echt moeilijk gaat: schrijf op wa je uitgeeft! dan weet je waar het naar toe gaat. en doordat je verantwoordelijkheid aan je zelf moet geven tijdens je boekhouding ben je minder geneigd onnodig duren spullen aan te schaffen!

en over afvallen kan ik meepraten! er isheel veel af maar nu ik weer overnieuw ga beginnen is het erg moeilijk...wat bij mij helpt en wat ik moregn ga kopen: een dieet-armbandje! koop een zimpel arbandje of knoop een touwtje om je pols als geheugensteuntje: ik wil afvallen niet snoepen!!!!

tja en ik raad graag het atkinsdieet aan, vlug resultaat en blijvend als je het een beetje blijft aanhouden!

meid ik hoop dat het vlug weer weer goed met je gaat!
jij wordt gewoon een stralend bruidje!!!
sterkte!

dikke kus!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #3 Gepost op: 6 november 2005, 13:00:17 »
Hey meissie...wat lees ik nou toch...je kan hier altijd een gil geven als je ergens mee zit...en een hopeloos geval ben je echt niet hoor!!!

Over het geld...Ga eerst even op je gemak na wat heb je al uitgegeven en wat je nog "moet" uitgeven, zodat het wat overzichtelijker wordt voor je...heb ik ook gedaan. Dat heeft mij erg op mijn gemak gesteld toe ik in een dip zat over het geld en de kosten voor de bruiloft. Informeer desnoods bij de bank wat je eventueel kan lenen, zodat je dat achter de hand kan houden als het mocht blijken dat je het qua financien niet gaat redden. En wat dacht je van het vakantiegeld dat je in mei krijgt...ook hiervan kan je een deel apart zetten voor de bruiloft...en eventueel geld dat je van de belasting terug krijgt het komende jaar...

Je hebt nog een aantal maanden te gaan...zet op een rijtje wat jullie nu hebben gespaard en hoeveel je de komende maanden nog kan sparen...gebruik desnoods het geld dat jullie krijgen om het feest te bekostigen. Hebben wij ook gedaan en ik moet zeggen...dat geld was bijna genoeg om het feest te betalen. Daar hadden wij ons ook min of meer op gericht, nadat wij een financiele tegenvaller hebben gehad...we wilden in eerste instantie niet al het geld gebruiken om de bruiloft te betalen, maar dat was nu even niet anders...in ruil hiervoor hebben we wel een geweldige en onvergetelijke dag gehad!!!

Probeer nu alvast steeds wat dingetjes te kopen voor de bruiloft zodat je niet alles in één keer hoeft uit te geven...hou de aanbiedingen in de gaten...de feestdagen komen er aan...en in januari kan je veel dingen in de uitverkoop kopen. Als jullie aan kerst doen, kan je ook spulletjes vragen die je voor de bruiloft nodig hebt...receptieboek, fotoalbums, ringenkussentje en meer van dat soort dingen....

En over je gewicht...het komt idd waarschijnlijk door de stress over het geld...probeer te relaxen en verwen jezelf lekker...ga een keer naar de sauna ofzo...of koop wat tutspulletjes en hou thuis een keer een verwen dagje met een maskertje als je je zelf wat down voelt...werkt bij mij altijd goed...Het komt allemaal wel goed meis....je zal zien als je je jurk aan hebt met passen dat je zult stralen!!!

En over die vrienden van jullie...laat lekker gaan...trek je er niets van aan....misschien zijn ze wel jaloers dat jullie het wel groots uitpakken en wat een ander denkt over hoe jullie willen trouwen...pppfff is hun zaak toch niet...een ieder mag toch zelf weten hoe je je bruiloft houdt en het is toch juist geweldig dat jullie het anders doen als de rest. Het is jullie bruiloft en jullie moeten het lekker doen hoe jullie het willen...je zal zien dat ze na de bruiloft alleen maar lof zullen spreken!!!

Wacht maar af...over 7 maanden staan jullie als een prachtig bruidspaar te stralen op jullie mooiste dag!!!
 
Dikke kus en knuffel
Natascha

Essie

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2005, 13:32:08 »
Ja jullie hebben ook wel gelijk, we trouwen ook echt voor onszelf, maar ik wil dat iedereen het dan naar zijn zin heeft. Dat zal ook wel zo zijn, maar het spookt steeds door mijn hoofd dat alle gasten dan denken: 'pfff, niks voor mij zo'n feest met alles erop en eraan...'   En ik worstel nog steeds met de dag- en avondgasten.
Maar goed, ik hoop dat deze 'dip' snel over is, en dat ik weer net zo enthousiast wordt als in het begin. Ik hou ook idd maar vast aan de gedachte dat diegene die dus nu net getrouwd zijn op onze dag spijt hebben van hun beslissing om het zo te doen.
Tja, en die kilo's dat ligt toch echt aan mijzelf, ik ga morgen beginnen met hardlopen, want er moet echt iets veranderen. Het was altijd mijn droom slank in een jurk te stralen, en als ik niet afval, dan baal ik enorm van mezelf, en dat drukt voor mij echt wel de pret. Voor dat wat er niet af gaat aan het eind, hebben ze toch zoiets als een corset???
Het geld zal tot de dag zelf een probleem blijven. Ik ga toch maar proberen bij mijn vader te lenen... Zal hij geen probleem vinden, maar ik haat het idee. Alhoewel je zo'n groot bedrag nu eenmaal niet binnen een jaar kan sparen.

Bedankt voor jullie snelle reacties, en het doet me goed dat jullie deze 'problemen' herkennen, en dat ik hierin niet de enige ben.....

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2005, 14:13:39 »
Ik zou het niet beter dan Natascha kunnen zeggen! :)

Meid, maak je niet te druk. Het komt vast allemaal goed. Ik zou zeker je vader vragen om eventueel achter de hand te hebben. Misschien voel je je dan wat geruster.

En verder, blijf gewoon regelmatig gezellig op het forum komen. Dan komt de goede zin er vast wel weer in!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2005, 14:35:50 »
Citaat
maar het spookt steeds door mijn hoofd dat alle gasten dan denken: 'pfff, niks voor mij zo'n feest met alles erop en eraan...' En ik worstel nog steeds met de dag- en avondgasten.
Hier moet je helemaal niet aan denken...hou goed in gedachten dat het jullie dag is...en dat jullie het naar jullie zin moeten hebben!!!

En wat de dag- en avondgasten betreft...rustig over na blijven denken, ook daar komen jullie wel uit.

Probeer anders een planner te maken...dan richt je je per week op een ander onderdeel van de bruiloft.
En heb je het af....dan hou de rest van de week vrij...en de week daarop ga je weer verder met het volgende dat je moet regelen. Zo kan je bijvoorbeeld de komende week de gastenlijst maken, die week daarop de muziek regelen, dan een week wat anders....en dan hou je je weer een week bezig met de gastenlijst....

Streep elke keer wat van je lijst als zeker weet dat je er klaar mee bent...zo zal je zien dat het allemaal wel meevalt.

Goed dat je gaat hardlopen...je kan ook gaan fietsen en wat dacht je van zwemmen...lekker 1 keer in de week baantjes trekken en na afloop het bubbelbad in ofzo...
En idd...een torselet onder de jurk doet een hoop....ik kan het weten...mijn heuvellandschap van vetrollen was er mooi mee weggewerkt... :tongue:

Eleonora

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #7 Gepost op: 6 november 2005, 16:25:56 »
Ik vind ook dat Cadanawo hele wijze woorden op papier heeft gezet waaraan je echt iets zal hebben.

Ik heb ook af en toe een dip. Vooral wat centen betreft. Toch weet ik dat het wel goed gaat komen.

Maar daar moeten we ook wel heel erg hard voor werken.

Vandaag was bijvoorbeeld mijn rustdag, maar ben toch gekomen.

Mijn zus had me eens gebeld en gevraagd of ik van te voren geld van haar wilde hebben. Dat vond ik erg lief van haar, maar ik heb het toch afgeslagen.

Toen zij ging trouwen hadden ze ook niet zo veel te besteden. Ze trouwden echt last minut.
Haar schoonouders hadden toen ook aangeboden om het geld vooraf te geven. Toen konden ze toch nog een leuke reseptie geven.

Misschien is dat een idee. Vraag je ouders en schoonouders of ze vooraf het kadoo in geld willen/kunnen geven. :wink:

Ineke111

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2005, 19:15:10 »
Heb aan al deze wijze woorden niet meer veel toe te voegen, maar ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je snel over deze 'dip' heenkomt! Probeer te genieten van de voorbereidingen, voor je het weet is het zover!!! En dat het een mooie dag gaat worden, dat is zeker! Je trouwt toch met je mannetje! en dat is het allerbelangrijkste!

Evelien

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #9 Gepost op: 6 november 2005, 19:18:15 »
Hoi hoi, ja, ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties, en je bent echt niet de enige met dat probleem, ik herken dat wel. Kan af en toe ook behoorlijk in een dip zitten! Maar gaat allemaal helemaal goed komen met ons! Probeer zoveel mogelijk te genieten van deze tijd !! :wink:

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2005, 12:22:05 »
Jammer dat het zo gaat, zeker met je vrienden enzo... Maar echt, bedenk dat je trouwt voor jullie samen! Ik sluit me helemaal aan bij wat iedereen hiervoor geschreven heeft, en hoop dat je snel weer zin krijgt om alles te regelen!

jolanda1983

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #11 Gepost op: 7 november 2005, 12:38:01 »
Sluit me ook helemaal bij de rest aan. Het is jullie dag en op die dag zullen jullie vast helemaal stralen en zul je zeker achteraf denken we zijn blij dat we het zo hebben aangepakt. Want vergeet 1 ding niet je doet het maar 1 x (als het goed is) dus dan kan je het maar beter goed doen.

sterkte meis

Essie

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #12 Gepost op: 7 november 2005, 17:02:53 »
THANKS voor jullie lieve woorden allemaal. Ik ga dit zeker nog een aantal keer doorlezen en dan kan ik er vast weer helemaal tegenaan. Ik zal wel moeten, ik ga de komende 7 maanden gewoon extra zuinig leven, en echt proberen af te vallen, zodat ik iig van mezelf weet dat ik er alles aan gedaan heb. En het gevoel i.v.m. die vrienden van me draait al een beetje moet ik zeggen... Ik denk er nu aan om ze te verschuiven naar de 'avondlijst'.   Tja, als zij zelf al geen waarde hechten aan een groot feest......  BEDANKT!!

Ketting

  • Gast
Weet 't Even Allemaal Niet Meer
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2005, 17:12:21 »
Kop op Essie !

Ik sluit me aan bij de andere meiden
Probeer er gewoon lekker van te genieten..
Het moet straks jullie dag worden !! (en dat gaat gewoon zeker weten lukken)

Liefs Mascha

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards