collapse

Auteur Topic: Kadotip  (gelezen 18229 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Kadotip
« Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2012, 12:20:37 »
Dat van die bloemen is een goede. Gaan wij ook doorgeven aan de CM. Wij gaan ook snel na ons huwelijk op reis, dus daar hebben we dan toch niks aan!

ellenvanderhoek

  • Gast
Kadotip
« Reactie #26 Gepost op: 18 januari 2012, 10:57:01 »
wij willen alleen maar geld........50% voor ons en 50% gaat naar een goed doel. Die menvrouw zal ook aanwezig zijn op onze receptie :)

twijfeltje

  • Gast
Kadotip
« Reactie #27 Gepost op: 18 januari 2012, 13:28:32 »
Welk doel heb je gekozen en staat dat ook op je kaart?

Ploefje91

  • Gast
Kadotip
« Reactie #28 Gepost op: 4 juli 2012, 14:33:58 »
In plaats van een envelopje of varkentje zitten wij aan een geldboom te denken als plaatje =D

kwarkje

  • Gast
Kadotip
« Reactie #29 Gepost op: 4 juli 2012, 19:41:42 »
Op onze kaart stond: cadeautip: een bijdrage aan onze huwelijksreis

Ploefje91

  • Gast
Kadotip
« Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2012, 20:41:02 »
@Kwarkje, in onze familie zou je daar flauwe cadeaus voor krijgen, zoals zonnebrand, emmertje & schepje, handdoek, zonnebril xD Wel met geld erbij, maar gewoon om te plagen.

kwarkje

  • Gast
Kadotip
« Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2012, 20:42:17 »
Haha, bij ons vast ook  :laugh:  Maar dat geeft niks  :wink:

2juli2013

  • Gast
Kadotip
« Reactie #32 Gepost op: 4 juli 2012, 22:06:54 »
In plaats van een envelopje of varkentje zitten wij aan een geldboom te denken als plaatje =D

Dat geldboompje ga ik onthouden.
Wel lastig om dat "duidelijk" te doen in zo'n klein plaatje.

Misschien is een dik pak dollars (zoals in de film :wink:) ook wel leuk... Hmmmm

Maidenofmay

  • Gast
Kadotip
« Reactie #33 Gepost op: 5 juli 2012, 17:06:14 »
Hoe erg is het om op de uitnodiging voor je huwelijk al om geld te vragen? Als mensen vragen wat je zou willen hebben, prima, maar ik vind het altijd nogal inhalig staan. Maar goed, ik sta er volgens mij nogal alleen in :wink:

Jassou

  • Gast
Kadotip
« Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2012, 17:21:41 »
Hoe erg is het om op de uitnodiging voor je huwelijk al om geld te vragen? Als mensen vragen wat je zou willen hebben, prima, maar ik vind het altijd nogal inhalig staan. Maar goed, ik sta er volgens mij nogal alleen in :wink:
Nee hoor, ik vind het ook niet op de uitnodiging horen, de huidige trend ten spijt. De tam-tam werkt ook prima. Ik geloof dat meer mensen zo denken hoor. :)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Kadotip
« Reactie #35 Gepost op: 5 juli 2012, 17:25:12 »
Ik zou er ook niet voor kiezen om al op de kaart te zetten dat je geld wilt. kHeb (op hyves geloof ik) weleens gezien dat iemand het ook met een plaatje op de kaart had gezet...een plaatje van een briefje van 50! Dat vind ik echt ernstig...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Kadotip
« Reactie #36 Gepost op: 5 juli 2012, 18:07:20 »
Tja de meeste mensen geven toch wel geld uit zich zelf, omdat ze niet goed weten wat te moeten kopen. Als je echt geld nodig hebt weten de meeste gasten op je bruiloft dat ook wel, dus vind het zelf ook helemaal niks, vind het ook goedkoop  :ph34r:

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Kadotip
« Reactie #37 Gepost op: 5 juli 2012, 19:37:43 »
Wij hebben een spaardoel gekozen voor onze huwelijkskado's.
Namelijk de nieuwe kunstof kozijnen. Om dit zo leuk mogelijk te vermelden stond er met hele hele kleine lettertjes op de kaart:
Voor meer spullen is ons huis te klein, daarom vinden wij geld voor kunststof kozijnen erg fijn!

Mirthe

  • Gast
Kadotip
« Reactie #38 Gepost op: 6 juli 2012, 19:12:20 »
Ik vind persoonlijk een envelopje of iets dergelijks wel heel onpersoonlijk. Wij wonen in het buitenland en willen dus geen cadeaus. Ik vond het een lastige beslissing om iets op de kaart te zetten of niet, en ik hoop ook niet dat mensen zich verplicht gaan voelen om geld te geven. Maar goed, wij hebben toch op de kaart gezet: onze koffers zitten vol, maar een bijdrage aan onze kostbare emigratie naar Nederland vinden wij erg fijn. (volgend jaar emigreren we (terug) naar Nederland). Als je uitlegt waarom je geen cadeaus wilt is dat toch wel wat leuker denk ik.

Anneli

  • Gast
Kadotip
« Reactie #39 Gepost op: 6 juli 2012, 23:55:44 »
Ik vond dit héél moeilijk om te beslissen. Ik vind het zelf namelijk nogal onbehoorlijk en hebberig staan om überhaupt te suggereren dat mensen iets mee moeten brengen. Maar J. was heel bang dat we allemaal dingen zouden krijgen die we niet nodig hebben, terwijl we thuis toch al onze k*nt niet kunnen keren omdat we in een héélll klein huisje 2 huishoudens hebben samengepropt. Dus hij wilde per se dat we er iets over zeiden op de uitnodiging. Dus ik heb nu zo bescheiden mogelijk geprobeerd te formuleren en verzonnen dat we ergens voor sparen (nou ja, dat doen we wel, want we willen graag verhuizen, maar wat het concreet zou moeten zijn weten we nog niet). Er komt nu op te staan, in kleine lettertjes: "mocht u ons iets willen geven: wij sparen voor een mooie outdoor kitchen". (Dat is nog behapbaar en begrijpen ze hopelijk dat we niet verwachten dat iedereen enorm diep in de buidel gaat tasten). Bij mensen die alleen op de receptie mogen komen, zetten we overigens niets op de kaart over cadeaus.

Mijn broer & schoonzus hadden op hun (Engelstalige) kaart gezet: "The bride and groom would like a financial contribution for the furnishing of their future home". dat vond ik toch echt klinken alsof je het feest niet in kwam als je geen geld meebracht, hahaha. Erg onbescheiden.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards