collapse

Auteur Topic: Trouwbelofte  (gelezen 40820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liset en Han

  • Gast
Trouwbelofte
« Gepost op: 30 juli 2009, 18:27:17 »
Mijn moeder heeft gevraagd of we allebei willen opschrijven waarom we van elkaar houden.
Zullen ze wel ergens voor gaan gebruiken...  :unsure:
Nu ben ik er vanmiddag mee bezig geweest, en wil graag jullie reactie.
Ben ik wat vergeten, of ....

***

Lieve ...,
van mam kregen we de opdracht om op te schrijven waarom we van elkaar houden.
Zonder het met elkaar te bespreken.
Je begrijpt al wel dat het heel lastig is geweest voor mij, om dit voor me te houden…

Ruim 7,5 jaar geleden kwam ik er achter dat je toch wel meer voor me betekende dan ik dacht.
02-02-2002 - de dag dat Willem Alexander en Maxima trouwden.
Ik weet nog precies hoe het ging die avond..
Een tikkeltje jaloers was ik, je had bijna verkering met een ander meisje.
Dit vond ik toch niet zo leuk en ik ging nadenken over hoe dat nou kwam..
Opeens wist ik het, IK wilde jouw vriendinnetje zijn!!!
Na een paar drankjes genuttigd te hebben, heb ik je toch maar gezegd wat ik voelde
en gelukkig voelde je hetzelfde voor mij. We gingen het ‘maar’ weer proberen….!
7,5 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar! En hoe…We zijn getrouwd, schatje!!! Wow!
02-03-2008 – 6 jaar samen
Ik vond 6 jaar samenzijn  wel een mooie gelegenheid om onze relatie te vieren.
Al kan ik bij iedere dag wel iets verzinnen…
De musical Tarzan speelde in het Circustheater Scheveningen. We wilden daar allebei graag heen.
Ik regelde de kaartjes en ik gaf jou de opdracht een hotelletje te boeken!
Nou, ik denk dat ik je dat vaker laat doen! Wauw, wat een hotel! Op en top luxe!
Het was een heel gezellig weekend, ondanks jouw hoge koorts wist je het gezellig te maken!
Op zondagmorgen na het heerlijke ontbijt gingen we een strandwandeling maken,
eerst door de duinen en later over het strand, richting de pier. Vlak voor de pier ging je ineens op de knieën…
‘Oh jee, wat doet ie nou?!?!’, dacht ik nog! Maar wat was ik blij! Super vond ik dat!!!
En nu 1,5 jaar later zijn we gewoon getrouwd! Dat hebben we mooi gedaan, of niet?!
Waarom ik zo veel van je hou?
Omdat je mijn maatje bent! Vriendjes voor het leven!
Ik kan lekker mezelf zijn bij je, ik doe mijn ding en jij respecteert dat.
Een gouden team zijn we samen!

Zoals Marco zingt:
 
Ik hou van jou,
Voor nu en voor altijd
Mijn hart en ziel willen je nooit meer kwijt
Ik heb je lief,
mijn hele leven lang

Al zijn de golven nog zo hoog
De liefde sleept ons er doorheen
Ik voelde het nog nooit zo sterk als nu
Ik hoor bij jou



Ik hou van je, lief. Je bent mn alles!

Liset en Han

  • Gast
Trouwbelofte
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2009, 18:28:34 »
De layout is in het echt anders hoor!
Wat overzichtelijker...

~M*M~

  • Gast
Trouwbelofte
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2009, 18:35:17 »
je geeft een mooie inleiding van jullie tijd samen, maar het waarom is eigenlijk maar 3 zinnen en hebben vooral betrekking op jou.

misschien kan je nog omschrijven waarom je van hem houdt, zijn ogen, zijn lach, omdat hij altijd mee jankt tijdens zielig films.
doe er iets grappigs bij een leuk cliché (als het de bedoeling is om het voor te lezen)


dit is bedoelt voor opbouwende kritiek! want je verhaal is prachtig en persoonlijk.

Liset en Han

  • Gast
Trouwbelofte
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2009, 18:40:50 »
[quote name=\'~M*M~\' post=\'250379\' date=\'30 July 2009, 18:35\']je geeft een mooie inleiding van jullie tijd samen, maar het waarom is eigenlijk maar 3 zinnen en hebben vooral betrekking op jou.

misschien kan je nog omschrijven waarom je van hem houdt, zijn ogen, zijn lach, omdat hij altijd mee jankt tijdens zielig films.
doe er iets grappigs bij een leuk cliché (als het de bedoeling is om het voor te lezen)


dit is bedoelt voor opbouwende kritiek! want je verhaal is prachtig en persoonlijk.[/quote]

Dank je, hier heb ik zeker wat aan!
Ik had ook al het idee dat ik wat miste..
Ik ga er mee aan de slag, dank je wel!!!

Nog meer tips?

Liset en Han

  • Gast
Trouwbelofte
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2009, 19:02:04 »
Toevoeging:

Lekker tegen je aan kruipen op de bank, een warme, liefdevolle arm om me heen. Heerlijk…
Een wandeling in de bergen, door het bos of over het strand, samen uitwaaien... Fijne momenten zijn dat.
Je bent er altijd voor me, in goede en mindere tijden. Mijn stoere vent, die voor me door het vuur gaat, als het nodig is! Ik weet dat ik op je kan vertrouwen. Je humor, je blik, je lach, je ogen, het is me allemaal zo waardevol.

Herjan

  • Gast
Trouwbelofte
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2009, 19:56:36 »
Misschien heb je nog iets aan dit topic: http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?showtopic=9845

En als je op internet zoekt naar "wedding vows" kom je nog zat voorbeelden tegen. :wink:

Liset en Han

  • Gast
Trouwbelofte
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2009, 21:08:40 »
[quote name=\'Herjan\' post=\'250403\' date=\'30 July 2009, 19:56\']Misschien heb je nog iets aan dit topic: http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?showtopic=9845

En als je op internet zoekt naar "wedding vows" kom je nog zat voorbeelden tegen. :wink:[/quote]

Dank je,
zal eens kijken!

CCBloom

  • Gast
Trouwbelofte
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2009, 23:37:30 »
Ik vind je aanvulling super, Liset! Zijn er misschien nog meer eigenschappen, karakter, waarom je juist voor hem gaat?

pffff...die zou ik ook niet zo 1,2,3 uit mijn mouw kunnen schudden, een trouwgelofte! Ik zit er nu aan te denken wat ik tegen f zou zeggen, maar er zijn maar 2 woordn die alles samenvatten en waarom hij de man is met wie ik wil trouwen: understated cool. Als ik hem zie moet ik vaak denken aan het einde van True Romance (ken je deze film niet??? ga je schamen en koop de dvd ;;--)) waarin Alabama Worley (don't we all just love that name???) naar de mannelijke 'held'kijkt terwijl hij meedoet aan een schietpartij en alleen maar kan denken: you're so cool, you're so cool, you're so cool.... onderdeel van de cool is bij F ook een goed gevoel voor humor en een liefdevol hart.... maar goed, mind vomit!!!! zit hier gewoon op te schrijven waaraan ik zou denken als ik het zelf zou moeten doen..... ik zou het echt niet kunnen (daar ga je, als tekstschrijver haha)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards