collapse

Auteur Topic: Tips Voor De A.s. Bruidjes  (gelezen 49955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esther-disney

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #125 Gepost op: 18 december 2006, 12:23:32 »
[quote name=\'mlein\' post=\'108056\' date=\'17 December 2006, 17:00\'][quote name=\'esther-disney\' post=\'108052\' date=\'17 December 2006, 16:21\']

wij hebben ene locatie uitgekozen ongeveer 1 uur verwijderd van onze woonplaats en we trouwen ook nog eens op een dinsdag, dus dubbel moeilijk voor sommige mensen.
ik wordt er soms helemaal gek van! ik wil het iedereen te graag naar het zin maken, en tenslotte, wat is 1 uur rijden nou!!!! dat doe je toch zo!

dank voor de tips, ik moet dit echt nog leren!
esther[/quote]

Wij hebben een locatie op 1000km rijden van de meesten en ze moeten alleen al gedurende die dag van de ene naar de andere locatie zo'n beetje een uur in de auto zitten. En toch hebben we alleen maar positieve reacties. Wij denken maar zo, wij doen het op onze manier en als mensen geen zin hebben om te komen, dan blijven ze toch lekker thuis?
[/quote]

nou dan vallen die afstanden van mij nog mee. maar op een of andere manier blijft de familie moeilijk doen, ik snap echt niet waarom en ga het binennkort gewoon een keer zeggen, dat het echt vervelend is dat je familie zo negatief blijft reageren!

misschein dat dat helpt.

esther

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #126 Gepost op: 18 december 2006, 13:25:42 »
[quote name=\'esther-disney\' post=\'108107\' date=\'18 December 2006, 12:23\'][quote name=\'mlein\' post=\'108056\' date=\'17 December 2006, 17:00\']
[quote name=\'esther-disney\' post=\'108052\' date=\'17 December 2006, 16:21\']

wij hebben ene locatie uitgekozen ongeveer 1 uur verwijderd van onze woonplaats en we trouwen ook nog eens op een dinsdag, dus dubbel moeilijk voor sommige mensen.
ik wordt er soms helemaal gek van! ik wil het iedereen te graag naar het zin maken, en tenslotte, wat is 1 uur rijden nou!!!! dat doe je toch zo!

dank voor de tips, ik moet dit echt nog leren!
esther[/quote]

Wij hebben een locatie op 1000km rijden van de meesten en ze moeten alleen al gedurende die dag van de ene naar de andere locatie zo'n beetje een uur in de auto zitten. En toch hebben we alleen maar positieve reacties. Wij denken maar zo, wij doen het op onze manier en als mensen geen zin hebben om te komen, dan blijven ze toch lekker thuis?
[/quote]

nou dan vallen die afstanden van mij nog mee. maar op een of andere manier blijft de familie moeilijk doen, ik snap echt niet waarom en ga het binennkort gewoon een keer zeggen, dat het echt vervelend is dat je familie zo negatief blijft reageren!

misschein dat dat helpt.

esther
[/quote]

Ester, Ik ben ook op een dinsdag getrouwd en mijn familie moest uit amstelveen naar arnhem komen voor het trouwen en naar Rotterdam voor het feest... en dan de problemen die ze maakten omdat ze vrij moesten vragen...  In het begin waren ze wel aan het zeuren, maar op een geven moment vonden ze het toch leuk...

en het belangrijkste is toch dat het jullie keuze is... we hebben uitgelegd waarom we in arnhem wilden trouwen en in rotterdam het feest gaven... op een geven moment vonden ze het allemaal wel goed...

na de bruiloft kregen we zelfs heel veel complimentjes... omdat de trouwlocatie heel mooi was en de babs gezellig... maar ook over de feestlocatie, het eten was namelijk super...

dus maak je niet te veel zorgen, het komt allemaal goed..

sst

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #127 Gepost op: 18 december 2006, 14:22:02 »
Leuk toppic dit!
Wij gaan zo'n 32 mensen uitnodigen om op onze kosten mee te gaan naar Tsjechie.
Overige familie/ kenissen/ collega's nodigen we niet uit.
Wij nodigen alleen diegenen uit met wie wij omgaan.
Ik heb bijv. een oom en tante die nog na een jaar nog steeds niet bij ons nieuwe huisje zijn komen kijken, kennelijk is dat niet belangrijk genoeg (hebben ze wel uitgenodigd voor housewarming) dus dit soort mensen krijgen van ons bijv. ook geen uitnodiging om mee te gaan voor de bruiloft.

De meeste mensen zulen dit vast wel begrijpen, en wie dit niet begrijpt: jammer dan! Ik heb al te veel bruiloften meegemaakt waarbij andere mensen voor het bruidspaar ging bepalen wie er mochten komen en het bruidspaar had daar ze veel stress van, dat willen wij niet.

Gelukkig lees ik hier dat er meer mensen zo over denken.

Wij hebben het nog niet verteld aan de familie, maar dat komt nog wel. Ben benieuwd hoe ze reageren.

esther-disney

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #128 Gepost op: 24 december 2006, 11:06:06 »
Ester, Ik ben ook op een dinsdag getrouwd en mijn familie moest uit amstelveen naar arnhem komen voor het trouwen en naar Rotterdam voor het feest... en dan de problemen die ze maakten omdat ze vrij moesten vragen...  In het begin waren ze wel aan het zeuren, maar op een geven moment vonden ze het toch leuk...

en het belangrijkste is toch dat het jullie keuze is... we hebben uitgelegd waarom we in arnhem wilden trouwen en in rotterdam het feest gaven... op een geven moment vonden ze het allemaal wel goed...

na de bruiloft kregen we zelfs heel veel complimentjes... omdat de trouwlocatie heel mooi was en de babs gezellig... maar ook over de feestlocatie, het eten was namelijk super...

dus maak je niet te veel zorgen, het komt allemaal goed..
[/quote]


dankjewel Kitty!!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #129 Gepost op: 18 maart 2007, 20:51:11 »
Gaaf topic! Alle tips zijn welkom. Er zitten dingen tussen, waaraan ik nog niet eens gedacht had! :tongue:

maartjeh

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #130 Gepost op: 19 maart 2007, 14:16:56 »
heel handig topic
zal het eens op mijn gemak door lezen :biggrin:

Lautje

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #131 Gepost op: 19 maart 2007, 20:05:42 »
Wat een toppie topic is dit!!  :clap:

Ik heb nog een half jaar en krijg nou soms al de zenuwen omdat ik bang ben dat ik iets vergeet en er nog zoveel te regelen is.

Maarja misschien moet je dan sommige dingen maar gewoon laten varen..

Go girls, en kom maar op met de ideeen!!  :nut:

bgirl

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #132 Gepost op: 21 maart 2007, 14:47:57 »
Ik trouw volgend jaar juli. Heb dus heel veel aan deze tips en dus nog lekker veel tijd om het forum te lezen. Echt super handig. Bedankt voor de tips van iedereen. Vooral die van de nagels :).

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #133 Gepost op: 26 juni 2007, 18:59:57 »
Laat de tips maar komen! Zo leren we er nog van, als as bruidjes.

Ook ik wil nu een bescheiden bruiloft overdag, en 's avonds een wat groter feest geven. Overdag wil ik op dit moment, alleen de naaste familie (broers, zussen en oma's + ouders) en een paar goede vrienden uitnodigen en dan 's avonds ooms, tantes, nichtjes & neefjes en wat vrienden. Maar omdat we nog geen discrete plannen hebben, kunnen we nog zat speculeren voor de dag zelf. We zijn het er wel over eens dat we flink op honeymoon gaan! Voor een week of 3 ofzo. Dus nog even sparen, want ik ben nog geen Dagobert Duck die in zijn geld kan zwemmen, pootje baden lukt net.  :tongue:

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #134 Gepost op: 11 april 2008, 13:52:29 »
[color=\"#6600CC\"]Heel veel dingen had ik gelukkig al zelf bedacht.... Maar die nagel tip vind ik een goede!
Wel laat ik een pedicure van te voren doen, zodat ik lekker kan lopen (heb vaak veel last van mijn benen!)

Mijn tip is verder dat je zoveel mogelijk moet regelen waar geen trouw- of bruid- voorstaat :biggrin:
Dus zoek naar locaties die je al kent, of waar je ooit een personeelsfeestje heb gehad!
Ik denk dat dit zo 2000 euro scheelt bij ons!!!

Na het huwelijk zal ik (misschien) nog meer tips hebben  :tongue: [/color]

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #135 Gepost op: 11 april 2008, 23:35:12 »
Wat een heerlijk topic is dit. Heb ieder z'n verhaal gelezen :biggrin:

Vooral met de nagels zaten goede tips tussen...ik hoop dat ik m'n eigen nagels wat kan laten groeien en dat dan voldoende mag wezen. We zullen zien over 6 weekjes :biggrin:

Ik ben heel erg blij dat wij onze gastenlijst helemaal hebben aangepast. We zouden eerst alles der op en der aan doen, groot feest enzo... maar doordat m'n vader ernstig ziek is, hebben we bewust de hele dag omgegooid en daarmee ook onze gastenlijst helemaal aangepast. Jammer dat we op deze manier daar achter moesten komen, maar ik heb er nu een veel beter gevoel over. Onze daggasten zijn onze ouders, broers en schoonzussen, oma + enkele goede vrienden. Op de middag hebben wij een receptie waarbij een aantal teamgenoten (sport) en alle ooms en tantes zijn uitgenodigd. Meer dan genoeg.

Voorheen was die groep veel groter, maar voordat die lijst bekend was waren een aantal 'vrienden' van m'n aanstaande die al een taxi hadden besteld!!! Wij hadden nog niet eens de overweging kunnen maken ze wel of niet uit te nodigen, maar hierdoor waren ze bij ons meteen dus NIET uitgenodigd!! Want dat werd er ook nog rooskleurig bijverteld, mooi met de taxi te kunnen zodat ze flink aan het bier kunnen!!! Zulke lui hoef ik niet op mijn dag te hebben.

En of ik nog tips heb? Ik ben nog niet eens getrouwd...maar heb er vast wel een paar...
- Zorg dat het jullie dag wordt, en laat die dag niet beinvloeden door anderen. Als je die taart wilt, dan kies je die taart. En daar heb je de mening van een ander echt niet voor nodig.
- En zorg dat je je niet al te veel aantrekt van al die 'goedbedoelde' adviezen.
- Een vriendin van me kwam met de vraag of ze mij ook moest helpen naar de wc gaan... keek haar eerst wat raar aan, maar toen ik er over nadacht vond ik het ook wel een goed idee... Kan altijd handig wezen...
- geniet!!!

Liefs Rixt

Kittybride

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #136 Gepost op: 3 mei 2010, 09:16:44 »
*bump*
Handig topic dit. Er zijn ongetwijfeld veel meer ervaren bruidjes bijgekomen sinds de laatste post (2008). Ik ben erg benieuwd! :)

shessandra

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #137 Gepost op: 6 mei 2010, 15:53:24 »
Super handige tips! Nog een paar die ik tot nu toe mis.

* uit een ander topic: als je een besmettelijke jurk hebt en/of weet dat je makkelijk knoeit, vermijd bij het diner de tomatensoep en drink liever witte wijn.

* overleg over alle issues/beslissingen eerst goed met je partner, voordat het bij familie of fotograven/band/locatie/ambtenaar ter sprake komt. Soms denk je dat je beide dezelfde mening hebt, maar het kan heel vervelend zijn als familie je onder druk gaat zetten, of je ineens iets voor de band moet beslissen, terwijl je het er nog niet samen over gehad hebt. (ervaring van een vriendin met schoonfamilie from hell)

* ik heb vrij strak op ons budget gelet en heb me verbaasd over de bizarre prijzen die soms verschijnen als je het woord huwelijk laat vallen. Maar het kan ook gewoon stress en moeite schelen om een beetje meer uit te geven. Dus als je het geld hebt, soms is het de moeite waard!

* Ik krijg 1-2 weken of soms een paar dagen voor een feest dat ik geef altijd allemaal twijfels. Over of het wel leuk wordt, je kleding goed genoeg is, er genoeg mensen komen, of te veel, of het gaat regenen, whatever..
Laat het lekker over je heen komen, dan gaan die twijfels vanzelf weer over, hoort erbij.

kattekliek

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #138 Gepost op: 6 mei 2010, 18:39:51 »
- Een vriendin van me kwam met de vraag of ze mij ook moest helpen naar de wc gaan... keek haar eerst wat raar aan, maar toen ik er over nadacht vond ik het ook wel een goed idee... Kan altijd handig wezen...
Ik had hier al aan gedacht toen ik de jurk ging uitzoeken/kopen: het moest er per se één zijn waarmee ik zelf, zonder hulp naar de wc kon :laugh:

Suusjeuh

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #139 Gepost op: 6 mei 2010, 18:42:05 »
* Maak je niet te druk over het plassen op je trouwdag. Achterstevoren op wc en dan valt het echt wel mee hoor...

* GENIET!

* Geef ook duidelijk bij je familie aan als je dingen anders wil doen, zoals bv felicitaties zonder ouders-schoonouders erbij.

Trouwring

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #140 Gepost op: 6 mei 2010, 22:09:42 »
En zorg voor adequate ceremoniemeesters! Die in durven/kunnen/willen grijpen als dat nodig is. Dan kun je het met een gerust hart loslaten :)

disneyfreak

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #141 Gepost op: 6 juni 2010, 07:58:44 »
Ineke, ik snap jouw problee m helemaal.
Ikzit inderdaad ook in dat dubio en wil ook mensen tevrede stellen en niemand kwetsen.
Zo heb ik een tante en oom en die zie ik allen bijmij ouders op verjaardag en op begravenissen, maar ja vraag wel de andere broer van mijn vader, kan je dat dan maken....

Maar ja zo kom ik dus wel aan mij 50 daggasten, nu vroeg ik mij ook af zijn er meer stellen hier die ook zoveel daggasten hebben
Wij zitten nu op 43 dus das ook best veel.
Wij hebben er ook voor gekozen om een oom en tante niet uit te nodigen, ook mede omdat we ze haast nooit zien ze niet op bezoek zijn geweest na de geboorte van onze dochter en mijn neef heeft flinke ruzie met zijn moeder dus rede genoeg om ze niet uit te nodigen.
Alleen hebben we het ze nog niet verteld...hihi
DAchten eigenlijk dat ze het wel zullen snappen als ze geen uitnodiging krijgen..

Jolanda

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #142 Gepost op: 6 juni 2010, 14:22:45 »
Wij hebben, zoals het er nu voor staat 41 daggasten.
Mijn vriend heeft een grote familie!
Wij nodigen ook alleen maar de mensen uit die echt in ons geïnteresseerd zijn!
Mijn schoonvader heeft nog drie broers, die allemaal een vrouw en 2 kinderen hebben. Die komen wel allemaal.
Mijn schoonmoeder heeft nog 8 broers/zussen, daarvan nodigen we maar 2 zussen uit! Met de rest hebben we niks.
Zelf hebben we er niet zo moeite mee om ze niet uit te nodigen, maar zijn moeder heeft er wel moeite mee.
Is eerder haar probleem, denken wij zo!
« Laatst bewerkt op: 6 juni 2010, 14:23:17 door Jolanda »

qwerty

  • Gast
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #143 Gepost op: 4 augustus 2010, 14:19:07 »
Hoi allemaal,   :laugh:  

Ik heb wel een paar fijne tips gekregen van ervaren bruidjes om mij heen:

- Je bruidsschoenen inlopen, bijv. op werk (als je tenminste kantoorwerk hebt en dus binnen zit).

- Je bruidschoenen aan de onderkant met schuurpapier bekrassen, zodat ze niet glad meer zijn en je niet meer kunt uitglijden. Wel van links naar rechts schuren, niet van hak naar teen (want dan glij je juist uit).

- Draag je ringen, dan niet vergeten ze op de dag zelf af te doen.

- Doe je een zonnebankkuurtje van tevoren, vergeet niet je ringen af te doen (anders witte streepjes).

- Trouw je in de zomer, let dan op witte strepen van schouderbandjes.

- Ga je ballonnen opblazen, kun je een elektische ballonblazer huren bij een feestwinkel voor een tientje. Werkt snel en raak je niet buiten adem.

- Wij hebben trouwkaarten over, dus zetten er wat neer op de locatie, geeft een leuk gezicht.

- Wij gaan de babs vragen of ze haar speech misschien op papier kan zetten, zodat we het later eens terug kunnen lezen.

- Vraag bij je bruidswinkel na wat voor vlekkenverwijderaar je voor je jurk kan kopen. Elke stof is namelijk weer anders.

- Bruidsboeket weggooien op nummer 'Single ladies' van Beyonce.

- Heb je heel erg last van zenuwen waardoor je niet optimaal kunt genieten, kun je bij je huisarts om propranolol vragen. Is een medicijn voor met mensen met hartproblemen, maar wordt door de huisarts ook eenmalig in lage dosis uitgeschreven voor bijv. examenstress of afrijden. Zelfde geldt voor een slaappil, voor een of twee nachten van tevoren.

- To-do-lijstjes maken en lekker wegstrepen, geeft een opgeruimd gevoel in je hoofd.

- Wil je dat iets van kleding goed op zijn plek blijft zitten, bijv. de zijkant van je sluier moet over je schouder blijven hangen of op je schouder, kun je dat vastplakken met plakbank voor de huid. Dit is te koop bij Hunkemoller. Geen ervaring mee overigens!

- Ik vind de wc-tip die op dit forum is gegeven geweldig en ga het zeker uitproberen (achterstevoren op de wc gaan zitten).

Veel succes ermee en vooral lekker van genieten!   :biggrin:

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Tips Voor De A.s. Bruidjes
« Reactie #144 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:57:52 »
Hierbij mijn tips
*Zorg dat er iemand met een videocamera klaar staat om eventuele stukjes te filmen. Ik heb nu 1 filmpje van een deel van een stukje en vind het echt heel jammer dat ik niet alle stukjes op video heb.

*Als je normaal gesproken niet op hakken loopt en op je trouwdag wel, neem platte schoenen mee. Ik was mn hakken na een tijdje spuuzat.

*Neem opfrisdoekjes mee, handig als het heel warm is, of als een vogel op je jurk poept (zoals bij mij gebeurde).

*Heb je in de familie of vriendengroep een kapster, laat haar dan een bus haarlak meenemen voor eventuele uitzakkingen in je kapsel

*De laatste tip is voor rokende bruiden, vouge sigaretten (bij de sigarenwinkel) zien er veel eleganter uit dan gewone sigaretten

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards