collapse

Auteur Topic: Drank Prijzen Turven  (gelezen 28584 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bouncy

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2009, 09:16:32 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'241737\' date=\'27 June 2009, 17:12\'][quote name=\'Bouncy\' post=\'241130\' date=\'25 June 2009, 09:16\']Ik ben er alleen nog niet uit hoe we dat doen met sterke drank en mixdrankjes. Hoe doen jullie dat?[/quote]

Wat wil je ermee doen dan?
[/quote]

Alles erbij, of alleen binnenlands gedistilleerd, of niks erbij (dus alleen bier wijn en fris).

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2009, 12:52:51 »
Dat is een lastige keuze! Je kunt een afweging maken door te inventariseren welke drankjes je gasten over het algemeen drinken. Zijn er veel mensen die bijvoorbeeld bessen of vieux of jonge jenever drinken, dan zou ik binnenlands er zeker wel bij doen (mits de prijs redelijk is natuurlijk), ik ben van mening dat het erg leuk is om een beetje extra moeite te doen zodat je gasten hun lijfdrankjes kunnen drinken.
Qua buitenlands zou je dezelfde afweging kunnen maken, met als kanttekening dat buitenlands gedistilleerd vaak behoorlijk prijzig is. Wanneer er een heleboel gasten normaal gesproken altijd baco's drinken bijvoorbeeld, kun je ervan uitgaan dat je een behoorlijke smak geld moet neerleggen voor de drank. Maar de ervaring leert ook dat wanneer mensen in de gaten krijgen dat ze dergelijke mixjes kunnen bestellen, ze dit ook zullen gaan doen, ook al drinken ze normaal alleen bier of wijn.
Dit zou kunnen betekenen dat je na het feest voor een onaangename verrassing kan komen te staan als je de rekening ziet!

Wij hebben gekozen voor binnenlands gedistilleerd naast bier, wijn en fris, omdat er een aantal gasten op ons feest zijn die dit altijd drinken. Er zijn er ook een paar die regelmatig aan de baco's gaan, maar die jongens drinken op het terras of in de kroeg over het algemeen gewoon bier omdat ze de baco's in de horeca te duur vinden. Ik ben van mening dat zij op onze bruiloft ook gewoon lekker aan het bier kunnen gaan! En de ene vriend die echt altijd baco's drinkt vindt het geen probleem om op deze dag aan de cola-vieux te gaan, dat heeft hij zelfs op zijn eigen bruiloft ook gedaan!

Hopelijk kun je hier iets mee, succes met het maken van een keuze!

boardbabe

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2009, 14:44:42 »
Bij ons zijn de drankjes tot het feest op nacalculatie (wij zijn de hele dag op dezelfde locatie)
 en de drankjes en hapjes zijn afgekocht. Dit kon bij ons niet anders.
Je kan bij ons 's avonds alles binnenlands en buitenlands gedistilleerd drinken. Wij zijn per persoon 23 euro kwijt,
voor alle hapjes en drankjes 's avonds.

Celientje

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2009, 14:25:04 »
Als ik dit allemaal zo hoor begin ik sterk te twijfelen aan onze offerte.
Wij betalen 30 p.p.  voor alleen de drank. Hier zit wel alles bij. Dat is jammer want
niemand drinkt bij ons whisky of jenever. We kunnen het ook zonder doen dan is het bier, fris
en wijn maar geen mixdrankjes (en zelf drink ik wodka redbull) en dan is het 25 euro p.p.
Hier zit nog geen eten ofzo bij en totaal komen wij met onze 150 gasten dus uit op 4500 euro...
We hebben wel 3 voetbalteams die flink kunnen drinken vandaar dat we neigen naar afkopen.
Waaah nu weet ik het echt niet meer.

Biboza

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2009, 16:15:17 »
Wij kunnen het drankgebruik ook afkopen voor de receptie, maar de eigenaresse zei dat turven goedkoper is.
Maar als we gaan rekenen dat het afkopen €4.50 per uur wordt en er 70 personen komen dan denken wij dat afkopen goedkoper is. We houden de receptie van 17:30-19:00 en dan alleen met wijn, bier, koffie,thee en fris.
Alleen volgens de eigenaresse komen er veel mensen op het laatste moment niet opdagen en komen ze bijvoorbeeld maar voor een half uurtje...Nu weten we het ook niet meer hoor!!!

Lionness

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #30 Gepost op: 3 juli 2009, 10:17:27 »
Bij ons is er ook geturft en ik kan je zeggen dat het super mee viel. 100 gasten van 20.00-01.00 hebben voor minder dan 1500 euro gedronken. Wat wel scheelt is als je een bar hebt ipv bediening die met drank rond loopt.

Bij ons was het een warme avond.

Bouncy

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2009, 09:51:41 »
Wij zijn donderdag bij de locatie geweest om alles door te spreken. We hebben dus binnenlands gedistilleerd erbij, de gasten die mixdrankjes drinken drinken normaal altijd bessen-7up, en dat zit er nu bij, dus dat is ok. Als er een gast een drankje vraagt dat buitenlands gedistilleerd is vraagt de bediening aan de cm of dat mag. Dat is wel prettig geregeld vind ik.

mariska141274

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #32 Gepost op: 20 juli 2009, 14:44:21 »
Bij onze feestlocatie kost afkopen 24 euro per persoon. Dan kunnen de gasten onbeperkt alles drinken.
De meeste mensen op dit forum zeggen dat turven goedkoper is dan afkopen, maar als ik de berekening van Tigru toepas, dan is afkopen bij ons veeeel goedkoper.
Afkopen zou dan kosten: 70 personen x 24 euro = 1680 euro.
Op basis van nacalculatie is het dan: 70 pers x 5 uur x 2,5 drankje per uur x 3 euro per drankje = 2.625!!!! Is dus bijna 1000 euro duurder!!
Ook de andere berekening: 70 pers x 5 uur x 7 euro per uur aan drankjes = 2450 euro is dus nog steeds meer dan wat we kwijt zijn wanneer we het afkopen.
En wat als de eigenaar er tig turfjes bij zet en dus zegt dat er veel meer is gedronken dan daadwerkelijk het geval was????
Als ze willen, kunnen ze je dus heel makkelijk oplichten!!  Het turven vind ik toch een beetje eng... Het kan goedkoop uitvallen, maar het kan ook erg tegenvallen. En bewijs maar eens dat de hoge rekening niet klopt!
Voor onze gemoedsrust kiezen wij daarom voor het afkopen (weten we precies wat we kwijt zijn, en we zitten hem niet te knijpen als we mensen steeds een drankje zien bestellen; ha ha). Bovendien als je het niet afkoopt, kan de bediening ook erg pusherig zijn, dus mensen die nog een half glas drank voor zich hebben, toch nog vragen of ze een drankje willen hebben, of bijv. met volle dienbladen gaan rondlopen. Volgens mij drinken gasten dan ook meer dan ze eigenlijk van plan waren.

juudske

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #33 Gepost op: 22 juli 2009, 20:22:00 »
wij geven ons feest in het kroegje waar we elkaar hebben leren kennen en allebei al jaren komen. Het diner hebben we niet op dezelfde locatie maar is wel van dezelfde eigenaar.
Er is voor ons geen keus, er wordt gewoon geturfd.
We hebben er al eens eerder een feest gegeven op die manier en dat was prima gegaan, en viel uiteindelijk reuze mee.
bier/wijn/fris en inderdaad binnenlands gedestilleerd (vooral voor de ooms en tantes...)dan blijft het allemaal redelijk binnen de perken!

renatamamavanyessin

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #34 Gepost op: 23 juli 2009, 09:37:01 »
wij hebben dus ook afgekocht
en betalen voor de feestavond (drinken EN buffet) 27,50 per persoon
koffietafel is 12,50 p.p
die 27,50 is dus drank en buffet waar vis bij zit e.d
anders was t 25,00 pp

bij ons scheelt t ook enorm !! turven kom je hier veeeel duurder uit!
en wij hebbent  gedaan dat je niet voor verassingen komt te staan...
we weten nu gewoon wat we moeten betalen , heerlijk!

Mayfair

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #35 Gepost op: 23 juli 2009, 13:28:39 »
Wij hebben gister de offerte gehad van de diner/feestlocatie en betalen voor het feest 31,50 per persoon. (3150 euro totaal)
Hier valt dan onder: koffie/thee met cupcake bij binnenkomst, warm bittergarnituur en onbeperkt drankjes uit hollands assortiment.

Wij hebben ongeveer 100 gasten  en daar zitten geen "zuipschuiten" bij. (voor zover wij kunnen inschatten natuurlijk)
Nu twijfelen we echt heel erg of we dit feestarrangement aan moeten houden of de dranken beter kunnen laten turven.
Als ik jullie prijzen zie heb ik het idee dat wij best veel per persoon moeten betalen.  :dry:

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Drank Prijzen Turven
« Reactie #36 Gepost op: 24 juli 2009, 18:17:06 »
[quote name=\'mariska141274\' post=\'247510\' date=\'20 July 2009, 14:44\']Afkopen zou dan kosten: 70 personen x 24 euro = 1680 euro.
Op basis van nacalculatie is het dan: 70 pers x 5 uur x 2,5 drankje per uur x 3 euro per drankje = 2.625!!!! Is dus bijna 1000 euro duurder!![/quote]

Eh, wellicht hangt het ook van de regio af, maar bij ons kostte drankjes geen 3 euro.. maar:
bier, fris en gedistilleerd (maar een mix is dus 1 fris + 1 gedistilleerd) 1,20 euro
wijn 2,25 euro

Ik kan het helaas niet meer los zien, maar op de receptie (ongeveer 130 personen) van anderhalf uur en feest (ongeveer 150 personen) van 4.5 uur zijn samen 2500 drankjes (excl koffie en thee gedronken) voor 3200 euro (en 5 cent)..

loveletters

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #37 Gepost op: 8 augustus 2009, 12:36:03 »
ik hoop dat het bij ons ook mee valt.
Maar dan is 20 drankjes per avond toch wel een goede berekening? Of is toch te veel?
Wat ik zie ook bij een paar mensen staan dat er gerekent word 3 drankje per uur.
Wij hebben een feest van 6 uur dus dat is 3 keer 6 = 18 drankjes .
En als je 18 drankjes keer 2 euro doet = 36 euro keer 100 (gasten) = 3600 euro.
Wij laten dus ook turven maar aan de andere kant wil ik wel een vast bedrag dan weet je wat het gaat kosten.

loveletters

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #38 Gepost op: 8 augustus 2009, 12:37:01 »
ik hoop dat het bij ons ook mee valt.
Maar dan is 20 drankjes per avond toch wel een goede berekening? Of is toch te veel?
Wat ik zie ook bij een paar mensen staan dat er gerekent word 3 drankje per uur.
Wij hebben een feest van 6 uur dus dat is 3 keer 6 = 18 drankjes .
En als je 18 drankjes keer 2 euro doet = 36 euro keer 100 (gasten) = 3600 euro.
Wij laten dus ook turven maar aan de andere kant wil ik wel een vast bedrag dan weet je wat het gaat kosten.

Suusjeuh

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #39 Gepost op: 10 augustus 2009, 00:16:09 »
Wij doen een vaste prijs voor diner/buffet met 38 man + 15 kinderen, en een avond met totaal zeker 75 man en 16 kinderen, onbeperkt hapjes en drankjes voor 1750,- nacalculatie voor als mensen minder drinken maar meer wordt het nooit! Niet gek toch :wink: ( Alleen de bruidstaart voorzien we zelf aangezien mijn aanstaande en de zoon van eigenaar feestlocatie bij dezelfde bakkerij werken. )

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #40 Gepost op: 10 augustus 2009, 13:19:11 »
Wij turven bij de receptie en het diner, maar het feest is afgekocht.

loveletters

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #41 Gepost op: 12 augustus 2009, 15:31:33 »
wie hebben nog meer geturft en wat zijn jullie dan kwijt?

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #42 Gepost op: 12 augustus 2009, 18:03:32 »
Hier gaat ook geturfd worden, zowel bij de borrel en het diner met de daggasten (37 volw en 2 kids) als tijdens het feest (ongeveer 115 volwassenen). Er staat wel een indicatief bedrag hiervoor in de offerte maar wij gaan ervan uit dat het wel iets meer gaat worden. De locatie die wij hebben is vrij prijzig, dus we gaan uit van een bedrag van 25,- pp tijdens het feest, terwijl in de offerte 20,- pp gehanteerd wordt.
Geen idee wie er 'gelijk' gaat krijgen, na overmorgen weten we het!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #43 Gepost op: 12 augustus 2009, 20:24:22 »
Wij laten ook turven en na 17 september (eigenlijk pas na 5 oktober, want dan komen we terug van huwelijksreis) zal ik laten weten hoeveel we kwijt waren. :wink:

Tammy

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #44 Gepost op: 12 augustus 2009, 20:57:30 »
[quote name=\'14/8/2009\' post=\'254469\' date=\'12 August 2009, 18:03\']Hier gaat ook geturfd worden, zowel bij de borrel en het diner met de daggasten (37 volw en 2 kids) als tijdens het feest (ongeveer 115 volwassenen). Er staat wel een indicatief bedrag hiervoor in de offerte maar wij gaan ervan uit dat het wel iets meer gaat worden. De locatie die wij hebben is vrij prijzig, dus we gaan uit van een bedrag van 25,- pp tijdens het feest, terwijl in de offerte 20,- pp gehanteerd wordt.
Geen idee wie er 'gelijk' gaat krijgen, na overmorgen weten we het![/quote]

Huh, waarom laat je dan turven als je denkt dat de offerteprijs goedkoper is?!?!


@Suus, wauw wat een geweldig bedrag!!! Dat wil ik ook wel (maar kan ik op mijn buik schrijven...)
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2009, 20:58:24 door Tammy »

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #45 Gepost op: 12 augustus 2009, 21:37:09 »
[quote name='Tammy' date='12 August 2009, 20:57' post='254545']

Huh, waarom laat je dan turven als je denkt dat de offerteprijs goedkoper is?!?
Citaat

Ik bedoelde dat we geen keus hebben, het is turven en anders niks. In de offerte staat een bedrag pp waarvan zij op basis van ervaring zeggen dat het gemiddeld is voor een bruiloft. Er wordt dus de hele avond geturfd en wij krijgen uiteindelijk de rekening te zien (en te betalen,  :tongue: ). Het bedrag in de offerte is dus alleen een indicatie zodat we enigszins een schatting zouden kunnen maken van de totale kosten van ons feest op die locatie.
Geen idee of het uiteindelijke totaal inderdaad neerkomt op wat zij als indicatie geven, of dat het toch hoger uit gaat vallen zoals we zelf denken. We gaan het zien vrijdag!

Tammy

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #46 Gepost op: 12 augustus 2009, 22:16:34 »
Da's balen 14/8/2009!
Gelukkig hoef je niet meer zo lang te wachten tot je het zult weten (spannend!)

ourloveJoaquin

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #47 Gepost op: 12 augustus 2009, 22:57:21 »
Wij zijn achteraf echt blij dat wij NIET geturfd hebben...want wij waren voor een mini receptie van 12 t/m 15 uur... en dan moet je bedenken dat we om 12 uur aankwmane bij het kasteel koffie/thee werd geschonken...tot circa 1 uur, want toen begon de cermonie..en toen om 13.45 uur cermonie klaar..tot circa kwart voor 3 alle soorten dranken geschonken en champagne 2 flessen...waren al 496 euro kwijt pff en dat met 29 volw en 11 kinderen ongeveer.... in de avond hadden wij circa 100 gasten ofzo... hahaha.... ik was blut geweest hihi... en nou was ik voor het avondfeest 2250 euro kwijt... incl hapjes, pizza's, brood

loveletters

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #48 Gepost op: 5 oktober 2009, 14:36:42 »
zijn er nog meer mensen die turven?

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #49 Gepost op: 5 oktober 2009, 14:49:01 »
Jep, verplicht, onze feestlocatie doet niet aan afkopen...
Bier, wijn en fris, bier en fris voor 2,30 per glas, wijn voor 3,30 per glas.
Feest van 19.30 uur (eerst koffie/thee cupcake) tot ongeveer 00.30 uur...

Ben heel benieuwd hoe het uitpakt, het is een zomerfeest midden augustus, het zou warm kunnen zijn. Het merendeel van de gasten bestaat uit mensen die ik als zeer dorstig ken... :-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards