collapse

Auteur Topic: Drank Prijzen Turven  (gelezen 28586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #50 Gepost op: 5 oktober 2009, 14:56:33 »
Hier blijkt de locatie toch gelijk te hebben gekregen. De rekening was nagenoeg gelijk aan de offerte! Wel een beetje jammer dat er een aantal buitenlands gedestilleerd op de rekening stond terwijl we hadden afgesproken dat dit niet geschonken zou worden, maar goed. Daar tegenover stond maar 1 fles rode wijn, terwijl ik zeker weet dat er veeeel meer doorheen is gegaan. Het blijft lastig te controleren wat er nou precies gedronken is. Voor ons viel het totaalbedrag achteraf dus mee, en we hebben echt een topdag gehad, dus je hoort ons niet klagen!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #51 Gepost op: 5 oktober 2009, 15:34:44 »
Onze feestlocatie doet niet aan turven en daar zijn we blij om, want we wilde het graag afkopen, gezien de hoeveelheid jongelui die veeeeeeel drinkt :wink:

We betalen 28 euro p.p. en dan hebben wel

- ontvangst met welkomstcocktail
- onbeperkt drank van 20:30 tot 1:00
- 2x rondgang warme hapjes
- 2x rondgang luxe hapjes
- om 0:30 een puntzak patat

Vind het een heeeeele mooie prijs! En dan ook nog te bedenken dat onze feestlocatie geen huur vraagt!

Crazysweet

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #52 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:18:48 »
Wij turven niet, wij betalen een vast bedrag per persoon.

Diner (met koffie met soesje vooraf) en ondertussen drinken betalen wij 1080,- euro voor 45 daggasten, hiervan zijn er 12 onder de 10 jaar. dus die zijn voor de helft, en 3 kinderen zijn onder de 4 jaar en die zijn gratis. (volwassenen kosten 30,-)

Receptie hebben we op ongeveer 135 gasten gerekend, dat kost 12,50 p.p. onbeperkt drinken, maar wel zelf ophalen, en hapjes. (zelf ophalen doen we omdat dat 1,50 euro p.p. scheelt) totaal kost dat 1687,50 euro. gasten worden wel geteld.

En dan nog een half uurtje samen met de daggasten met koffie en belegde broodjes en saucijzenbroodjes voor 2,50 euro p.p. totaal 112,50 euro

Totaal zijn we dan 2880,- euro kwijt

Vind dat nog wel meevallen voor diner en receptie...
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2009, 19:21:42 door Crazysweet »

Trouwring

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #53 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:14:26 »
Wij hebben het ook laten turven, en daar waren we blij mee :biggrin:

8 fles wijn a € 11,00                                  € 88,00                                                        
binnenlands gedestilleerd                            -
buitenlands gedestilleerd                          €2,00
28 fles bier a € 1,50                                    €42,00
115 fles frisdrank € 1,25                            € 143,75
2 kan thee a € 5,00                                   € 10,00                                                                            
4 kan koffie a € 9,50                                 €38,00

Totaal: (even uit mn hoofd) ongeveer 300 euro.
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2009, 20:14:50 door Trouwring »

Ingedepinge

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #54 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:16:16 »
Trouwring hoeveel mensen had je dan? wat weinig biertjes trouwens, turven kan ik met mijn famillie beter niet doen :biggrin:

Trouwring

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #55 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:18:32 »
[quote name=\'Ingedepinge\' post=\'271084\' date=\'06 October 2009, 20:16\']Trouwring hoeveel mensen had je dan? wat weinig biertjes trouwens, turven kan ik met mijn famillie beter niet doen :biggrin:[/quote]

31 daggasten, en wijzelf was 33 :)

Ingedepinge

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #56 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:21:30 »
of was dit alleen van de daggasten

Trouwring

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #57 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:27:40 »
De daggasten waren ook onze feestgasten, vandaar.

Cybie

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #58 Gepost op: 7 oktober 2009, 15:52:16 »
Bij onze feestlocatie (zijn we de hele dag) kost het afkopen:

14:15 - 20:00 (dus bijna 6 uur) 19,25 per persoon
20:00 - 23:00 (dus 3 uur) 15,- per persoon

Bier, koffie, thee, fris kost 1,70 per glas. Wijn, flesjes bier, likeur e.d. zijn allemaal direct een heel stuk duurder...

Dus denk dat wij maar gaan afkopen...

Ashja

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #59 Gepost op: 7 oktober 2009, 20:03:39 »
Onze locatie doet eigenlijk alleen aan afkopen. We komen dan op 24,- pp, inclusief binnnelands gedistileerd. Eventueel buitenlands gedistileerd wordt alleen in overleg met CM geschonken en die komen dan apart op de rekening.
Waarschijnlijk zijn we met turven wel wat goedkoper uit, maar ik vind het prima zo. Geen verrassingen achteraf :)

Marry24

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #60 Gepost op: 9 oktober 2009, 09:42:55 »
Onze locatie doet alleen aan een all-in prijs. Wij betalen 16 euro pp dat is inclusief gebak en 5 keer een hapje en al het drinken dat je bedenken kunt.
We betalen alleen wel 25 euro per persooneelslid en 75 euro schoonmaak kosten. Het gaat om een feest voor 150 mensen. Dan komen we op 2500  :biggrin:

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #61 Gepost op: 9 oktober 2009, 11:51:06 »
Ik denk dat ik bij mijn fam echt niet ga turven < dan raak ik bankroet :ohmy:
we hebben namelijk een groot aantal stevige drinkers
aangezien we met zijn 5 soms al 3 flessen wijn leeg drinken tijdens een dineetje
en de andere kant van mijn dichte familie wel van een biertje houd


neuh bij mij word de drank op afkoop

Flashy

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #62 Gepost op: 9 oktober 2009, 12:41:19 »
Hier in het noorden zijn het vaak all in prijzen van rond de 20 euro per persoon inclusief hapjes, hollands assortiment en taart of cocktail.

marian1313

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #63 Gepost op: 3 december 2009, 09:00:39 »
erg leuke discussie dit, maar denk dat het ook afhangt van de regio waar je woont en de gasten die je uitnodigt

Wij kunnen de receptie afkopen voor €9,00 p.p. inclusief soesjes en nootjes, maar dit is voor 1,5 uur en zullen we waarschijnlijk gewoon laten turven. Het is sowieso vrij onduidelijk hoeveel mensen er precies gaan komen, dus afkopen vind ik dan lastig.

Bij het feest kunnen we de drank afkopen voor €19,50 p.p. (voor 6 uur), dit zijn omgerekend 16 glazen frisdrank/bier, 9 mixdrankjes, 11 glazen wijn.
We moeten nog even onze gastenlijst kritisch bekijken om te beslissen wat we er mee doen. Het voordeel is wel dat je van tevoren weet waar je aan toe bent, achteraf weet je nooit of je met afkopen duurder uit bent, terwijl je het wel weet als je niet afgekocht hebt en laat turven.

Maaikie82

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #64 Gepost op: 3 december 2009, 10:05:23 »
Onze feestlocatie doet alleen aan turven. Wij hebben weinig echte zuipschuiten in familie/ kennissenkring, dus denk dat het uiteindelijk ook wel goedkoper zal zijn dan afkopen, maar de praktijk moet dat nog uit gaan wijzen..

daantje84

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #65 Gepost op: 3 december 2009, 12:38:08 »
Bij ons een all-in prijs

Namelijk € 25,= en dan krijgen we:

* welkomstcocktail
* nootjes op tafel
* 2x koud hapje
* 4x warm hapje
* vrij drinken incl. buitenlands gedestilleerd ( al onze vrienden drinken mixjes, veel familie en wij zelf ook)
* patatje met als afsluiter

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Drank Prijzen Turven
« Reactie #66 Gepost op: 3 december 2009, 13:04:33 »
Wij kopen ook af.. Zou niet best zijn als we zouden gaan turven denk ik... we betalen 24 euro voor koffie met gebak, onbeperkt drinken (binnen en buitenlands gedestilleerd), een hapjesbuffet (ook onbeperkt bijvullen) en koffie met bonbons na de tijd:) ben er zelf erg tevreden mee!

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #67 Gepost op: 3 december 2009, 13:51:21 »
Wij hebben laten turven en dat viel enorm mee. We moesten een aanbetaling doen van 60% van de offerte, na afloop kregen we de rekening en we hoefden nog maar 500E te betalen :biggrin:! Toch hadden we een warme dag en zijn er echt veel mensen geweest.

lydia

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #68 Gepost op: 5 december 2009, 14:26:21 »
de beheerder van onze locatie zei dat hij bij afkopen van de bar altijd naar zichzelf toerekent en dat dat altijd meer is dan dat je met turven uit zou komen. eerlijk van die man.
in onze offerte zitten 6 drankjes pp tijdens het diner en 6 drankjes pp tijdens het feest. We willen graag dat mensen hun drankjes zelf halen bij de bar omdat we de mensen in beweging willen houden. ik vind 12 drankjes veel, dus hopelijk gaat gewoon de prijs lekker meevallen.. (vrienden waren daar 1800 euro goedkoper uit dan offerte op een hele warme dag)
is trouwens 2,25 per drankje gemiddeld

loveletters

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #69 Gepost op: 28 december 2009, 21:42:50 »
ik laat het weten na de bruiloft hoeveel we met turven kwijt zijn.

Han

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #70 Gepost op: 29 december 2009, 10:21:20 »
interessant topic..
bij ons komen er veel jongelui maar ook veel ouderen.. denk dat ouderen weinig drinken en dat we daarom beter voor turven kunnen gaan. er zitten ook weleen stuk of 30 jonge mannen die echt onwijs zuipen..

wij hebben een grote feestzaal met dj en voordat je de zaal in gaat staat er een bar met daar zitjes waar je rustig kan borrelen en kletsen.. eigenaar vertelde dat er ook personeel in zaal zal rondlopen en drankjes zal rondbrengen..
ik vraag me alleen af of we dat wel moetn doen.. mijn ervaring is dat er dan zoooveel meer gezopen wordt dan als mensen zelf hun drankjes moeten halen.. maar dan moeten ze dus wel de zaal uit..
wat zouden jullie doen?

remco

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #71 Gepost op: 27 februari 2010, 10:08:04 »
beste,

wij gaan best wel veel naar feestjes, en komen ook geregeld in de zelfde zaaltjes, maar wat mij toch wel heel erg opvalt, is indien de rekening is afgekocht, er veel minder bedienend personeel is, als dat je gaat turven..
bij turven, lopen de dames de gehele avond met een dienblad vol drank rond

lydia

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #72 Gepost op: 1 maart 2010, 12:41:02 »
o! wat goed om te weten!

2010bruidje

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #73 Gepost op: 1 maart 2010, 13:11:19 »
wij ook in het noorden betalen 23,50 pp en hebben zown 80 gasten

-taarbuffet verschillende smaken
-hapjesbuffet luxe
-2 keer hapjes aan tafel
-onbeperkt drinken binnenlands
-koffie of thee na met bolletje ham en kaas

't stadshuys in assen

Blondie5

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #74 Gepost op: 4 maart 2010, 13:45:42 »
Wij hebben 's avonds ongeveer 120 gasten en er wordt 30 eur pp gerekend en dan hebben we onbeperkt drinken, 8x hapje, welkomstdrankje, en een puntzak met patat op het einde van de avond. Er komen een hoop mensen die zeker wel tot het einde blijven (feest is van 20.00 tot 01.00 uur) en gezellig meedrinken dus ik denk dat dit de handigste oplossing voor ons is!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards