collapse

Auteur Topic: Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam  (gelezen 12619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evaatje

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Gepost op: 25 juli 2009, 17:36:23 »
Hoi allemaal,

Ik ben tot nu toe niet heel actief geweest op het forum, maar lees wel fanatiek alles topics en heb tot nu toe ontzettend veel leuke tips gevonden! Ik heb alleen nog 1 probleempje: Wij trouwen in augustus al en ik heb nog steeds geen leuke fotolocatie gevonden. We zijn op zoek naar iets in de omgeving van Spijkenisse en Schiedam (woonplaats - trouwlocatie). En dan heb ik het nog niet eens over het doemscenario dat het slecht weer is!!

Heeft er iemand tips voor ons?? Ik hoop het!!!  :cool:

Groetjes!

Evaatje

Mayfair

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2009, 17:47:06 »
Hai Eva,

wij zijn toevallig ook de laatste tijd aan het kijken voor een locatie om foto's te laten maken omg. Spijkenisse.
In de bernisse heb je hele mooie locaties het is alleen even zoeken.
Bij vv Simonshaven in de buurt heb je een leuk steigertje, bruggetje, gras, picknick tafel, bomen en zelfs een klein stukje strand.
Richting Abbenbroek heb je de botenplaats met die grote brug er bij, het watertje enz. (beide max 15 min rijden vanaf spijkenisse centrum)
Dit zijn misschien leuke plekken als je echt in de natuur foto's wilt laten maken. Jullie fotograaf zal vast wel leuke ideeen hebben voor mooie foto's op die plaatsen.
Misschien een beetje standaard maar de oude  poort van de Spijkenisse brug wordt volgens mij ook wel vaak gebruikt voor trouwfoto's.
Voor binnenlocaties kun je denken aan de bios, carlton, of  het tuincentrum richting rhoon?

Ik hoop dat je een beetje snapt welke plaatsen ik bedoel, anders hoor ik het wel.
Succes met zoeken en laat even weten welke locatie het geworden is!  :)

Evaatje

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2009, 22:02:06 »
Hoi Mayfair,

Bedankt voor je tips, Simonshaven is een goed idee, daar staat ook zo'n schattig klein wit kerkje, dus daar moet inderdaad wel iets mee te doen zijn. De botenplaats zegt me zo niets, maar ik ga er zeker deze week even naar op zoek! Binnlocaties blijf ik moeilijk vinden, tuincentra hoor je veel, maar dat vind ik eigenlijk niet zo leuk! Misschien moet ik toch maar op zoek naar grote paraplu's ;-)

Zijn jullie er al uit wat het wordt?

Doeii
Eva

Bride

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2009, 22:55:57 »
[quote name=\'Evaatje\' post=\'248989\' date=\'25 July 2009, 22:02\']Hoi Mayfair,

Bedankt voor je tips, Simonshaven is een goed idee, daar staat ook zo'n schattig klein wit kerkje, dus daar moet inderdaad wel iets mee te doen zijn. De botenplaats zegt me zo niets, maar ik ga er zeker deze week even naar op zoek! Binnlocaties blijf ik moeilijk vinden, tuincentra hoor je veel, maar dat vind ik eigenlijk niet zo leuk! Misschien moet ik toch maar op zoek naar grote paraplu's ;-)

Zijn jullie er al uit wat het wordt?

Doeii
Eva[/quote]
Hoi Eva,
ik weet toevallig (over de paraplu's gesproken) dat je in het centrum van Spijkenisse, waar vroeger 'Humpie-Dump' zat, een winkeltje zit voor kinder bruidskleding. Daar hebben ze ook mooie grote trouwparaplu's met teksten erop geloof ik.
Voor het geval dat het echt regent :sad:
Groetjes, Bride

Mayfair

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2009, 10:20:43 »
Hey dat is een handige tip Bride! Zou ik echt niet aan gedacht hebben omdat wij geen bruidskinderen hebben haha.
Al hoop ik dus echt niet dat wij ze nodig hebben.

@ Eva: als je op de groene kruisweg rijdt richting geervliet heb je aan je linker hand het magneet cafe.
De afslag die daarna zit ga je naar links, een ruime bocht die onder de weg door gaat.
Die weg hou je aan, op de rotonde rechtdoor en dan de eerste parkeerplaats aan je linker hand op rijden.
Je ziet dan recht voor je een boten-te-water-latings-plaatsje (??? haha) als je een beetje naar rechts loopt heb je een watertje met een steiger er omheen en veel groen.
Als je naar links loopt heb een een grote brug met een mooie grote treurwilg daarnaast. Verder nog een stuk gras met een tafel en bomen.
Je kunt er overal makkelijk met de auto komen (hoef je niet zo te zeulen in je goeie goed haha) en als je een beetje goede fotograaf hebt neem ik aan dat hij genoeg ideeen heeft hoe jullie daar foto's kunnen maken. Mocht het nou niet duidelijk zijn PB mij dan even...schakel ik mijn a.s. even in hahaha

Wij vinden het gedeelte bij vv Simonshaven erg leuk omdat je daar veel mogelijkheden hebt.
gras/bomen/picknicktafel/watertje/steiger/klein strandje enz.
Maar wij willen dan ook echt foto's in de natuur laten maken.

Wat voor soort omgeving zoeken jullie?
Ruine van heenvliet heb ik trouwens ook wel eens gehoord, met een beeldentuin erbij.
Wij zijn vorige keer gewoon in de auto gestapt en een beetje gaan touren...kom je vanzelf leuke plekjes tegen waar je anders echt niet aan zou denken!
Hou me op de hoogte!  :)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2009, 10:30:36 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8B0000\"]Wij zijn getrouwd in Spijkenisse, maar hebben foto's gemaakt bij de burcht in Oostvoorne.
Wel een stukje rijden, maar prima te doen, en wij vonden de foto's echt prachtig!
We hebben ook nog een paar foto's gemaakt in de Bernisse (jeugdsentiment voor mij, hahaha), op een steigertje bij Abbenbroek (dezelfde plek die Mayfair bedoelt)
Als iemand voorbeelden wil zien: Foto's van de reportage

Als je een fotograaf hebt die uit de buurt komt weet hij/zij meestal ook wel mooie plekjes te vinden, hoor :)[/color][/font]
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2009, 10:31:27 door _mirjam_ »

Mayfair

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2009, 17:14:13 »
Mooie locatie mirjam in oostvoorne!
Helaas te ver rijden ivm onze planning anders was het zeker een optie geweest!
Het zijn sowieso erg mooie/leuke foto's!  :)

@ Bride: ik zag net dat mijn a.s. foto's had gemaakt van die locatie in de bernisse om evt door te spreken met de fotograaf.
Als ik ze naar je moet mailen stuur dan even je mail adres per PB!

Evaatje

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2009, 20:17:36 »
Hoi meiden,

Bride, wat een goede tip, ik ken dat winkeltje wel, maar had er nooit aan gedacht om daar voor paraplu's te gaan kijken, daar ga ik zeker voor de zekerheid even langs!

Mayfair: Bedankt voor je routebeschrijving, wij gaan dit weekend eens even het eiland over rondtoeren, dus ik ben heel benieuwd, ik laat het je weten! Ik dacht zelf trouwens ook nog aan de Rhoonse Grienden en het jachthaventje, ken je dat? De burcht in Oostvoorne wordt denk ik net wat te ver, maar voor de zekerheid ga ik er toch even langs, wie weet :-)

Alemaal bedankt in ieder geva;


p.s. Mirjam: schitterende jurk met dat gekleurde jasje!

Mayfair

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2009, 21:52:19 »
Heb je er wel erg in dat je voor de Rhoonse Grienden ook de Spijkenisse brug over moet  :wink:
Die ongetwijfelt minimaal 1x open zal staan...i.v.m. eventueel je tijdsplanning.
Trouwens wel een mooie locatie!

Evaatje

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2009, 18:14:52 »
Hoi meiden,

Nou, we zijn er uit hoor! Ik werk zelf in Schiedam en had het met een collega over ons probleempje, en die heeft me vervolgens gelijk op sleeptouw genomen naar een stukje in de binnenstad dat echt ongelofelijk fotogeniek er uit ziet, oude gebouwen, grachten, bruggetjes, enzv, heel schattig. I.v.m. tijdnood zaten we toch een beetje in onze maag met alle locatie die juist verder het eiland opliggen, en we trouwen in Schiedam, dus dat is ideaal, we wandelen gewoon door naar het stadhuis. Daarvoor gaan we ook nog langs de Rhoonse Grienden, zodat we ook nog wat mooie foto's in de natuur hebben, wordt helemaal leuk! Bedankt voor jullie hulp en tips!

mara2012

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2010, 15:30:29 »
Dit topic weer even omhoog brengen aangezien ik ook een mooie fotolocatie zoek in omg. Spijkenisse.
Wij trouwen in november en zijn dus eigenlijk op zoek naar een mooie groene binnen locatie.

Iemand die mij kan helpen?

groetjes Mara

Ronald Huizer

  • Gast
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2010, 22:55:06 »
Hoi Mara,

Op deze google map staan allemaal bruidsfoto locaties; zit vast wel iets leuks bij!
fotolocatie kaart


Succes,

Ronald

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Fotolocatie Omgeving Spijkenisse / Schiedam
« Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2010, 06:57:13 »
Dit topic weer even omhoog brengen aangezien ik ook een mooie fotolocatie zoek in omg. Spijkenisse.
Wij trouwen in november en zijn dus eigenlijk op zoek naar een mooie groene binnen locatie.

Iemand die mij kan helpen?

groetjes Mara
[font="Lucida Sans Unicode"][color="#8b0000"]
Hoi Mara,

Voor groene binnenlocaties kun je altijd de plaatselijke Intratuin (of andere tuincentra) bellen om te vragen of het daar kan & mag.
Als je ook openstaat voor iets anders, kun je natuurlijk ook nog overwegen om bijv. in een museum foto's te gaan maken of iets dat te maken heeft met een hobby van (1 van) jullie. Als je bijv. gek bent van auto's kun je uitzoeken of er een dealer of garage is die het goed zou vinden dat je foto's maakt in de showroom, of (wat wij van plan waren bij slecht weer) als je van kamperen houdt kun je een kampeerwinkel vragen of je daar foto's mag maken. Er is een hoop te bedenken, maar als het goed is kan je fotograaf je ook nog wel een hoop tips geven, hoor!

En wat je ook nog kunt doen, maar dat moet je leuk vinden, is toch gewoon buiten foto's maken, maar dan bij slecht weer met kaplaarzen en paraplu (er zijn hier mensen die daar heel goed voorbeeldjes van kunnen vinden)...
Heel veel succes met zoeken naar DE locatie! :)[/color][/font]

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards