collapse

Auteur Topic: Waarom Zoveel Vooroordelen?  (gelezen 18272 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Leli

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #75 Gepost op: 27 mei 2008, 19:30:09 »
[quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'162003\' date=\'14 May 2008, 17:11\']Ik vind het heel rot voor je dat je omgeving zo reageert op iets wat heel speciaal is voor 2 mensen die van elkaar houden. Ik kreeg die reactie ook toen ik op mijn 21e een huis kocht, waarom we niet gingen huren, was er veel makkelijker vanaf te komen wanneer wij uit elkaar zouden gaan  :blink: . Net of jonge mensen alleen maar onbezonnen dingen doen.
Meid, geniet van het feit dat je gaat trouwen, maak je niet druk om wat anderen ervan vinden. Ik zou het gewoon doen en schijt hebben aan alle mensen die hun vooroordeel klaar hebben, want het is jouw leven en niet die van hun![/quote]

Ik was ook 21 toen we ons huis kochten.
We waren 5 maanden samen toen we gingen samenwonen, een jaar later kochten we ons huis en nu gaan we trouwen. We zijn dan 3 jaar samen.
Ik ben 24 en mijn vriend 29.

Ik krijg ook heel veel opmerkingen erover, ook van "o je vriend is al ouder, dan zal dat de reden wel zijn"

 :dry:

Eke

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #76 Gepost op: 28 mei 2008, 10:26:12 »
Tsja, heb alles even gelezen, wat een verhalen!!

Ik ben nu 24, ga trouwen als ik 25 ben (en een half, hahaha), wij hebben dan 7 jaar een relatie, eerste partner, en nog veeeeeeel meer vooroordelen!

Waar ik wel steeds meer achter kom, is dat ik toen ik 19, 20 was, dacht dat ik alles wist, wist hoe alles in elkaar stak e.d. Nu blijkt en heeft gebleken dat ik door bepaalde dingen veel geleerd heb in een paar jaar tijd. Door fulltime baan te hebben, samen te wonen e.d.

Meid, trek je niet te veel aan van anderen, als jullie straks jullie 25jarig huwelijk vieren, kun je er om lachen!

Maarre, denk niet dat je de wijsheid in pacht hebt...  :tongue:

rupsje

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #77 Gepost op: 28 mei 2008, 11:14:31 »
[quote name=\'Eke\' post=\'164119\' date=\'28 May 2008, 08:26\']Waar ik wel steeds meer achter kom, is dat ik toen ik 19, 20 was, dacht dat ik alles wist, wist hoe alles in elkaar stak e.d.
Nu blijkt en heeft gebleken dat ik door bepaalde dingen veel geleerd heb in een paar jaar tijd. Door fulltime baan te hebben,
samen te wonen e.d.[/quote]
Dat is inderdaad wel waar. Maar houd je dat niet altijd? Als je oud&grijs geworden bent dan weet je nog veel meer
dan als je 20, 30 of 40 bent. Dus om daar nou op te wachten...?
Persoonlijk vind ik het juist heel gaaf om die ontdekkingstocht van het leven samen te maken!
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2008, 11:14:48 door rupsje »

Julia

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #78 Gepost op: 10 juni 2008, 09:51:10 »
Mijn vriend en ik zijn allebij 21 als we trouwen en precies twee jaar samen. Zelf zien we het niet als snel, buitenstaanders misschien wel.

Maar we hebben ook al samen een huis gekocht en wonen nu samen in mijn appartement(je).

Ik denk dat leeftijd niet uitmaakt, in die zin dat je zelf zo volwassen bent hoe je doet en waar je staat.

Wij zijn al twee jaar dag en nacht samen, dus ik heb er alle vertrouwen in. En inderdaad zal je met de tijd veranderen, maar dat kan ook als je 30 bent en dan gaat trouwen!

Je moet er gewoon voor gaan! En het is een dan wel een verbintenis voor je leven, maar mocht het ergens onderweg toch fout gaan...dan zijn er altijd mogelijkheden om ermee te stoppen (zo zie ik het).

Betekent niet dat ik het niet serieus neem, maar het is belangrijk om te weten dat je altijd de vrijheid hebt om te stoppen met een relatie denk ik.
Of je nu al getrouwd bent of 'gewoon verkering' hebt!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #79 Gepost op: 10 juni 2008, 09:55:10 »
DinyB, jouw tweelingzus zou toch trouwen, had al een jurk enzo, en nu is die relatie verbroken? Ik vind het dan eerlijk gezegd niet zo gek dat je omgeving jou wil waarschuwen, zodat jou niet hetzelfde overkomt - of een scheiding -, die mensen zeggen dat zeer waarschijnlijk met de beste bedoelingen.

Julia

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #80 Gepost op: 10 juni 2008, 09:57:38 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'165667\' date=\'10 June 2008, 09:55\']DinyB, jouw tweelingzus zou toch trouwen, had al een jurk enzo, en nu is die relatie verbroken? Ik vind het dan eerlijk gezegd niet zo gek dat je omgeving jou wil waarschuwen, zodat jou niet hetzelfde overkomt - of een scheiding -, die mensen zeggen dat zeer waarschijnlijk met de beste bedoelingen.[/quote]

Alleen kan dit wel overkomen alsof je zelf die beslissing niet kan nemen, ik denk dat als de relatie van haar tweelingzus is verbroken, dinyB zelf ook wel gezien heeft hoe moeilijk dat kan zijn en dat het niet altijd goed gaat.
Maar ik vind dat je haar zelf de beslissing moet laten maken, zolang je alles maar goed laat vastleggen en regelt. Ze zijn al 2,5 jaar samen het is niet zo dat ze elkaar net vier weken kennen, dat zegt ook wel wat.

superwoman

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #81 Gepost op: 10 juni 2008, 13:00:07 »
Ik snap niet zo goed dat sommige opmerkingen je zo kunnen raken.
Mensen zijn bezorgd om je keuze en zijn eerlijk tegen je , dat is toch lief?

(doet me eigenlijk een beetje denken aan toen ik nog een puber was en (goed) advies niet kon waarderen.. ) :ohmygod:

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #82 Gepost op: 10 juni 2008, 13:25:08 »
[quote name=\'superwoman\' post=\'165721\' date=\'10 June 2008, 13:00\']Ik snap niet zo goed dat sommige opmerkingen je zo kunnen raken.
Mensen zijn bezorgd om je keuze en zijn eerlijk tegen je , dat is toch lief?

(doet me eigenlijk een beetje denken aan toen ik nog een puber was en (goed) advies niet kon waarderen.. ) :ohmygod:[/quote]

Je kunt het natuurlijk ook zien als bemoeizuchtig....

Elles

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #83 Gepost op: 10 juni 2008, 13:40:08 »
Het zal een eeuwige discussie blijven, net zoals het krijgen van kinderen op een jonge leeftijd.

Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar bij elkaar, en gaan toch al trouwen. Er zijn mensen die dat kort vinden, maar als ik dan zeg dat we al meer dan een jaar gelukkig samen wonen en een kind hebben lijken ze er al meer 'vrede' mee te hebben.

Je maakt bepaalde keuzes in je leven, en of je die keuzes nu maakt als je 20 bent of 30 ik denk dat het niet zoveel verschil maakt.

Julia

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #84 Gepost op: 10 juni 2008, 13:43:36 »
Inderdaad! Helemaal mee eens!

superwoman

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #85 Gepost op: 10 juni 2008, 19:04:47 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'165730\' date=\'10 June 2008, 13:25\'][quote name=\'superwoman\' post=\'165721\' date=\'10 June 2008, 13:00\']
Ik snap niet zo goed dat sommige opmerkingen je zo kunnen raken.
Mensen zijn bezorgd om je keuze en zijn eerlijk tegen je , dat is toch lief?

(doet me eigenlijk een beetje denken aan toen ik nog een puber was en (goed) advies niet kon waarderen.. ) :ohmygod:[/quote]

Je kunt het natuurlijk ook zien als bemoeizuchtig....
[/quote]

Ik bekijk liever alles in de positieve zin, tenzij het echt niet anders kan.
Leeft veel prettiger  :cool:

Hen

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #86 Gepost op: 15 juli 2008, 17:23:20 »
Hoi,

Sinds mijn vriend en ik hebben besloten te gaan trouwen, krijgen wij ook verschillende reacties. Bij ons gaat het dan niet zozeer om de leeftijd (Ik ben dan 27 en hij 33) of de tijd die we bij elkaar zijn (dit is dan 9 jaar), maar in het feit dat wij wel al meer dan 4 jaar samenwonen. Mensen vragen mij bloedserieus waarom wij gaan trouwen. We wonen toch al samen enzo, en we hebben al een eigen huis...

Dan heb ik de neiging om een vraag terug te stellen: Ja, waarom trouwen mensen ook alweer...

Een collega van mij trouwt vanuit huis en haar wordt dus juist gevraagd waarom ze niet eerst gaat samenwonen.

Hiermee wil ik maar ff aangeven dat mensen altijd zullen vragen waarom je het niet anders zult doen. Belangrijk is dat jullie er een goed gevoel bij hebben en daar hoef je echt geen 30 voor te zijn. Het is maar net hoe je in het leven staat. Ik heb in mijn jongen leven een aantal dingen meegemaakt waardoor ik anders in het leven sta dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten. Niet alles is precies aan een leeftijd te koppelen.

Ik wens jullie een fijne dag toe en een lang en fijn leven samen. Onthoud dat jullie het samen goed moeten hebben en niet met de rest van de wereld. Zolang je doet wat diep van binnen goed voelt en je doet dit puur en alleen voor jezelf, komt het altijd goed!

Groet Henrieke.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards