collapse

Auteur Topic: Volgorde In De Trouwceremonie  (gelezen 26978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #25 Gepost op: 3 juli 2012, 22:00:52 »
Haha ja leuk idee. Alleen is 1 getuige ook al de ceremoniemeester.
En misschien overvraag ik hem wel...
Maar op zich is het wel een goed idee!

En ja uiteraard moet ik de BABS iets geven maar daarom was ik ook hier (en elders op internet) aan het zoeken naar voorbeelden.
Bijv een "wist u dat.." of ander stukje..

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #26 Gepost op: 4 juli 2012, 08:45:57 »
Wij wilden ook geen verhaaltje van "zo leerden ze elkaar kennen" want dat wisten wij niet eens precies meer. Maar toch was het inderdaad lastig om iets anders te verzinnen. Een dag voor de bruiloft heb ik mijn (toen nog) AS een boekje gegeven met 101 redenen waarom ik met hem wilde trouwen. Die 101 redenen heb ik ook naar de BABS gestuurd, en daar heeft ze nog heel veel kleine gekkigheidjes uit gehaald, dat was heel leuk.

Verder hebben wij onze CM's een door ons uitgekozen gedicht laten voorlezen en hadden we muziek uitgekozen voor het binnenlopen in de trouwzaal, voor tijdens het tekenen van de akte en voor bij het verlaten van de trouwzaal.

Oh, en onze BABS had nog gevraagd of we speciale mensen hadden die we nog extra welkom wilden heten, dus toen is behalve bruidspaar, ouders, broer, zus en CM's ook mijn oom met Down speciaal genoemd. Dat was heel leuk!

HIER staan ook nog veel leuke tips en ideetjes

twijfeltje

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #27 Gepost op: 4 juli 2012, 11:00:24 »
Wij hadden mazzel met een ontzettend leuke BABS.
Misschien kun je ook je voorkeur aangeven?

Zij kwam op gesprek en heeft zelf aantekeningen gemaakt, wij hebben nooit een formulier ingevuld.
Die aantekeningen heeft ze verwerkt in een mooi verhaal.
Daarvoor of daarna (weet niet meer) hebben onze vaders een speech gehouden.
Dat vond ik zelf echt super.
Zij waren ook onze getuigen (samen met broer/zus)
Als je je getuige / cm niet wilt vragen ook nog te speechen wat ik me voor kan stellen, kun je iemand anders vragen? ouders?

We hadden muziek toen wij de zaal binnenkwamen, bij het tekenen van de akte en toen wij weggingen.

Nadat we de geloften hadden uitgesproken, de ringen om hadden gedaan en na 'de kus' droeg onze babs nog een gedicht voor.
En als toets vertelde ze dat ze haar gage (salaris) aan Serious Request glazen huis van 3fm had gedoneerd bij het aanvragen van het lied dat wij draaien bij ons weggaan.

Aan de ene kant geen bijzondere ceremonie, maar toch voor ons en alle aanwezigen heel speciaal.
Heel persoonlijk en ik heb alleen maar complimenten gekregen
(voor zover ik die daarover kan krijgen, ik heb alleen maar gezeten en gesnotterd)

De hele dag was prachtig, maar de ceremonie vond ik echt super.
Ik ben eigenlijk niet zo'n emotioneel persoon, maar toen had ik het toch echt even te zwaar van spanning en alle mooie woorden.

misseagle

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #28 Gepost op: 4 juli 2012, 11:17:32 »
Elgee, goed idee!!! Heb zelf zo'n boekje gemaakt en die geef ik volgende week op zn verjaardag! Maar daar kan de BABS uiteraard ook wat mee :biggrin:
Muziek doen we ook al, eigen geloftes ook.. Ballonnen oplaten aan het eind (met een boodschap erop)... Misschien dat idd 1 vd ouders iets wil zeggen..

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #29 Gepost op: 4 juli 2012, 11:57:29 »
Wij hadden ons eigen BABS 'meegenomen', omdat we dus ook geen 'standaard' ceremonie wilden, en vooral zelf ruim van te voren konden kiezen welke BABS we wilden. Ik hou graag zelf de controle ;-)!

Uiteindelijk zag onze ceremonie er als volgt uit:
- Binnenkomst
- Praatje door BABS over wat het huwelijk inhoudt. Hij deed dat aan de hand van de pagina uit de Dikke van Dale waar huwelijk staat. Zo kwam bijv. ook huwelijksreis naar voren en werd ons gevraagd of we dat ook nog gaan doen, etc.
- Een stukje over mij (bruid). Samen hadden we vragen beantwoord over onze familie en vrienden (daggasten) en dat ging de BABS ter plekke bespreken, en zo betrok hij de gasten er ook bij.
- Mijn vriendin/cm sloot af met een speech voor mij (en beetje voor as).
- Daarna een stukje over m'n man. Ook hier hadden we allerlei vragen beantwoord, bijvoorbeeld "Wat betekent je moeder voor je? Wat zijn bijzondere momenten geweest?".
- Zijn beste vriend/getuige sloot af met een speech voor hem (en een beetje voor mij).
- Praatje door BABS over ons, waar hebben we elkaar ontmoet, wat hebben we meegemaakt, hoe waren de vrijgezellenfeestjes etc.
- Mijn vriendin heeft toen als soort afsluiting gezongen voor ons.
- Daarna hebben we elkaar een brief voorgelezen (hadden we van te voren niet van elkaar gelezen).
- Aansluitend het JA-woord, de kus, de ringen en daarna het ondertekenen van de AKTE.
- De BABS heeft het toen afgesloten met de vraag aan de gasten wat ze ons wensten voor de toekomst...heel bijzonder en grappig tegelijk (zwager zei: slapeloze nachten (hij is net vader)).

Een heel verhaal, maar voor ons was de ceremonie het allerbelangrijkste....en op deze manier was het zo bijzonder en ging het niet alleen om ons, maar ook om de mensen om ons heen en wat zij voor ons betekenen!
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2012, 11:57:46 door boukezz »

misseagle

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2012, 19:56:47 »
Mooi hoor, mag ik vragen hoe lang jullie ceremonie duurde?

kwarkje

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2012, 20:06:04 »
Jeetje, ik trouw over 6 weken en ik heb hier echt nog totaal niet over nagedacht  :blink: Chips!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #32 Gepost op: 5 juli 2012, 13:01:22 »
Natuurlijk mag je dat vragen....geloof dat het bij elkaar 5 kwartier was, misschien zelfs anderhalf uur, maar de tijd vliegt echt voorbij! Wij trouwden wel op een locatie door ons zelf gekozen (ook feest, diner etc), dus daardoor was er geen tijdlimiet.

Veer

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #33 Gepost op: 5 juli 2012, 13:57:37 »
Dan is de ceremonie op de gemeente hier maar heel erg kort. We trouwen om half een voor de wet en daarna om een uur voor de kerk. De gemeente en kerk liggen bijna naast elkaar maar toch. Ik ben benieuwd wat ik van de Ceremonie moet denken. Maar goed het gaat vast goed komen.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2012, 14:09:30 »
Veer; wij zijn niet in de kerk getrouwd, dus vandaar ook zo'n uitgebreide ceremonie. Wij wilden juist niet alleen in het stadhuis trouwen en dan binnen 20 minuten weer buiten staan.

misseagle

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #35 Gepost op: 5 juli 2012, 14:13:42 »
Hmm dat is wel erg lang, wij hebben max 45 minuten!
De vrouw die de bruiloften regelt in het stadion had het over 30 min.
Vind de ceremonie wel belangrijk maar denk dat ik er toch weinig van meekrijg ivm zenuwen enzo dus wil er ook niet al te veel mee doen.

Plus wij trouwen en dineren en feesten wel op dezelfde locatie maar ivm bruidsreportage zitten we wel aan een beperkte tijd!

Maar wel erg mooi hoor Boukezz

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #36 Gepost op: 5 juli 2012, 14:17:47 »
@ misseagle, in die tijd kan je ook heel veel bijzonders doen! Ik moet zeggen dat ik van de ceremonie echt iedere minuut nog weet, het was zo bijzonder en mooi om met elkaar te beleven. De ceremonie is trouwens ook gefilmd (door niet - professioneels) en als we dat nu terug kijken, dan geniet ik weer van iedere minuut en zit ik weer met kippevel ;-)!!

misseagle

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #37 Gepost op: 5 juli 2012, 14:20:51 »
Ja wij laten het ook filmen. Sowieso filmt de trouwfotograaf.. En een vriendin van de familie ook nog dus moet goed komen.
En inderdaad, in die tijd kan er veel gedaan worden hoor! Bedoel vind een half uur al lang maar ja als je lange speeches hebt ofzo.. :wink:
Kan altijd nog even spieken bij mn vriendinnetje die eind augustus trouwt :wink:

twijfeltje

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #38 Gepost op: 5 juli 2012, 15:05:02 »
Bij ons duurde het ruim 45 minuten.
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2012, 15:05:14 door twijfeltje »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #39 Gepost op: 5 juli 2012, 18:10:45 »
Mooi hoor, mag ik vragen hoe lang jullie ceremonie duurde?
Meestal nog geen half uur. Bij ons duurde het 40 minuten, maar we trouwden op locatie waar we de hele dag waren dus er zat geen tijdslimiet op. Vond het eerlijk gezegd ook lang genoeg, ondanks dat het echt een mooie ceremonie was.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #40 Gepost op: 5 juli 2012, 19:18:22 »
Wij hebben gisteren ons 'intake' gesprek gehad met de ambtenaar.
Zij willen gewoon van alles over jullie relatie weten, over je werk, je hobby's hoe je de ander ziet, een leuke anekdote, enz enz.
Ze maakt er al met al een leuk verhaaltje van en verteld dit vanuit onze ervaringen en verhalen.
Wij gaven dus zelf aan wat we erin wilde hebben en wat niet.
We zeiden niet van oh dit en dit moet je echt zeggen, maar meer zo van dit en dit hebben we meegemaakt.

Bij ons geen andere mensen dan de BABS (blijf dat een stomme afkorting vinden) die gesproken hebben.
Ook geen zang, wel een liedje. In totaal zal de speech van de babs 25 minuten duren. Daarna de gelofte, tekenen, foto's en naar huis voor de kerkdienst.
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2012, 19:20:47 door Lies86 »

kwarkje

  • Gast
Volgorde In De Trouwceremonie
« Reactie #41 Gepost op: 5 juli 2012, 19:26:46 »
Ik vind 30 minuten eigenlijk meer dan genoeg. Van mij mag het officiele gedeelte zo snel mogelijk voorbij zijn, en daarna gewoon lekker feesten :laugh:

Mja, ik moet dat echt nog ff overleggen met mijn AS. Alleen zien we elkaar momenteel weinig (hij overdag werken en ik 's avonds en in het weekend, en als we samen thuis zijn dan hebben we vaak nog allerlei sociale verplichtingen)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards