collapse

Auteur Topic: Trouwen In Het Buitenland  (gelezen 278800 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #200 Gepost op: 14 mei 2010, 15:37:30 »
hoi,

ik ben hard op zoek naar mensen die in nusa dua beach hotel in bali getrouwd zijn of mensen kennen die daar getrouwd zijn. Op 16 juni gaan wij daar trouwen en we zouden het leuk vinden om wat ervaringen te horen over hoe het daar was, zo'n bureau kan je ook wel wat vertellen maar dat is toch anders. we hebben met name wat vragen over de fotograaf

dus ken je iemand of ben je er zelf getrouwd en wil je wat ervaringen met mij delen, laat het me dan even weten..

x nicole

Femke

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #201 Gepost op: 14 mei 2010, 16:26:50 »
Ben niet getrouwd op Bali, en ook niet in Nusa Dua geweest, maar wel op 3 andere plaatsen op Bali, en het is ge-wel-dig!!!
Echt super dat jullie daar gaan trouwen.
Hou er wel rekening mee dat het heel warm is en kan regenen!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #202 Gepost op: 14 mei 2010, 16:47:48 »
Hier ook niet in Nusa Dua geweest, maar wel gehoneymoond op Bali en na twee weken wilde ik er gaan wonen. In één woord geweldig. Laat je onderdompelen in de cultuur en het voelt aan als een warm bad.

Femke

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #203 Gepost op: 14 mei 2010, 17:31:41 »
en na twee weken wilde ik er gaan wonen

dat wou ik al na 5 minuten!!!  :laugh:

Broekkie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #204 Gepost op: 15 mei 2010, 14:36:19 »
wij GAAN erheen,
eerst rondreis, daarna super de luxe met butler
relaxen in nusa dua

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #205 Gepost op: 15 mei 2010, 17:50:22 »
Wij hebben wel in het Nusa Dua beach resort gezeten!
We zijn er niet getrouwd, maar we hebben er een paar dagen van onze huwelijksreis doorgebracht.
Wij vonden het helemaal geweldig!!!
Wij hebben daar 2 bruidsparen zien trouwen, en het zag er super mooi uit. Heel mooi verzorgd.

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #206 Gepost op: 16 mei 2010, 17:11:52 »
daantje 83 aangezien jij er wel hebt gezeten, zou jij me kunnen vertellen of het er nou echt zo super duur is, zoals op vele bali forums wordt vermeld. ze hebben het er allemaal over maar niemand die er een prijs bij zet. niet dat we op de centen moeten letten we gaan er imeers trouwen maar ben gewoon eens benieuwd wat dan het grote verschil is tussen kuta en nusa  dua bijvoorbeeld.

Bloemetje82

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #207 Gepost op: 17 mei 2010, 15:01:15 »
ZIet er echt super gaaf uit. We hebben 2 tickets naar Bali voor de honeymoon, nu nog op zoek naar hotels, maar denk dat dit voor ons wel een klein beetje buiten budget valt!! Wel enorm gaaf, zeg!

@Femke: Welke hotels heb jij bezocht dan?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #208 Gepost op: 17 mei 2010, 16:16:54 »
@ Bloemetje
Wij zijn ook in Bali geweest en waren heel erg tevreden over Legian Beach hotel in Kuta! Mooie zwembaden, top service, mooie en schone garden bungalows en direct aan het strand! Je loopt zo het centrum in zonder dat je de (geluids)overlast ervan hebt.

Wellicht is het ook iets voor jullie.

Broekkie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #209 Gepost op: 19 mei 2010, 11:43:40 »
heb het verkeerd gezegd,
we gaan wel naar nusa dua alleen dan naar: the bale villas
sorry

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #210 Gepost op: 19 mei 2010, 12:16:04 »
daantje 83 aangezien jij er wel hebt gezeten, zou jij me kunnen vertellen of het er nou echt zo super duur is, zoals op vele bali forums wordt vermeld. ze hebben het er allemaal over maar niemand die er een prijs bij zet. niet dat we op de centen moeten letten we gaan er imeers trouwen maar ben gewoon eens benieuwd wat dan het grote verschil is tussen kuta en nusa  dua bijvoorbeeld.

Sorry voor mijn late reactie, ik lees het nu pas  :ph34r:

Tja wat is super duur...
Het is in het  hotel wel een stuk duurder als daar buiten, maar in vergelijking met Nederland is het nog goedkoop (vonden wij dan) Toen wij er wat gegeten hebben waren we geloof ik 25 euro kwijt ofzo (weet het niet meer precies) We hadden wel iets simpels.. ik geloof nasi met sate en mijn schatje had een curry. Maar het was wel SUPER lekker!! Uiteraard wel wat drinken erbij en lekker een kopje koffie als "toetje". Daarna zijn we geloof ik elke avond buiten het hotel gegeten. Op een kwartiertje lopen afstand zit Bali Collection, dit is een winkelcentrum waar je erg lekker kunt eten. En wat ook nog eens stukken goedkoper is. Er zitten verschillende restaurantjes. Ik vond het een erg leuk hotel, en we hadden een super kamer! Met een heerlijk bed, en een super fijne douche!

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #211 Gepost op: 19 mei 2010, 12:40:56 »
he daantje

dat is wel fijn om te horen dat het zo'n goede kamer was, en wij waren al van plan om buiten 'de deur' te gaan eten en aan de ene kant is het toch ons huwelijk en huwelijksreis, dus ga niet klagen :-)

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #212 Gepost op: 19 mei 2010, 14:04:07 »
he daantje

dat is wel fijn om te horen dat het zo'n goede kamer was, en wij waren al van plan om buiten 'de deur' te gaan eten en aan de ene kant is het toch ons huwelijk en huwelijksreis, dus ga niet klagen :-)

Zoiets hadden wij ook. Het is onze huwelijksreis en dat doe ja (als het goed is) maar 1 keer!

Malia2001

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #213 Gepost op: 24 mei 2010, 22:59:04 »
Hi,

Wij hebben ook plannen om in het buitenland te gaan trouwen. We willen graag in Italië trouwen en hebben een offerte van Tiamo Weddings. Heeft er iemand ervaring met dit bureau? Mijn gevoel is wel heel goed, snelle opvolging en meteen al leuke suggesties. Heeft er iemand ervaring met trouwen in Italië? En dan met name in Noord-Italië?

babsber

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #214 Gepost op: 26 mei 2010, 10:38:17 »
Hoi,

Een vriendin van mij is getrouwd in Spanje, prachtoge lokatie, mooie omgeving

http://www.castillotamarit.com/castillo_tamarit.php

Zij had hulp van een Weddinplanner die hen heel erg goed heeft geholpen met de hotels of appartementen
van de gasten, kleine extraatjes die het heel speciaal maakte. En ze lette op alles, het was echt een geweldige bruiloft.

grt
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2013, 14:14:47 door JoyceS »

91011

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #215 Gepost op: 28 mei 2010, 10:57:08 »
Bedankt voor jullie reactie.
Wij hebben inmiddels bij beide kantoren informatie opgevraagd. World wide weddings was erg snel met het sturen van een standaard offerte, bij Extravacanza duurde het iets langer.
Wij hebben vervolgens met beide kantoren telefonisch contact gehad en een uitgebreidere offerte opgevraagd. Ondanks dat Extravacanza iets duurder is hebben wij toch besloten met hen in zee te gaan. Ze komen wat professioneler over zowel aan de telefoon als de offertes. Ze denken met je mee en je merkt dat ze verstand van zaken hebben, bij WWW ging het toch allemaal wat stroever.
Volgende week gaan we bij Extravacanza langs in Eindhoven, ik ben erg benieuwd of ze onze verwachtingen waar zullen maken...

Ojaa en de bestemming wordt: NEW YORK!!! Is hier al iemand getrouwd?

Malia2001

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #216 Gepost op: 1 juni 2010, 14:46:59 »
Is er iemand getrouwd in het buitenland en zo ja heb je dan ook gebruik gemaakt van een wedding planner. Ik zit een beetje met het volgende. Wij willen een wedding planner inschakelen onze bruiloft te organiseren. Nu is het zo dat we in principe alle kosten voor de bruiloft moeten voldoen (wel in 3 termijnen, maar toch) En ook geeft de wedding planner aan niet aansprakelijk te zijn voor schade door toedoen van derden zoals bijv. leveranciers.

Nu is mijn vraag, is dit een normale gang van zaken? Ik weet bijv dat met het organiseren van een evenement of bijv. bij een verbouwing, je vaak erna nog een betaling doet bij oplevering.

Alvast bedankt voor evt tips & antwoorden.

Groetjes
Malia

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #217 Gepost op: 1 juni 2010, 17:51:42 »
Hoi malia volgende week donderdag trouwen wij in Bali, en wij hebben ook gewoon de kosten vooraf moeten betalen, omdat het in principe een soort van reisbureau is. ik weet niet met wie je in zee bent maar onze organisatie heeft nergens iets aangeven niet aansprakelijk te zijn voor schade, zij zeggen juist 100% garant te staan voor problemen, we hebben ook tel.nummers en een weddingcoordinator van hun bedrijf ter plaatse om ons te helpen bij eventuale problemen. Ik zou gewoon goed kijken of ze bij de juiste organistaties zijn aangesloten zoals bijvoorbeeld de anvr en de sgr en onze planners zijn ook nog eens gecertificeerd met een diploma van de beroepsorganisatie van weddingplanners..

ik hoop dat je hier wat aan hebt..

groetjes nicole

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #218 Gepost op: 2 juni 2010, 17:50:10 »
Wij zijn ook getrouwd in het buitenland met behulp van een weddingplanner.
Er is een topic over world wide wedding hier ergens op het forum.

We moesten gewoon alles vooraf betalen.
Wat betreft schade door derde, ik kan me vorstellen dat zij niet aansprakelijk willen/kunnen zij voor bijv een fout die de fotograaf maakt.
Je zal dan je schade moeten verhalen bij betreffende en niet bij de wedding planner.

Malia2001

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #219 Gepost op: 4 juni 2010, 21:31:09 »
Fijn om te weten dat dit ook het geval is bij andere wedding planners. Ik heb op zich wel een goed gevoel bij ze en ik was vooral benieuwd over de contractregels. Heb veel aan jullie antwoorden, bedankt! Wij gaan trouwen in Italië en de meeste gasten komen op eigen gelegenheid. Onze wedding planner is Tiamo Weddings, heb wel een goed gevoel bij ze.

villavelden

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #220 Gepost op: 16 juni 2010, 16:47:04 »
Hoi,

Ook wij zijn van plan in Oostenrijk te trouwen. Op 14 januari 2011. Een winterbruiloft dus!
We zijn nu druk bezig om een geschikte locatie in Vorarlberg te vinden. (Daar heb ik gestudeerd)
Als iemand nog een mooie locatie weet?!
Gefeliciteerd! Een mooie datum in de winter. In Vorarlberg weet ik geen andere locatie, maar wel in Karinthië?

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #221 Gepost op: 16 juni 2010, 19:03:34 »
Misschien de Angelika Kaufmann-Saal in Schwarzenberg? Schwarzenberg is een klein dorpje vlakbij Dornbirn. In dit dorpje is altijd de Schubertiade, een of ander festival met muziek van, je raadt het al, Schubert. Er is ook een mooi kerkje met een prachtig beschilderd plafond, een sjiek hotel met heeeerlijk ijs, een schattig dorpspleintje met een fontein, en natuurlijk verschillende Stubes etc. Verder voldoende mogelijkheden om te overnachtne, met kleine en grotere gezelschappen.
Mocht je meer info willen dan hoor ik het wel! Wellicht ook handig: www.schwarzenberg.at

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #222 Gepost op: 17 juni 2010, 12:46:03 »
WAUW! Echt supergaaf zeg, trouwen in Oostenrijk in de winter! Veel plezier met de voorbereidingen!

cdctje

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #223 Gepost op: 17 juni 2010, 19:17:42 »
Ik heb de site van Tiamo Weddings net even bekeken en het ziet er inderdaad erg professioneel uit. Ik zie alleen nergens staan dat ze zijn aangesloten bij de ANVR of SGR.....?
Pas hier ontzettend mee op want als ze bijvoorbeeld failliet gaan ben jij je geld kwijt! Ik zal het direct even afkloppen  :wink: .

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #224 Gepost op: 17 juni 2010, 21:20:32 »
Wij zijn ook in Italië getrouwd afgelopen jaar en wij hoefden van tevoren slechts een aanbetaling te doen van 10 procent van het totaalbedrag geloof ik. Dit gebeurde 9 maanden van tevoren. De rest moesten we vier weken voor de bruiloft betalen. Onze weddingplanner heeft nooit aangegeven dat ze niet aansprakelijk waren voor schade van derden, maar wij hebben zelf wel nog een bruiloftsverzekering afgesloten, omdat het in totaal over zo'n gigantisch bedrag ging.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards