collapse

Auteur Topic: Graag Even Hulp  (gelezen 4857 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ybranda123

  • Gast
Graag Even Hulp
« Gepost op: 1 maart 2009, 17:19:28 »
Hallo,

Wij waren van plan een feest te geven bij mijn ouders thuis. Maar wij komen op een 140 uitnodigingen, stel dat er 130 mensen komen.
Past dit in een  hok van 14 bij 8,5 meter. De bedoeling is dat er 70 mensen kunnen zitten en de rest met statafels. Er hoeft geen rekening gehouden worden met een podium en een dansvloer. Er moet nog wel ruimte zijn voor een bar en een viertal glasdeurkoelkasten. We kunnen e.v.t nog een tent van 5 bij 5 plaatsen. Omdat het hok grote openslaande deuren heeft. (naar buiten toe). Hiet zouden we dus de bar kunnen neer zetten.
Mischien dat we nog wat mensen kunnen weg strepen van de uitnodigings lijst!. Maar hoeveel mensen kun je dus kwijt in deze ruimte. Zonder dat je deun op elkaar zit/staat.

Alvast heel erg bedankt.
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2009, 17:19:44 door ybranda123 »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Graag Even Hulp
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2009, 17:24:22 »
Geen idee of het past maar wanneer trouwen jullie?
Ik denk dat het wel scheelt als je de deuren naar buiten open kunt zetten, dan lijkt de ruimte al groter denk ik.
Het is niet heel ruim je hebt nl 119m2  en mensen die zitten nemen veel plek in beslag denk ik.

SoHappy

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2009, 17:28:46 »
Dat wordt rekenen!

14 X 8,5 meter= 119 m2...
5 X 5 meters = 25m2

Dan heb je in het totaal 144 vierkante meter met de tent erbij... Delen door 130 personen

Dat wil dus zeggen: Ietsje meer dan een vierkante meter per persoon... mmmm... dat lijkt me een beetje weinig? Tenzij je van heeel knus houdt. Je kunt denk ik in het totaal een persoon of 50 tot 100 kwijt, maar 130 lijkt me een beetje veel.
Of heb ik het mis?

Sylvia en Andre

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2009, 17:32:20 »
Dat gaat je echt niet lukken, althans niet op een enigszins verantwoorde en vooral comfortabele manier.

ybranda123

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2009, 17:52:59 »
Hier was ik al bang voor dat het niet ging passen. We hadden het hok nog niet gemeten, tot vandaag. We dachten steeds dat het hok wel groot genoeg zou zijn. We trouwen pas in september en hebben gelukkig nog geen dingen vast laten leggen gezien de materialen zoals stoelen enz. Maar nu staan we dus met lege handen. We balen flink hiervan.
We hebben de financiele middelen niet om een zaal of iets dergelijks te huren (incl catering). Dus het eerste plan was dan ook om het klein te houden. En dat is ons ook prima hoor. Maar ja toen kwamen met het idee om het bij mijn ouders te gaan doen, en daar waren we al helemaal mee bezig  (in gedachten enz) Moeten we dus weer even omschakelen. Er zijn slimmere dingen natuurlijk, maar het is even een dompertje. (even maar hoor)
Bedankt voor de reacties..........
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2009, 17:57:11 door ybranda123 »

Ingedepinge

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2009, 17:54:08 »
Kun je eventueel niet wat schrappen in de lijst. of: een grotere partytent huren :)

Tammy

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2009, 17:59:10 »
Misschien dan toch een beetje terug in de gastenlijst? 130 man is echt wel heel erg veel!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Graag Even Hulp
« Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2009, 18:03:34 »
Misschien heb je iets aan dit topic: http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?showtopic=11761
Hierin worden wat afmetingen gegeven voor bar en ruimte per persoon.

Ik vind 140 man niet extreem veel (wij zelf nodigen 160 personen uit voor de receptie en nog eens 160 personen voor het feest.. oeps) maar ze moeten wel plek hebben om te zitten en/of dansen en ik voorzie problemen met de afmetingen van hok + tent, helaas..

ybranda123

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2009, 18:09:31 »
[quote name=\'Tammy\' post=\'211741\' date=\'01 March 2009, 17:59\']Misschien dan toch een beetje terug in de gastenlijst? 130 man is echt wel heel erg veel![/quote]


Ja is ook zo, maar we hebben de lijst al heel vaak bekeken. Alleen al van mijn vriend zijn werk zitten we al op 50 mensen als ze allemaal komen. Dit is incl aanhang. En hier een aantal af halen is geen optie voor mijn vriend. Het is een klein bedrijf waar hij al bijna 25 jaar werkt.
Mijn vriend zijn vriendenploeg (nog van vroeger) met aanhang zijn ook al 23 mensen. Een paar van mijn werk.  7 vrienden met aanhang van mij.
Dan nog de Familie ( alleen waar we goed contact mee hebben) een stuk of 30 incl vader/moeder broers enz. en dan nog een paar buren.
We komen steeds uit op 130 tot 140 personen.

ybranda123

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2009, 18:10:43 »
[quote name=\'Kabouter80\' post=\'211746\' date=\'01 March 2009, 18:03\']Misschien heb je iets aan dit topic: http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?showtopic=11761
Hierin worden wat afmetingen gegeven voor bar en ruimte per persoon.

Ik vind 140 man niet extreem veel (wij zelf nodigen 160 personen uit voor de receptie en nog eens 160 personen voor het feest.. oeps) maar ze moeten wel plek hebben om te zitten en/of dansen en ik voorzie problemen met de afmetingen van hok + tent, helaas..[/quote]


Ja hier heb ik wel iets aan, heel erg bedankt

ybranda123

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2009, 18:12:02 »
[quote name=\'Ingedepinge\' post=\'211736\' date=\'01 March 2009, 17:54\']Kun je eventueel niet wat schrappen in de lijst. of: een grotere partytent huren :)[/quote]

Een grotere partytent is geen optie, puur omdat er daar geen ruimte voor is . :sad:
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2009, 18:12:52 door ybranda123 »

Ingedepinge

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2009, 18:36:00 »
Zit dat hok aan het huis vast?

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Graag Even Hulp
« Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2009, 18:40:58 »
Uitgaande van gemiddeld 1m2 per persoon, zit je wel redelijk goed.
Dit is dus exclusief ruimte voor andere dingen zoals dansvloer en podium e.d.

Je wilt dus van de 130 personen 70 mensen laten zitten.
Dit is wel veel. Wij (bij mijn werk) gaan meestal uit van maximaal 50% van de gasten dat moet kunnen zitten. (hangt ook af van de leeftijdsopbouw van de groep natuurlijk). Hierdoor houd je een informele sfeer en blijft er 'beweging' in de groepen gasten.
Als je meer dan de helft laat zitten, komen die mensen vaak niet meer van hun plek af. Helemaal als je ook geen ruimte meer hebt om te dansen (of hebben jullie dat wel?).

Houd wel rekening met bijvoorbeeld een garderobe, dit neemt meer ruimte in beslag dan je zult denken. En de kapstok van je ouders zal voor 130 man niet afdoende zijn denk ik...  :tongue:
Ook is het wel fijn als je iets van een ' entree' hebt. Dus een ruimte om binnen te kunnen komen. Niet dat iemand die binnenkomt meteen aan de tafel staat bij tante Miep. Snap je wat ik bedoel?

Denk je ook aan iets van een toiletwagen? De wc van je ouders kan nooit alle poepjes en plasjes  :rolleyes:  van die 130 gasten aan...

Succes en als je vragen hebt hoor ik het wel!!

ybranda123

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #13 Gepost op: 2 maart 2009, 13:51:06 »
Hallo hallo........

We zij eruit na een dag brainstormen. Het hok bij mijn ouders is dus te klein en geen feest zag mijn vriend ook niet zitten. En zaal huren met catering is te duur bla bla bla...maar bij ons in het dorp is een dorpshuis die je dus kaal kunt huren (zelf inkopen van drinken en hapje). Het Dorpshuis is te klein voor 130 mensen, maar we houden nu het feest in twee keer!!. De trouwdag zelf houden we s,avonds feest voor Fam. en vrienden. En de zaterdagavond voor collega's buren enz. En dan past het prima. Zijn we ook gelijk van alle drukte af. Daar is namelijk alles wat we nodig hebben zoals stoelen/tafels, bestek enz, geluidsinstalatie, podium, toiletten.........Niks meer met huren van stoelen tot koelkasten en verwarming.
Heerlijk gevoel zo, we zien het weer helemaal zitten.

Sylvia en Andre

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #14 Gepost op: 2 maart 2009, 16:42:55 »
Kijk, ook weer opgelost dus, wat zijn wij toch goed hier met zijn allen  :blink: :blink: :blink:  

Nu met je plaatselijke supermarkt afspreken dat je flink drank inkoopt en niet aangebroken flessen weer terug kunt brengen. Werkt prima en je bent er zeker van dat niemand iets te kort komt.

ybranda123

  • Gast
Graag Even Hulp
« Reactie #15 Gepost op: 3 maart 2009, 22:24:34 »
[quote name=\'Sylvia en Andre\' post=\'212161\' date=\'02 March 2009, 16:42\']Kijk, ook weer opgelost dus, wat zijn wij toch goed hier met zijn allen  :blink: :blink: :blink:  

Nu met je plaatselijke supermarkt afspreken dat je flink drank inkoopt en niet aangebroken flessen weer terug kunt brengen. Werkt prima en je bent er zeker van dat niemand iets te kort komt.[/quote]

Ja dat klopt, en dat is namelijk ook mogelijk bij de supermarkt bij ons in de buurt.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards