collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 488412 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peetiescheetie

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #725 Gepost op: 7 juni 2013, 12:05:24 »
Dank voor jullie reacties!
@ Telefoonnummer ceremoniemeester; dit is opzich geen probleem, hij heeft een eigen zaak en dit nummer staat ook op zijn eigen website. Tegens staat dit in een GIF dus met een zoekopdracht zal het niet snel naar boven komen. (Zoals je ook wel ziet bij e-mailadressen).

@Daphne89; dank je voor je opmerking. Ik weet ook niet zo goed wat de mooiste indeling is. Ik wilde graag bij de kaart van de daggasten er duidelijk op hebben staan dat ze heel de dag uitgenodigd zijn en dat ze ook mee eten. Echter, wilde ik niet op de kaart opsommen dat we 'smiddags gaan proosten en taart eten. Dit stond er namelijk eerst wel, maar laat het maar lekker een verrassing blijven :)
Ik denk dat dit dan wel de leukste oplossing is... want de verschillen zullen de meeste mensen niet zien denk ik!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #726 Gepost op: 10 juni 2013, 14:06:53 »
Help! Ik ben op zoek naar een tekst voor op een klein kaartje bij de uitnodiging, waarop staat dat de aanhang van de niet gehuwde of samenwonende daggasten (Lees vriendjes/vriendinnetje van nichtjes/neefje) alleen uitgenodigd zijn voor het feest 's avonds.

Ik ben inspiratieloos en kom niet verder dan een tekst die naar mijn mening niet klopt en het er heel scheef staat.

Jassou

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #727 Gepost op: 10 juni 2013, 14:13:28 »
Is dit niet iets wat gewoon via de tamtam kan? De mensen die uitgenodigd worden staan met naam op de envelop, en dan kun je misschien verder rond laten gaan dat eventuele gasten van je gasten (het gaat niet om romantische paren toch? Als je het hebt over vriendjes en vriendinnetjes van je neefjes en nichtjes) best 's avonds bij het feest binnen mogen wippen.

Om eerlijk te zijn zou ik er gewoon helemaal niets over zeggen, wil je echt zo veel aanloop op je feest of begrijp ik het idee gewoon een beetje verkeerd?

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #728 Gepost op: 10 juni 2013, 14:16:56 »
Iets in de trant van: "We vinden het geweldig als je deze hele dag met ons komt vieren. Op ons avondfeest is ook je partner van harte welkom, overdag vieren we onze trouwdag graag alleen met familie."

Of zou dat te bot klinken? (of is het misschien niet helemaal wat je bedoelt?)

Off-topic: ben je trouwens niet bang voor scheve blikken? Het kan natuurlijk vervelend overkomen op mensen die bijv. al jaaaaaaaren samen zijn maar niet van plan zijn ooit samen te gaan wonen of te trouwen. Die voelen zich dan mogelijk 'gediscrimineerd' omdat hun lief niet mee mag komen puur omdat ze niet samenwonend / getrouwd zijn. (maar waarschijnlijk moet ik me helemaal niet mengen in deze discussie, ik heb er niks mee te maken! :blush:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #729 Gepost op: 10 juni 2013, 14:25:19 »
@ Jassou; De namen van hen (de daggasten) staan inderdaad op de envelop. De aanhang van mijn neefje/neef en nichtjes komen ook altijd mee naar verjaardagen. Sommige van hen komen al zo'n 4 jaar mee. Ik ben bang dat ze automatisch denken dat de aanhang dan ook mee mag komen, omdat die altijd mee komen naar verjaardagen, etentjes in de familie e.d.

@TAB; Zoiets bedoel ik! Bedankt. Ik kom ook alleen maar op zinnen die bot klinken.
Wij hebben heel lang zitten dubben over wat we met de aanhang zouden doen. Eerst wilden we de neefjes/nichtjes ook niet uitnodigen. Maar ja wat doe je dan met de thuiswonende jongere neefjes/nichtjes. Dus daarin uiteindelijk een lijn getrokken. Toen kwam het verhaal over hun aanhang. Een daarvan heeft al 4 jaar 'verkering', dus hem wilden we wel mee uitnodigen als daggast. Toen wij onze gastenlijst aan het maken waren, kregen meerdere een vriendje/vriendinnetje. Als wij trouwen in september zitten zij inmiddels ook rond een jaar verkering. Wij willen ze niet helemaal buitensluiten, maar ook niet als daggast uitnodigen. Waar trek je de grens? Het is toch nooit goed, en er zijn altijd mensen die het er niet mee eens zijn. Wij hebben voor de middenweg gekozen.

Edit: Het gaat om de leeftijden van 16 (1,5jr verkering), 19 (4,5 jr), 21 (1 jr, vriendje zelfs nog nooit voorgesteld), 22 (1 jr) en 24 (dan bijna 1 jr, maar die vriendin zou zoiezo 's avonds uitgenodigd worden omdat het een kennis van ons is)
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2013, 14:29:10 door JoyceS »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #730 Gepost op: 10 juni 2013, 14:32:19 »
@ joyce, zij zijn wel uitgenodigd voor de ceremonie maar de aanhang is alleen uitgenodigd voor het feest?

Jassou

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #731 Gepost op: 10 juni 2013, 14:32:36 »
Oh, ok. Ik snap 'm, ik dacht dat het om schoolvriendjes enzo ging.  :) De zin van tab klinkt wel erg goed!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #732 Gepost op: 10 juni 2013, 14:36:49 »
@ Jof; Mijn ooms/tantes + hun kinderen zijn uitgenodigd als daggasten. Daggasten zijn, betekent bij ons ceremonie, toost, diner en feest. De vriend/vriendin van net genoemde daggasten zijn 's avonds welkom. Evt ook bij de ceremonie, want die is openbaar.

@ Jassou; Nee, geen schoonvriendjes ;) Die nodigen we niet eens uit. Bv die van mijn nichtje van 10 en neefjes van 8 en 6. Weet niet eens of ze die hebben ;)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #733 Gepost op: 10 juni 2013, 14:40:15 »
Tab haar zin vind ik prima klinken. Neem aan dat de familie ook wel begrijpt dat het anders wel heel veel word. Anders ook al eens laten vallen op een verjaardag ;)

Destino

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #734 Gepost op: 10 juni 2013, 14:44:50 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:42:39 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #735 Gepost op: 10 juni 2013, 14:45:13 »
Het wordt:

Hallo (naam),
We vinden het geweldig als je de hele dag met ons komt vieren. Op ons avondfeest is ook (naam vriend/vriendin) van harte welkom. Overdag vieren we ons huwelijk graag alleen met familie en goede vrienden.
Groetjes Joyce en Jeroen

Thx tab voor de inspiratie  :biggrin:

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #736 Gepost op: 10 juni 2013, 15:53:55 »
Het wordt:

Hallo (naam),
We vinden het geweldig als je de hele dag met ons komt vieren. Op ons avondfeest is ook (naam vriend/vriendin) van harte welkom. Overdag vieren we ons huwelijk graag alleen met familie en goede vrienden.
Groetjes Joyce en Jeroen

Thx tab voor de inspiratie  :biggrin:

Graag gedaan! :blush:
Ik herken het wel hoor, soms denk je téveel na over hoe je iets moet verwoorden en komt er daardoor juist niets meer bij je op.
Ben blij dat je iets kunt met mijn input! :)

Visje

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #737 Gepost op: 30 juni 2013, 14:32:43 »
Ook wij zijn bezig met de kaarten, lay-out is al af, alleen de teksten twijfelen we nog over. Hebben jullie tips voor onze teksten? Zodra ze dan op de bus zijn, zal ik ze hier ook laten zien :)

Nu hebben we voor feestgasten:
Wij gaan trouwen!

Op vrijdag 11 oktober 2013 geven wij elkaar om 13.30 uur het jawoord in het gemeentehuis van ***. Aansluitend volgt de kerkdienst in de *** te ***.

Wij nodigen je uit om dit ’s avonds met ons te vieren tijdens de receptie en het feest. Vanaf 20.30 uur ben je van harte welkom in het *** te ***.

Voor receptiegasten:
Wij gaan trouwen!

Op vrijdag 11 oktober 2013 geven wij elkaar om 13.30 uur het jawoord in het gemeentehuis van ***. Aansluitend volgt de kerkdienst in de *** te ***.

Wij nodigen je uit om dit ’s avonds tijdens onze receptie te vieren. Dit zal zijn van 20.30 uur tot 22.00 uur in het *** te ***.

Voor daggasten:
Wij gaan trouwen!

Op vrijdag 11 oktober 2013 geven wij elkaar om 13.30 uur het jawoord in het gemeentehuis van ***. Aansluitend volgt de kerkdienst in de *** te ***.

Wij nodigen je uit om de hele dag met ons te vieren! We verwachten je om 12.30 uur bij het ouderlijk huis van ***. Vandaar uit vertrekken we gezamenlijk naar het gemeentehuis.

Schiet maar ;)


Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #738 Gepost op: 30 juni 2013, 16:22:36 »
Waarom zou je bij je feestgasten en receptie gasten vermelden hoe laat en waar de ceremonie is? Dit kan verwarring veroorzaken. (mensen die denken dat ze dan daar ook voor uitgenodigd zijn.. tenzij dit het geval is natuurlijk..)

Hebben jullie een ceremoniemeester?
Dan zou ik die gegevens er ook op vermelden

Weet iedereen het adres van het ouderlijk huis? misschien handig om dat er anders bij te vermelden..

Waar twijfel je zelf over?


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #739 Gepost op: 30 juni 2013, 18:48:06 »
Visje, ik heb je bericht in het juiste topic geplaatst.

Ik sluit me aan bij Marlie wb de tekst. Ik vat de tekst zo op: Ik ben uitgenodigd voor het feest. De ceremonie is om 13.30u. Ik mag hierbij aanwezig zijn, als ik dat wil/tijd heb. (Wij hebben het net zoals jullie vermeld op de kaart, met voorgaande bedoeling).
Ik weet niet hoe jullie het bedoelen?

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #740 Gepost op: 30 juni 2013, 20:23:06 »
In principe zet je op de kaart waar mensen voor uitgenodigd/ welkom zijn. De kerk en het gemeentehuis zijn sowieso openbaar bij te wonen..

Ik mis in je tekst los de tijd van de kerkdienst. Hebben jullie hier bewust voor gekozen om dit als 'aansluitend' te kiezen? Misschien dat als mensen alleen naar de kerk willen komen dit onduidelijk is?

Qua tijd dat je je daggasten uitnodigde vind ik half 1 altijd zo een grijs gebied of je dan wel of niet voor lunch zorgt.. Hebben jullie hierover na gedacht?

daniielle

  • Gast
Tekst voor trouwkaart
« Reactie #741 Gepost op: 5 juli 2013, 20:24:54 »
Hallo,

30 augustus gaan wij dan eindelijk trouwen!
Eigenlijk zouden we 31 mei getrouwd zijn, helaas lag mijn schoonvader ernstig ziek in het ziekenhuis. Hij zou er niet bij kunnen zijn en daarom hebben we het moeten verzetten.
Dit is een week voor onze trouwdag gebeurd, we hadden dus al alles geregeld. Het was nogal een gedoe om iedereen af te bellen en alles te moeten verzetten.

Nu willen we wel graag nieuwe trouwkaarten versturen, niet al te duur omdat we dat eigenlijk al gedaan hebben. Nu is dus het probleem dat we al een tekst hadden. Wij vinden het niet leuk om deze opnieuw te gebruiken, erg jammer omdat de tekst zo goed bij ons paste.

Wel willen we een tekst waarin we verwijzen dat het verzet is, en dat we blij zijn dat iedereen er op 30 augustus wel bij kan zijn. Ik en mijn aanstaande zijn alleen niet erg creatief.
Heeft iemand nog leuke ideeën voor op de kaart?

Groetjes, danielle

wedding2013

  • Gast
Re: Tekst voor trouwkaart
« Reactie #742 Gepost op: 5 juli 2013, 21:39:21 »
wat naar dat je het huwelijk moest annuleren omdat je vader ernstig ziek was!

en fijn dat jullie alsnog 30 aug gaan trouwen (dit jaar?)

http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,616.725.html

hier kan je vragen stellen over trouwteksten...maar waarom wil je die uitnodiging niet meer? Omdat iedereen die al heeft gezien?

Visje

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #743 Gepost op: 9 juli 2013, 19:00:44 »
Bedankt voor alle tips! Hier kan ik zeker weer een eind mee verder. Helaas niet eerder kunnen reageren, maar het is inderdaad de bedoeling zoals Joyce S het uitlegt. In een extra brief (door ceremoniemeesters) staat inderdaad dat het de bedoeling is dat mensen thuis eten, maar dat er nog iets kleins aanwezig is.

De tijd van de kerkdienst is dan inderdaad toch wel handig om erop te zetten.. Fijn dat jullie meedachten :)

daniielle

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #744 Gepost op: 17 juli 2013, 14:08:12 »
ook omdat iedereen hem al heeft gezien, maar ze waren ook best prijzig.
Nu willen we wat goedkoper, heb net een zelfontworpen kaart naar de drukker gestuurd :)
Hopen dat het er een beetje redelijk uitkomt!

Door de extra onkosten van het verzetten van de bruiloft moet alles nu wat meer budget...
Baalde dat ik vergeten was om een verzekering voor die dag af te sluiten!
Wat een gedoe allemaal.. :(

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #745 Gepost op: 5 september 2013, 10:05:01 »
Ik heb gister onze teksten voor de trouwkaart gemaakt en ik was heel erg benieuwd naar jullie mening en eventuele op/ of aanmerkingen :)

Daggasten:

Two hearts, one soul, true love….

Op 14 februari 2014 is het eindelijk zo ver.
Wij gaan trouwen!

Wij nodigen u graag uit om deze speciale dag met ons te vieren.
De ceremonie zal om 11.30 uur plaats vinden in (locatie), (adres). Wij willen u vragen om rond 11.00 uur bij (locatie) te verzamelen.
Na de ceremonie gaan we proosten in (feestlocatie),
(adres). Hier zal ook het diner plaatsvinden, in de vorm van een BBQ.
Na de BBQ zal het feest losbarsten dat tot 01.30 uur zal duren.
Wij hopen dit samen met u tot een onvergetelijke dag te maken.

Ons adres:
XXXXXXXXXX

Mocht u nog vragen hebben of verhinderd zijn, neemt u dan contact op met onze ceremoniemeester:

Naam en telefoonnummer

Avondgasten:

Two hearts, one soul, true love….

Op 14 februari 2014 is het eindelijk zo ver.
Wij gaan trouwen!

Wij nodigen u graag uit om deze speciale gebeurtenis met ons te vieren.
U bent vanaf 20.30 uur van harte welkom
in (locatie), (adres).
We hopen er samen met u een knalfeest van te maken.

Ons adres:
XXXXXXXXXX

Mocht u nog vragen hebben of verhinderd zijn, neemt u dan contact op met onze ceremoniemeester:
Naam en telefoonnummer


Loesje9

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #746 Gepost op: 5 september 2013, 10:11:23 »
@latinbride, tekst lijkt me goed, alleen je bent niet heel consequent in de tijden: bij de daggasten noem je een eindtijd en bij de avondgasten niet. Persoonlijk zou ik de eindtijd weglaten :)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #747 Gepost op: 5 september 2013, 10:15:16 »
Dank je wel voor je reactie Loesje. Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan :)
Heeft iemand misschien een tip hoe ik die zin anders neer kan zetten dan? Want ik kom er zelf niet echt uit hoe ik het anders zou kunnen verwoorden.
« Laatst bewerkt op: 5 september 2013, 10:18:01 door LatinBride »

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #748 Gepost op: 5 september 2013, 10:41:56 »
Iets van: na de bbq zal om 20.30 het feest losbarsten

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #749 Gepost op: 5 september 2013, 15:42:37 »
Persoonlijk zou ik de eindtijd er wel bijzetten, maar dat is vooral omdat ik totaal geen nachtbraker ben en ik dan wel op tijd naar huis wil, haha. (onze bruiloft duurde dus ook niet tot middernacht;-)

De zin 'diner, in de vorm van een bbq', zou ik anders doen. Een diner en bbq is in mijn ogen niet hetzelfde. Je kunt er dan ook iets van maken als 'Hier zal ook de barbecue plaatsvinden, waarna om 20.30u het feest losbarst' oid.

De zin 'we hopen dit samen...' klopt in mijn ogen niet helemaal. Die zou ik in dezelfde vorm doen als bij je avondgasten, dus bijv 'We hopen er samen met u een onvergetelijke dag van te maken'.

Ik bedoel het niet overdreven kritisch hoor, maar wellicht heb je er wat aan. kVind het verder namelijk wel een goede tekst, die ook vriendelijk overkomt.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards