collapse

Auteur Topic: Ellendige Lange Felicitatierij!  (gelezen 85001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #100 Gepost op: 15 april 2012, 10:28:19 »
Wij hebben ook in de rij gestaan en hoewel ik er wel een beetje tegenop zag, viel het reuze mee! Ik voelde me eigenlijk best speciaal! Het ging ook allemaal best snel, wij waren denk ik met 3 kwartier wel klaar en toen konden we feesten en met de rest van gasten praten. Het hoort er toch een beetje bij denk ik. Bij ons was het ook echt zo dat de gasten zo'n rij min of meer wel verwacht hadden en het helemaal niet vervelend vonden. Zo waren ze meteen van hun kado af en konden ze zelf lekker dansen en kletsen.

twijfeltje

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #101 Gepost op: 15 april 2012, 11:02:33 »
Eens met Ingepinge en Deborah.
Ik vond het niet heel erg om in de rij te staan, mijn man iets meer.
Maar het was wel heel fijn om iedereen even te spreken en te zien.
Daarna ga je toch iedereen nog wel een keer langs.
Ook vind  ik het voor de gasten fijn dat ze hun cadeau persoonlijk kunnen overhandigen en ons even te spreken.
Anders moeten ze de halve avond wachten en hun cadeau de halve avond bewaren of mogen ze het op een tafel zetten en dat vind ik zelf niet zo netjes.

Cahira

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #102 Gepost op: 15 april 2012, 12:22:02 »
Wij gaan denk ik gewoon even klaar staan voor handjes te schudden. Ik hou er ook nooit zo van.  Maar wij houden het klein en de helft van de mensen zijn er overdag al dus er komen ´s avonds ongeveer 20 mensen meer die we dan nog even de kans hoeven te geven om ons te feliciteren. Dat moet te doen zijn.

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #103 Gepost op: 16 april 2012, 13:17:28 »
Ik wilde van te voren ook echt geen rij voor het in ontvangst nemen van de felicitaties maar achteraf vond ik het toch wel heel erg leuk!
Ik zal het niet zo strak regisseren het loopt vanzelf wel los en een bruiloft met een rij tot 11 uur? Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord of gezien!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #104 Gepost op: 16 april 2012, 13:20:14 »
Ook hier zien we wel hoe het loopt. Mijn ouders en schoonouders hoeven van ons niet perse ook in de rij te staan.
Die zijn al zo slecht ter been. En verder... Het loopt zoals het loopt!

Djulietaah

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #105 Gepost op: 17 mei 2012, 19:58:48 »
Wij hebben er eigenlijk helemaal geen punt van gemaakt of veel over nagedacht. We liepen gewoon rond en sloten zelf aan bij gesprek of dat mensen naar ons toekwamen. Vond het heerlijk zo :)

Hangt heel erg af van de mensen die uitnodigt, hoe zij zich ook gedragen. Veel mensen verwachten in een rij te staan, dus doen ze dat ook. Soms kun je dat maar beter doen, omdat je er daarna ook weer gewoon vanaf bent.

Yvon83

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #106 Gepost op: 6 juni 2012, 16:47:48 »
Wat grappig om dit te lezen en er zo over na te denken.. De ideetjes met balonnen, bloemen of een bingo zeggen mij helemaal niks, lijkt wel erg verplicht zo.. Ik denk dat vriendlief en ik gewoon in het begin bij de ingang gaan staan, aan onze ouders en zussen vraag ik of ze ergens voorin de zaal willen blijven of lekker hun gang gaan en de mensen hoeven dan alleen ons te feliciteren (wat me eigenlijk best leuk lijkt) en ze kunnen zelf de rest van de familie opzoeken om te feliciteren (dan loopt het ook meteen beter door).. Zo'n rij met ons, ouders en zussen vind wel erg stijf en echt iets van vroeger.. Doet me een beetje denken aan condoleren..  :unsure:

PrachtigFeest

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #107 Gepost op: 22 juli 2012, 17:13:01 »
Bingo wordt inderdaad een "nummertje trekken" en wat steriel op die manier, bloemen zijn al een stukje vrolijker. Je zou eventueel ook je gasten bij binnenkomst een drankje kunnen geven in een gemarkeerd glas ( lint of strik om de voet van het glas en die verwijderen als je met de gasten gesproken hebt). Maar inderdaad: de rij is zo voorbij en het voelt uiteindelijk wel speciaal. Wees erop bedacht dat je niet te ingewikkeld wordt in je plannen: het zou nog wel eens heel verwarrend kunnen werken voor gasten.

Groeten,

PrachtigFeest ( nl)

kwarkje

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #108 Gepost op: 22 juli 2012, 17:23:04 »
Bij ons mogen de mensen 2 keer in de rij: 1 keer om op de foto te gaan bij binnenkomst en daarna om ons te feliciteren :)

misseagle

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #109 Gepost op: 22 juli 2012, 19:49:40 »
Bij ons mogen de mensen 2 keer in de rij: 1 keer om op de foto te gaan bij binnenkomst en daarna om ons te feliciteren :)


Bij ons ook! Alleen willen we juist de mensen die in de rij staan om te feliciteren naar de foto's sturen en andersom..
Dus proberen zo min mogelijk een rij te creeeren!

kwarkje

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #110 Gepost op: 22 juli 2012, 20:47:18 »
Wat een geweldig idee... Zodra de rij te lang wordt bij ons, dat iemand dan in die rij de foto's gaat maken, als een soort entertainment :wink:

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #111 Gepost op: 23 juli 2012, 20:33:36 »
Ik zag ook een beetje op tegen die rij bij de receptie, uiteindelijk binnen 10 minuten klaar ! ( met 50 man)

En bij het feest savonds ( weer 40 man erbij) druppelde het langzaam binnen en zijn wij zelf iedereen op gaan zoeken. Werkte prima :) Te strak organiseren zou ik ook niet doen, het komt zoals het komt

misseagle

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #112 Gepost op: 23 juli 2012, 23:02:07 »
Ja wij hebben geen receptie ofzo. Denk dat de daggasten ons wel na het proosten zullen feliciteren, wat inderdaad heel snel zal gaan.. En 's avonds zal t ook wel los lopen waarschijnlijk maar omdat we sowieso foto's willen van elke gast zal dat wel gebeuren! :wink:

Hilda79

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #113 Gepost op: 1 november 2012, 13:01:48 »
Weet niet of het nog nodig is maar dan is het leuk voor anderen wellicht.

Je kunt ook bij binnenkomst de mensen per stel een ballon geven. Die houden ze bij zich (helium) en als je dan als bruidspaar bij ze bent geweest prikt de bruid hem kapot. Zo heb ik het eens meegemaakt. Was heel erg leuk en zo voorkwam je inderdaad het rijtje.

misseagle

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #114 Gepost op: 1 november 2012, 14:56:12 »
Iets leukere variant (vind ik zelf) is niet de ballonnen kapot prikken maar gewoon los laten zodat ze naar het plafond zweven :)

Doe 't zelf niet hoor, maar dat hadden anderen die ik ken gedaan..

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #115 Gepost op: 1 november 2012, 15:24:31 »
Iets leukere variant (vind ik zelf) is niet de ballonnen kapot prikken maar gewoon los laten zodat ze naar het plafond zweven :)

Doe 't zelf niet hoor, maar dat hadden anderen die ik ken gedaan..

Leuk, dan wordt de zaal gelijk wat meer aangekleed!

Saartjuh88

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #116 Gepost op: 4 november 2012, 21:27:11 »
Hier geen rij. Mij te formeel

misseagle

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #117 Gepost op: 5 november 2012, 07:37:02 »
Hoe laat je mensen jullie feliciteren dan? Want dat zullen ze wel willen.. en anders iig een cadeau geven of iets..
Ben wel benieuwd!!

Mirthe

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #118 Gepost op: 5 november 2012, 08:41:52 »
Wij konden niet eens een rij hebben denk ik omdat iedereen op een ander moment aankwam. Alleen even 10 minuten bij aanvang voor iedereen die er netjes op tijd was, maar verder kwamen mensen vanzelf naar ons toe als ze binnen kwamen.

misseagle

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #119 Gepost op: 5 november 2012, 08:58:54 »
Hmm op verschillende tijdstippen ja? Zag bij bruiloft van vrienden toch wel dat de meeste rondom zelfde tijdstip kwamen. Alleen 2 gasten kwamen veel later en toen moesten ze inderdaad het bruidspaar zoeken.
Vonden ze niet zo leuk, maar ja.. heb ze ook gezegd dat het bruidspaar echt niet een uur lang blijft staan op dezelfde plek omdat zij eventueel nog komen ;)

Mirthe

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #120 Gepost op: 5 november 2012, 13:50:10 »
Uhm ja, waarschijnlijk is het voor iedereen anders. Bij ons kwam natuurlijk iedereen die naar de ceremonie kwam op hetzelfde moment. Maar op het feest kwamen ze toch een beetje gedurende het eerste uur binnen druppelen.

misseagle

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #121 Gepost op: 5 november 2012, 20:11:54 »
Ja misschien ligt het er ook aan wat je op de kaart zet?
Zij hadden opzich wel expliciet erop gezet dat de openingsdans om half 9 was dus vrijwel iedereen was er voor half 9...

Zelf wil ik ook liever geen rij, maar heb wel liever dat de meeste al voor een bepaalde tijd binnen zijn. Onze band start ook om half 9 en dan is ook onze openingsdans.. als mensen dan nog binnenkomen hebben ze pech want dan sta ik op de dansvloer haha!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #122 Gepost op: 5 november 2012, 20:24:18 »
Wij willen op de kaart zetten dat het ontvangst om 20 uur is voor de avond gasten en dat zij tot 21.00 uur de tijd hebben om het bruidspaar te feliciteren omdat we daarna lekker met de voetjes van de vloer willen.
Ikheb echt geen zin om steeds weer een praatje te moeten maken met mensen die later komen binnendruppelen. (ook afhankelijk van wie het is natuurlijk)

Hilda79

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #123 Gepost op: 5 november 2012, 20:49:34 »
En wat nou als je zoveel mensen hebt dat je nog maar de helft hebt gehad om 21:00 uur?
Moeilijk hoor dit.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #124 Gepost op: 5 november 2012, 20:52:12 »
er komen bij ons savonds zo'n 60 gasten bij..moet te lukken zijn..
het gaat puur om het feliciterenhe, praatjes komen later

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards