collapse

Auteur Topic: Mei 2011  (gelezen 231014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolanda

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #725 Gepost op: 2 februari 2011, 19:01:16 »
Vandaag bericht gehad van droomtaarten. Afspraak inplannen moet nog wel gebeuren. Heb 4 datums opgegeven, dus zal het wel horen.
Vandaag heeft Nathan de taarttopper bij de bakker in Putten opgehaald en de afspraak afgezegd. Ze waren teleurgesteld en konden nu opeens WEL een prijs geven (6 euro per persoon). Tsja, beetje laat nu we al besloten hadden de taart ergens anders te halen. Bovendien waren er natuurlijk meer redenen dat wij niet zo te spreken waren over hun, maar dat had ik jullie al verteld.

Bruno Mars: Just the way you are vondt ik ook een mooi liedje, maar doordat hij zo vaak gedraaid wordt (op mijn werk staat de hele dag 538 aan waar het liedje minstens 3x op een dag langs komt) ik hem nu niet meer zo leuk vind, helaas.
Snow Petrol: Just say yes: Heel mooi liedje  :wub:
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2011, 08:54:11 door Jolanda »

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #726 Gepost op: 3 februari 2011, 08:50:48 »
@Willempie: wow, wat goed dat je over muziek tijdens het gemeentehuis begint.... Nog he-le-maal niet aan gedacht  :blink: Moet eerlijk zeggen dat ik me even ook geen momenten weet te bedenken wanneer er muziek wordt gedraaid, behalve dan wanneer je als paar binnenkomt natuurlijk.... Wanneer worden die andere twee nummers gedraaid?

@Jolanda: hihi, dat zegt wel wat als er meer over de jurk van een gast gepraat wordt dan over de bruid.... Gaat bij mij hopelijk niet gebeuren, haha :biggrin: Zal niet, want mijn jurk is heeeel mooi :wub: yep, nog steeds verliefd haha!
Wat make up betreft zal ik er trouwens ook heel gewoon uitzien denk ik... draag nooit make up, dus ga niet ineens los op mn bruiloft, herkent mn lief me niet meer haha!
En ik word op zich niet zenuwachtig, wel steeds meer excited.... aftellen is leuk!!! Vandaag is het voor ons nog maar 99 nachtjes, we zitten onder de 100 yay!!
gaaf trouwens dat jullie muziek van Michael gebruiken tijdens de dienst! Ik ben praktisch met zn muziek opgegroeid en ook naar drie concerten geweest haha :) Geweldige gast, geweldige muziek :biggrin:

@Maewyn: noop, heb geen Engels gestudeerd, maar de Vertaalacademie gedaan. Natuurlijk richt je je dan ook heel erg op de taal en cultuur/culturen van t Engels, maar ook op het Nederlands en de kunst van t vertalen :) Maar joh, ehm, je doet nu twee studies tegelijk... en je denkt aan nog n derde... wow.... Wat doe je en wat wil je nog doen? :biggrin:
En idd, denk dat we gewoon op de CM inleg vragen of mensen zich willen 'opgeven'... Vind het ergens beetje stomme vraag, maar we willen gewoon een goede schatting hebben van hoeveel mensen er komen, aangezien we dat aan de feestlocatie moeten opgeven...
Ik weet wel dat mijn CMs er wat bij gaan doen, maar wat.... geen idee! Dat zal de grote verrassing zijn gok ik haha
Ik denk trouwens niet dat de gasten zich hoeven te vervelen hoor, als ik jouw avondvulling zo hoor! zou ik me geen zorgen om maken :)

Verder hier weinig ontwikkelingen. Vanavond even op een rijtje zetten hoeveel kaarten we willen hebben, zodat we een proefdruk kunnen bestellen... :) Heb zo'n zin in t moment dat die dingen af zijn zeg! Zowel om van t geregel af te zijn als om gewoon het zien van n mooie kaart, van mij en lief samen :wub:

ok, nu aan t werk! Fijne dag meiden!

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #727 Gepost op: 3 februari 2011, 11:47:27 »
@Inkie: nenee, ik ben al klaar met studeren, ik ben in 2009 afgestudeerd! Ik heb tijdens mijn BA Oudheidkunde met extra vakken in oude geschiedenis en Latijn gedaan en daarnaast Kunstgeschiedenis gedaan, maar geen eindscriptie voor Kunstgeschiedenis dus ik heb maar één BA. Daarna heb ik een MA Museumconservator gedaan (2 jaar). Ik heb bij het Nationaal Archief gewerkt en werk sinds 2010 in een museum in Amsterdam.

Ik heb altijd met heel groot plezier Latijn geleerd en vertaald en naast mijn vele vakken dus ook altijd Engels erbij willen doen. Ik ben nog altijd serieus aan het overwegen om HBO Vertaler Engels aan de LOI te gaan doen, maar dan pas ná de bruiloft! Ik zou het geweldig vinden om een eigen business op te zetten, in loondienst 36 uur per week werken past gewoon niet echt goed bij me. Daarnaast ben ik sinds het plannen van m'n eigen bruiloft erg sterk in de richtig een carriere als weddingplanner gaan denken - ik ben dol op plannen en doe al jaren alle uitjes, vakanties en tripjes voor mijzelf, m'n vriend en onze vriendengroep regelen. Maar ja, ik ben pas 26 en ik kan nog zoveel kantenop... Lastig!

Verder zijn onze kaarten onderweg, morgen komen ze binnen! Spannend!!

doortje1

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #728 Gepost op: 3 februari 2011, 12:18:58 »
hier weer even snel een berichtje van mij. Ik lees wel mee op dit forum, maar heb weinig puf om te reageren op alles. Ben zelf niet lekker in orde, veel hoofdpijn, buikpijn en aan de diarree.
Waarschijnlijk een reactie op het nare weekend wat we hebben gehad.
Vrijdag hadden we verjaardag gehad en bij thuiskomst gaf mijn vriend aan zich niet lekker te voelen. daarna ging hij op de bank liggen en raakte buiten bewustzijn. Hij reageerde niet op mijn stem, niet als ik hem door elkaar schudde en ook niet toen ik hem in gezicht sloeg in de hoop dat hij bijkwam.
Het was echt heel eng en ik was zo bang dat hij er tussen uit zou knijpen. Vrienden erbij gehaald en zij vreesden ook het ergste. gelukkig kon mijn vriendin voelen/ horen dat hij nog ademde wat wel een geruststelling was. In de ambulance kwam hij bij, maar viel ook steeds weer weg. laatste 5 min in de ambulance was hij gelukkig were helemaal bij. In ziekenhuis vele onderzoeken en na klein uur hoorden we dat het niet zijn hart was gelukkig, een hele opluchting.
uiteindelijk bleek dat hij flinke hyperventilatie heeft gehad, maar dan de variant zonder naar adem te snakken, dus aan buitenkant zie je niets. Daardoor kom je in ademnood, raak je in paniek en ga je nog meer verkeerd ademen, uiteindelijk te weinig zuurstof in lichaam en daardoor even buiten bewustzijn geweest.
Ik ben zo blij dat het goed afgelopen is. Mijn vriend voelt zich gelukkig nu weer goed. Heeft medicatie gekregen en ademhalingsoefeningen. Maar wat was ik bang.
Ik moet het echt nog een plekje geven allemaal, want was echt heel erg in paniek. Merk nu dat ik zelf wat ziekjes ben, ws reactie op alles.
Dus dan weet iedereen waarom ik even wat minder reageer.
volgende week ben ik er vast weer, maar nu even rustig aan doen.

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #729 Gepost op: 3 februari 2011, 12:53:45 »
@Doortje: joh wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je je helemaal rot geschrokken bent.... zou zelf ook helemaal van slag zijn en dan is zo'n reactie helemaal niet ongewoon.... Ik zou zeggen, neem de tijd om bij te komen en t n plekje te geven... En ook voor je vriend, die moet ook giga geschrokken zijn. Hoop dat het snel voorbij is en niet meer terugkomt!

@Maewyn: Ah ok, dus je hebt soort van twee studies in 1 gedaan, ik vat m :) Leuk dat je Latijn hebt gedaan, dat deed ik ook :) Wilde eerst geneeskunde gaan studeren, aangezien ik dat mega interessant vind, maar ja.... op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik dan 10 jaar aan alleen geneeskunde vast zat, terwijl ik nog zoveel andere dingen interessant vind en daar zou ik dan veel minder tijd voor hebben.... En toen kwam ik een foldertje van de vertaalacademie tegen... Daarvoor moest je van talen houden en een brede interesse hebben. Nou dat klopt wel voor mij, dus hup, ingeschreven :) Spaans erbij geleerd en in 2007 afgestudeerd. Helaas sinds die tijd geen Spaans meer gedaan, dus dat is flink weggezakt, maar dat hoop ik straks voor mn freelance gebeuren weer op te pakken :)  Maar idd, omdat je met Latijn altijd al bezig bent met vertalen, heb je er zeker een indruk van. Ergens is Engels-Nederlands vertalen natuurlijk anders dan het vertalen van Latijn-Nederlands, maar toch komt het in principe op hetzelfde neer :)
En dat gevoel om door te gaan als wedding planner dat ken ik wel. Vind het heel erg leuk, maar baal dat ik er niet fulltime mee bezig kan zijn (ok, dan zou je op een gegeven moment ook klaar zijn natuurlijk....) Maar vind het geregel gewoon heel erg leuk, en op het moment dat het voor een ander is heb je ws ook wat minder stress omdat je dan niet zelf de bruid bent... Maar goed, het wordt toch maar vertalen voor mij denk ik :wink:

Nogmaals sterkte Doortje, echt heel rot om te horen en hoop dat het snel allemaal goed is!

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #730 Gepost op: 3 februari 2011, 16:43:38 »
@doortje: jeetje wat afschuwelijk!!! Mijn vriend heeft dat gehad in een restaurant dus ik begrijp een kelin beetje hoe het was, maar oh wat moet het eng geweest zijn!! Heeft hij wel vaker last eghad van hyperventilatie of weten ze waardoor het komt? Heel veel sterkte voor jullie allebei, rust lekker uit en kom een beetje bij van de schrik, alletwee denk ik :).

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #731 Gepost op: 5 februari 2011, 06:00:03 »
gisteren mocht ik weer mijn jurk aan
ik had toen ik de eerste keer een jurk aanpaste en besloot dat ik deze jurk wilde een maat 38 aan. Hij was prachtig aan de voorkant alleen de achterkant stond open en hadden ze met spelden enzo aan elkaar gezet, omdat ik maat42 heb.

Vandaag kreeg ik echt mijn eigen jurk aan in de goede maat maar heel het model was naar zn mallemoer (volgens mij hebben ze hem veel te groot besteld. Hij was nu strak van boven en tot over mn heupen, pas daaronderwerd de rok weider
oftewel....het leek net of ik een heel lang bovenlijf had met kabouterpootjes eronder.
maar na veel knippen en spelden en zuchten en steunen word hij nu goed gemaakt (fingers crossed)
__________________
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2011, 06:01:09 door tomaat »

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #732 Gepost op: 5 februari 2011, 13:37:01 »
Oh tomaat, wat ontzettend jammer! Hoe kan het nou dat ze dat verkeerd hebben gedaan? Ook de verkeerde maat besteld? Dat moeten ze kunnen nakijken, daar zou ik wel naar vragen! Of was het echt een heel ander model? En wat gaan ze nu doen? De uitloop van de rok omhoog halen? Want er stond een plaatje van jouw jurk in dit topic toch? Hij had toch een ietwat verlaagde heuplijn of haal ik 'm nu door de war met die van iemand anders?
Weet je al wanneer je terug mag? Ik hoop dat het dan allemaal goed is!!

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #733 Gepost op: 7 februari 2011, 06:45:52 »
ik heb er wel vetrouwen in dat het met de jurk helemaal goed komt. ze halen nu alle lagen van de rok los en plaatsen die omhoog. moet nu wel extra komen passen,maar dat is helemaal niet erg.

En...............we hebben eindelijk (een optie op) een band. Wij geven een feest waar de voeten van de vloer af moeten en we houden het meest van disco en van die nederlandse meezingers. We hebben nu een band gevonden (kink) die dat speelt. 4mannen en2 vrouwen en een geluidsman.
wederom boven ons budget maar dat is nu bijna met alles.
hebben jullie dat ook?

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #734 Gepost op: 7 februari 2011, 13:23:46 »
Tja, dat budget... Ik blijf eigenlijk wel binnen het budget maar dat mag een wonder heten, omdat we met twee uitgaven er grof overheen zijn gegaan: de trouwringen, die 2000 ipv 500 euro kostten, en de fotograaf, die eerst weinig zou kosten en nu €700, wat nog steeds niet veel is. Maar goed, dan komt er toch ineens €2000 bovenop dat budget! Ik heb het met andere dingen goed kunnen opvangen, maar we gaan uiteindelijk wel over de € 10.000 heen. Dat wilden we eerst niet, maar langzaam heeft de gedachte "ach, we doen het maar één keer" toch wel de overhand gekregen :).

Budgetbewaking is lastig met een bruiloft, helaas :wink:.

Wel heel erg leuk dat jullie een optie hebben op een band!! Bandjes zijn hartstikke duur en wij hebben het daarom gelaten, maar ik weet zeker dat een goede band echt je feest kan maken :biggrin:.

Ons enveloppendoosmonster is bijna af en we hebben vrijdag de inleg van de CM binnengekregen. We mogen de tekst niet lezen maar de kleur op de kaartjes is goed, jippie!! Kwam er alleen achter dat ik één randje op de achterkant was vergeten aan te passen... Grrrr!!! De perfectionist in mij kan daar echt van balen.Nu nog wachten op de kaart, ik hoop dat die ook snel binnenkomt!!


Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #735 Gepost op: 8 februari 2011, 09:18:49 »
@tomaat: wat frustrerend dat ze de verkeerde maat hadden besteld!! Ik hoop met je mee dat alles goed komt en ook op tijd *duim, duim*
Wat tof dat jullie een band hebben gevonden :) En tja, boven t budget... mijn jurk is boven t budget, maar verder lijkt alles nog redelijk binnen de begroting te passen... Maar idd, zoals Maewyn zei: je trouwt maar één keer dus...

Hier nog weer wat ontwikkelingen. Lief heeft zaterdag n pak gekocht!! :biggrin: Hij heeft een vrij standaard lichaamsbouw, dus hoeft alleen lengte van de broekspijpen wat aangepast te worden. 26 februari kan ie m al ophalen. Ik ben zoooooo jaloers  :ph34r:  Hij heeft m nu even gekocht, en over n paar weekjes is t klaar... En ik moet nog wachten tot 26 maart voor ik mn jurk kan passen....  :sad:  Die mannen hebben ook n geluk he.... Al moet ik zeggen dat ik liever maanden op zo'n jurk pas, vind ik toch mooier dan zo'n pak :wink: (bij de vrouw dan haha)
We zijn zaterdagavond ook nog op bezoek geweest bij degene die tijdens onze kerkdienst spreekt, de beste vriend van mn vader. Was heel fijn om daar te zijn, heb al helemaal zin in de dienst :)

Oh, en komende zaterdag gaan we de ringen ophalen, ben zo benieuwd!!! :wub: We hebben niet een standaardmodel besteld, maar een aangepaste versie. Van die aanpassing kon geen model worden gemaakt, dus we weten niet hoe ze er in het echt uitzien... Lief had t wel gephotoshopt, maar ja, das n plaatje en niet echt.... spannend dus!!

Verder gaan we ons dit weekend ook op de huwelijksreis storten, en de adreslijst voor de kaarten. Zodra we weten hoeveel gasten er uitgenodigd worden, weten we hoeveel kaarten we nodig hebben en ka *eindelijk* die proefdruk eruit....

Oh, en dit weekend had iemand een tip voor een binnenlocatie voor de foto's. Daar gaan we waarschijnlijk kijken zodra we weer een weekend in deze omgeving zijn, en niet in Enschede. Dat maakt het regelen soms wel lastig... Alle locaties en alle mensen met wie je af moet spreken, zijn hier, dus dat kunnen we alleen hier doen. Maar tis ook lekker om in Enschede te zijn, waar we heel rustig over alles na kunnen denken omdat we daar nog maar n beperkt sociaal leven hebben (= rust aan je hoofd :wink:)

Maar goed, dat zijn de ontwikkelingen tot nu toe :)
Hoe is het bij de rest van de dames?

ChrisenMarieke

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #736 Gepost op: 8 februari 2011, 15:29:28 »
Hoi allemaal

Zo moest een heleboel bij lezen. Opeens ben je zo twee pagina's verder als je het niet bijhoudt. Even een update:
twee weken geleden op wintersport. Op de eerste dag wordt mijn moeder omver geskied (tweede afdaling pas). Met helikopter van berg af en een nacht in ziekenhuis: twee ribben doormidden. Heb op zondag en maandag in het zkh gezeten met mijn vader bij mijn moeder. Hele rare vakantie zo. Op donderdag zijn ze met de gipsvlucht naar huis gegaan. En vorige week maandag kreeg ik flinke griep! Ben vandaag pas weer aan het werk gegaan! Heftige weken zo!!!

Maar wat betreft bruiloft, we hebben eindelijk een keuze gemaakt voor een foto op de trouwkaart. Nu hopen we vrijdag naar de drukker te kunnen gaan. En de ringen waren binnen. Ze hadden de test in de ring over serienummer heen gedaan, dus tekst was niet goed leesbaar :sad: Dus nu gaan ze opnieuw graferen, zaterdag kunnen we ze ophalen. En op 8 maart en 19 april moet ik jurk passen  :biggrin: Dat is fijn!
Nu nog achter bakkers aan voor taart!

Zo zijn jullie weer op de hoogte, hoe is het bij jullie verder?

Jolanda

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #737 Gepost op: 9 februari 2011, 08:33:22 »
Hoi lady's,
Ben ik ook weer.
Ik ga vandaag veel posts van mij bewerken want helaas, helaas ben ik erachter gekomen dat familieleden hier meelezen  :sad:
Ik kan dus nu niet meer zo open over alles praten en ga dus tekst weg halen waar ze iets uit op kunnen maken (als ze het niet al gelezen hebben)  :sad: Baal er wel van....

Vandaag mijn proef make-up en kapsel. Er komen geen foto's van want neem geen fototoestel mee omdat mijn vriend mij er vanavond toch al mee ziet (alleen ziet hij niet mijn sluier en kammetje  :wink:) En ook dus vanwege familieleden.

De afspraak met droomtaarten wil niet zo vlotten  :sad:  Reageren nauwelijks op mijn mails  :unsure: hierdoor begin ik dus te twijfelen of ik de goede keus bij hun maak. Ga het maar bij tastycakes proberen (mijn nummer 2)  :wink:

Doortje: Jeetje wat schrikken van jouw vriend!  :blink: Gaat nu alles weer goed met hem?
Tomaat: Dat is raar van je jurk! Hopelijk komt het snel goed, wel spannend  :ohmy: Mooi van jullie band  :) Bands zijn ook heel duur.
Nee, wij gaan nog niet boven het budget! De ene keer kost iets meer dan we berekend hebben en de andere keer kost iets weer minder waardoor het elkaar opheft!  :)
Maewyn: Ben benieuwd naar je enveloppendoos!  :) Ga je hem showen?
Inkie: Spannend het pak van je vriend he? Of weet je al hoe die eruit ziet? En spannend van je ringen.
Mijn vriend heeft ondertussen ook al zijn pak  :) ben erg nieuwsgierig! En onze ringen kunnen we als het goed is eind deze maand ophalen  :wub:
Chrisenmarieke: Jeetje wat een nare vakantie  :ohmy: Nu weer alles goed met je moeder en jou? Oh, dat was niet zo slim van degene die de ringen heeft gegraveerd  :huh: Hopelijk is het snel in orde.

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #738 Gepost op: 9 februari 2011, 08:54:17 »
@ wat jammer zeg dat er meegelzen word.Ik deelbest veel metmijn directe naasten maar sommige dingen wil je gewoon als verassing houden

@ Marieke, wat heftig zeg van je moeder. Hoe is het nu met haar?

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #739 Gepost op: 9 februari 2011, 16:41:08 »
Zo weer even een berichtje van mij.

@Doortje, hoe gaat het met jou en je vriend? Zijn jullie weer opgeknapt?
@ChrisenMarieke, ook al weer een beetje beter? En je moeder?
@Jolanda, wat vervelend dat ze meelezen. Ik heb geen flauw idee of ze dat bij mij doen, maar ze helpen zich alleen zelf ermee. Ik zie er het nut niet van in. Veel plezier vanavond! Hopelijk gaat het met tastycakes beter, het gaat wel lekker zo met de taarten bij jullie.

@Budget, volgens mij zitten we er nog redelijk onder, houden het eerlijk gezegd niet zo bij :ph34r: .

Qua trouwen niet veel gedaan, vanavond enveloppen schrijven en van de week afgeven bij onze ceremoniemeester.

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #740 Gepost op: 9 februari 2011, 17:14:54 »
@amanda: leuk enveloppen schrijven... komt ook steeds dichterbij dan he!!

Wanneer doen jullie de enveloppen op de brievenbus? en wanneer trouw je dan?
Volgens mij is het toch zo dat je 6 weken van te voren gaat versturen?

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #741 Gepost op: 9 februari 2011, 18:41:38 »
We trouwen de 13e, maar schrijven het nu alvast en dan zetten we het bij mijn schoonzusje neer. Ze wil er nog een briefje bijstoppen, dus ben benieuwd. We krijgen niks te zien of te horen. Dan mag zij ze op de bus doen. "Normaal" is het ongeveer 6 weken geloof ik, dus moeten ongeveer eind maart/begin april weg.

ChrisenMarieke

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #742 Gepost op: 9 februari 2011, 18:41:42 »
Hoi iedereen,

Met mijn moeder gaat het redelijk. Omdat beide ribben helemaal door midden zijn, voelt ze bij veel bewegingen de ribben langs elkaar 'knarsen'. Dat is erg vervelend. Maar elke dag gaat het iets beter. Ze is alleen heel erg moe, ook door de pijnstilling. Maar ze heeft de afgelopen 2 dagen redelijk 'goede' dagen gehad.
En ik ben ook weer bijna opgeknapt. Nog wel steeds verkouden en flink aan het hoesten. Maar ik ben gisteren weer aan het werk gegaan.

De juwelier belde vandaag dat de ringen weer klaar zijn! Jippie!! En we zijn vanmiddag bij de drukkerij geweest. Dus hopelijk krijgen we deze week of volgende week de proefdruk! Echt super! En onze huwelijksreis is helemaal geboekt! Dus we gaan heerlijk op reis na de grote dag!

Wij trouwen op 27 mei en gaan de kaarten eind maart op de post doen. Dus zeg maar 2 maanden van te voren! Dan kunnen mensen er op tijd rekening mee houden! En de drukker ging nu papier bestellen etc. Dan moest alles nog gedrukt worden wat ongeveer 2 weken zou duren. Dan moeten de ceremoniemeesters de papiertjes voor ertussen nog maken. En wij moeten adressen gaan verzamelen en op stickers drukken! Dus we hebben nog wel even nodig, maar dan kan eind maart alles rustig op de post! Scheelt weer!

Groetjes

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #743 Gepost op: 11 februari 2011, 09:39:26 »
Even snel een berichtje van mij: wij gaan vandaag in ondertrouw!! Helaas heb ik al de hele week op bed gelegen met griep, maar het gaat wel weer dus daarna lekker vieren met een high tea :). Het zal mij benieuwen of we nou een BABS mogen kiezen of niet...

twijfeltje

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #744 Gepost op: 11 februari 2011, 11:47:48 »
Gefeliciteerd, fijne dag verder!

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #745 Gepost op: 11 februari 2011, 12:14:11 »
Gefeliciteerd en veel plezier vandaag!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #746 Gepost op: 11 februari 2011, 13:18:07 »
Even snel een berichtje van mij: wij gaan vandaag in ondertrouw!! Helaas heb ik al de hele week op bed gelegen met griep, maar het gaat wel weer dus daarna lekker vieren met een high tea :). Het zal mij benieuwen of we nou een BABS mogen kiezen of niet...
Even spieken! Een hele fijne dag hoop dat je je toch een stuk beter voelt, officieel stelt het niets voor maar ja is toch een mijlpaal(tje) he :wink:

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #747 Gepost op: 11 februari 2011, 19:20:47 »
Gefeliciteerd Maewyn.... hoe was jullie dag? Hoop dat je je niet te ziek hebt gevoelt en er wel een beetje van hebt kunnen genieten.

Wij gaan over een week in ondertrouw. 21 februari...

Klopt het dat je tegenwoordig geen documenten meer mee hoeft te nemen, alleen identiteitskaarten van getuigen en ons?

doortje1

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #748 Gepost op: 11 februari 2011, 19:48:22 »
Lieve allemaal,allereerst heel erg bedankt voor het meeleven met ons en de lieve woorden. Met mijn vriend gaat het gelukkig weer goed. Hij heeft deze week geen last meer gehad. Waar de hyperventilatie precies vandaan komt is niet helemaal bekend. Ws combinatie van verkeerd ademen en erg druk zijn/ stress.
Ben zo blij dat hij zich weer goed voelt en ben zelf weer van de schrik bekomen gelukkig.

Maewijn: gefeliciteerd met de ondertrouw. Nog wat leuks gedaan vandaag? En mochten jullie zelf de babs kiezen?

Liefmeisie: bij ons in de gemeente is het zo dat je met ondertrouw alleen paspoort van jezelf mee hoeft te nemen en kopie van die van je getuigen. Mocht je in andere gemeente trouwen moet je wel zelf de overige papieren regelen.

Tomaat: leuk dat je je jurk weer hebt gepast, jammer dat model niet meer zo goed zat. heb je na het afspelden etc wel weer goed beeld gekregen van hoe de jurk staat?
leuk dat jullie de band geregeld hebben. Wij willen 's avonds ook graag "voetjes van de vloer". Onze band speelt van alles, maar vriendlief is helemaal gek van nederlandstalig en ik houd daar ook wel van...dus dat wordt zeker gespeeld, verder van alles wat.

inkie: wat leuk dat je vriend zijn pak uitgezocht heeft...spannend!!! En morgen mogen jullie de ringen ophalen, leuk hoor....geniet ervan.

chrisenmarieke: wat erg van je moeder, gelukkig gaat het langzaamaan de goede kant op.
Wat balen dat de tekst in de ringen over het serienummer heen was gemaakt. gelukkig is het goed opgelost.
Je mag alweer bijna je jurk passen, leuk hoor.....

jolanda: jammer dat je familie meeleest. Hoe was proef make-up en kapsel? naar wens?

Wij zitten nog aardig binnen ons budget, de ene keer valt iets duurder uit, de andere keer goedkoper. Mijn lingerie valt wel duurder uit en vond het ook best prijzig. Voor mijn torselet betaal ik 100 euro en voor mijn broekje, die is wat langer zodat die niet opkruipt, betaal ik 50euro. Best prijzig, maar mijn moder zei dat ik gewoon moet doen. Goede lingerie is belangrijk onder de jurk en maakt dat alles net wat mooier zit. Ik heb kwa cupmaat niet de makkelijkste maat, dus ben blij dat ik in mijn maat goed zittende torselet heb kunnen vinden. gekocht bij bruidswinkel en weet dus zeker dat die goed zit onder de jurk. En ja, het broekje is duur, maar kan wel gewone onderbroek kopen, maar die kleedt dan niet af en als die omhoog kruipt gedurende de dag baal ik dat ik daar op bezuinigd heb.

Wij gana komende week aantal kaarten tellen die we nodig hebben en ze dan bestellen. de kaart hadden we paar weken geleden al gekozen. Dan nog nadenken over de tekst binnenin. We hebben in het midden ruimte voor gedicht van zo'n 6-10 regels, dus ben druk ana het zoeken op internet naar wat moois.
Onze kaarten gaan zo'n 6weken van tevoren op de post.

Afgelopen week ben ik in de bruidswinkel geweest. Ik heb lingerie gepast, het zat goed. Meteen naar schoenen gekeken en erg mooie gezien. Ze waren iets te klein, maar ze bestelt ze nu in een halve maat en een hele maat groter. Als ik in maart de jurk weer mag passen kan ik kijken welke maat het beste zit en hoe de schoenen onder de jurk staan.
Ook heb ik een erg mooie armband gezien, past goed bij de jurk.

Wens jullie allemaal een heel fijn weekend.

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #749 Gepost op: 11 februari 2011, 19:56:57 »
Zo, daar ben ik weer! Dank jullie wel voor alle reacties: ik heb het overleefd en afgezien van flinke spier- en gewrichtspijn gaat het wel weer met me :). Ik kán niet meer in bed liggen want dat doet teveel pijn, dus ik hoop dat het snel overgaat! De ondertrouw was leuk, kort natuurlijk en zakelijk, maar het is id toch een mijlpaal. We konden inderdaad geen BABS kiezen hier in Delft, en de dames van de gemeente mogen geen voorkeuren opgeven. Maar ja, we moesten wel kiezen - hoe kan dat nou?
Dus hebben we de mevrouw van het loket héél lief aangekeken en gezegd wat we wilden (grappig, luchtig) en ze heeft ons toch een naam gegeven! Jippie! Ik ben heel benieuwd, hij moet wel kunnen die dag en misschien vinden we 'm wel niet grappig... Aan de andere kant, er is vast iemand die hem grappig vindt en dat is nog altijd beter dan een droog en saai praatje! Hij belt in de week voor de bruiloft, dus nu afwachten maar!
De high tea was ook erg lekker, ben wel heel moe nu maar zit heel tevreden achter m'n pc :).

Ook is de trouwkaart binnen!! Hij is helaas weer een andere kleur dan de inleg, daar baal ik wel van: de kleuren zijn wat donkerder dan bedoeld. Maar ja, het blijft een gok, het blijft goedkoop, en hij kan verder prima. Het groen is groen en het paars is paars :). Ik heb gisteren in bed lekker alle kaarten gevouwen en de enveloppen dichtgemaakt en de postzegels geplakt, alleen de adressen hoeven nog! Morgen komen er foto's :).

Verder is weer het e.e.a. bij te lezen bij jullie, zag ik!
@Jolanda: he, wat flauw dat men meeleest en z'n mond er niet over houdt. Ik heb iedereen gewaarschuwd dat als ze hier meegluren, ze hun eigen glazen ingooien en dat IK me er niet door laat tegenhouden. Ze hebben alleen zichzelf ermee! Ik geloof dat dat argument gewerkt heeft en anders houden ze in ieder geval hun mond erover :).
Heb je nog iets gehoord van droomtaarten? Wat flauw dat ze niet regeert, maar misschien is het ook griep :wink:. Anders ben ik benieuwd wat je dan hoort van tastycakes!


@inkie: wat leuk dat je vriend een pak heeft! Spannend hoor :biggrin:.

@Marieke: jeetje, wat ontzettend naar voor je moeder! Het lijkt me heel pijnlijk, bah. Ja, en jij dus ook griep - vervelend hoor! Herstel gaat langzaam he?
Wij doen onze kaarten er begin maart uit en we trouwen 6 mei, dus ook 2 maanden van te voren. Onze dag is de laatste dag van de voorjaarsvakantie, dus kan men iets meer rekening ermee houden. Lijkt ons netjes :).

@Amanda: ja, zo'n briefje zit er bij ons ook bij, maar het kwam haar beter uit als wij het op de bus doen, dus dat doen we. We lezen haar briefje gewoon niet (en als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat het een verrassing bevat ) om de mogelijke verrassing er toch in te houden! Per slot van rekening moet ik toch eens ophouden met denken dat alles wat we vragen, voor mensen teveel moeite is. We gaan het gewoon lekker zien op 6 mei!

@Jof: dank je wel! Morgen een foto en meer uitleg over de kaart!

@doortje: gefeliciteerd met je lingerie :biggrin:. Het is inderdaad hartstikke duur, maar dat het goed zit is zó belangrijk! Ik weet nog dat je je zorgen maakte dus ik ben blij dat je iets hebt kunnen vinden wat heerlijk zit. En ja, ook die broekjes zijn duur, maar ik kan het wel heel goed begrijpen! Spannend, wat voor soort schoenen heb je gezien?

Ik mag maandag weer passen, gaaf!
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2011, 20:00:23 door Maewyn »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards