collapse

Auteur Topic: Mei 2011  (gelezen 231022 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #800 Gepost op: 20 februari 2011, 17:05:00 »
Hier even een berichtje vanuit de besneeuwde Ardennen, heb eigenlijk geen tijd om te reageren, dus dat doe ik als ik weer thuis ben! Fijne week dames.

ChrisenMarieke

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #801 Gepost op: 20 februari 2011, 19:15:34 »
@Amanda: fijne vakantie!

@liefmeisie: ik heb allerlei spulletjes gekocht bij de Hema. Maar je kunt het bijv ook halen bij een Xenos of Action.

Vandaag hebben wij aan onze enveloppendoos geknutseld. Hij is bijna af. Onze kaart komt erop, maar de krijgen we over 1 tot 1,5 week. En ik wil er misschien iets van een klein huisje en een wereldbol op als tekenen waar we het geld voor willen gebruiken (in huis en onze huwelijksreis). Doe er even twee foto's bij van hoe het geworden is.
En we hebben vandaag onze brieven naar de dominee verstuurd. Die moesten we schrijven. Ging over vragen als: waarom durf je het met de ander aan? Wat kun je van de ander leren en wat kan hij/zij van jou leren? etc. Best diepzinnige vragen. Maar het is wel leuk om daar over na te denken en dan vooral te lezen wat de ander geeft geschreven.

Fijne avond nog en tot volgende week weer een keer! [attachment=16009:Enveloppendoos 2.jpg]

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #802 Gepost op: 20 februari 2011, 19:53:06 »
@ chrisenmarieke: wat een leuke enveloppendoos. Komen de kleuren overeen met de kleuren van jullie kaart? Mag ik vragen waar je het witte papier vandaan hebt of heb je cadeaupapier omgedraaid en die witte kant gebruikt?

ChrisenMarieke

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #803 Gepost op: 21 februari 2011, 08:38:52 »
@liefmeisie: onze kaart is inderdaad wit met appelgroen. En dat gekleurde vond ik vooral erg vrolijk en daar zit groen in. Ik heb het witte papier bij de boekhandel vandaag. Het is kastpapier. Dus het is echt spier wit en glanzend.

Succes

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #804 Gepost op: 21 februari 2011, 09:08:32 »
@tomaat: leuk die enveloppendoos! En volgens mij ben je met de cateraar op een best goeie deal uitgekomen. Zelf ook tevreden? Klinkt iig al als n heel erg leuk feest!

@liefmeissie: fijn dat je hoofdpijn bijna weg is, hopelijk komt t niet meer terug!

@amanda: fijne vakantie, besneeuwde ardennen, klinkt goed!

@Chrisenmarieke: wat tof die brieven! Lijkt me idd erg leuk om die van de ander terug te lezen...

Zo, wij hebben een heel ikea-weekend achter de rug. Zaterdag zijn we rond 9u vertrokken (lief is niet zo'n uitslaper, dus dat was een hele prestatie) En om 14.00 waren we weer thuis... Mn vriend heeft namelijk niet heel veel kastruimte in zn huis, dus er moesten vooral kasten bijkomen. In de woonkamer nog een klein kastje erbij, om z'n wandkast uit te breiden. Verder komt er nog een kast bij de computer te staan. Ik ga straks namelijk als freelancer thuis werken, dus heb ik wel n kast nodig om mn spullen in kwijt te kunnen. En verder nog een ladenkast en een heeeele grote garderobekast. "Speciaal voor jou" aldus mn lief :wub:  De kast is op zich maar 1 meter breed, maar wel 2.40 hoog haha. Steeds als een van ons de slaapkamer inkwam, hoorde je weer iets in de trant van "wow, hij's echt groot... huge gewoon..." haha Dus daar ga ik in de loop van de komende weken wat kleren in opruimen en zo langzamerhand verhuizen :biggrin:
Maar goed, na alles in elkaar gezet te hebben, zijn we wel bekaf en eigenlijk aan weekend toe. Maar goed, ik heb een kantoorbaan, dus mag niet klagen. Stilzitten kost weinig inspanning.
Wel tof trouwens om te merken dat we n heel goed team zijn met dingen in elkaar zetten. :biggrin:

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #805 Gepost op: 21 februari 2011, 17:08:39 »
daar zijn we weer... in ondertrouw gegaan vandaag.... dat stelt echt helemaal niets voor... Wist ik eigenlijk ook wel maar eigenlijk hoop je toch wel dat het een vrolijk gevoel geeft en als je gemeentehuis uit loopt dat je dan super blij bent. Maar het was dat eigenlijk niet.

We hebben wel een heerlijke dag gehad vandaag. Vanmorgen samen met mijn AS naar gemeentehuis in woonplaats, daarna ff snel boodschappen gedaan en door gegaan naar plaats waar we gaan trouwen. Daar hebben we een broodje gedaan en daarna naar gemeentehuis om daar dingen vast te leggen. Na het hele ondertrouw gebeuren zijn we even dorp in gegaan en toen nog naar fotograaf. Daar had ik ook meer van verwacht. Hij schreef maar wat dingetjes op en echt enthousiast was hij ook niet echt. MAar goed, om foto's te maken hoef je niet spontaan te doen :biggrin:

Nu zijn we lekker weer thuis en gaan we zo samen een fles champagne ( gekregen bij onze trouwringen ) open maken en straks lekker chinees halen. Vanavond komen onze ouders ff bakkie doen en daar heb ik gebakje bij.... ( ben ik te overdreven bezig of valt het mee :) )

@chrisenmarieke: ik heb inderdaad bij Hema dezelfde strikjes gevonden en ik ga ze namaken in onze kleur. Ben net al even begonnen en heb er al 4 gemaakt ! Ze zijn echt leuk geworden!! Bedankt voor de tip. Ik maak de enveloppendoos nu in het wit met donkerroze. Dat worden ook de kleuren in mijn boeket en van de ballonnen etc. Deze week ga ik hem afmaken. Moet alleen nog op zoek naar een goede doos. Ik dacht dat ik veel dozen had maar heb pas de verkeerde weggegooid. :s

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #806 Gepost op: 21 februari 2011, 22:11:10 »
hoihoi,

hier alles oke,
na flink overleggen zijn we nu uitgekomen op een gastenlijst van 175 mensen
ikvind het nogallastig om te beslissen waar je de grens trekt en trek hem dus vrij snel terwijlmijn verloofde (hihi)
de hele wereld uit wil nodigen

ChrisenMarieke

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #807 Gepost op: 22 februari 2011, 08:21:20 »
@liefmeisie: Ik heb van die stevige dozen bij de Hema gekocht. Vond de strikjes erg schattig van de Hema. En ze passen leuk bij het inpakpapier. Ik wilde ook eerst alleen groen/wit doen, maar dat werd toch wat saai. Dus wat gekleurd pakpapier erbij gedaan waar ook groen in zit! Nou is het net wat vrolijker! En gefeliciteerd met jullie ondertrouw!

@Tomaat: moeilijk hè die gastenlijst. Die 175 mensen, is dat allemaal voor jullie feest? Of zitten daar ook mensen bij voor receptie?

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #808 Gepost op: 22 februari 2011, 08:41:59 »
@liefmeisie: gefeli met jullie ondertrouw! :biggrin:

@tomaat: tis idd lastig die gastenlijst... wat doe je bijvoorbeeld met vrienden van wie de vriendschap bijna verwatert is... Ik heb bijvoorbeeld twee studievriendinnen die ik december 2009 voor t laatst heb gezien en daartussen bar weinig contact. Nou heb ik eigenlijk niet heel erg zin om hen uit te nodigen, want tja... heb ze zolang niet gezien en als je die al uitnodigt, ja, dan kun je alle vage kennissen wel uitnodigen... maar aan de andere kant zou dit juist het stukje vriendschap wat er nog is, kunnen verbreken... zeker omdat we tijdens de studie een groepje van vier waren, en de vierde is juist mijn getuige... Maar goed, met flink overleg zou je er idd moeten kunnen komen... Is jullie lijst nu definitief?

Ik heb gisteren de enveloppen gehaald voor de trouwkaart!!! Yay, we kunnen beginnen met schrijven, haha. Verder bestaat onze trouwkaart uit twee delen, een omslag met daarin de bedrukte kaart. Die omslagen heb ik ook al in huis, maar daar moeten we nog een randje vanaf snijden... Als de kaarten klaar zijn zal ik wel n foto posten, dan weten jullie n beetje hoe t zit :wink: Maar goed, dat bijsnijden kunnen we door de drukker laten doen, of zelf, maar wil t toch graag zelf doen...

Oh, en verder vannacht de tweede nachtmerrie gehad. Eerder ook al, en toen kwam de bruiloft niet verder dan het aankleden 's ochtends. Ben nu ook nog niet veel verder gekomen, haha. Al was mn lief nu wel al aangekomen. En hij had lelijke kleding aan.... Echt af-schuw-e-lijk!!!  :blink: Zo'n schotse broek zeg maar, met zo'n ruit, in het blauw geel... en daarop n middengrijs t-shirt... nou... toen ik m zag ben ik m snel om zn hals gevlogen zodat ik zn kleren niet hoefde te zie :laugh: Verder was ik nog helemaal niet aangekleed, liep gewoon in zo'n onderjurkje, en mn zus moest me nog opmaken maar die had daar geen zin in... we hadden nog geen auto geregeld en de fotografen wisten ook niks... twas zeg maar net alsof we nu zouden trouwen, terwijl er nog allerlei dingen niet geregeld hadden... had ook de hele tijd t gevoel: ja maar, ik dacht dat we nog een paar weken hadden!!!! Had mn benen zelfs niet geschoren en zat daar helemaal over in... oh man, ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik wakker werd hahaha! Vreselijk... van mij mag het hierbij blijven, meer van dat soort dromen hoef ik echt niet! Nooit gedacht dat ik er zo over zou dromen, maarja, blijkbaar toch.... :S

Anyway, gelukkig ben ik weer in de echte wereld, haha. Fijne dag dames!

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #809 Gepost op: 23 februari 2011, 09:02:07 »
ik ga straks naar de ikea, heb superleuke vaasjes gezien voor maar 0,50 cent per stuk dus die kunnen dan mooi met een mooie bloem op de tafels tijdens het feest.  twijfel alleen nog tussen een orchidee of een roos

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #810 Gepost op: 23 februari 2011, 15:23:04 »
ik heb de vaasjes en de bloemen gekocht en ben er hartstikke blij mee.
ze zullen echt leuk staan tijdens het feest op de tafels

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #811 Gepost op: 23 februari 2011, 15:47:52 »
ik heb de vaasjes en de bloemen gekocht en ben er hartstikke blij mee.
ze zullen echt leuk staan tijdens het feest op de tafels


Leuke simpele vaasjes tomaat! Staat zo al heel feestelijk he :)

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #812 Gepost op: 23 februari 2011, 16:00:22 »
Jaaaa, die vaasjes heb ik ook in m'n handen gehad, zijn echt super leuk! De bloemen zijn ook mooi, zijn die ook van IKEA? Wij hebben de groene en paarse gerbera's, die zijn ook echt feestelijk. Of ik ook de vaasjes ga halen weet ik nog niet, ligt een beetje aan het resterende budget voor versiering :wink:.

Verder heb ik dit weekend een proefmake-up laten doen door Oriflame. Het was leuk, want ik had lekkere cupcakes gemaakt en mijn moeder, schoonmoeder, schoonzus, nichtjes en vriendin was er. Maar... ik ga m'n bruidsmake-up lekker zelf doen hoor! Ze had me wel mooi opgemaakt, maar zo kan ik het zelf ook en daar hoef ik geen € 35 voor neer te leggen. Dus dat is in ieder geval duidelijk en geregeld :). Heb de hele maandag op m'n eigen gezicht geoefend en ik wete nu in ieder geval welke kleuren ik wil gaan gebruiken. Ben nog steeds niet tevreden over de foundation, want het is nog steeds iets te oranje of te roze, maar ik ga écht geen nieuwe kopen, dus ik meng ze een beetje en dan gaat het wel. Wat is een lichte huid toch vervelend!

Sneeuwt het bij jullie ook?

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #813 Gepost op: 23 februari 2011, 18:07:47 »
@tomaat Leuk die vaasjes! Gave bloemen ook!

@ Maewyn Hier sneeuwt het niet, we hebben eigenlijk nog best wel mooi weer. Ik moet zo wel weg dus ik hoop dat het weer onderweg mee valt!
En dat van die licht huid ken ik. Ik heb hele goede foundation van Dior. Ik vind het alleen een beetje jammer dat ik daar "egaal" wit van wordt, juist omdat het de goede kleur is.  :laugh: Als het goed is krijgen wij in april een zonnebank te leen. Ik denk alleen niet dat ik er onder ga. Mijn vriend wel, die is juist erg van het uiterlijk.

Ik had nog een vraagje, misschien een rare, maar gaan jullie aanstaanden ook op de dag zelf naar de kapper? Of doet hij zelf zijn haar?

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #814 Gepost op: 23 februari 2011, 22:04:59 »
Willempie, welke foundation is dat? Dan ga ik eens kijken of ik ergens een monstertje kan vinden! Daarnaast heb ik vandaag pure witte foundation gevonden, kostte me €5 op Ebay, dus ik ben benieuwd of dat wellicht wil helpen wanneer ik het met mijn andere foundation meng!

Ook ga ik morgen mijn bolero passen, ik ben echt heel benieuwd hoe het staat! Ook ga ik thuis de eerste binnengekomen bloem uitpakken, spannend!

@inkie: fijn he, setjes maken? Ik ga dit weekend adressen verzamelen en ze volgende week schrijven en dan gaan ze 7 maart op de bus!! Dat is 8 weken van te voren, lijkt me prima!
Vridnden ed zijn inderdaad lastig met dit soort dingen. Ik heb ook een 'verwaterde' vriendin, ze hoort bij de vriendengroep dus ze hoort er wel echt bij maar het is niet meer echt wat het is geweest. Zij is de enige vriendin die geen bruidsmeisje is, ik vind dat lastig maar het is wel een bewuste keuze. Ze zou alleen best wel eens flink beledigd kunnen zijn...

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #815 Gepost op: 24 februari 2011, 09:09:20 »
Maewyn, het is DIORSKIN NUDE 010. Ik heb hem destijds bij de DA gekocht, maar hij zal vast wel in meerdere winkels te koop zijn.

Ik vind het ook lastig om een keuze te maken uit vrienden. Met mijn huidige vriendengroep heb ik minder contact als vroeger, maar dat komt voornamelijk omdat iedereen werkt, is verhuisd etc. etc. Maar zij mogen natuurlijk allemaal komen. Ik moet alleen nog heel goed nadenken over 2 "vriendinnen" van vroeger.Ik ben 2 jaar geleden wel op beide bruiloften geweest maar daarna heb ik geen enkel contact gehad. Oke, dat lieg ik, met 1 "vriendin" heb ik een keer gesproken. Ze zou mij bellen om af te spreken maar heeft dat nooit gedaan. Het is nu al 6 maanden geleden. Lastig, lastig. Vooral omdat ze vroeger mijn beste vriendin was..

Vanavond komen de ceremoniemeesters. Ze vonden het zelf niet zo heel erg nodig, maar aangezien ik nogal een regeltante ben wil ik toch graag weer wat dingen overleggen. Volgende week overleggen met de fotograaf voor evt. bedankjes. Als het te duur is, wil ik toch nog wat anders kiezen. Alleen heb ik nog geen flauw idee wat!

Fijne dag!

doortje1

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #816 Gepost op: 24 februari 2011, 14:16:58 »
Er is weer heel wat bij te lezen zie ik wel.....leuk hoor!
het lukt me niet om overal op te reageren, want weet dan zeker dat ik dingen vergeet.
Ik heb wel steeds meegelezen in dit topic, maar ontbrak me gewoon aan tijd om te reageren.
Alles wat voorbij kwam vond ik erg mooi......de ringen, de aankleding, enveloppendoos etc. Gaaf allemaal.

Ik wacht op telefoontje dat ik de jurk weer mag passen, ze verwachtte eind feb - eind maart ergens daartussen.
Spannend.....heb zo'n zin om weer te passen. Op de foto's die ik heb vind ik de jurk nl minder mooi staan dan in het echt.
Daarbij komt dat nu de twijfels ook komen.....ben ik wel een echt bruidje, vindt iedereen me straks wel mooi, etc.
Dat komt omdat ik geen sleep heb, geen sluier. ook heb ik van onder geen wijde jurk, want dan leek ik echt erg dik. Dat stond me gewoon niet!
Ben echt heel erg blij met mijn jurk en het past ook echt bij me, geen poespas en veel tierlantijntjes...maar simpel. Gekreukte stof en onder de jurk
komt wat kant erbij. Ben er erg blij mee, dus snap die twijfels ook niet echt. heb vele jurken aan gehad en kwam steeds terug op deze, dat is niet voor niets denk ik dan maar. Denk dat het gewoon weer tijd wordt om te passen.

verder hebben we aantal kaarten doorgegeven en de tekst....nu dus wachten tot de kaarten binnen zijn en de eerste preofdruk gemaakt kan worden. Ben heel benieuwd.
Ook zijn we aan twijfelen wie de ringen brengt, we hebben geen kleine kids in fam of vriendengroep, of zo klein dat ze nog geen jaar zijn....hahaha, das dus ook niet wat.
Even gedacht aan onze hond, maar dat is niet handig. Ze snapt er niets van, normala mag ze bij anderen op schoot. Nu dus niet met onze goede kleren. En we kunnen haar niet steeds aandacht geven. Dus dan snapt ze er niets van en dat vindt ik sneu.

Hoe worden bij jullie allemaal de ringen gebracht?

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #817 Gepost op: 24 februari 2011, 20:36:33 »
de ringen worden denk ik door onze dochters gebracht, die zijn nu 1,5 en 2,5 jaar enik denk aan een ballon ofzo

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #818 Gepost op: 24 februari 2011, 22:06:39 »
hoe zit het bij jullie met het vrijgezellenfeest?
ik maak me echt ernstig zorgen.
ik ben niet zo van de verkleedpartijen,
maar ook niet van de (in mijn ogen) ietwat suffe high thea-en en bonbons maken en ik heb vertrouwen in diegene waarbij ikeen lijstje moest inleveren met wie ik mee wil hebben

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #819 Gepost op: 25 februari 2011, 09:18:26 »
onze ringen worden gebracht door ons petekind. Die is dan bijna 1,5 jaar. Hij kan nu nog niet lopen dus er moet nog goed geoefend worden en anders dan loopt zijn moeder met hem mee.

Ik begin ook steeds meer aan mijn vrijgezellendag te denken.
Wij hebben met de vriendinnen nog maar 1 vrijgezellendag gehad en ik heb aangegeven dat ik gewoon een gezellige dag wil. ik hou ook niet zo van verkleden (dat hebben we bij de vorige ook niet gedaan, alleen tshirt met opdruk)
Ik denk dat mijn vrijgezellendag vanaf eind april komt. Dan is één van de meiden weer terug uit canada.

Ben wel nieuwsgierig!

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #820 Gepost op: 25 februari 2011, 09:36:56 »
Okee, ik geef het toe: de hele boel grijpt me toch eventjes naar m'n strot nu! Nog maar 2 maanden en we moeten nog zoveel doen:
- pak en bolero moeten af
- jurk moet af en opgehaald worden
- beslissing kapsel, nog 2x proefkapsel
- oefenen make-up/ vinden juiste foundation
- versiering locatie overleggen
- vrienden om te versieren inschakelen/ andere oplossing bedenken indien dit niet kan -  maar wat??
- groene loper regelen
- muzieklijst samenstellen
- muziek kiezen voor eerste dans
- bedenken openingsdans (!)
- muziek kiezen voor in het gemeentehuis
- overleg met CM om taken te bespreken op dag zelf
- overleg met 'bruidspersoneel' voor dag zelf
- kiezen ringendrager
- ring op maat laten maken, hij is te groot voor mij
- fotograaf bevestiging sturen
- sokken kopen voor lief
- checken of hotel huwelijksnacht nu klopt
- vrijgezellenfeesten moeten we nog krijgen
- menukaartjes bestellen
- enveloppen schrijven en uitnodigingen verzenden
- afspraak met BABS
- regelen gemeente dat webcam gebruikt kan worden
- bedankjes knutselen

OMG... Wat een lijst! En het is hartstikke druk op m'n werk en m'n hoofd loopt om... Wil er iemand me vertellen dat het wel meevalt en dat het wel gaat lukken??

Sorry hoor, ik moest het even kwijt :).
@Willempie: thanks! Ik heb een proef gehaald maar hij is te roze voor me... Ik heb nu een proef van Clarins Haute Tenue 103, en die lijkt okee te zijn, ga 'm dit weekend uitgebreider testen. Wat is dat toch lastig!
Hoe was je afspraak met de CMs? Wat leggen jullie allemaal vast? Ik heb echt geen idee wat ik met onze CM moet overleggen, eigenlijk...
Jullie willen fotobedankjes? Hebben wij ook aan gedacht, maar wij vonden ze te duur... Toen zijn het magneetjes en chocolaatjes geworden, zijn we heel erg blij me! Mara het is lastig, er zijn zoveel dingen om uit te kiezen!

@doortje: spannend, binnenkort weer passen! Ik weet zeker dat je je weer helemaal happy voelt wanneer je je jurk weer aan hebt! Ik ben heel benieuwd naar jullie kaarten, is wel heel leuk want dan wordt het echt 'echt', zeg maar :wink:.
Wij hebben ook nog steeds geen ringendrager... Ik wil heel graag een vriendin vragen die ons ook heeft gekoppeld, vind ik mooi, maar vriendje weet het nog niet, dus daar gaan we dit weekend maar even over overleggen!
Misschien een goede vriend/ vriendin van jullie beiden, of iemand anders die heel veel voor jullie betekent?

@tomaat: ja, vrijgezellenfeesten! Heb je ook geen vertrouwen in diegene die de mensen uitnodigt? Hmmm... lastig! Wat lijkt je wel leuk? Actieve dingen, zoals paintballen of een GPS-tocht? Of workshops, dansen of leuke dingen maken?

Ik krijg nu sinds 3 weken iedere week een kaartje aan mij geadresseerd, met op de achterkant nummers en de voorkant afbeeldingen die me echt niets zeggen. Week 1 was een afbeelding van een wijk in Google maps, ik heb nog niet kunnen vinden waar het is, op de achterkant stond een 1. De wteede week kreeg ik een kaartje met op de voorkant een stripper als politieman, op de achterkant een 2. Deze week kreeg ik een kaartje met allemaal versierde cupcakes, met op de achterkant een 3. Kortom... Ik weet het écht niet maar ik vind het super, supergaaf! Verkleden en alles maakt me echt niet uit en dat weten ze, wat ik leuk vind om te doen kunnen ze ook wel inschatten dus ik merk het wel. Ik merk dat ik het hartstikke leuk vind om zo verrast te worden!!

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #821 Gepost op: 25 februari 2011, 09:44:47 »
@vaasjes van tomaat: leuk! Ik heb nog helemaal niet aan de aankleding van de feestlocatie gedacht. Misschien de locatie eens bellen, vragen wat daarin van ons verwacht wordt...

Ik had nog een vraagje, misschien een rare, maar gaan jullie aanstaanden ook op de dag zelf naar de kapper? Of doet hij zelf zijn haar?
Ik heb eigenlijk geen idee wat mn lief doet. Volgens mij doet ie t zelf... zorgt ie dat ie n weekje ervoor naar de kapper is geweest zodat alles goed zit, en dan zelf gewoon 's ochtends ff zn haar fixen...

@verwaterde vrienden: ik heb uiteindelijk besloten ze gewoon uit te nodigen. Zien we elkaar daarna nooit meer omdat er niet echt inzet is om af te spreken en omdat ik nog eens 180 km verder weg ga verhuizen, dan is mn bruiloft n leuke laatste keer. En zien we elkaar daarna wel nog is t alleen maar leuk dat ze zijn geweest. We proberen dus nu voor de bruiloft af te spreken, maar degene die altijd t moeilijkste doet, kan pas 7 mei... geen idee of ik dan nog sociaal kan functioneren of dat er nog veel moet gebeuren of ... geen idee, we'll see... misschien dat we optioneel op die datum afspreken, zodat ik gewoon nog kan afzeggen...
Maar idd, ben intussen wel van mening dat als je iemand niet wil uitnodigen, je dat gewoon niet moet doen, hoe beledigd ze ook zullen zijn. Tis jouw bruiloft, niet die van hen...

Vanavond komen de ceremoniemeesters. Ze vonden het zelf niet zo heel erg nodig, maar aangezien ik nogal een regeltante ben wil ik toch graag weer wat dingen overleggen. Volgende week overleggen met de fotograaf voor evt. bedankjes. Als het te duur is, wil ik toch nog wat anders kiezen. Alleen heb ik nog geen flauw idee wat!
Ceremoniemeesters zijn er voor jou, jij niet voor hen! Dus als jij dingen wil bespreken, dan maakt het niet uit of zij het nodig vinden of niet... tgaat om jouw bruiloft en jouw gemoedsrust... Als ze dat niet willen hadden ze niet moeten toezeggen dat ze ceremoniemeester waren.
En voor bedankjes kun je misschien ook slagen op www.bedankjes.nl Waarschijnlijk gaan wij daar dit weekend onze bedankjes bestellen... En als je daar niks wil bestellen, kun je allicht wat inspiratie opdoen :biggrin:

Ik wacht op telefoontje dat ik de jurk weer mag passen, ze verwachtte eind feb - eind maart ergens daartussen.
Spannend.....heb zo'n zin om weer te passen. Op de foto's die ik heb vind ik de jurk nl minder mooi staan dan in het echt.
Daarbij komt dat nu de twijfels ook komen.....ben ik wel een echt bruidje, vindt iedereen me straks wel mooi, etc.
Dat komt omdat ik geen sleep heb, geen sluier. ook heb ik van onder geen wijde jurk, want dan leek ik echt erg dik. Dat stond me gewoon niet!
Ben echt heel erg blij met mijn jurk en het past ook echt bij me, geen poespas en veel tierlantijntjes...maar simpel. Gekreukte stof en onder de jurk
komt wat kant erbij. Ben er erg blij mee, dus snap die twijfels ook niet echt. heb vele jurken aan gehad en kwam steeds terug op deze, dat is niet voor niets denk ik dan maar. Denk dat het gewoon weer tijd wordt om te passen.
Oh, wat heerlijk om dit te lezen Doortje! Ik heb ook ergens sluimerend wat twijfels over mn jurk, maar aan de andere kant weet ik dat t puur komt omdat ik m zo lang niet aan heb gehad, want ik ben helemaal weg van de jurk. Tis gewoon echt op n gegeven moment weer tijd om m aan te hebben, dan komt dat "ik ben n echte bruid"-gevoel vast met n noodgang weer terug :biggrin:

@ringen: wij gaan zowel in t gemeentehuis trouwen als in de kerk. Ik wil sowieso de ringen uitwisselen in de kerk, weet niet of we t in t gemeentehuis ook doen. Maar we hadden voor in de kerk iig bedacht dat we vooraan n wit kussentje leggen met daarop twee rode rozen. Die rozen liggen schuin over elkaar heen als een X en op t kruispunt worden ze dan bij elkaar gehouden door de ringen...

Verder hebben wij inmiddels bedankjes uitgezocht, zal als we ze besteld hebben wel ff n plaatje posten. En we hebben gisteren gebrainstormd over n taart :biggrin: Over twee weken gaan we met mn zus kletsen, die gaat de taart maken. Maar nu hebben we iig alvast n idee van wat we willen. T wordt geen standaard strakke sjieke bruidstaart, maar een beetje speels, zonder dat ie te druk wordt. Als alles definitief is over twee weten zal ik wat details op t forum zetten :biggrin:

@vrijgezellenfeestje: ik ben dus ook helemaal niet van t verkleden en van die opdrachten enzo. Ik heb dan ook (jaren geleden al haha) een afspraak gemaakt met mn beste vriendin. Zij houdt er ook niet van, dus we gaan t voor elkaar voorkomen. Als zij nu geluiden hoort van luitjes die zoiets voor mij willen organiseren (mn schoonzusje bv, die is daar wel van) dan steekt zij er een stokje voor, en ik doe dat ook voor haar als zij gaat trouwen. Denk trouwens dat ik het ook nog even aan mn broer (CM) door ga geven. Verder gewoon n dagje leuk uit vind ik helemaal best, gezellig! Maar met die spelletjes en dingen, dan verpest je t echt voor me...

fijne dag weer dames!@maewyn: jou to do lijst lijkt heel erg op die van ons, dus dat moet goedkomen!! Ik heb zelf ook vlagen van stress, maar het gaat helemaal goed komen!!!!
Dat is misschien ook wel fijn om met je cm te overleggen... dan weet je dat je niet de enige bent die van alles op de hoogte is. Wij hebben n to do list voor ons en een voor de cm... scheelt n hoop in je gedachten..

wat leuk trouwens met die kaartjes voor je vrijgezellenfeest, origineel. Ben benieuwd wat t uiteindelijk wordt :biggrin:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #822 Gepost op: 25 februari 2011, 09:45:40 »
@ maewyn: Alles komt helemaal goed. Je hebt nog mooi de tijd en je hebt het goed georganiseerd, komt goed meid!
Wat een super leuke ideeen voor vrijgezellenfeest om die kaartjes te sturen! Die doen er echt moeite voor! Geniet ervan zou ik zeggen.

Voor wat betreft een ringdrager. Als je het echt niet weet kun je het ook gewoon weglaten en zelf de ringen meenemen of vragen of de cm ze bij zich houd en gewoon onder poespas aan jullie geeft. Heb ook wel gezien dat de babs ze bij zich had en ze aan het paar gaf.

doortje1

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #823 Gepost op: 25 februari 2011, 14:17:25 »
Ik heb al 2 vrijgezellenfeesten meegemaakt en beide keren was de bruid verkleed, vind dit niet zo erg.......al moet het niet een heel kort rokje zijn en bv een heel strak topje...ik moet me er wel fijn in voelen.
We hebben bij de ene chocoladeworkshop gedaan en toen hap en stap arrangement, ieder gerecht in ander cafe/ restaurant en daarna naar kroeg in de buurt.
Bij de ander hebben we djembee, paaldansen en moordspel gedaan.
Dus ik ben niet bang dat ik iets ga doen wat ik echt niet leuk vind, want dat is bij de rest ook niet gebeurd. Maar wij weten de datum niet en dat bengt onrust. steeds aan het bedenken wanneer het kan zijn, maar geod. wel zo leuk dat je ook echt verrast wordt. Ik ga ervan uit dat de mensen die meegaan me kennen en als ik iets echt niet doen wil die dag het ook niet hoef te doen.
Ik verwacht onze vrijgezellendag in april....

maewijn: het lijkt een lange lijst, maar het valt echt nog mee. Veel van die dingen moeten wij ook nog doen en nog wel paar dingen meer. We hebben nog 3 maanden, dus dat komt wel goed. Ik merk wel dat ik nu echt een planning moet gaan maken, omdat ik bang ben dat ik anders wat vergeet. Voorheen dacht ik nog, "oh ik heb nog een half jaar", maar de tijd vliegt nu echt. Maar weet zeker dat het goed komt. Dus bij jou vast ook!!

wat betreft de ringendragen gaan we er nog over denken. Hebben zelf ook aan goede vriend/ vriendin gedact, maar we hebben er 3 die even veel voor ons betekenen, dus das dan lastig kiezen. Ook mijn oma hebben we aan gedacht, maar ik heb nog een oma en mijn vriend ook en tja....wil de 1 niet voortrekken bij de ander.....dus we denken er nog even over na. Ze door niemand laten brengen vind ik persoonlijk wel beetje kaal....maar als we echt niets weten is dat altijd nog een optie.

fijn weekend allemaal

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #824 Gepost op: 25 februari 2011, 15:58:55 »
@Willempie: thanks! Ik heb een proef gehaald maar hij is te roze voor me... Ik heb nu een proef van Clarins Haute Tenue 103, en die lijkt okee te zijn, ga 'm dit weekend uitgebreider testen. Wat is dat toch lastig!
Hoe was je afspraak met de CMs? Wat leggen jullie allemaal vast? Ik heb echt geen idee wat ik met onze CM moet overleggen, eigenlijk...
Jullie willen fotobedankjes? Hebben wij ook aan gedacht, maar wij vonden ze te duur... Toen zijn het magneetjes en chocolaatjes geworden, zijn we heel erg blij me! Mara het is lastig, er zijn zoveel dingen om uit te kiezen!


Misschien kun je nog een foundation van Clinique gebruiken. Ik heb die ook gehad maar hij was niet helemaal de goede kleur voor mij. En anders kun je altijd nog mengen. Het komt wel goed. En dat lijstje van jou heb ik ook zo'n beetje. Maar je hebt nog 10 weken, dat ga je echt wel redden. Je kunt ook wat uit handen geven aan je aanstaande. Misschien haalt dat de druk er een beetje af.

De afspraak met de ceremoniemeesters was erg verhelderend. Wat we hebben overlegd:
- wat er op de insteekkaart moet komen,
- wie de bloemen ophaalt en bij mijn aanstaande afleverd,
- wie de bruidsmeisjes opvangt en stuurt,
- wie er mee gaat foto's maken,
- de volgorde van de foto's,
- wie er de hele dag gaat filmen,
- dat er een lijst komt in het themakleur waarmee de gasten op de foto gaan i.p.v. een gastenboek,
- de tijdstippen doornemen hoe laat wie waar moet zijn,
- dat ze op het feest vertellen dat wij geen handjes willen schudden bij afloop,
- waar de auto's van de daggasten geparkeerd moeten worden,
- wie de bedankjes uitdeeld.,
- wie de ringen meeneemt,
- wie de muziek meeneemt voor het gemeentehuis en aan de bode geeft,
- hoe de binnenkomst geregeld gaat worden,
- waar de honden heen gebracht moeten worden (de mijne is bang voor vreemden en bijt dus)
etc. etc.

Een hele lijst dus.

Ik weet nog niet precies wie de ringen gaat dragen. Wij hebben wel 2 bruidsmeisjes, mijn aanstaande vond het we leuk om die ze te laten brengen. Maar ik twijfel ook nog een beetje over mijn broertje. Ik zou het ook wel leuk vinden als hij dat deed. Onze beide zusjes zijn ceremoniemeesters en hij heeft als enige geen taak. Dat is nog niet helemaal rond.

@Doortje die twijfel ken ik. Ik kan je verzekeren dat zodra je je jurk weer aan hebt dat gevoel verdwenen is. Je hebt destijds toch niets voor niets gekozen? Ik hoop dat dit een beetje een hart onder de riem steekt.

@ vrijgezellenfeest. Ik heb geen flauw idee wat ik ga krijgen, ik weet alleen zeker dat ik voor schut ga lopen. Heb mijn mond een beetje te groot gehad, hahaha

Ik brei er een eind aan. Sorry als ik iemand ben vergeten maar ik moet nu als de bliksem naar mijn afspraak met de drukker!!

Groetjes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards