collapse

Auteur Topic: Mei 2011  (gelezen 231134 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #925 Gepost op: 24 maart 2011, 21:12:28 »
@ maewijn, ik vind het eerste kapsel ook erg mooi. de tweede ook hoor, want zoiets heb ik, maar als het niet blijft zitten dan heb je er niks aan

hoe staat het bij jullie met de openingsdans? andy heeft een nr uitgezocht wat hij erg graag wilde (dolly parton, baby i am burning en aangezien ik bijna alles heb besloten mocht hij dat wel kiezen. we gaan verder geen dans instuderen maar gaan gewoon dicht tegen elkaar aan bewegen


ik ben muziek aan het uitzoeken dat word gespeeld door een harpiste tijdens de plechtigheid  mijn vader vind harpmuziek namelijk het meest romantische op aarde en heeft altijd gewild dat mijn zus en ik op harples gingen; wij wezen dan naar ons voorhoofd en zeiden: " harp????? echt niet" en daarom leek het me erg leuk om een harpiste te huren, de zoektocht was niet makkelijk maar het is gelukt.

ik heb net uit haar repertoire muziekjes uitgezocht en ik word nu al week van binnen. Hoop dat mijn vader ontroerd zal zijn

bij binnenkomst gasten
YouTube - Diana Ross - "When You Tell Me That You Love Me"

bij binnenkomst Andy en zijn kleine lieve mooie bruidsmeisjes
YouTube - 04 - De Vier Jaargetijden - Lente

dan de binnenkomst van de bruid (dat ben ik ) en haar lieve papa
YouTube - Wagner's Bridal Chorus

bij het ondertekenen van de akte en deze vind ik echt tranentrekkend
YouTube - Extreme - More Than Words

en dan nog iets heel vrolijks bij het weggaan

over 6 weken en 1 dag ben ik een getrouwde vrouw  :biggrin: en over 6 weken en 3 dagen zijn we maximaal aan het nagenieten op de Malediven. Ik bedacht vandaag dat ik dus ook al op zoek moet naar strandjurkjes

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #926 Gepost op: 25 maart 2011, 15:00:40 »
Ohh heerlijk! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar op verheugd. Een collega van mij is eind vorig jaar heen geweest. Ze liet me foto's zien: Prachtig!! Succes met je zoektocht naar strandjurkjes, shoppen is altijd leuk  :wink:

Ik heb even een korte vraag, mijn AS en ik hebben er een discussie over.
Als je bruidsmeisjes hebt, hoeven die toch niet per definitie ook ringendragers te zijn? Dat valt toch niet over hun "taak"?
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2011, 16:22:30 door Willempie »

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #927 Gepost op: 25 maart 2011, 15:09:09 »
Over 6 weken precies ben ik getrouwd!! :wub:

@Willempie: nee hoor, dat hoeft niet per sé. Ze strooien bloemetjes, moeten er schattig uitzien en het geheel gewoon een beetje 'aankleden', voor zover ik het zie. Je kunt best iemand anders als ringendrager hebben.

@tomaat: openingsdans, daar wil ik het niet over hebben... :wink:
We hebben echt géén idee, en het is nog maar 6 weken, en ik weet dus écht niet wat we moeten doen, maar daar ga ik me volgende week druk over maken. We moeten toch in 6 weken wel een beetje leuke dans in elkaar kunnen zetten? Pffff.... En anders houden we het kort :wink:.

Ohhh.. Wagner's Bridal Chorus op de harp... Dat moet prachtig zijn!!

Wij hebben nu in het gedeelte voor en na de ceremonie klassieke muziek ingepland, maar dan door Paul Schwartz - dus met een moderne twist. Erg relaxed en mooi, geeft het een beetje een 'kerk-idee' zonder kerk, haha! Maar, tijdens de ceremonie, en bij het weggeven wordt er 'gewone' muziek gedraaid hoor! En verder.. we hebben vanavond overleg voor de versieringen, dus dat is gaaf!
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2011, 15:09:49 door Maewyn »

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #928 Gepost op: 25 maart 2011, 15:55:56 »
Dag dames en heer :)

@Jof en liefmeisie: bedankt voor jullie reacties. Ik zal de feestlocatie ff bellen. Volgens mij hebben ze inderdaad wel iets, en anders frutselen we lastminute nog wat in elkaar...

@Willempie: wat n gedoe met die tandarts!! Ik zou er echt niet over uit kunnen.... jeetje, kom op, t gaat niet om n luxebehandeling om te bleken, t gaat om je bruiloft, hallo.... geloof dat ie blij mag zijn dat ie niet mijn tandarts is.......
Hopelijk gaat het komende vrijdag WEL goed!

@maewyn: haha, idd, op mn mobieltje getypt... dan gaat t soms wat mis :wink:
Mijn huis, mijn huis... goodness.... wat erg! Ik ben gewoon helemaal vergeten jullie op de hoogte te stellen! Het is ook zooooo snel gegaan.... Ik had 's maandags (ehm, vorige week?) mn eerste bezichtiging, en dat was meteen de laatste! De kijker heeft 's middags meteen een bod gedaan. Omdat ik het met NHG verkoop (Nationale Hypotheek Garantie, ivm restschuld) mocht ik zelf niet onderhandelen. Eigenlijk wel lekker rustig moet ik zeggen... Het bod is geaccepteerd door de geldverstrekker (die onderhandelt) en het voorlopige koopcontract is al getekend. Als het allemaal goed gaat, kunnen we 2 mei naar de notaris :biggrin: Geweldige timing he? :biggrin:
Wat betreft je twee kapsels, ik vind t moeilijk zeggen van de eerste, geen idee hoe de voorkant staat. Vind de achterkant wel grappig, maar de tweede vind ik toch mooier. Wat vervelend dat die verder niet zo goed wil :s Weet je zelf inmiddels al iets beter wat je wil en wat kan?
Ik mag ook nog alles van mn haar bedenken.... 4 april heb ik proefkapsel, moet voor die tijd nog maar s overleggen met mn zus, maar zit volgende week hele week in Duitsland. Argh, wat gaat de tijd toch snel! Haha help
Hoe is het met je rug trouwens?

@Doortje: de audi A6 is zwart, staat mooi sjiek vind ik :) Qua prijs kan ik het trouwens echt aanraden om gewoon naar een dealer te gaan en niet specifiek trouwautoverhuur (tenzij je n old-timer wilt natuurlijk). Als je een auto wil die normaal ook te huur is, scheelt t bergen namelijk. Zelf vind ik een audi a6 in t zwart heel sjiek, en t kost maar 120 euro!

@Willempie: haha, wat n lol over je vrijgezellenfeest.... Ik wens je nu al succes... Ben heeel benieuwd wat t wordt... sterkte alvast :wink:

Afgelopen dinsdag heb ik de kaarten op de bus gedaan. Leuk om reacties te krijgen, tot op heden vind iedereen m mooi :wink: Ik zal kijken of ik snel n foto kan plaatsen van hoe ie geworden is :biggrin:
Verder niet zoveel gedaan, maar morgen.... Morgen ga ik de jurk weer passen, whoohoo!!! :biggrin: :biggrin: :biggrin: Zoooo'n zin in, eindelijk weer.... veeeeel te lang geleden sinds begin oktober :wink:
Dus yay, n tof weekend voor mij, ik kijk ernaar uit!

Heeft de rest nog plannen, met dit prachtige weer bijvoorbeeld?

Edit: foto van de kaart komt na t weekend, zit bij mn lief en daar heb ik geen foto.... maandag!
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2011, 16:27:07 door Inkie85 »

Jolanda

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #929 Gepost op: 26 maart 2011, 10:16:53 »
Maewyn: Ik vind jou eerste kapsel het mooist! De birdcage is niet mijn ding, dus persoonlijk vind ik dat niet zo mooi. Heb je ook nog een foto van de voorkant? De bloemetjes erin vind ik erg leuk.
Wel voorzichtig doen hoor met je rug! Hoe gaat het daar nu mee?
Willempie: Tsjeetje, het zit je niet mee he? Hopelijk gaat het vrijdag goed! Ik duim voor je! Dat beloofd een spannende vrijgezelledag te worden  :)
Rick: Jullie schieten al aardig op he?!  :) Nog ff en je haalt ons nog in met alle dingen regelen  :biggrin: hahaha...
Wij houden ook niet van een vrijgezelle dag. Hebben we ook aangegeven, maar ben bang dat er toch wat geregeld gaat worden  :ph34r: Ik vindt een vrijgezelle dag onzin. Je bent al jaren niet meer vrijgezel en dan moet je opeens vieren dat het je laatste dag/week/whatever is dat je vrijgezel bent!  :dry: Daarnaast wil ik mensen niet op kosten jagen, dan voel ik mij bezwaard. Het kost al snel 50 euro per persoon. Heb liever dat ze dat in het cadeau steken, heb ik meer aan! En waarom wil jij het niet?
Inkie: Hoe was het om je jurk weer te mogen passen?

Wij hebben donderdag de kaarten op de brievenbus gedaan. Nu al leuke reactie gekregen  :) Alleen er is een spelfout ondekt  :ph34r: argh!!! Onze ceremoniemeester heet Moira en in de kaart staat Moria! Echt erg!!!! Maar helaas niks meer aan te doen.
De tekst kunnen jullie lezen in het topic over de tekst van de kaart.
Zal zo de kaart even erbij zetten.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2011, 10:30:20 door Jolanda »

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #930 Gepost op: 26 maart 2011, 13:16:51 »
bij ons zijn de kaarten ook op de post en de eerste reacties krijgen we ook al. iedereen vind de kaart echt leuk en geweldig bij ons passen

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #931 Gepost op: 26 maart 2011, 15:50:39 »
dit is de voorkant

Jolanda

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #932 Gepost op: 26 maart 2011, 16:08:34 »
Ik zie niks hoor tomaat.  :sad:

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #933 Gepost op: 26 maart 2011, 17:53:28 »
@Jolanda: het was geweldig!! Heerlijk om m weer aan te hebben. Mn moeder en schoonmoeder waren mee, en dat was helemaal gezellig. Ze waren erg onder de indruk, vonden m heel erg mooi. Ook meteen naar sieraden gekeken en over mn kapsel nagedacht, sluier erbij.... Zoals ik het nu denk, ga ik mn haar gewoon los doen. Flink wat meer volume erin, wat slag aanzetten zodat er mooie krullen inkomen, dan hoog een sluier, met daarvoor een tiara (met dank aan maewyn :wink: ). 4 april mn bruidskapsel, dus ben benieuwd!
13 april ga ik mn jurk weer passen, dan heeft ze al veel aangepast... de jurk krijgt n rijgsluiting en de boezem moet iets vermaakt worden zodat ie beter aansluit... 13 april dus kijken of dat allemaal goed zit en dan gaat ze de lengte vermaken en een halter eraan vastzetten. En dan... en dan... dan ga ik m 27 april ophalen :biggrin:
Echt heerlijk die jurk weer aan te hebben, met de sieraden bezig te zijn, het kapsel en zelfs hele fijne lingerie uitgekozen.... heb er zo'n zin in om t niet eventjes aan te hebben maar n hele dag :wub: :wub:

@tomaat: ik zie helaas ook niks...

zo, ik ga weer gezellig doen hier, maar moest even laten weten hoe t met mn jurk was :wink:

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #934 Gepost op: 27 maart 2011, 20:01:27 »
Hoi dames en heer,

even gauw een berichtje van mij. Het is op dit moment erg druk op het werk (start campingseizoen), waardoor ik erg moe ben en weinig tijd heb om hier te reageren (probeer nog wel mee te lezen). Hopelijk wordt het volgende week weer wat rustiger.

Liefs Amanda

p.s. Maewyn, ik ga voor kapsel 1.

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #935 Gepost op: 29 maart 2011, 11:56:14 »
@inkie: gefeliciteerd met de verkoop van je huis!! Dat moet echt een heel fijn gevoel zijn! De tiara's zijn naar je onderweg, dus dat gaat helemaal goedkomen met jouw kapsel! Een Audi A6 is een hartstikke mooie auto, mijn lief is jaloers, want die is dol op Audi's!

@Jolanda: leuke kaart! Helemaal in stijl met de rest van jullie bruiloft! Maar wat jammer van de spelfout... Tja, het gebeurt veel meer mensen, maar ik kan me wel voorstellen dat jullie het jammer vinden!

@tomaat: super dat jullie leuke reacties krijgen, maar ook ik kan niets zien :sad:

@amanda: succes met het drukke werk!

Hier is m'n rug aan de beterende hand, maar als het 3 weken voor de bruiloft nog niet helemaal goed is, dan krijg ik nog 3 weken intensieve therapie, zodat ik m'n jurk wel goed kan dragen die dag. Het probleem zit namelijk bij de aanhechting van de ribben en dat is ook precies waar je je jurk 'op' draagt! Maar het zal allemaal wel los lopen (letterlijk, haha!).
Ik heb geen foto van de voorkant van m'n kapsel helaas, dus dat komt ook pas op 7 april! Hoop wel dat we er dan uitkomen :).
Mijn vrijgezellendag heb ik echt superveel zin in! Gewoon een gezellige dag met m'n vriendinnen, misschien verkleed maar daar heb je mij echt niet mee, en zuipen of zoiets gaan we toch niet doen! Wat het kost, daar maak ik me niet druk om; dat moeten ze zelf uitzoeken. Natuurlijk mogen ze het ook cadeau doen, maar ik zie dit als een bruiloftscadeautje van te voren :).

Tot slot heb ik maar weer een lijstje gemaakt van wat we nog moeten. Ik vind het niet echt veel meer, maar moet het wel nog even goed inplannen. De corsages zijn binnen en ze zijn echt briljant! Als ik van de week tijd heb, maak ik er nog even een foto van :).

- jurk moet af en opgehaald worden - begin mei
- beslissing kapsel, nog 1x proefkapsel - 7 april
- versiering locatie overleggen - 9 april
- vrienden om te versieren inschakelen - eind april
- muzieklijst samenstellen
- muziek kiezen voor eerste dans
- bedenken openingsdans (!)
- muziek kiezen voor in het gemeentehuis
- overleg met CM om taken te bespreken op dag zelf - 9 april
- overleg met 'bruidspersoneel' voor dag zelf - 1 mei
- checken of huwelijksnacht klopt
- menukaartjes bestellen - na 9 april
- afspraak met BABS - week voor bruiloft
- regelen gemeente dat webcam gebruikt kan worden
- bedankjes knutselen - 3 april
- stropdas kopen - 3 april
- cadeautje getuigen enzo - 3 april
- afmaken gastenboek met stof en fotohoekjes - 3 april
- kom voor corsages en bellenblazen niet vergeten
- mand oid voor bedankjes
- cupcakes voor versierploeg: 7 x 3 cupcakes met witte fondant en paars/groene versiering - eerste week mei. Daarvoor hartjes, letters en groene gel en onderplaatjes en folie en lint (Xenos) bestellen.
- Betalen bruidstaart - 7/8 april
- laatste doorloop CM - begin mei
- schema CM/ fotograaf maken
- planning doornemen ouders
- mensen vragen bij de deur staan 's avonds

Valt toch wel mee? Hoe ver zijn jullie?

doortje1

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #936 Gepost op: 29 maart 2011, 22:53:01 »
hier weer berichtje van mij. Heb morgen weer vroege dienst, dus zo maar weer eens het bed in....helaas geen uitslapen dus.

Willempie: ik heb gesprek met roosteraar gehad en ze probeert in de komende maanden met rooster meer rekening met me te houden. Heb gezegd dat ik merk dat ik veel meer "op" ben nu zij roostert. Dat ik veel minder zin thuis in alles heb en dat dat niet de bedoeling is. 6 dagen en dan 3 dagen werken is niet fijn, wil graag weer 4 om 5 en dat moet volgens mij best te doen zijn. Ben dus benieuwd naar rooster van mei en de maanden daarna.
Ik heb ook paar mooie plaatjes van trouwboeketten op internet gezien. Ik laat die denk ik maar aan bloemist zien met beetje uitleg wat ik anders zou willen en hoor dan wel hoe en wat.
Leuk je vrijgezellendag, spannend!!!!!
Bruidsmeisjes hoeven niet perse de ringen te brengen vind ik.

Tomaat: tja, de openingsdans....wij gaan dat wel doen. Beetje oefenen nog. Ik weet niet hoe de dans heet, is een dans van vroeger die je op dansschool leerde. IK ken alleen dat de lerares zei: zij, zij, sluit, midden. Hahaha...weet niet hoe de dans heet. Je doet beide twee keer pas opzij en dan doet vrouw linkervoet naar voren en man rechter voet naar achter.....zo swingen we op 1 nummer dansvloer af...hahaha
Wat leuk en bijzonder een harpiste.
Ik kan helaas ook je kaart niet zien, ben wel heel benieuwd....

inkie: ik wist al dat als je een auto bij de garage huurt als trouwauto het veel goedkoper is. Wij hebben geluk en kunnen van een oom een auto lenen. Scheelt ook weer in de kostn en hebben de auto nauwelijks nodig.
WAt super dat je je jurk weer aan hebt gehad...gaaf! De halter wordt de volgende keer vastgezet. zat die er nu niet aan, of had je eerst geen halter?
Weet je al beetje welke sieraden je erbij gaat dragen?

Jolanda: leuke en mooie kaart. Balen van de spelfout...maar is niet anders. Wie weet weten velen niet hoe je haar naam schrijft en valt het niet eens op....

Maewijn: fijn dat het met je rug betr gaat, wel rustig aan doen hoor! Beterschap nog.
Ben inderdaad benieuwd naar je corsages...mar wacht rustig op de foto.
WAt goed je lijstje, veel van die punten moeten wij ook nog. Maar heb niet zo'n mooi lijstje. Is wel handig. Moet ik ook maar eens gaan maken.

Ik ga nu snel naar bed. Morgen gaat om 5.45uur de wekker alweer. Heb laatste dagen stijve nek en idee dat alles vast zit. Denk daardoor ook wat hoofdpijn.....vriendlief maar eens vragen 1 deze dagen om lekkere massage om los te krijgen...hahaha.
Maar moet denk ik gwoon even rustig aan doen en mer ontspannen. WErk laten voor wat het is en doen wat nodig is.....

misstiara

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #937 Gepost op: 29 maart 2011, 23:47:07 »
Hoi tomaat,

Ik zat even te lezen las dat je een harpiste wilde inhuren. Ik heb ook oo YouTube gekeken en vond dat ook heel erg mooi. Heb je al iemand gevonden? Wat is prijs ongeveer? Ik heb wel al wat gevonden, maar nog geen prijzen gezien op de websiites.

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #938 Gepost op: 30 maart 2011, 15:48:53 »
Zo, ben vandaag en morgen vrij, dus kan weer even uitrusten en hier bijkletsen!

@Inkie, wat fijn dat je huis verkocht is!
@Maewyn, gelukkig gaat het beter met je rug. Een aantal punten van je lijstje moeten wij ook nog.
@Jolanda, leuke kaart! Jammer van dat spelfoutje, maar misschien valt het niet zo op vanwege de moeilijke naam.
@Tomaat, ik zie ook geen foto.
@Doortje, volgens mij hebben we dezelfde dans. Gewoon lekker makkelijk!

Ik was gister aan het werk en een aantal collega's kregen met de post een envelop waar persoonlijk op stond! Ahhh, ik ben zo benieuwd naar wat erin staat. Vandaag lekker een luie dag, morgen weer aan de slag voor de bruiloft. Als het goed is komen morgen of vrijdag de bedankjes binnen, dus kunnen we daar ook mee verder. Zaterdag heb ik weer een proefkapsel en make-up en gaat Jurgen informeren bij de bloemist voor een boeket, zondag naar de locatie om nog een aantal dingen door te bespreken.

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #939 Gepost op: 30 maart 2011, 20:35:58 »
hier gaat alles voorspoedig... ik merk wel dat ik beetje druk in mijn hoofd wordt van alle dingen die we nog moeten doen.

Vandaag heb ik de jurk weer aan gehad en hij zat heerlijk. Er is een stuk vanaf gehaald.
Ik baal alleen. Hij gaapt nogsteeds aan de bovenkant. Je ziet mijn torselet er bovenuit. Ze gaat het nu nog iets aanhalen en ik hoop zo dat het de volgende keer echt beter zit.... please...please...

Afgelopen weekend kreeg ik een vermoeden wanneer mijn vrijgezellenfeest zou zijn en vandaag ben ik erachter gekomen( heb niet gezocht ofzo en deed het niet met opzet) maar ik was met mijn zusje een datum aan het plannen om naar mary poppins te gaan en toen zag ik ineens in haar agenda staan: vrijgezellenfeest... dus... 1+1=2

Hebben jullie vermoeden voor je vrijgezellenfeest?

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #940 Gepost op: 30 maart 2011, 21:21:03 »
Hahaha ja hoor, mijn vrijgezellenfeestje is 16 april! Ben er per ongeluk achter gekomen omdat ik een aantal vriendinnen had uitgenodigd voor een uitje en één vriendin zei: 16 april kan ik écht niet hoor! Maar ik had 16 april niet voorgesteld als datum, dus tja... ook dat was een 1 +1 =2 verhaal :). Maar dat heb ik ze niet verteld, ik wil graag de verrassing erin houden én ik heb nog totaal geen idee wat we gaan doen. Ik heb inmiddels 8 kaartjes per post gehad, echt zó leuk! Geen idee waar ze op slaan, maar ik vind het zo lief allemaal!

@liefmeisie: ik hoop ook echt zo dat je jurk binnenkort goed past! Spannend!! Ik duim voor je :).

@doortje: is dat niet de quickstep? Die hebben wij ook geleerd!

@Amanda: jullie zijn er ook al bijna, lekker gevoel he?

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #941 Gepost op: 30 maart 2011, 21:43:34 »
hier geen flauw idee wanneer mijn vrijgezellenavond is. ik weet wel die van mijn lief  :biggrin:
ik ga namelijk dit weekend een weekend weg met een vriendin en onze paarden en mijn lief denkt dus dat hij met de kinderen is,
maar die gaan naar opa en oma vanaf zaterdagochtend
vandaag kreeg ik mijn ketting binnen van Yas sieraden, echt supermooi en een hele goede service,
het leuke is dat mijn haarstekers precies dezelfde bloemen zijn

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #942 Gepost op: 30 maart 2011, 21:50:34 »
@Maewyn, schiet idd lekker op, maar heb wel het gevoel dat we iets vergeten!
@Liefmeisie, kunnen ze je torselet er niet in vastmaken?
@Tomaat, we hebben hetzelfde setje.


@vrijgezellenfeestje, heb nog helemaal geen flauw idee. Weet alleen dat de getuigen heen en weer aan het mailen zijn.
@dans, heb net even aan vriendlief gevraagd. Wij doen een foxtrot (ik ben totaal niet thuis in dansen).

Stevie Bex

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #943 Gepost op: 31 maart 2011, 09:08:51 »
Beste aanstaande bruidsparen,

Graag wil ik mij eerst voorstellen. Mijn naam is Stevie Bex en ik ben vierdejaars student aan de hogeschool Saxion. Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie. Ik doe een onderzoek naar het planningsproces dat hoger opgeleiden bruidsparen doorlopen in de aanloop tot het huwelijk. Mijn onderzoek moet duidelijk maken op welke manier hoger opgeleiden bruidsparen hun bruiloft organiseren, wat belangrijke keuzes zijn en waar eventuele knelpunten liggen.

Om dit in kaart te brengen zullen een aantal interviews afgenomen moeten worden onder bruidsparen, die de organisatie van de bruiloft reeds doorlopen hebben maar nog niet daadwerkelijk getrouwd zijn. Aangezien u in mei gaat trouwen en waarschijnlijk de gehele organisatie heeft doorlopen zou ik u willen vragen of u wellicht uw medewerking wilt verlenen aan een interview. Door uw mening en ervaringen te delen, met betrekking tot de organisatie van uw huwelijk, kan een beeld gecreëerd worden van het planningsproces. Dit interview zal ongeveer 30 minuten van uw tijd in beslag nemen. Uw antwoorden anoniem verwerkt en met vertrouwen behandeld worden.
Mocht u uw medewerking willen verlenen dan kunt u mij bereiken op het emailadres: stevie_bex@live.nl

Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Stevie

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #944 Gepost op: 1 april 2011, 06:59:36 »
onze kaarten zijn op de brievenbus en de eerste vragen wat we willen hebben komen al.
Op de kaart hebben we gezet dat we graag geld willen.
Maar mijn oma en mijn broertjes/zusjes willen geen geld geven ( is dit raar?, mijn vriend vindt van wel)

Maar wat moeten we dan vragen? We wonen al samen. We hebben ons huis te koop staan en ik heb wel ideeen maar alleen voor in een nieuw huis(die we nog niet hebben).

Wat vragen jullie?

Stevie Bex

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #945 Gepost op: 1 april 2011, 08:54:14 »
voor welke opleiding (of opdrachtgever?), hoe groot is je respondentengroep en wat versta je onder hoger opgeleid?
(ik zeg niks over taalfouten)

Ik doe de opleiding Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan de Hogeschool Saxion en voer het onderzoek uit voor weddingplanner het Bruidsmeisje in Arnhem. Aangezien ik slechts tien weken heb om mijn gehele onderzoek (onderzoeksopzet, uitvoering, analysering en adviesrapport) uit te voeren ga ik tussen de 6 a 8 bruidsparen interviewen.
Onder hoger opgeleiden versta ik in mijn scriptie bruidsparen met minimaal een hbo-denkniveau of hoger.

Stevie Bex

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #946 Gepost op: 1 april 2011, 09:39:58 »
Allright, duidelijk. Maar hoe ga je HBO-denkniveau dan meten? Er zijn natuurlijk ook mensen met een HBO-denkniveau maar misschien niet een HBO-diploma.
Het is trouwens "hoger opgeleide paren", het bijvoegelijk naamwoord verandert niet mee met het meervoud van het zelfstandig naamwoord. Je zegt ook niet: de groten paarden. Je kan wel zeggen: de hoger opgeleiden.

Dat klopt inderdaad. Mensen die bijvoorbeeld een HBO-functie hebben binnen een bedrijf maar daarvoor niet de benodigde papieren (HBO-diploma) hebben kunnen worden meegenomen als hoger opgeleiden, aangezien hun denkniveau wel op HBO-niveau ligt.  

Bedankt voor uw correctie, dit wist ik niet.

anna23

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #947 Gepost op: 1 april 2011, 09:57:54 »
Ik heb een WO diploma maar lief is nu nog bezig met zijn HBO diplama. Telt dat dan ook?

Als interview over de tel is of via de mail, wil ik je anders wel helpen hoor!

Stevie Bex

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #948 Gepost op: 1 april 2011, 10:09:21 »
Ik heb een WO diploma maar lief is nu nog bezig met zijn HBO diplama. Telt dat dan ook?

Als interview over de tel is of via de mail, wil ik je anders wel helpen hoor!

Bedankt voor uw reactie.

Ja dat telt zeker, want onder hoger opgeleide bruidsparen wordt in mijn scriptie minimaal HBO-denkniveau verstaan.
Helaas is het wel de bedoeling vanuit school dat ik het interview face to face afneem en tevens opneem, zodat ik deze vervolgens kan uitschrijven. Deze interviewtranscriptie vergroot de betrouwbaarheid van mijn onderzoek. Dit interview kan gewoon bij u thuis plaatsvinden.

Maar mocht u hier geen tijd voor hebben of dit liever niet willen dan is het tevens vanuit school toegestaan om ook enkele interviews per email af te nemen (dit is tevens controleerbaar). Ik stuur u dan de vragen per email op, die ik u oorspronkelijk tijdens het interviews zou gaan voorleggen. Ik zou u dan willen vragen of deze tezamen met uw partner zo uitgebreid en compleet mogelijk in wilt vullen, zodat ik deze gegevens goed kan analyseren.

Per telefoon is helaas niet toegestaan vanuit school, omdat zij ofwel een geluidsopname willen ofwel een schriftelijk weergave van de gegeven antwoorden.

Alvast heel erg bedankt voor uw medewerking en ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Stevie Bex

anna23

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #949 Gepost op: 1 april 2011, 10:59:45 »
Je mag ook gewoon bij ons thuis langskomen hoor, wonen in Noord Brabant. En anders via de mail, is wel zo makkelijk. Laat even weten, en anders via pb.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards